Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2004, 14:18   #1
Animal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 11
Kaal en gespierd of niet kaal en niet gespierd?

Verschrikkelijke verhalen lees ik op deze site over haartransplanties. Bedankt! Ik dacht eraan om het te doen, maar ik weet nu zeker dat ik het niet ga doen!

Zelf gebruik ik al 1,5 jaar (ik ben net 23 jaar) Amenixil om mijn kaal worden enigzins te stoppen. Bij mijn linker inham slaat het niet aan maar op andere plekken is mijn kaalheid enigzins gestopt en bij mijn kruin is mijn haar zelfs dikker geworden!

Op deze site las ik iets over het verband tussen kaalheid en fitnessen. Bij mijzelf merk ik inderdaad het verband. Ik fitness 2x per week een uur en een kwartier maar ik ben gespierder en sterker dan mensen die niet kalend zijn en 4x of 5x per week trainen. Dit zie ik terug bij alle mannen bij mij in de familie want iedereen is kalend maar daarnaast gezond en gespierd.
Ik heb me naast kaalheid nu ook in fitness verdiept. In de fitness zie je dat mensen anabolen gebruiken om gespierder en sterker te worden. Deze anabolen hebben tot gevolg dat je testosteron spiegel stijgt en dat je dus gespierder en sterker wordt maar ook kalend wordt! Kijk maar goed naar het haar van bodybuilders die anabolen gebruiken!
Zelf hoef ik geen anabolen te gebruiken omdat ik blijkbaar al een hoog testosteron spiegel heb gezien mijn kaalheid en mijn fitness prestaties. Een natuurlijke hoge testosteron spiegel is natuurlijk veel gezonder en beter dan een hoge testosteron spiegel door anabolen want het hormoon systeem van het lichaam is zo complex dat allerlei bijwerking optreden als je eraan gaat sleutelen. Om een erg voorbeeld te noemen die toch veel voorkomt: Vrouwelijke borstvorming bij mannen wat chirurgisch verwijderd moet worden. Daar moet ( en hoef ) ik niet aan te denken!

Kortom, ik compenseer mijn kaalheid door mijn fitness.. en zeg nou zelf: Wat is nou beter voor goede sex: haar of een gespierd lichaam?

Ik hoop dat sommigen hier wat aan hebben want sommigen klinken zo depressief. Natuurlijk ben ik ook negatief over mijn kaalheid maar heb ik weten om te zetten in positief door mijn fitness!
Animal is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 14:33   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Kaalheid is geen indicatie van een verhoogde testosteronspiegel. Waarschijnlijk is het bij jou erfelijk vastgelegd dat jij meer testosteron produceert, gezien je familieleden. Maar kaalheid an sich zegt dus niet per definitie dat je meer testosteron hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal
Kortom, ik compenseer mijn kaalheid door mijn fitness.. en zeg nou zelf: Wat is nou beter voor goede sex: haar of een gespierd lichaam?
Oh oh oh, het valt me toch wel op dat er hier veel mannen zitten die erg gefixeerd zijn op hun spierontwikkeling. Mij interesseert het echt geen ene ruk en ik heb echt geen problemen op het liefdesvlak. Maar goed, ik heb dan ook geen instelling van altijd maar uit zijn op seks. Maar goed, of spieren beter zijn voor de seks weet ik niet... bij een bepaald slag vrouw misschien wel, maar als ik daar al dat geld voor uit moet geven aan de sportschool en die moeite moet doen om wat spieren te kweken... nou nee.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 14:40   #3
Animal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 11
By the way: Mijn sportschool kost 200 euro per jaar.. en ik doe het niet alleen voor de spierontwikkeling maar ook omdat het gezond is..

Misschien ben ik te eerlijk geweest..

..maar mijn berichtje is ook meer bedoeld voor mannen die wel problemen hebben met hun uiterlijk door hun kaalheid!

Ik ben het niet met je eens dat kaalheid geen indicatie is voor een verhoogde testosteron spiegel! Kijk maar naar de professionele bodybuilders.. of bodybuilsters! Zelfs de vrouwen worden kaal door anabolen!
Animal is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 14:44   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
hoe meer mannelijke hormomen hoe SNELLER je kaal wordt, je loopt dan niet meer KANS volgens mij.

en verder ben ik het met haarmannetje eens. inderdaad stikt t op dit forum van de spierkwekers. allemaal leuk en aardig maar het is niet zo dat er een redenering opgaat van "als je kaal bent moet je maar spieren kweken als compensatie". Dat zijn geen tegenstellingen. Er zijn genoeg vrouwen en mannen die spieren helemaal niet belangrijk vinden aan het uiterlijk van een man, of die het zelfs lelijk vinden.

maar als het voor het zelfbeeld van sommigen helpt om lekker te gaan trainen is dat natuurlijk prima, voor mij gaat het iig niet op.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 14:50   #5
Animal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2004
Berichten: 11
Jongen.. ik bedoel niet een bodybuilder worden want dat vind ik ook lelijk.. maar ik bedoel gewoon relaxed trainen! Sorry dat ik zo eerlijk was.. daardoor lijk ik een opgefokte anabolen slikker, terwijl ik absoluut niet zo ben!
Animal is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 14:50   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
hoe meer mannelijke hormomen hoe SNELLER je kaal wordt, je loopt dan niet meer KANS volgens mij.

en verder ben ik het met haarmannetje eens. inderdaad stikt t op dit forum van de spierkwekers. allemaal leuk en aardig maar het is niet zo dat er een redenering opgaat van "als je kaal bent moet je maar spieren kweken als compensatie". Dat zijn geen tegenstellingen. Er zijn genoeg vrouwen en mannen die spieren helemaal niet belangrijk vinden aan het uiterlijk van een man, of die het zelfs lelijk vinden.

maar als het voor het zelfbeeld van sommigen helpt om lekker te gaan trainen is dat natuurlijk prima, voor mij gaat het iig niet op.
Geheel mee eens . Ik wilde dus ook niet afgeven op de spierkwekers, maar ik vind het gewoon wat kort door de bocht dat men het stelt als of haar of spieren. De wereld is nog zoveel meer. Wat dacht men van het intellect?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 14:51   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal
Jongen.. ik bedoel niet een bodybuilder worden want dat vind ik ook lelijk.. maar ik bedoel gewoon relaxed trainen! Sorry dat ik zo eerlijk was.. daardoor lijk ik een opgefokte anabolen slikker, terwijl ik absoluut niet zo ben!
haha ok ik snap t
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 15:22   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal
Jongen.. ik bedoel niet een bodybuilder worden want dat vind ik ook lelijk.. maar ik bedoel gewoon relaxed trainen! Sorry dat ik zo eerlijk was.. daardoor lijk ik een opgefokte anabolen slikker, terwijl ik absoluut niet zo ben!
Ja oke, maar ook dan. Het is niet zo dat de wereld zo zwart/wit is dat vrouwen of vallen op enige spieren of vallen op haar. Zo is het gewoon niet. Het ligt er maar net aan wat voor type meisje het is.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 15:32   #9
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja oke, maar ook dan. Het is niet zo dat de wereld zo zwart/wit is dat vrouwen of vallen op enige spieren of vallen op haar. Zo is het gewoon niet. Het ligt er maar net aan wat voor type meisje het is.
Het is nog niet eens een type meisje... Je kan toch niet zeggen als een meisje op gespierde mannen valt dat het een bepaald type meisje is. Je kan iemand niet in een hokje stoppen. De 1 valt op blond haar en de ander op donker en de ander misschien op geen haar. Maar dan kan je niet zeggen dat het ene meisje zo'n type is en de ander weer een compleet ander type.

Iedereen is anders en iedereen valt op iets anders.
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 21:02   #10
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
bijna iedereen begint met fitness/bodybuiling om zijn/haar vertrouwen op te vijzelen, want we vinden ons te dik of te tenger. Ik ben op mijn 18-19e ook begonnen met fitness, ook om die reden wel, ik ben nu 7 jaar verder en mooi atletisch gespierd, beetje tienkamper idee, ietsje meer misschien, na een jaar trainen deed ik het eigenlijk voornamelijk voor de lol die ik erin had, en omdat het lichaam bij zware training endorfine aanmaakt is het (net als alle andere intensieve sporten) ook een beetje lichamelijk verslavend. ik zit nu op 'bijhoud' schema beetje fijntunen, en heb nu een routine ontworpen waarmee ik praktisch elke oefening ook thuis kan doen, scheelt weer sportschoolkosten en reisgeld.

Veel topbodybuilders zijn trouwens kleine opdondertjes, die ongetwijfeld ooit begonnen zijn om wat aan hun zelfvertrouwen te doen. Dat is ook niet erg maar je zelfvertrouwen hangt volledig af van hoe je naar jezelf kijkt, en dat staat los van spiermassa, haar of andere uiterlijkheden, it's all in the mind!.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2004, 17:12   #11
joeser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 74
Maar valt je haar nou sneller uit als je gaat fitnessen? Ik fitness ook en blijf dit ook erg graag doen omdat het iets is waar ik mij goed door voel.
__________________
24 jaar

proscar
Minoxidil 5%
joeser is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2004, 12:12   #12
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeser
Maar valt je haar nou sneller uit als je gaat fitnessen? Ik fitness ook en blijf dit ook erg graag doen omdat het iets is waar ik mij goed door voel.
Bij AGA moet 5-ar onderdrukt worden, als dat nu éémaal zo blijft, dan kun je doen wat je wilt met je lichaam . De progressie van AGA zal zich niet voortzetten, ook niet wanneer de testosteron-spiegel omhoog schiet, wat wel het geval is wanneer je 5-ar remmers gebruikt. Testosteron zelf is niet medeplichtig aan AGA, DHT wel.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2004, 21:38   #13
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
fitness en kaalheid

Ik train nu ongeveer 15 jaar in een sportschool, 5 keer per week. Ben ook nog even instructeur geweest. Ben redelijk atletisch.
Ik ben zo'n beetje een ervaringsdeskundige, maar kijk ook om me heen.
Als je DHT-ongevoelige haarwortels hebt, kun je "kuren" zoveel je wilt en je testo-spiegel naar een 3-voudig puberteitsniveau jagen. Dat maakt ( voor je haar tenminste) niks uit. Ben je er wel gevoelig voor, versnel je het proces gewoon. En fysieke resultaten worden toch vooral bepaald door natuurlijke aanleg. Daarnaast door je persoonlijke aanpak van Training, Rust en Voeding.
Ik kan wel begrijpen dat iemand gaat trainen om zich beter te voelen en zich wat te "verfraaien". Op die resultaten heb je aanzienlijk meer invloed dan op het proces wat zich op je schedel voltrekt.
__________________
1 mg fina
2 x alopesan
2 x per week nihafor
Rooscure en Rozemarijnshampoo
diverse multi's en groene thee
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2004, 13:50   #14
Kamos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 9
Uuhhh

Uhhm... Ligt het aan mij of zeggen de laatste 2 personen twee verschillende antwoorden op Joeser z'n vraag?
namelijk: Maar valt je haar nou sneller uit als je gaat fitnessen?
DHTkiller: Nee
Frodo: Ja
Kamos is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2004, 17:51   #15
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamos
Uhhm... Ligt het aan mij of zeggen de laatste 2 personen twee verschillende antwoorden op Joeser z'n vraag?
namelijk: Maar valt je haar nou sneller uit als je gaat fitnessen?
DHTkiller: Nee
Frodo: Ja
Bij AGA mensen geldt het volgende; Je kunt gerust fitnessen, ook intenser fitnessen of aan krachtsport doen, het maakt allemaal niet uit. Zolang 5-ar onderdrukt is en blijft, zullen de haren niet uitvallen. Het is dat verdomde bijprodukt of metaboliet van testosteron die onze haarwortels verziekt, niet testosteron zelf. Testosteron neemt zelfs toe bij het gebruik van 5-ar remmers en je ziet dat een toename van testosteron en een flinke afname van DHT zeer gunstig is voor onze haargroei .
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zou het echt? Savior AGA - Algemeen 30 25 januari 2019 13:44
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Oproep : 'Yes' zoekt vrouwelijke lotgenoten voor artikel. Webmaster Mededelingen 10 20 augustus 2004 13:20
Nieuw en Wanhopig Xandra TTM - Algemeen 15 7 augustus 2004 22:34
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.