Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 februari 2013, 04:48   #1
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Mijn haar verhaal tot waanzinnig gedrag (lees alsjeblieft)

Hey guys,

Allereerst. Het is moeilijk hier weg te blijven, door eenzaamheid, maar daar staat tegenover dat ik de angst heb om een van jullie een raar/agressief/met namen? berichtje te sturen. Ik leid nu zwaar aan angsten door alles. Laat mij alsjeblieft weten als je iets vreemds van mij hebt ontvangen en ik bespreek dit met mijn behandelaar.

Sommige vonden dat ik een aparte topic moest maken, oke doe ik.

Mijn verhaal:

Ik ben kuit en ben nu 26 jaar. Heb een verdunning op de haarlijn en de densiteit is stukken minder. Ik heb de symptomen van lupus; erge eczeem in gelaat met diepe littekens (die littekens man, echt erg), acne, Bot afbraak, onverklaarbare allergische reacties, Haaruitval TE (icm aga?) haarlijn word wel dunner, folliculitis, depressie, angsten(bang zelfcontrole te verliezen), eenzaamheid met zelfmoord neigingen. Heel veel verdriet en boosheid. En als kroon op al mijn problemen heeft een meisje die ik leuk vind/vond met een 'vriend' van me, terwijl ze achter me aanzat toen. Ben al tijdje afwezig. Hoe kom ik ooit hiervan terug? Je kunt niet echt zeggen dat ik me aanstel, toch?

Ik ben nu al een tijdje thuis en zie bijna tot geen mensen meer. Het sloopt mij mentaal en fysiek. Ik slaap slecht en heb vreselijke dromen. Ik ben nu al bijna 1 jaar ziek en echt vooruitgang. Ik heb zelfmoord neigingen, dit word met de huisarts en psycholoog gesproken maar het werkt niet voor mij. Ik kan niet voorspellen of ik over een maand of 2 gelukkig ben of een zelfmoordpoging heb gedaan. (heb beloofd mijn arts te waarschuwen als het gevoel ondraagbaar wordt.) Heb nooit echt iets kunnen doen ik mijn leven, altijd wel ziek geweest. Maar blijf toch beetje hoop houden.

Ik wil jullie een beetje hulp vragen. Als ik een raar bericht plaats hier op de forum of stuur als prive bericht of in mijn profiel zet. Kunnen jullie alsjeblieft mij en anthonieh waarschuwen? Dank je wel.

Hoe kan ik zorgen dat zoveel mogelijk mensen dit lezen?
Kuit is offline  
Oud 4 februari 2013, 18:20   #2
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Yo Kuit, zoals ik al vaak heb gezegd denk ik dat je geen AGA hebt, maar als ik jouw verhaal zo lees snap ik jouw paniek en je problemen zeker wel.

Ik denk dat jouw angst/obsessie voor AGA een uitdrukking is van het omgaan met alle andere problemen die dus eigenlijk veel erger zijn dan dat. Vind het knap en goed dat je nu jouw eigen verhaal hier plaatst. Dan snappen wij ook dat je niet slechts iemand bent met een hele mooie haarlijn, die onterecht AGA vreest, maar dat daarachter juist iemand zit die flink wat te verduren heeft. Mede daardoor zijn onze woorden niet genoeg om je tot rust te brengen.

Ik hoop dat je uit dit dal kunt komen. Heb nog gen vreemde berichtjes van je gehad, maar dat mag wel natuurlijk ;-)
Kniekous is offline  
Oud 4 februari 2013, 18:38   #3
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Eens met kniekous. Het is wel duidelijk dat je flink in de problemen zit en dat dit niet alleen met je haren te maken heeft. Vind het wel goed dat je dit hier meldt. Zo zijn je vorige berichten ook beter te begrijpen. Zodra ik een raar berichtje krijg zal ik dat melden
Elser is offline  
Oud 4 februari 2013, 23:46   #4
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Je wordt helaas kaal...













Misschien na je 60e..
Jhan-air is offline  
Oud 5 februari 2013, 04:28   #5
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Thanks guys,

Ik vind het wel eerlijk om jullie hier volledig te informeren ipv dingen te roepen. Ik ben hier gewoon af en toe om mijn haarsituatie in de gaten te houden en met jullie te kletsen, gezellig he .
Kuit is offline  
Oud 10 februari 2013, 12:48   #6
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Hallo kerel,

Ik leef met je mee man. en nee, het is helemaal niet erg als je me rare berichtjes zou sturen. ik snap je en als dit zo zou zijn dan laat ik het je gewoon netjes weten kerel.

Weet je, vroeger was ik ook heel ongelukkig en heb me zelf een stukje gelukkiger kunnen maken door me in de godsdienst te gaan concentreren (Jezus) en dat heeft mij wel geholpen.

Ik wil niet overkomen als een fanaat maar misschien helpt dit je iets wanneer je je zo slecht voelt.

Ik wens je erg veel sterkte en leef met je mee kerel.
Pamo1972 is offline  
Oud 10 februari 2013, 13:13   #7
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Hallo kerel,

Ik leef met je mee man. en nee, het is helemaal niet erg als je me rare berichtjes zou sturen. ik snap je en als dit zo zou zijn dan laat ik het je gewoon netjes weten kerel.

Weet je, vroeger was ik ook heel ongelukkig en heb me zelf een stukje gelukkiger kunnen maken door me in de godsdienst te gaan concentreren (Jezus) en dat heeft mij wel geholpen.

Ik wil niet overkomen als een fanaat maar misschien helpt dit je iets wanneer je je zo slecht voelt.

Ik wens je erg veel sterkte en leef met je mee kerel.
Dank je wel man voor de opbeurende bericht! Wanneer ik echt slechte dagen heb, keer ik me tot maria. Sommige zijn sceptisch hierover maar dit helpt me een beetje zodat ik mezelf geen gekke dingen aan doe.
Kuit is offline  
Oud 11 februari 2013, 18:36   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Dit topic heeft alleen wel erg weinig met Alopecia Androgenetica te maken, en kan beter in offtopic geplaatst worden
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline  
Oud 11 februari 2013, 18:48   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Dit topic heeft alleen wel erg weinig met Alopecia Androgenetica te maken, en kan beter in offtopic geplaatst worden
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Ik verplaats het naar 'overige haarproblemen' omdat die angst zich toch duidelijk manifesteert als angst om kaal te worden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 11 februari 2013, 19:01   #10
krully
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2012
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
Hey guys,

Allereerst. Het is moeilijk hier weg te blijven, door eenzaamheid, maar daar staat tegenover dat ik de angst heb om een van jullie een raar/agressief/met namen? berichtje te sturen. Ik leid nu zwaar aan angsten door alles. Laat mij alsjeblieft weten als je iets vreemds van mij hebt ontvangen en ik bespreek dit met mijn behandelaar.

Sommige vonden dat ik een aparte topic moest maken, oke doe ik.

Mijn verhaal:

Ik ben kuit en ben nu 26 jaar. Heb een verdunning op de haarlijn en de densiteit is stukken minder. Ik heb de symptomen van lupus; erge eczeem in gelaat met diepe littekens (die littekens man, echt erg), acne, Bot afbraak, onverklaarbare allergische reacties, Haaruitval TE (icm aga?) haarlijn word wel dunner, folliculitis, depressie, angsten(bang zelfcontrole te verliezen), eenzaamheid met zelfmoord neigingen. Heel veel verdriet en boosheid. En als kroon op al mijn problemen heeft een meisje die ik leuk vind/vond met een 'vriend' van me, terwijl ze achter me aanzat toen. Ben al tijdje afwezig. Hoe kom ik ooit hiervan terug? Je kunt niet echt zeggen dat ik me aanstel, toch?

Ik ben nu al een tijdje thuis en zie bijna tot geen mensen meer. Het sloopt mij mentaal en fysiek. Ik slaap slecht en heb vreselijke dromen. Ik ben nu al bijna 1 jaar ziek en echt vooruitgang. Ik heb zelfmoord neigingen, dit word met de huisarts en psycholoog gesproken maar het werkt niet voor mij. Ik kan niet voorspellen of ik over een maand of 2 gelukkig ben of een zelfmoordpoging heb gedaan. (heb beloofd mijn arts te waarschuwen als het gevoel ondraagbaar wordt.) Heb nooit echt iets kunnen doen ik mijn leven, altijd wel ziek geweest. Maar blijf toch beetje hoop houden.

Ik wil jullie een beetje hulp vragen. Als ik een raar bericht plaats hier op de forum of stuur als prive bericht of in mijn profiel zet. Kunnen jullie alsjeblieft mij en anthonieh waarschuwen? Dank je wel.

Hoe kan ik zorgen dat zoveel mogelijk mensen dit lezen?
Als ik zo naar je berichten kijk, vind ik dat je een redelijk vriendelijk persoon bent, ik zou eerder denken dat er met Elser wat is omdat haar berichten nogal knorrig zijn
krully is offline  
Oud 12 februari 2013, 22:35   #11
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Thumbs up diverse adviezen

Hoi Kuit,

Dat is een heftig verhaal.
Zo te lezen, zit je in een negatieve spiraal.
Alle gebeurtenissen zie je nu met een negatieve bril en brengen je verder de put in.

Dit kan veranderen, en jijzelf bent de sleutel hiertoe.
Graag geef ik je wat adviezen.

- Ik snap dat je (nog) niet onder de mensen wil komen. Dat komt later wel. Ik raad je aan om erop uit te gaan en in de bossen, strand of duinen te joggen of te hardlopen.
Je moet een uitdaging voor jezelf vinden, stuk gaan, doorzetten, doorbijten, en genieten als je die afstand gehaald hebt en thuis onder de douch staat.
Dit kan ook door veel te sporten.
Er is 1 ding zeker: als je thuis zit, dan wordt het er niet beter op.
Zoek uitdagingen, ook in hobby's!
Want als je dingen bereikt, dan geeft dat positieve energie en kom je uit die negatieve spiraal.

Verder wil ik je meegeven dat door veel te sporten de aanmaak van HGH toeneemt, en de haaruitval significant vermindert (praktijkervaring).

- Lees het boek Neuro-Linguistisch Programmeren (NLP) van Anthony Robbins. Dat is een dik boek, maar echt de moeite waard! Doe het!

- Bedenk dat jij 'in control' bent. Als je in de hondenpoep trapt, kun je helemaal uit je plaat gaan. Je kan er ook om lachen en door met je leven en bedenken op welke vlakken je het hier (in Nederland) eigenlijk ontzettend goed hebt, vergeleken met andere delen van de wereld.

- Haaruitval is natuurlijk niet om te lachen. Dit is een complex probleem en kan psychisch veel schade aanrichten. Maar er is goed nieuws. Er zijn twee doorbraken te melden (onderzoek maart 2012 over PGD2, en het onbeperkt aanmaken van DHT-ongevoelige progenitor-cellen ten behoeve van haartransplantatie).
Binnen enkele jaren speelt het probleem niet meer; dan gooien ze gewoon 40.000 van je eigen ongevoelige haren op de plekken met haaruitval en klaar. Heb je ook geen gedonder met medicijnen gebruiken de rest van je leven.

- Ik wil je adviseren om gezond(er) te gaan eten mocht je dat nog niet doen. Denk hierbij aan biologische groenten en fruit (hoeft niet duur te zijn), en denk evt. aan omega 3-supplementen zoals visolie. Vermijd transvetten, suiker en regulier (niet-biologisch) vlees.

- Het is mogelijk dat je immuunsysteem overgevoelig reageert op invloeden van buitenaf waardoor je huidproblemen of andere problemen kan ervaren. Ik wil je aanraden om het aspect "electrostress" eens te bestuderen. Concrete adviezen: Verwijder alle electra incl. wekker en mobiele telefoon uit je slaapkamer, sluit internet bedraad aan zonder wifi, en doe in godsnaam je DECT-toestel weg en koop een Siemens Gigaset en zet de eco-mode en eco-mode plus aan om 100% stralingsreductie te verkrijgen.
Straling is bewezen dat het bij gevoelige mensen op het immuunsysteem kan inwerken met veel nare gevolgen van dien.

- Om je huid in optimale conditie te brengen waarbij significante verbetering kan optreden (bij consequent gebruik gedurende minstens 3 maanden) raad ik je het merk Xtend Life aan, de Facial Cream voor mannen. Dit is behoorlijk duur, komt uit Nieuw-Zeeland maar na lange research verwacht ik dat dit de beste gezichtscreme is die er te vinden is. Ik gebruik het zelf ook met veel plezier en m'n huid ziet er 5 jaar jonger uit, ook oneffenheden, littekens en andere problemen kunnen sterk verbeteren.

- Doe eens wat vaker iets leuks. Koop mooie nieuwe kleren, of nodig een bekende eens uit om samen wat te eten, een gezelschapsspel te spelen, of om gewoon een avond even ertussen uit te gaan.

Ik verwacht dat je zelfvertrouwen met sprongen vooruit zal gaan en dat je weer plezier in het leven krijgt, en ook wat nuchterder aankijkt tegen vervelende zaken (waar 70% van de mannen mee te maken heeft, you're not alone!).
Je moet eerst aan jezelf werken, totdat dat in orde is. Pas daarna kan een vrouw jou leuk vinden om wie je bent. En dat is volgens mij best een toffe peer.

Dus alles komt goed! Genoeg te doen, aan de slag zou ik zeggen, schouders omhoog, borst vooruit, hoofd rechtop, en go for it!

Sterkte, groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline  
Oud 14 februari 2013, 14:09   #12
krully
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2012
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norris Bekijk bericht
Hoi Kuit,

Dat is een heftig verhaal.
Zo te lezen, zit je in een negatieve spiraal.
Alle gebeurtenissen zie je nu met een negatieve bril en brengen je verder de put in.

Dit kan veranderen, en jijzelf bent de sleutel hiertoe.
Graag geef ik je wat adviezen.

- Ik snap dat je (nog) niet onder de mensen wil komen. Dat komt later wel. Ik raad je aan om erop uit te gaan en in de bossen, strand of duinen te joggen of te hardlopen.
Je moet een uitdaging voor jezelf vinden, stuk gaan, doorzetten, doorbijten, en genieten als je die afstand gehaald hebt en thuis onder de douch staat.
Dit kan ook door veel te sporten.
Er is 1 ding zeker: als je thuis zit, dan wordt het er niet beter op.
Zoek uitdagingen, ook in hobby's!
Want als je dingen bereikt, dan geeft dat positieve energie en kom je uit die negatieve spiraal.

Verder wil ik je meegeven dat door veel te sporten de aanmaak van HGH toeneemt, en de haaruitval significant vermindert (praktijkervaring).

- Lees het boek Neuro-Linguistisch Programmeren (NLP) van Anthony Robbins. Dat is een dik boek, maar echt de moeite waard! Doe het!

- Bedenk dat jij 'in control' bent. Als je in de hondenpoep trapt, kun je helemaal uit je plaat gaan. Je kan er ook om lachen en door met je leven en bedenken op welke vlakken je het hier (in Nederland) eigenlijk ontzettend goed hebt, vergeleken met andere delen van de wereld.

- Haaruitval is natuurlijk niet om te lachen. Dit is een complex probleem en kan psychisch veel schade aanrichten. Maar er is goed nieuws. Er zijn twee doorbraken te melden (onderzoek maart 2012 over PGD2, en het onbeperkt aanmaken van DHT-ongevoelige progenitor-cellen ten behoeve van haartransplantatie).
Binnen enkele jaren speelt het probleem niet meer; dan gooien ze gewoon 40.000 van je eigen ongevoelige haren op de plekken met haaruitval en klaar. Heb je ook geen gedonder met medicijnen gebruiken de rest van je leven.

- Ik wil je adviseren om gezond(er) te gaan eten mocht je dat nog niet doen. Denk hierbij aan biologische groenten en fruit (hoeft niet duur te zijn), en denk evt. aan omega 3-supplementen zoals visolie. Vermijd transvetten, suiker en regulier (niet-biologisch) vlees.

- Het is mogelijk dat je immuunsysteem overgevoelig reageert op invloeden van buitenaf waardoor je huidproblemen of andere problemen kan ervaren. Ik wil je aanraden om het aspect "electrostress" eens te bestuderen. Concrete adviezen: Verwijder alle electra incl. wekker en mobiele telefoon uit je slaapkamer, sluit internet bedraad aan zonder wifi, en doe in godsnaam je DECT-toestel weg en koop een Siemens Gigaset en zet de eco-mode en eco-mode plus aan om 100% stralingsreductie te verkrijgen.
Straling is bewezen dat het bij gevoelige mensen op het immuunsysteem kan inwerken met veel nare gevolgen van dien.

- Om je huid in optimale conditie te brengen waarbij significante verbetering kan optreden (bij consequent gebruik gedurende minstens 3 maanden) raad ik je het merk Xtend Life aan, de Facial Cream voor mannen. Dit is behoorlijk duur, komt uit Nieuw-Zeeland maar na lange research verwacht ik dat dit de beste gezichtscreme is die er te vinden is. Ik gebruik het zelf ook met veel plezier en m'n huid ziet er 5 jaar jonger uit, ook oneffenheden, littekens en andere problemen kunnen sterk verbeteren.

- Doe eens wat vaker iets leuks. Koop mooie nieuwe kleren, of nodig een bekende eens uit om samen wat te eten, een gezelschapsspel te spelen, of om gewoon een avond even ertussen uit te gaan.

Ik verwacht dat je zelfvertrouwen met sprongen vooruit zal gaan en dat je weer plezier in het leven krijgt, en ook wat nuchterder aankijkt tegen vervelende zaken (waar 70% van de mannen mee te maken heeft, you're not alone!).
Je moet eerst aan jezelf werken, totdat dat in orde is. Pas daarna kan een vrouw jou leuk vinden om wie je bent. En dat is volgens mij best een toffe peer.

Dus alles komt goed! Genoeg te doen, aan de slag zou ik zeggen, schouders omhoog, borst vooruit, hoofd rechtop, en go for it!

Sterkte, groetjes, Norris
Moet toch lukken zo! Als ik ooit een probleem heb Norris, stuur ik jou een bericht;-)
krully is offline  
Oud 7 maart 2013, 09:33   #13
Henker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2013
Berichten: 9
Sterkte kuit!
Henker is offline  
Oud 8 april 2013, 19:03   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een klein berichtje en dan gaat deze discussie op slot.

Kuit schreef me dat hij helaas Lupus erythematodes blijkt te hebben. Mede daardoor en door hoge doses prednison plus alle bijkomende stress zijn psychoses opgewekt. Zo is ook Tourrette vastgesteld in combinatie met een angststoornis. Kuit gaat een serieus behandeltraject in en onderdeel van de behandeling is het totaal (gedwongen) loslaten van zaken zoals Haarweb.

Kuit heeft mij verzocht om te zorgen dat hij niet kan terugvallen en om die reden heb ik hem een ban gegeven. Een soort zelfbescherming. Deze discussie blijft bestaan voor het geval anderen met vergelijkbare problemen op Haarweb terecht komen.

Ik wens Kuit sterkte.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.