Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 april 2006, 14:56   #1
stoppel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Berichten: 1
Kaal of kammen

Beste Haarwebbers,

Ik moet zeggen dat ik blij ben enkele weken geleden dit forum te hebben gevonden. Ik ben sinds begin 2005 kalend. Werd hier in het begin niet mee geconfronteerd en het viel me eigenlijk niet op (maar wie denkt er dan ook aan met z'n 20e kaal te worden). Later werd er zo nu en dan wel eens een grapje gemaakt door mede-studenten en vrienden. In het begin let je er niet zo op maar op een gegeven moment begon het me wel op te vallen en heb ik eens goed in de spiegel gekeken. En ja hoor, nu ruim een jaar later is het echt in een serieus stadium waarin ik moet gaan ingrijpen. De grapjes van vrienden en klasgenoten kan ik nog wel hebben en haak ik wel op in maar moet er niet aan denken dat alle andere mensen om mij heen het opvalt (wat wel zeker zal gebeuren). Vandaar dat ik echt een stuk meer schugter ben geworden in openbare gelegenheden. Daar wil ik echt vanaf.
Vandaar dat ik was aan het denken om bij het volgende kapperbezoek, aankomende vrijdag, te kiezen voor een totale metamorfose. Ofwel ik ga voor gemilimeterd haar ofwel geheel kaal. Vindt het zelf nogal moeilijk een keuze te maken. In het geval van milimeteren lijkt me dat ik een kale plek overhoudt op mijn achterhoofd aangezien dat mijn haren daar heel dun zijn en snel uitvallen. Blijft er helemaal kaal over. En dat vind ik dan weer erg confronterend voor mijn sociale kring. Al lijkt me dit met een zonnebankje best goed uitzien als ik kijk naar kennissen.

Maar goed om een lang (introducerend) verhaal kort te maken: mijn voorkeur ligt zelf bij milimeteren, gewoon dat je de stoppeltjes nog ziet zeg maar, net als bij gezichthaar. Maar nu wil ik graag weten of er iemand hier is die ook heel dun haar op de kruin had en heeft laten milimeteren en of het dan niet nog een kale plek blijft.
Ik las al in het 'afscheren topic' dat die persoon zijn kruin langer had gelaten. Dat zie ik zelf niet als optie aangezien het dan nog steeds een kapperbezoek oplevert en ik daar geen 14,50 euro voor ga betalen.
stoppel is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2006, 19:49   #2
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 131
hej is klote ja, heb ongeveer zelfde situatie.
bestel gewoon ff regain minoxidil 2% en dep ff elke avond en morgen en binnen een tijd heb je dat stukje op de kruin zo weer vol en dikke, werkt er goed op dat stukje.
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 23:10   #3
Jappie72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2006
Berichten: 3
Ik kan me wel voorstellen dat het accepteren lastiger is als je jong bent. Ik ben van mening dat milimeteren in jouw geval een goede optie is. Na een beetje oefenen kun je dat ook gemakkelijk zelf doen. Koop in ieder geval een goede tondeuse die je op verschillende hoogten kunt instellen en begin bij 6 of 3 milimeter. Let wel, hoe korter het haar, hoe vaker je het zult moeten scheren. Ik zet de tondeuse altijd op de kortste stand, en ik scheer me nu meestal om de dag.
Misschien is het een beetje off topic, maar je zult zien dat het je waarschijnlijk helpt bij het accepteren van het kaler worden. Laat die klasgenoten van je maar lekker grapjes maken, en wees alsjeblieft niet onzeker over je uiterlijk. Een kale, kalende of gemilimeterde man is beslist niet lelijk! Succes ermee!
Jappie72 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 17:18   #4
g.gladjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Berichten: 1
Snoothie

Hallo!

Ik heb een geweldige collega met gladde benen! Hij heet Piet en woont in Drachten. Hij kan jullie denk ik heel goed helpen! Hij scheert zijn benen altijd als ie gaat fietsen en kan jullie alles vertellen over kaal geschoren lichaamsdelen. Zijn bijnaam is 'smoothie'. Je kunt m vinden op www.alleskaal.nl
g.gladjes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 20:50   #5
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
ik wou altijd van die mooie dreadlocks, maar dat kan nu niet meer
dfasd is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 6 maart 2010 00:56
Testmethoden om te bepalen of je kaal wordt bmazen100 AGA - Algemeen 9 2 augustus 2006 13:30
Kaal en gespierd of niet kaal en niet gespierd? Animal AGA - Algemeen 29 9 juni 2006 11:44
Irritante plekken oorzaak kaal worden? EK85 AGA - Algemeen 0 14 juni 2005 20:48
Hoe kun je merken als je kaal wordt tommy_zwolle AGA - Algemeen 27 21 februari 2005 00:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.