Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 mei 2012, 16:58   #1
Finasteride1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2012
Berichten: 2
Finasteride 1mg

Beste forumleden,

Ik ben sinds begin april gestart met Finasteride 1mg, capsules gemaakt door onze apotheker. Dit in combinatie met minoxidil 5%.
Reden: mijn inhammen bleven groter worden en mijn haardos dunner. (24jr)

--> als ik aan mijn bureau zit en door mijn haren ga/lichtjes trek, merk ik dat er heel wat haren uitvallen. Gaat hem hier vooral over haren vanaf 3 cm en meestal van achteraan mijn hoofd (onder kruin) Soms ook wat langere van bovenaan veronderstel ik. De meeste hebben geen wortel. Voordien had ik dit niet.

Is dit normaal? Sommigen geven aan dat dit aantoont dat het product werkt, anderen spreken van verslechtering.

Na veel te hebben gelezen op het forum ben ik nog steeds op zoek naar een concreet verklarend antwoord op deze vraag (een mening van iemand met ervaring mag zeker ook). Ik verwacht geen waanzinnige terug groei maar hoop wel dat het niet verslecht en hetgeen nu wegvalt terugkomt en wat meer.


Daarnaast:
Tussen alle topics in ben ik op een topic gekomen, recent gestart, van een persoon die telkens een 2maandelijkse update geeft.
Ik vind die jammergenoeg niet meer terug en had graag mijn ervaring kort en bondig 2 maandelijks gedeeld. Zodat andere mensen er ook iets aan hebben. Indien iemand me de link kan geven, zo ik hem dankbaar zijn.


Alvast bedankt,

Fina

Laatst gewijzigd door Finasteride1; 15 mei 2012 om 18:04
Finasteride1 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2012, 00:00   #2
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Na een maand of 2-3 kan je een shedding verwachten (ik had dit, waren kleine slechte haren die uitvielen welliswaar in de regio die door kaalheid getroffen wordt). Indien dit het geval is is dit eerder een goed teken (alhoewel er geen wetenschappelijke evidentie over bestaat). Zoiezo zou ik me daar niet op fixeren, iedereen verliest haren (gemiddeld 100/dag), en een wortel of geen wortel wil niets zeggen. Ik zou gewoon je behandeling doornemen, en na 6 maanden evalueren. En tenzij je nu opeens 500 haren per dag verliest kan je op beide oren slapen.
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2012, 09:13   #3
Finasteride1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2012
Berichten: 2
Hartelijk dank voor je reactie Fred. Ik zet sowieso men behandeling verder.

Aangezien dit een goed teken is veronderstel ik dat jij een teruggroei hebt opgemerkt? Het zijn geen lange haren, hoofdzakelijk kortere haren.

Hoe lang neem jij nu fina en wat heb jij ervaren in welke tijdspannes? Een 'shedding', is die altijd zeer zichtbaar of is dit gewoon de benaming voor het verliezen van meer haren dan normaal?

Vriendelijke groeten
Finasteride1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.