Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 maart 2021, 13:19   #1
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Hoeveel weken na een HT beginnen met Essengen-6 Plus

Hallo allemaal,

Op 30 april onderga ik een haartransplantatie en ik ben heel nieuwsgierig na hoeveel weken ik daaropvolgend kan gaan beginnen met Essengen-6 Plus.

Ik heb van een ander lid op dit forum begrepen dat hij na 7 weken is begonnen maar ik ben toch nieuwsgierig of het eventueel al eerder kan.

Ik zou het jammer vinden om te gaan beginnen wanneer mijn nieuwe haren net doorkomen en vervolgens een shredding te ervaren waardoor het hele proces langer gaat duren.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2021, 21:20   #2
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Zo'n 4 weken volgens Veldhoven.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2021, 23:51   #3
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Zo'n 4 weken volgens Veldhoven.
Thanks voor je reactie man. Fijn om te horen. Is toch wat sneller dan ik dacht.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2021, 01:34   #4
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Ik was ook van plan om na 4 weken Essengen-6 weer te hervatten na mijn HT, maar ik heb een week nog rust gepakt voor ik weer eraan wilde

Maar na 4/5 weken kan wel, ook al is het nog wel herstellende op bepaalde gebieden
__________________
Regime:
- Topische Finasteride (apotheek) + Minoxidil (Essengen) (07-2020)
- Shampoo: Regenepure DR, TopPik Hair Building Shampoo + Conditioner
- Supplementen: Natuurlijke multivitamine, omega 3, biotine

Haartransplantatie
1800 grafts (10-2020)

Roadmap haar terug in oude glorie
01-2020: realisatie van haarsituatie kwam nu echt binnen na een lange ontkenning en weinig last ervan hiervoor
01- t/m 04-2021: Research mogelijkheden
05-2021: HT consults
10-2021: haartransplantatie
02-2021: Voor het eerst in lange tijd tevreden over mijn haar
06-2021: 8 maanden na HT: verdikking haar visueel zichtbaar. Inhammen zijn hersteld voor nu.
12-2021: HT 2
08-2022: Hoorbos is redelijk goed versterkt. Alleen vooraanzicht is licht doorschijnend in volle zon. Nadenken of ik nog aan oral fina ga voor maximaal resultaat.
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2021, 08:24   #5
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RogerStone Bekijk bericht
Ik was ook van plan om na 4 weken Essengen-6 weer te hervatten na mijn HT, maar ik heb een week nog rust gepakt voor ik weer eraan wilde

Maar na 4/5 weken kan wel, ook al is het nog wel herstellende op bepaalde gebieden
Bedankt voor je reactie man. Goed om td horen.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 23:07   #6
Rob S.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2020
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Op 30 april onderga ik een haartransplantatie en ik ben heel nieuwsgierig na hoeveel weken ik daaropvolgend kan gaan beginnen met Essengen-6 Plus.

Ik heb van een ander lid op dit forum begrepen dat hij na 7 weken is begonnen maar ik ben toch nieuwsgierig of het eventueel al eerder kan.

Ik zou het jammer vinden om te gaan beginnen wanneer mijn nieuwe haren net doorkomen en vervolgens een shredding te ervaren waardoor het hele proces langer gaat duren.
Ik ben ca 4 weken na mijn HT begonnen met essengen 6 plus. Ben tot nu toe zeer tevreden erover. Haren zijn echt veel voller/dikker geworden hierdoor. Ervaar nu na 4.5 maand wel weer een lichte shed, weet niet of dat normaal is.
Rob S. is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 23:29   #7
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. Bekijk bericht
Ik ben ca 4 weken na mijn HT begonnen met essengen 6 plus. Ben tot nu toe zeer tevreden erover. Haren zijn echt veel voller/dikker geworden hierdoor. Ervaar nu na 4.5 maand wel weer een lichte shed, weet niet of dat normaal is.

Bedankt voor je reactie man! Goed om te horen. Na hoeveel maanden begon je groei te zien? Van die lichte shredding is wel jammer man. Hoop dat het niet doorzet.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2021, 00:20   #8
Rob S.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2020
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie man! Goed om te horen. Na hoeveel maanden begon je groei te zien? Van die lichte shredding is wel jammer man. Hoop dat het niet doorzet.
Lastig te zeggen maar denk dat na ca 2.5-3 maanden het al echt opviel dat het haar veel voller was. Voorheen had ik altijd erg dunne haren en keek je zo op mijn hoofdhuid, daar is nu zker geen sprake meer van.
Rob S. is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2021, 08:05   #9
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. Bekijk bericht
Lastig te zeggen maar denk dat na ca 2.5-3 maanden het al echt opviel dat het haar veel voller was. Voorheen had ik altijd erg dunne haren en keek je zo op mijn hoofdhuid, daar is nu zker geen sprake meer van.

Bedankt voor je reactie. Super! 💪💪💪
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2021, 21:47   #10
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Kun je trouwens na een ht aan de inhammen gelijk beginnen met essengen-6 of minox op de kruin?
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2021, 20:37   #11
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pupuh Bekijk bericht
Kun je trouwens na een ht aan de inhammen gelijk beginnen met essengen-6 of minox op de kruin?
Ik begrijp je vraag niet helemaal? Vraag je je af of je op de ene plek al eerder kan beginnen dan de andere plek?
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2021, 00:28   #12
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Ja klopt. Ik krijg een ht aan mijn inhammen. Kan ik dan wel meteen beginnen met minox op de kruin wat onbehandeld is? Of moet je dan ook 4 weken wachten?
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2021, 01:30   #13
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pupuh Bekijk bericht
Ja klopt. Ik krijg een ht aan mijn inhammen. Kan ik dan wel meteen beginnen met minox op de kruin wat onbehandeld is? Of moet je dan ook 4 weken wachten?
Ahhh op die manier! Interessante vraag! Ik denk dat je direct kunt beginnen met je kruin maar weet het niet zeker. Het blokken van DHT lijkt mij niks te maken te hebben met de HT. Denk dat het er puur om gaat dat je geen middeltjes in je haar kunt smeren nadat het gebied nog niet volkomen hersteld is. Maar als er aan je kruin niks gebeurt dan is dat gebied gewoon onaangetast lijkt mij.

Ik ben benieuwd wat anderen mensen hiervan denken op het forum. Vraag me wel af of je dan eerst kleinere hoeveelheden Essengen 6 gaat toepassen en later meer? Of dat je dezelfde hoeveelheid blijft gebruiken maar dit meer gaat verdelen tussen kruin en inhammen.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2021, 15:36   #14
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Ahhh op die manier! Interessante vraag! Ik denk dat je direct kunt beginnen met je kruin maar weet het niet zeker. Het blokken van DHT lijkt mij niks te maken te hebben met de HT. Denk dat het er puur om gaat dat je geen middeltjes in je haar kunt smeren nadat het gebied nog niet volkomen hersteld is. Maar als er aan je kruin niks gebeurt dan is dat gebied gewoon onaangetast lijkt mij.

Ik ben benieuwd wat anderen mensen hiervan denken op het forum. Vraag me wel af of je dan eerst kleinere hoeveelheden Essengen 6 gaat toepassen en later meer? Of dat je dezelfde hoeveelheid blijft gebruiken maar dit meer gaat verdelen tussen kruin en inhammen.
Altijd beginnen met de minst mogelijk hoeveelheid medicatie. Therapeutische waarde moet vooropstaan.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2021, 16:09   #15
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Altijd beginnen met de minst mogelijk hoeveelheid medicatie. Therapeutische waarde moet vooropstaan.
Ik denk dat ik na mijn HT na circa 4 weken ga beginnen met Essengen 6 plus en dan gewoon 's avonds na het douchen.
Ik denk gewoon 1ml of zou je mij 0,75 aanraden?

Nog een andere vraag. Hoelang duurt het eigenlijk tot het product goed is ingewerkt? Zou je ervoor kunnen kiezen om het aan te brengen en om bijvoorbeeld een half uur later te douchen en daarbij je haren te wassen? Misschien een gekke vraag?
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.