Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 maart 2014, 10:00   #61
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
23 dagen, das 3 weken ongeveer...Nu zal het wel gauw beginnen loslaten wanneer je je haar inmasseert met shampoo. Alee, was bij mij toch. M'n handen gingen vol met shampoo en kleine haartjes...
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2014, 12:34   #62
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interest3d Bekijk bericht
23 dagen, das 3 weken ongeveer...Nu zal het wel gauw beginnen loslaten wanneer je je haar inmasseert met shampoo. Alee, was bij mij toch. M'n handen gingen vol met shampoo en kleine haartjes...
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2014, 13:43   #63
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Ik heb ze toch allemaal afgeschoren Kroko..

Dusss dat word moeilijk tellen!!!

Goed weekend!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2014, 17:26   #64
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Dag 22:

Vandaag voor het eerst tijdens het douchen echt flink wat haartjes ontdekt aan mijn handen... Ook ik hoor dus helaas niet bij die 5% zonder shockloss ! Had verschillende artikelen gelezen van mensen die dachten dat voorkomen kon worden door finasteride... Volgens mij is het gewoon geluk.

Lijkt me zo raar om weer terug bij af te zijn... je zag nog flink verschil qua dichtheid ( orginele haren vergeleken met geimplanteerde haren ), maar toch had je een hele andere haarlijn! Verwacht dat het de komende week allemaal gaat uitvallen en dan kan het lange wachten beginnen tot de eerste sprietjes ( +- 2 maanden ).

Wel ga ik begin april beginnen ( naast finasteride ) met het gebruiken van Revita shampoo, en elke dag 2x minoxodil. Dit alles om verdere haaruitval te voorkomen en straks zo lang mogelijk ervan te kunnen genieten.

Vragen? Tips? Opmerkingen? altijd welkom!
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2014, 21:35   #65
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Shockloss is de term voor niet-getransplanteerde haren in de buurt van donor- of transplantatiegebied die door de schok van het geklooi in de buurt uitvallen.

Jouw uitval is de gebruikelijke uitval van vers getransplanteerde haren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2014, 23:00   #66
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opblaaskrokodil Bekijk bericht
Dag 22:

Vandaag voor het eerst tijdens het douchen echt flink wat haartjes ontdekt aan mijn handen... Ook ik hoor dus helaas niet bij die 5% zonder shockloss ! Had verschillende artikelen gelezen van mensen die dachten dat voorkomen kon worden door finasteride... Volgens mij is het gewoon geluk.

Lijkt me zo raar om weer terug bij af te zijn... je zag nog flink verschil qua dichtheid ( orginele haren vergeleken met geimplanteerde haren ), maar toch had je een hele andere haarlijn! Verwacht dat het de komende week allemaal gaat uitvallen en dan kan het lange wachten beginnen tot de eerste sprietjes ( +- 2 maanden ).

Wel ga ik begin april beginnen ( naast finasteride ) met het gebruiken van Revita shampoo, en elke dag 2x minoxodil. Dit alles om verdere haaruitval te voorkomen en straks zo lang mogelijk ervan te kunnen genieten.

Vragen? Tips? Opmerkingen? altijd welkom!
En Donkeh heeft weer gelijk hahahaha. Welcome to my world now lol
Finasteride gebruik ik niet. Chirurg heeft me dit ook niet aangeraden, wan tik had het nog gevraagd, 'enkel minoxidil?, jaja, niks anders' zei em. Ik hoop dat ik er goed aan doe.
Als ik tipje mag geven ivm je huidige uitval nu? Uitvallen doen ze toch hé, maar om het smooth te laten verlopen, gebruik kleine beetjes shampoo zodat het makkelijk smeert terwijl je masseert, zo kun je veel haartjes uitwassen , dan dat je enkel met water zou 'uitspoelen'. Begrijp je wat ik bedoel? Ik heb zo 4-5x na elkaar klein beeetje shampoo op m'n hoofd gedaan per wasbeurt, en telkens kwamen vele haartjes los. Als ze toch moeten uitvallen, dan maar direct zo snel mogelijk, kan het genzingsproces alleen maar ten goede komen.
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2014, 13:43   #67
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interest3d Bekijk bericht
En Donkeh heeft weer gelijk hahahaha. Welcome to my world now lol
Finasteride gebruik ik niet. Chirurg heeft me dit ook niet aangeraden, wan tik had het nog gevraagd, 'enkel minoxidil?, jaja, niks anders' zei em. Ik hoop dat ik er goed aan doe.
Als ik tipje mag geven ivm je huidige uitval nu? Uitvallen doen ze toch hé, maar om het smooth te laten verlopen, gebruik kleine beetjes shampoo zodat het makkelijk smeert terwijl je masseert, zo kun je veel haartjes uitwassen , dan dat je enkel met water zou 'uitspoelen'. Begrijp je wat ik bedoel? Ik heb zo 4-5x na elkaar klein beeetje shampoo op m'n hoofd gedaan per wasbeurt, en telkens kwamen vele haartjes los. Als ze toch moeten uitvallen, dan maar direct zo snel mogelijk, kan het genzingsproces alleen maar ten goede komen.
ja man... Jij hebt jammer genoeg gelijk haha! zeker goede tip!! Ga ik ook zeker doen. Ik begin volgende week ook met minoxodil, hoe bevalt het bij jou?
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2014, 22:48   #68
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opblaaskrokodil Bekijk bericht
ja man... Jij hebt jammer genoeg gelijk haha! zeker goede tip!! Ga ik ook zeker doen. Ik begin volgende week ook met minoxodil, hoe bevalt het bij jou?
Ik gebruik het nu een goeie maand, ik heb niks van bijwerkingen ofzo. De werking ervan, tjah, ik lees dat het maar begitn te werken vanaf een maand of 4, dus tegen dan zullen met transplants (hopelijk) al in bloei zijn
Wel spoel ik het elke ochtend als ik me was, heel goed onder de kraan (zonder shampoo hoor) Want ik vind het water er toch 'vies' uitzien, net alsof het water weggelopen is en er zo zeepresten achterblijven. Dus ik vidn het belangrijk dat er elke dag een 'verse' hoofdhuid is om in te smeren.
De chirurg heeft me dit trouwens ook verplicht, van elke ochtend te spoelen, dus ik begrijp waarom
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 22:25   #69
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
-Hey Kroko ook zo genoten van het heeerliiiijke weertje dit Weekend!!!

AntonieH heeft (natuurlijk haha) gelijk jij hebt (nog) geen last van shockloss, bij jou zijn het gewoon getransplanteerde haartjes die uitvallen!

Je zag/ziet nu nog verschil qua dichtheid qua dichtheid, maar je haarlijn ziet er wel veel beter uit (als je het mij vraagt!)!!!

-Interest3d bij jou alles goed?

-Dat ze jou minoxidil hebben geadviseerd ipv (of in combi met) Finasteride?

Zo zie je dat elke kliniek zijn eigen methode heeft..

De kliniek waar ik ben geweest vertelde mij dat minoxidil niet genoeg was voor de toekomst, en dat ik beter voor het zwaardere geschut doelende op Finasteride kon beginnen.

Ook waren zij erg enthousiast over Keratene Retard met (volgens hen)minder bijwerkingen dan Finerasteride en (enigszins) vergelijkbare werking!

Maar ja.. De kliniek waar jij bent geweest heeft ongetwijfeld zeker ook verstand van zaken!!!

Heb zelf een hele tijd geleden een review over Minoxidil gezien op youtube, de gast die het gebruikte had er duidelijk erg veel baat bij.. Vooral bij de kruin.

Hij heeft veel maanden zijn resultaten gepost, en je zag en hij vertelde duidelijk dat ALS je stopt met Minoxidil dat je resultaten zeker weer verdwijnen.

Bij deze gast zag je duidelijk (de beelden logen niet!) en hij gaf het zelf ook specifiek aan, dat ALS je stopt met Minoxidil het nog nadeliger werkt voor je haar (lees: kaalheid verzorgd) dan dat je er ooit aan was begonnen!!!

Is bovenstaande echt zo of is dit "een broodje aap" verhaal???
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 22:42   #70
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Broodje aap. Of niet helemaal, het hangt er vanaf wanneer je kijkt.

Als je stopt met minoxidil, dan zul je de haren die je behouden had ermee alsnog verliezen. Een jaar na stoppen is alles weer zoals het geweest zou zijn zonder minox. Maar dat kan dus een stuk kaler zijn dan toen je begon. AGA stond niet stil.

Als je kort na stoppen kijkt, 2 of 3 maanden, dan kan het effect nog rampzaliger lijken. Minoxidil verlengt de groeifase. Bij stoppen kunnen ineens veel haren het signaal krijgen om in rust te gaan. Wham, giga-uitval. Een deel komt wel weer terug. Tikje dunner misschien, maar voorlopig zijn ze even foetsie.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2014, 01:07   #71
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Broodje aap. Of niet helemaal, het hangt er vanaf wanneer je kijkt.

Als je stopt met minoxidil, dan zul je de haren die je behouden had ermee alsnog verliezen. Een jaar na stoppen is alles weer zoals het geweest zou zijn zonder minox. Maar dat kan dus een stuk kaler zijn dan toen je begon. AGA stond niet stil.

Als je kort na stoppen kijkt, 2 of 3 maanden, dan kan het effect nog rampzaliger lijken. Minoxidil verlengt de groeifase. Bij stoppen kunnen ineens veel haren het signaal krijgen om in rust te gaan. Wham, giga-uitval. Een deel komt wel weer terug. Tikje dunner misschien, maar voorlopig zijn ze even foetsie.
Mijn kapper heeft na zijn HT zelfs nooit iets genomen, en zijn resultaat ziet er heel goed uit. Ik weet niet meer wat ik nog moet doen....
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2014, 01:56   #72
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interest3d Bekijk bericht
Mijn kapper heeft na zijn HT zelfs nooit iets genomen, en zijn resultaat ziet er heel goed uit. Ik weet niet meer wat ik nog moet doen....
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe oud je bent, en hoe ver je kaalheid al is. Ben je al op een oudere leeftijd en gaat je kaalheid proces heel sloom dan kun je gerust niks gebruiken of misschien de lichte variant (minoxodil) met de minste bijwerkingen. Ben je al bijna helemaal kaal, tja dan zal er niet veel meer uitvallen en is medicatie overbodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markr32 Bekijk bericht
-Hey Kroko ook zo genoten van het heeerliiiijke weertje dit Weekend!!!

AntonieH heeft (natuurlijk haha) gelijk jij hebt (nog) geen last van shockloss, bij jou zijn het gewoon getransplanteerde haartjes die uitvallen!

Je zag/ziet nu nog verschil qua dichtheid qua dichtheid, maar je haarlijn ziet er wel veel beter uit (als je het mij vraagt!)!!!

-Interest3d bij jou alles goed?

-Dat ze jou minoxidil hebben geadviseerd ipv (of in combi met) Finasteride?

Zo zie je dat elke kliniek zijn eigen methode heeft..

De kliniek waar ik ben geweest vertelde mij dat minoxidil niet genoeg was voor de toekomst, en dat ik beter voor het zwaardere geschut doelende op Finasteride kon beginnen.

Ook waren zij erg enthousiast over Keratene Retard met (volgens hen)minder bijwerkingen dan Finerasteride en (enigszins) vergelijkbare werking!

Maar ja.. De kliniek waar jij bent geweest heeft ongetwijfeld zeker ook verstand van zaken!!!

Heb zelf een hele tijd geleden een review over Minoxidil gezien op youtube, de gast die het gebruikte had er duidelijk erg veel baat bij.. Vooral bij de kruin.

Hij heeft veel maanden zijn resultaten gepost, en je zag en hij vertelde duidelijk dat ALS je stopt met Minoxidil dat je resultaten zeker weer verdwijnen.

Bij deze gast zag je duidelijk (de beelden logen niet!) en hij gaf het zelf ook specifiek aan, dat ALS je stopt met Minoxidil het nog nadeliger werkt voor je haar (lees: kaalheid verzorgd) dan dat je er ooit aan was begonnen!!!

Is bovenstaande echt zo of is dit "een broodje aap" verhaal???
Dankjewel mark! Zeker genoten van het weertje... alleen helaas wel met een petje op! Voelt nog best gevoelig af en toe, misschien dat ik ook de haartjes ga afscheren, maarja ze vallen er nu zo snel uit dat het niet meer nodig is denk ik!

Klopt je zag na 2 weken op die foto nog duidelijk een verschil in de dichtheid... Weetniet of dit het uiteindelijke dichtheid resultaat word na 9 maanden???Iemand die dat weet die al een HT heeft ondergaan? Lijkt me eigenlijk wel omdat er op dat moment alleen maar haartjes zitten die vanuit achteren zijn genomen en dus op zijn dikst zijn.
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2014, 23:25   #73
Hendriks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opblaaskrokodil Bekijk bericht

Klopt je zag na 2 weken op die foto nog duidelijk een verschil in de dichtheid... Weetniet of dit het uiteindelijke dichtheid resultaat word na 9 maanden???Iemand die dat weet die al een HT heeft ondergaan? Lijkt me eigenlijk wel omdat er op dat moment alleen maar haartjes zitten die vanuit achteren zijn genomen en dus op zijn dikst zijn.
dat weet ik ook niet precies, kunnen vast wel mensen die ooit een HT hebben ondergaan er antwoord opgeven...
Hendriks is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 06:33   #74
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
dat weet ik ook niet precies, kunnen vast wel mensen die ooit een HT hebben ondergaan er antwoord opgeven...
Het jammere is, dat de meesten die de HT al een jaar of langer achter de rug hebben, hier niet meer komen, of toch heeeeeel zelden.
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 10:24   #75
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Wat je na twee weken ziet is wel ongeveer wat je over een jaar kunt verwachten als je je haar dan weer net zo kort hebt.

Na twee weken heb je alle getransplanteerde haren nog en zijn oude haren die tezeer geschrokken zijn nog niet uitgevallen (shockloss). Wat wel meespeelt is dat de huid vaak nog verkleurd is. Dit vertekent het beeld een beetje, waardoor het misschien zelf beter oogt dan over een jaar ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.