Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2006, 21:54   #46
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Ok, dus na een strip moeten de stukken huid 3 maanden bij elkaar worden gehouden om te voorkomen dat er een "stretch" van het lidteken ontstaat. Daarom is er naast een gewone hechting ook een interne hechting die langzaam oplost. Waarom kiest men voor een hechting die oplost?? Als je intern zou hechten met een materiaal dat niet oplost, of zeeeer langzaam, dan heb je dus ook geen risico op het stretchen van een lidteken. Hoe zit dat, en waarom doet men dit niet??

Een gestretched lidteken wil je tenslotte zeer vraag voorkomen....
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 11:15   #47
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123
Ok, dus na een strip moeten de stukken huid 3 maanden bij elkaar worden gehouden om te voorkomen dat er een "stretch" van het lidteken ontstaat. Daarom is er naast een gewone hechting ook een interne hechting die langzaam oplost. Waarom kiest men voor een hechting die oplost?? Als je intern zou hechten met een materiaal dat niet oplost, of zeeeer langzaam, dan heb je dus ook geen risico op het stretchen van een lidteken. Hoe zit dat, en waarom doet men dit niet??

Een gestretched lidteken wil je tenslotte zeer vraag voorkomen....
Het lijk allemaal zo simpel, maar als het zo simpel was dan zou dit probleem niet meer voorkomen. Men kan inderdaad voor een andere soort hechtdraad kiezen die er permanent in blijft zitten. Het risico van deze manier van hechten is dat dit niet voor iedereen geschikt is omdat het lichaam deze draad kan gaan afstoten! Als je dan problemen met deze hechtdraad krijgt dan kan de “voedingsbodem” waar de haarwortels in staan verstoort raken waardoor er haaruitval kan optreden rond om het litteken! Dus eigenlijk zijn er maar 3 mogelijkheden om dit zoveel mogelijk te voorkomen.
  • Kies altijd voor een haarchirurg met zeer veel ervaring die weet welke hechtmaterialen hij het beste bij die persoon kan gebruiken.
  • Let zelf zoveel mogelijk op met het zwaar belasten van de “nek” door b.v zwaar lichamelijke arbeid of fitness oefeningen.
  • De laatste oplossing is de wond laten hechten met een goud draad. Dit materiaal is eigelijk het enigste wat zonder nadelen en rare afstotingsverschijnselen onder de huid kan blijven zitten.
Je begrijpt dat dit laatste nooit als standaard oplossing verkozen wordt maar dit beperkt wel het risico op het stretch-back probleem met 95 %
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 20:52   #48
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Waarom wordt er dan nooit met gouddraad gehecht?
Ik snap wel dat het duurder is, maar dat is voor veel mensen toch geen probleem lijkt me.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 21:02   #49
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Waarom wordt er dan nooit met gouddraad gehecht?
Ik snap wel dat het duurder is, maar dat is voor veel mensen toch geen probleem lijkt me.
Inderdaad, € 500 extra is toch niets vergeleken met het bedrag dat je toch al moet betalen!!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 17:08   #50
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Waarom er niet standaard met gouddraad wordt gehecht heeft natuurlijk met geld te maken maar het is ook absoluut niet nodig. Zoals iedereen inmiddels wel weet zijn er hier op het haarweb meer ontevreden dan tevreden mensen. Dit is niet zoals de werkelijkheid is! Er zijn zeer veel mensen ontzettent tevreden over hun FUT behandeling! Het is bij ons maar een erg klein deel die problemen krijgt met het litteken door een FUT behandeling. Ieder probleem is er natuurlijk 1 teveel, maar als er vakkundig wordt gehecht is het ook helemaal niet nodig dan volstaan de normale hechtmiddelen. Alleen in een enkel geval zal je moeten uitwijken naar een andere hechtmiddel zoals b.v gouddraad.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 17:18   #51
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Wat zou dat dan eventueel meer kosten?

Laten hechten met gouddraad bedoel ik dus.

En zijn er verder helemaal geen nadelen hier aan verbonden?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 18:55   #52
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Wat zou dat dan eventueel meer kosten?

Laten hechten met gouddraad bedoel ik dus.

En zijn er verder helemaal geen nadelen hier aan verbonden?
Ik zou het zo niet kunnen zeggen wat dit extra kost. Als wij hiervan gebruik maken is dit meestal toch al een vorm van garantie omdat dit dan toch wel een “probleem” geval is. Nogmaals dit komt zelden voor in de praktijk omdat er bij ons niet veel “probleem” gevallen zijn met een FUT behandeling.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2006, 23:20   #53
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Heeft dat stretch back effect toevallig ook iets te maken met kelloid?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2006, 10:25   #54
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Heeft dat stretch back effect toevallig ook iets te maken met kelloid?
Keloid vorming is totaal iets anders! Dit komt ook bijna niet voor bij west Europese mensen. Het komt vaker voor bij zeer donkere negroïde mensen zoals mensen uit b.v Senegal. Bij keloid vorming krijg je lelijke wondgenezing. Het lijkt soms net of dat er wormpjes in vastgegroeid zijn. Het is voor jezelf makkelijk te controleren. Als je een oud littekentje van vroeger hebt en dit is netjes genezen hoef je je geen zorgen te maken. Mocht je lelijke littekens hebben meld dit dan altijd bij het consult indien je een haartransplantatie wilt ondergaan.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2006, 16:59   #55
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ok bedankt! Weer wat geleerd.

Ik dacht dat je bij kelloid altijd grote littekens krijgt, ook
bij een kleine wond.

Dus vandaar dat ik aan het stretch back effect dacht.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2006, 20:59   #56
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
http://www.alopezie.de/diskussion/tr...Haarlinie4.JPG

Over littekens gesproken. Zo kan het ook natuurlijk.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2006, 11:39   #57
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
http://www.alopezie.de/diskussion/tr...Haarlinie4.JPG

Over littekens gesproken. Zo kan het ook natuurlijk.

VERSCHRIKKELIJK!!
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2006, 21:28   #58
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Heb je mn PB trouwens ontvangen Transplantaatje?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2007, 22:37   #59
rempie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2004
Berichten: 72
vraag

een vriend van mij heeft een haartransplantatie uit het jaar 0. SLecht resultaat maar nog erger een heel groot litteken. Wat ik heb begrepen is dat er nieuw haar (FUE) in het littekenweefsel is te plaatsen. Klopt dat?

Hoe kan hij verder het litteken verkleinen.

gr
rempie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2007, 22:46   #60
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rempie Bekijk bericht
een vriend van mij heeft een haartransplantatie uit het jaar 0. SLecht resultaat maar nog erger een heel groot litteken. Wat ik heb begrepen is dat er nieuw haar (FUE) in het littekenweefsel is te plaatsen. Klopt dat?

Hoe kan hij verder het litteken verkleinen.

gr
Ja, het is mogelijk om FUE in het littekenweefsel te plaatsen.
Een littekencorrectie is ook mogelijk, maar volgens mij houd je dan altijd nog kans op een stretch-back effect.
Ik heb je posting verplaatst naar deze thread over littekens bij FUT.
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoeveel behandelingen zijn nodig ? Aquarius Chirurgische behandelingen 15 6 juni 2005 20:08
Uitwisseling ervaring van anderen met behandelingen Leukcontact Hirsutisme - Behandelingen 0 9 september 2004 21:02
Oproep: voor TTM-ers van KUN Nijmegen (Onderzoek/behandeling trichotillomanie) Webmaster TTM - Algemeen 1 6 november 2003 12:56
Foto's van littekens na een HT Jaapie Chirurgische behandelingen 2 10 oktober 2003 01:41
Welke behandelingen zijn ook voor vrouwen geschikt? Do Haarproblemen bij vrouwen 3 28 december 2001 18:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.