Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 21 augustus 2012, 12:32   #301
RWB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 38
Gebruik toco sorb nu een maand en kan er nog niks zinnigs over zeggen. Ga het zoiezo 1 jaar gebruiken. In begin had ik veel last van jeuk (erge jeuk over heel mijn lichaam en op mijn hoofd) maar nu slik ik de pillen 2 maal daags na het ontbijt en na het avond eten en heb nu geen last meer van de jeuk.
Zal over 2 maanden een update geven.

Verder gebruik ik niks.
RWB is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2012, 18:13   #302
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
http://mcpharmacol.com/index.php/Jou...viewFile/92/89

dit kan weleens een interessant artikel zijn voor sommigen betreft luchtvervuiling en pgd2.
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 01:32   #303
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Ik ga trouwens zo'n ionisator voor 2 maanden huren. Hij is best duur als je hem koop (350 euro), en ik wil eerst weten of ik er iets van merk.
Ik vond trouwens dit op internet:

Het aantal negatieve ionen per cm3 op verschillende plaatsen bedraagt op/in:
- Waterval en bos: 50.000 per cm3
- Bergen en zee: 5.000 per cm3
- Stadsrand, weide, veld: 700-1.500 per cm3
- Stadspark: 400-600 per cm3
- Trottoir: 100-200 per cm3
- Woning in binnenstad: 40-50 per cm3
- Gesloten kantoor met airco: 0-25 per cm3

Ik had geen idee dat het verschil zo groot zou zijn in de (echte) natuur, en de buitenlucht in de stad (laat staan binnen).
De ionisator die ik ga huren zorgt voor 250.000 ionen per cm3 op 1 meter afstand.
Dat is vrij extreem veel, en zou dus ervoor moeten zorgen dat de lucht zo aangenaam als de lucht bij een waterval zou moeten worden (of zelfs frisser, kan dat ? ).

Schema: verband ionenconcentratie en welbevinden:
- Tot 50 ionen / cm3 leiden tot fysiologische verstoringen
- 1.000-2.000 ionen/cm3 zijn onmisbaar voor een gezonde omgeving
- 5.000-50.000 ionen/cm3 verbeteren de afweer en weerstand
- 50.000-100.000 ionen/cm3 doden bacteriën en reduceren infectiehaarden
- 100.000-500.000 ionen/cm3 stimuleren het genezingsproces van het lichaam

Nog even voor de duidelijkheid, het is niet bewezen dat een ionisator helpt bij AGA.
Voordat mensen veel geld gaan uitgeven, en daarna boos op me worden omdat het niet helpt :p.

Het is wel bewezen te helpen bij allergische reacties en asthma.
Het zorgt ervoor dat er minder histamine vrijkomt door irriterende deeltjes in de lucht.
Bij allergiën en asthma zijn zogenaamde mestcellen overgevoelig voor deze irriterende deeltjes,
en gaan daarom histamine en PGD2 overproduceren.

Het idee is dat mensen met AGA in hun hoofdhuid mestcellen hebben die ook PGD2 (en histamine) overproduceren.
Waarom dit precies gebeurd, is onduidelijk, maar irriterende deeltjes in de lucht zouden heel goed een factor kunnen zijn die dit beïnvloeden.
Deze irriterende deeltjes (stof, allergenen, huismijt etc. etc.) worden met 99% gereduceerd door zo'n ionisator.
Er zijn ook veel goedkopere modellen, maar ik las zoveel positieve dingen over deze (geen ozonproductie, positieve reviews), dat ik heb besloten het uit te proberen.
Hoi Kasper90,

Kun je aangeven hoe de LightAir-ionisator je bevalt?
En heeft het je zeker of misschien wat positiefs gebracht voor je haar?
Ik sta op het punt om er tenminste 1 en waarschijnlijk meerdere te kopen voor in huis!

Bedankt alvast, groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 01:50   #304
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Klinkt mij zo bekend dit he dat brandende,stekende klote gevoel en jeuk uiteraard.
Alleen wat mij opvalt iemand die herkenning heeft? heb het ook vooral als ik bv in de auto stap en het is bv warm dan krijg ik regelmatig een opvlieger oftewel brandend en stekend gevoel op de hoofdhuid kan iemand uitleggen wat dit met de temperatuur/warmte te maken heeft en deze ontstekingen?
Ben wel erg benieuwd heb het idee dat we steeds dichterbij een soort van bestrijding komen of iedergeval meer duidelijkheid
En wat betreft die omega3 voordelen extra excuses om nog meer haring te eten heerlijk!
Super dat je resultaat merkt hopelijk is het geen placebo effect ondanks dat je het rond de 2maanden gebruikt neem ik aan nu?
Ik denk dat de temperatuur niet zo van grote invloed is, ja misschien wel voor een opvlieger.

Maar ik heb gelezen dat de lucht in auto's tot de slechtste behoren van allemaal. Er is veel fijnstof, uitlaatgassen, ultrafijnstof, veel CO2, en veel te weinige gezonde negatieve ionen.
Er is weinig frisse lucht en als je pech hebt, heb je een airco die schimmeldampen uitspuwt.
Het lijkt me daarom bijzonder logisch dat je een stekend gevoel op de hoofdhuid kan krijgen, en misschien wel eerder jeuk.
Sinds ik dit weet, rij ik zoveel mogelijk met alle ramen open en blijf zo ver mogelijk uit de buurt van vrachtwagens en oude, vieze, stinkende, milieuvervuilende bestelauto's en klassiekers.

Groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 17:58   #305
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik gebruik nog steeds cetirizine (topisch) en een priegeltje finasteride door de minox en ik heb nog steeds geen jeuk meer op mijn hoofd maar weet evenmin of het helpt. Mijn inhammen zijn 2,5 cm diep en daarin groeien korte haartjes van 2 cm. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe het eerst was. Zeker is dat het niet achteruit is gegaan en het valt ook niet meer uit.

Wel valt me op, als ik een bos haar bovenop mijn hoofd beetpak, dat het zo'n dikke bos is. Grote kans dat dat komt door de behandeling met kleurloze haarkleuring (een soort permanent vernislaagje om je haar).
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 18:18   #306
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik heb wel een beetje een hekel aan het poederige van de cetirizine, waarschijnlijk de vulstof van het medicijn. Na één toepassing valt het nog niet op maar na twee dagen moet je je haar echt wassen.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 22:49   #307
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
http://mcpharmacol.com/index.php/Jou...viewFile/92/89

dit kan weleens een interessant artikel zijn voor sommigen betreft luchtvervuiling en pgd2.
Dit gaat over luchtvervuiling door sigarettenrook, of ook uitlaatgassen?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2012, 22:28   #308
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory Bekijk bericht
Ik gebruik nog steeds cetirizine (topisch) en een priegeltje finasteride door de minox en ik heb nog steeds geen jeuk meer op mijn hoofd maar weet evenmin of het helpt. Mijn inhammen zijn 2,5 cm diep en daarin groeien korte haartjes van 2 cm. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe het eerst was. Zeker is dat het niet achteruit is gegaan en het valt ook niet meer uit.

Wel valt me op, als ik een bos haar bovenop mijn hoofd beetpak, dat het zo'n dikke bos is. Grote kans dat dat komt door de behandeling met kleurloze haarkleuring (een soort permanent vernislaagje om je haar).
Had je naast jeuk ook last van pijnlijke plekke in het gebied waar je haaruitval hebt? Wat je bijv. erg goed voelt als je een keer met je handen door je haren gaat?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2012, 14:07   #309
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
@Strider - nee, geen pijn tenzij ik mijn hoofdhuid kapotkrab.

Ik moet rectificeren: ik zag een foto van mezelf, afgelopen zomer gemaakt en nu blijkt dat mijn haargroei wel degelijk vooruit is gegaan binnen een paar maanden. Als ik met een haarband al mijn haar naar achteren schuif dan vallen de inhammen niet meer op, terwijl je eerst bijna kale driehoekjes zag. Nu niets kaals meer. Ik vraag me af tot hoelang die haren gaan groeien. Hoewel ik nu al tevreden ben hoor.

Een beetje jammer is dat ik niet weet of de hergroei te danken is aan de cetirizine (2 tabl) of aan de finasteride (1 tabl) in de topical.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2012, 14:37   #310
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Kan ook omdat mijn hele haargrens naar achteren is gegaan, lol.

Het ziet er in ieder geval duidelijk beter uit, dat dus wel. En ik heb aanmerkelijk meer/beter haar dan in 2006 toen ik alleen nog maar korte plukkies op mijn kruin had.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2012, 14:39   #311
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory Bekijk bericht
@Strider - nee, geen pijn tenzij ik mijn hoofdhuid kapotkrab.

Ik moet rectificeren: ik zag een foto van mezelf, afgelopen zomer gemaakt en nu blijkt dat mijn haargroei wel degelijk vooruit is gegaan binnen een paar maanden. Als ik met een haarband al mijn haar naar achteren schuif dan vallen de inhammen niet meer op, terwijl je eerst bijna kale driehoekjes zag. Nu niets kaals meer. Ik vraag me af tot hoelang die haren gaan groeien. Hoewel ik nu al tevreden ben hoor.

Een beetje jammer is dat ik niet weet of de hergroei te danken is aan de cetirizine (2 tabl) of aan de finasteride (1 tabl) in de topical.
Ik had ergens op hlt een onderzoek gelezen dat topische fina helemaal niet effectief is. Grote kans dat de minox goed aanslaat en anders de cetirizine toch meer invloed heeft dan je denkt. Gebruik je in 60 ml nu 2 tabletten cetrizine (=20mg)?
martindeman is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 23:38   #312
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Hey jongens,

OC000459 is sinds deze week verkrijgbaar vanaf kanes webshop.
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...y&STARTPAGE=25


Laatst gewijzigd door fstluxe; 22 september 2012 om 23:58
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2012, 17:26   #313
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Nice! Thanks for the heads up!

Wel duur die meuk
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2012, 17:38   #314
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Hey mensen, kan iemand mij iets meer vertellen over OC000459.

en kaledonder, interesante regimen man. Ik zie dat je gestopt bent met proscar niet zo heel lang geleden, merk je achteruitgang? Kun je iets meer vertellen over je regimen? bijv. waarom wil je van omega 3 caps naar Flax. Wat doet resveratrol voor jou?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2012, 18:54   #315
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Ik merk nog geen achteruitgang. Wel wat shedding de laatste tijd, maar dat kan ook seizoensgebonden zijn of een teken van toekomstige vooruitgang En hier en daar zie ik wat nieuwe haren op plekken waar het zelfs met fina niet wilde groeien.
De olie in flax is ALA, wat de basis is van de omega-3 vetzuren. Als je lichaam dit goed kan omzetten, kan het zelf bepalen hoeveel omega-3 er nodig is. Het schijnt alleen niet zo goed omzetbaar te zijn las ik pas geleden, dus ik weet nog niet of ik van de visolie af stap. De omega-3's gebruik ik om een goede omega-3 - omega-6 belans te houden, wat weer een goede invloed op je prostaglandines schijnt te hebben.
Resveratrol heeft allemaal goede eigenschappen en schijnt in combinatie met curcumin een goed anti-inflammatory te zijn. Resveratrol verhindert de activiteit van COX-2 wat weer minder PGD2 tot gevolg zou moeten hebben.
De vitamine E vervult een soortgelijke rol.
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.