Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 11 juli 2012, 16:56   #211
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Vitamine E (toco)

http://www.circadian.nl/vitamine-e/

"in ons lichaam vergelijkbare oxidatieve schade door het gebruik van onverzadigde vetzuren optreedt."

"vitamine E op dezelfde manier als in de voeding, vetten in het bloed beschermt tegen oxidatie. Deze oxidatie staat bekend als lipide peroxydatie."
tocoferolen en tocotrienolen


Eerst genoemde komt al heel veel in het lichaam voor, 2e genoemde is belangrijker en komt weinig in ons lichaam/voeding voor.

Laatst gewijzigd door Noob; 11 juli 2012 om 17:06
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 17:13   #212
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Hier nog een topic over Toco:
http://www.hairsite.com/hair-loss/bo...-id-21942.html
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 17:45   #213
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Ik heb wat afgelezen op internet en kan de volgend conclusie trekken.

De inflammation verergerd bij stress er treed een zgn. lipide peroxidatie op. Een negatieve invloed van (onverzadigde) vetten op lichaam/huid.

Bij veel mensen is het in balans, en geeft stress of extra onverzadigde vetten geen klachten. Niet iedereen zou dus baat hebben bij een vermindering van Lipide peroxidatie.

Mensen met klachten kunnen tot zover mij bekend het volgende doen:

- Minder onverzadigde vetten nuttigen (zorgt voor lipide peroxidatie)
- Vrije radicalen tegengaan met anti-oxidanten als Vitamine (E toco8 vooral de tocotrinolen)
- Vrije radicalen tegengaan met Glutathione



"De bescherming tegen oxidatieve stress is complexer van aard. Glutathion
kan bijdragen aan de enzymatische reductie van vitamine E, zowel direct als
indirect via de reductie van vitamine C. Het goed vetoplosbare, gereduceerde vitamine
E beschermt effectief tegen lipide-peroxidatie processen."



Informatie:
http://dissertaties.ub.unimaas.nl/abstract/10266.pdf
http://www.lucvanoost.be/vitaminen/Glutathione.htm

Wetenschappelijke studie naar samenwerking Vit E en Glutation:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12959415

"Een belangrijke verdedigingslinie wordt gevormd door anti-oxidanten. Vitamine E (bestaande uit verschillende vormen van tocoferolen en tocotriënolen) is een belangrijke vet oplosbare keten-breuk antioxidant. Naast het werken als antioxidant, deze verbinding bezit andere functies kan fysiologische betekenis. Het glutathion-afhankelijke enzymen vormen een andere lijn van verdediging. Twee belangrijke enzymen in deze klasse zijn de vrije radicalen reductase en glutathion S-transferasen (GSTs). De GSTs zijn een familie van fase II detoxificatie-enzymen. Ze kunnen katalyseren glutathionconjugaties met verschillende electrofielen. In de meeste gevallen electrofielen worden gedetoxificeerd deze conjugatie, maar in sommige gevallen de electrofielen geactiveerd. Antioxidanten handelen niet op zichzelf, maar vormen een ingewikkeld netwerk. Het is bijvoorbeeld bekend dat vitamine E, met glutathion (GSH) en membraangebonden warmte labiele GSH-afhankelijke factor vermoedelijk een enzym kan schadelijke effecten van zuurstofradicalen voorkomen MOV biomembranen (lipideperoxidatie )." Op het eenvoudigste niveau, anti-oxidanten zoals vitamine E hebben beschermende effecten op de glutathion-afhankelijke enzymen.


Tot slot: PGD2 is een vettige stof afgeleid uit Arachidonic acid (meervoudig onverzadigde - omega 6 vetzuur) Zie je het verband?

Laatst gewijzigd door Noob; 11 juli 2012 om 18:07
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 19:49   #214
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Even wat extra informatie van wikipedia:

Als vetten bederven noemen we ze rans, ook wel ranzig. Het rans worden is de afbraak van vet door hydrolyse en oxidatie. Hydrolyse splitst de vetzuurketens van het glycerol. De vrijkomende vetzuurketens worden dan verder geoxideerd. Dit is vooral het geval bij de onverzadigde vetzuren en is een soort kettingreactie waarbij vrije radicalen een grote rol spelen. Bij het rans worden komen onaangenaam ruikende en smakende stoffen vrij, bij boter bijvoorbeeld boterzuur. Ook gaat de voedingswaarde verloren en worden vitamines afgebroken.
Om ranzig worden te voorkomen worden antioxidanten aan het vet toegevoegd. Natuurlijke antioxidanten zijn flavonoïden, polyfenolen, ascorbinezuur (= vitamine C) en tocoferol (=vitamine E).
Synthetische antioxidanten (als BHA, BHT en ethoxyquine) worden gebruikt als vetten langere tijd bewaard moeten worden, omdat ze niet zo snel afbreken als de natuurlijke antioxidanten. Er bestaat wel een vermoeden dat ze kankerverwekkend zijn. Voor de conservering is het het beste als zowel wateroplosbare als vetoplosbare antioxidanten worden gebruikt, ongeveer in de verhouding water/vet in het voedingsmiddel.
Andere maatregelen om oxidatie tegen te gaan zijn luchtdicht, koel en in het donker bewaren van vette voedingsmiddelen.


Citaat:
De inflammation verergerd bij stress er treed een zgn. lipide peroxidatie op.
Je bedoelt hier stress in de zin van vrije radicalen etc.? Of niet ?
Ik heb zelf nog niet echt goed de connectie tussen lipide peroxidatie en inflammation/PGD2 bestudeert, maar het lijkt me logisch/aannemelijk.
In de voksmond wordt lipide peroxidatie trouwens het ranzig worden van vet genoemd.

Dit is wat ik hier verder over weet:
Onverzadigde vetzuren en meervoudig onverzadigde vetzuren worden zijn vrij onstabiel en zijn daarom in de natuur altijd voorzien beschermende materialen (anti-oxidanten), zodat ze niet rans worden.
Verzadigde vetzuren zijn heel erg stabiel, en zijn daarom veel minder een probleem.
Op zich hoeven onverzadigde vetzuren dat ook niet te zijn, en onverzadigde vetzuren spelen ook belangrijke rollen in het lichaam, dus ze helemaal uit je dieet halen is geen goede optie.
In de natuur, zie je dat organismen manieren hebben gevonden om die onverzadigde vetzuren te beschermen. Kijk bijvoorbeeld naar de zalm, het vet van zalm bestaat uit een heel hoog aantal onverzadigde vetzuren. Je zou kunnen denken dat het vet in zo'n zalm een grote ranzige zooi wordt, maar het tegenovergestelde is waar. De zalm beschermt zichzelf door een bepaalde alg te eten die astaxanthine bevat. Astaxanthine is een soort vitamine E deluxe. Het is 14 keer zo goed in staat dan vitamine E om lipide peroxidatie tegen te gaan. Daardoor blijft het vet van zo'n zalm niet alleen als de zalm leeft heel stabiel, maar zelfs als de zalm gevangen en verwerkt wordt, helpt de astaxanthine het vet te beschermen tegen licht/warmte/lucht (wat normaal gesproken tot rans leidt).

Even iets praktischer, hoe kan je lipide peroxidatie dus tegen gaan:
1. Natuur een beetje afkijken, en natuurlijke vet oplosbare anti-oxidanten toevoegen. Vitamine E is natuurlijk al genoemd (en beschermt ook directer tegen PGD2). Maar andere zijn:
- Astaxanthine (wilde/biologische zalm of supplement)
- Luteine en zeaxanthine (eieren)
- carotenen (mango, wortels, paprika, alle oranje vruchten/groenten).
- Fucoxanthin (bepaalde algen)

2. Je eigen anti-oxidanten systeem versterken. Glutathione is het anti-oxidant dat het lichaam zelf aanmaakt, en is belangrijker dan alle andere anti-oxidanten. Glutathione tabletten hebben echter geen nut, omdat het in de maag wordt afgebroken. De afgelopen 10 jaar is er veel gespeculeert over rauwe wei poeder, dit zou namelijk de bouwmaterialen van glutathione bevatten, en daarom glutathione indirect verhogen.

3. Geen ranzige vetten eten. Vet kan in het lichaam rans worden, maar ook al rans zijn als je het opeet.
Hoe kan je nagaan of een vet rans is? Onverzadigde vetten die voor lange tijd aan licht/warmte/lucht zijn blootgestelt worden rans als ze niet beschermt zijn door anti-oxidanten.
En zelfs als ze beschermt zijn, zal je, als je lang genoeg wacht, ook een ranzig vet krijgen.
Dit is de reden dat goede olijfolien in een donkere fles zitten, zodat er geen licht bijkomt. Dit is ook de reden waarom frituurvet er zo ranzig uit ziet. Omdat het compleet rans is geworden door de hoge temperatuur.
Verwarmen van vetten in het algemeen zorgt voor het sneller ranzig worden van het vet. Slow-cooking is daarom een goede optie. Ieder geval een stuk gezonder dan op 180 graden frituren. Kokosolie is het gezondste vet als het gaat om bakken, aangezien het bijna geheel verzadigd is.

Citaat:
Tot slot: PGD2 is een vettige stof afgeleid uit Arachidonic acid (meervoudig onverzadigde - omega 6 vetzuur) Zie je het verband?
Wat bedoel je te zeggen ? Volgens mij zijn dit twee hele verschillende mechanismes.

Laatst gewijzigd door Kasper90; 11 juli 2012 om 19:54
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 22:14   #215
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Het verband tussen waarom Toco8 (vit E) helpt tegen verminderen PGD2.

PGD2 komt vrij bij ontsteking(inflamation)uit omega6 - ontsteking/inflammation ontstaat door lipide oxidatie/onverz.vetzuren/vrije radicalen-
Vit E helpt tegen lipide oxidatie (minder ontsteking/inflammation) minder PGD2.



Letterlijk stress! Dat verergert bij mij Se/inflammation de samenstelling van het talg is dan slechter door meer pgd2 + onverzadigde vetzuren omdat er dan ook minder wordt afgebroken door anti-oxidanten. Stress put je lichaam nl uit en verbruikt vitamine. Cortisol adrenaline etc zijn hoger.

Laatst gewijzigd door Noob; 11 juli 2012 om 22:20
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 22:21   #216
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Het verband tussen waarom Toco8 (vit E) helpt tegen verminderen PGD2.

PGD2 komt vrij bij ontsteking(inflamation) - ontsteking/inflammation ontstaat door lipide oxidatie/onverz.vetzuren/vrije radicalen-
Vit E helpt tegen lipide oxidatie (minder ontsteking/inflammation) minder PGD2.



Letterlijk stress! Dat verergert bij mij Se/inflammation de samenstelling van het talg is dan slechter door meer pgd2 + onverzadige vetzuren omdat er dan ook minder wordt afgebroken door anti-oxidanten. Stress put je lichaam nl uit en verbruikt vitamine. Cortisol adrenaline etc zijn hoger.
Moet zeggen ik heb door omstandigheden al vanaf jongsaf aan vrij veel stres helaas.
Dat het dingen met je lichaam doet ben ik vrijwel 100% van overtuigd.
Wat betreft inflammation ook wel eigenlijk elke keer als ik gestrest ben of haast heb of een andere reden wat stres brengt voel ik toch wel bijna altijd steken,branderige hoofdhuid en jeuk.
Kan het ook zijn dat warm weer het extra kan laten opvlammen? - inflammation dus?
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 23:33   #217
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Bedoel je stress in de zin van angst? Je onnodig zorgen maken ?
Of stress in de zin van een stressvol/druk leven leiden?

Ik heb zelf weinig ervaring met hoe stress voor haaruitval zorgt, aangezien ik juist aan het andere kant van het spectrum zit. Ik heb een te lage cortisol productie.

Stress wordt vaak gelinkt aan cortisol/adrenaline. Maar hoe meer ik het onderzoek, hoe meer ik het idee krijg dat deze stoffen een gunstig effect op haaruitval zou kunnen hebben. Ik heb op het internet ook mensen met resultaten gezien met hydrocortison (andere naam voor cortisol) topical.

Dat Cortisol/hydrocortison help tegen inflammation is al jarenlang in de wetenschap bekent. Dus het zou juist een positieve rol kunnen spelen. Ik twijfel zelf hier nog wel aan, aangezien cortisol veel bijwerkingen heeft.

Ik slik ritalin voor mijn ADD, en dit zorgt voor meer adrenaline. Ik heb het idee dat sinds ik ritalin slik mijn haaruitval stabiel is.

Deze rare paradox tussen cortisol en haaruitval zou misschien te maken kunnen hebben met dit hormoon.
Corticotropin-releasing hormone
http://en.wikipedia.org/wiki/Cortico...easing_hormone

Dit CRH hormoon zorgt voor stress (cortisol) in combinatie met angst. Dit hormoon zorgt ook voor mast cell activatie, en dus voor PGD2. Ook zorgt dit hormoon ervoor dat je hart sneller gaat kloppen, en dat je bloedsuiker spiegel stijgt. Dit zorgt ook weer voor inflammation.

Mijn hypothese is dat stress/angst/zorgen maken voor dit CRH hormoon zorgt. En dat cortisol heel belangrijk is om de inflammation die dit hormoon teweeg brengt, tegen te gaan.

Dus als stress voor inflammation zorgt, dan gebeurd dit denk ik via CRH, en niet via cortisol. Maar ik moet dit nog beter uitzoeken. Het is echt super ingewikkelt.

Citaat:
Het verband tussen waarom Toco8 (vit E) helpt tegen verminderen PGD2. PGD2 komt vrij bij ontsteking(inflamation)uit omega6 - ontsteking/inflammation ontstaat door lipide oxidatie/onverz.vetzuren/vrije radicalen-
Vit E helpt tegen lipide oxidatie (minder ontsteking/inflammation) minder PGD2.
Ik denk dat je het zo moet zien:
Vrije radicalen+onverzadigd vetzuur --> Lipide oxidatie --> Mestcel degranulatie --> PGD2

VitE + vrije radicalen + onverzadigd vetzuur --> geen lipide oxidatie --> geen PGD2

Heb je mijn stuk over mestcellen gelezen ?
Ik denk dat er geen verband is tussen dat PGD2 uit een onverzadigd zuur wordt gemaakt, en dat vitamine E helpt bij het beschermen van overzadigde vetzuren.
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2012, 12:03   #218
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Verband PGD2 en onverzadigd vetzuur:

A prostaglandin is any member of a group of lipid compounds that are derived enzymatically from fatty acids and have important functions in the animal body. Every prostaglandin contains 20 carbon atoms, including a 5-carbon ring.
http://en.wikipedia.org/wiki/Prostaglandin


"PGD2 is derived from arachidonic acid (is onverzadigd vet als omega6) that is liberated from the nuclear and perinuclear membranes via cytosolic phospholipase A2 (cPLA2) upon exposure to various inflammatory stimuli."

Google maar eens op PGD2 en arachidonic acid
. Bron oa:
http://www.caymanchem.com/app/templa...326280AABDD091


---------------
Hoog cortisol en adrenaline is slecht en zorgt voor inflammation. Je kan wel een onderscheid maken tussen: in je lichaam of als topical.

hydro(cortisol) werkt als topicol ontstekingsremmend, net als bv het veel besproken cafeïne, intern is dit slecht maar als topical goed (betere doorbloeding)

(Dat stuk over mastcell heb ik nog niet gelezen)
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2012, 19:05   #219
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
@ Kasper90
Waardoor het precies komt vind ik een beetje te prive hier om dat openbaar te zeggen sorry
Maar de stres die ik ervaar komt niet door 1 reden, dus een beetje van alles en nog wat.
Voor mij is het duidelijk dat het iets doet met mijn hoofdhuid en haren dat is wel duidelijk al is het wel minder erg dan in het verleden, want vergeleken met toen gaat het nu beter
Toendertijd had ik ook veel meer last van grote schilfers/vlokken nu als ik het heb vrijwel in mm kwa maat.
Steken,branderig en jeuk ervaar ik in zulke situaties wel nog vaak of tijdens het in slaap willen vallen wat vaak niet gaat of bij het wakker worden.
Wat ik ook herken kan het even niet terug vinden van diegene dat tijdens het wakker worden het haar er vaak slapper en doorschijnender uitziet vergeleken met naarmate de dag vordert met pdg2 te maken? [niveau snachts/overdags]
Cortisol lijkt mij sowieso nooit gunstig, maarja daar heb ik mij nooit in verdiept, dus denk dat jij daar beter over kan oordelen.
Mooi voor je dat het iedergeval je haarsituatie stabiel houdt al is dat soms lastig in te schatten of AGA verergert of idd stil blijft staan, omdat het vaak in een langzaam tempo gaat.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 12 juli 2012 om 19:08
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2012, 21:48   #220
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hadden jullie deze al gelezen?
http://www.bloomberg.com/news/2012-0...reatments.html

edit: excuses. Oud bericht ik dacht dat er nieuwe informatie in stond.. Dit weet wrs iedereen al.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2012, 23:19   #221
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
@ Kasper90
Waardoor het precies komt vind ik een beetje te prive hier om dat openbaar te zeggen sorry
Maar de stres die ik ervaar komt niet door 1 reden, dus een beetje van alles en nog wat.
Voor mij is het duidelijk dat het iets doet met mijn hoofdhuid en haren dat is wel duidelijk al is het wel minder erg dan in het verleden, want vergeleken met toen gaat het nu beter
Toendertijd had ik ook veel meer last van grote schilfers/vlokken nu als ik het heb vrijwel in mm kwa maat.
Steken,branderig en jeuk ervaar ik in zulke situaties wel nog vaak of tijdens het in slaap willen vallen wat vaak niet gaat of bij het wakker worden.
Wat ik ook herken kan het even niet terug vinden van diegene dat tijdens het wakker worden het haar er vaak slapper en doorschijnender uitziet vergeleken met naarmate de dag vordert met pdg2 te maken? [niveau snachts/overdags]
Cortisol lijkt mij sowieso nooit gunstig, maarja daar heb ik mij nooit in verdiept, dus denk dat jij daar beter over kan oordelen.
Mooi voor je dat het iedergeval je haarsituatie stabiel houdt al is dat soms lastig in te schatten of AGA verergert of idd stil blijft staan, omdat het vaak in een langzaam tempo gaat.
Jordy, waarom doe jij niet eens een keer met de haarweb topical mee? Ik heb zelf ook last van steken, branderig gevoel, jeuk etc. ook tijdens het opstaan. Vreselijk irritant, maar die haarweb topical helpt er echt tegen
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 00:22   #222
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Op de beginpost van de haarwebtopical (binnen het citaat) lees ik:

Testosteron wordt onder invloed van het enzym 5 Alpha Reductase geconverteert naar Dihydrotestosterone, kort voor DHT. DHT bindt zich vervolgens aan de androgeen receptor. DHT geeft een signaal door waardoor uiteindelijk het haartje niet meer kan groeien. Een van de einddoelen van DHT is TGF-beta. TGF beta staat in contact met bindweefselvermeerding (Fibrosis) en zorgt zelfs voor ondervoeding van de haarfollikel. Ditzelfde geld voor TNF-alpha, PKC (Protien Kinase C) en Nf-kappa. Dit zijn negatieve "growth factors". Dit betekent dat ze haargroei hinderen.

TGF-beta, alpha, PKC en NF-kappa dus.
Stel dat je alle PGD2 kan blokkeren, dan ben ik benieuwd of dat ook invloed heeft op de waardes voor deze vier stoffen.
Of moet (kan) er naast een topical PGD2-blokker een goede shampoo, of andere topical met de juiste growth-factors worden gebruikt?

In m'n Revita zitten ook al growth-factoren volgens mij.
Ik denk dat een gecombineerde aanpak het beste werkt.
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 12:26   #223
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Ja met finasteride had ik ook zeker minder last van jeuk, al moet ik wel zeggen dat ik die connectie van haaruitval met jeuk indertijd niet echt maakte.
Hoelang duurde het bij jou voordat jij je iherb bestelling binnen kreeg? Ik kan niet wachten om het te proberen, een verlichting in mijn jeuk lijkt me fantastisch
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 19:52   #224
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Jordy, waarom doe jij niet eens een keer met de haarweb topical mee? Ik heb zelf ook last van steken, branderig gevoel, jeuk etc. ook tijdens het opstaan. Vreselijk irritant, maar die haarweb topical helpt er echt tegen
had hier ook redelijk last van. tijdens de dag maar meestal toen ik in slaap wou vallen. nu neem ik minoxadil 2% (2 weken) en sindsdien heb ik hier geen last meer van. hopelijk blijft dit ook zo.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 19:57   #225
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Jordy, waarom doe jij niet eens een keer met de haarweb topical mee? Ik heb zelf ook last van steken, branderig gevoel, jeuk etc. ook tijdens het opstaan. Vreselijk irritant, maar die haarweb topical helpt er echt tegen
Die is vrij duur toch?
Ik ga nu eerst met mijn eigen topical aan de gang nagemaakt na het zien van deze video:
http://www.youtube.com/watch?v=YorFi...eature=related

Deze olie mix bestaat uit: emu olie [pure gecertificeerde variant!] ,castoir olie,eucalyptus olie & zwavel poeder [halve theelepel]
Vooral emu olie hoor je goeie dingen over.
Diegene heeft er haargroei door op kale plekken, al ben ik daar sceptisch over mij gaat het vooral om het pgd2 verhaal en het overige tegen te gaan wat ontstekingen en haaruitval bezorgt.
Emu olie [bevat o.a omega 3 vetzuur] en andere olieen kunnen hier goed tegen helpen in combinatie met die ''vitamine e complex tocosorb'' wil ik eens kijken of dit gaat helpen.
Vind de theorie heel goed klinken ben nu 1 weekje bezig ben benieuwd
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 13 juli 2012 om 20:06
jord-y is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.