Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2021, 13:52   #31
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Update dag 27:

Geen last van jeuk of pijn. DG is een beetje gevoelig bij het slapen, maar niet al te storend. Er vallen veel kleine haartjes uit bij het douchen, helaas, dus het valt op dat er iets niet helemaal klopt als je naar mijn haar kijkt. Even door de zure appel heenbijten komende maanden.

Volgens mij is mijn haar nog net iets te kort om met zekerheid te zeggen of het uitdunnen achter mijn TG zichtbaar gaat zijn. Ik denk het eigenlijk niet, want de dag van de HT zelf was het optisch gelukkig dik.

Desalniettemin heb ik met dank aan @Roob een voorraad Essengen-6 voor een half jaar gekocht. Dit zal ik voornamelijk op mijn onbehandelde gebied aan de voorkant aanbrengen, gezien dat op dit moment het gebied is waar het evt. mis kan gaan.

Als mensen andere ervaringen hebben en juist aanraden om het ook voor de zekerheid op mijn kruin (die dik begroeid is) te smeren, laat het vooral weten!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 27.jpg‎ (71,3 KB, 466x gelezen)
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2021, 15:37   #32
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Wel immers je kruin niet immuun is voor haaruitval, zou ik, aldien het geen kwaad kan, het ook op de kruin smeren.
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2021, 17:59   #33
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Vandaag is het precies 5 weken geleden dat ik mijn HT ben ondergaan.

Mijn hoofdhuid begint steeds meer te schilferen en DG jeukt ook nogal. Ik merkte vanochtend dat ik in mijn slaap heb zitten krabben. Ik smeer 1x per dag calendula litteken creme op mijn hoofd en gebruik neutral 0% shampoo. Heeft iemand nog tips om de jeuk en/of schilferen tegen te gaan?

Daarnaast had ik vorige donderdag (17/06) de maandcontrole in de kliniek. Alles zag er goed uit, DG is goed hersteld (ik compileer die foto's ooit nog) en de arts was verbaasd hoeveel haar nog op mijn TG zit.

Tot slot heb ik een voorraad Essengen-6 binnen. De arts raadde mij af om dit te gebruiken tot 3 maanden na de transplantatie. Volgens mij hoeft dit niet uit te maken als ik het op mijn kruin gebruik, en zie ook op dit forum dat mensen vaak al een maand na de ingreep beginnen. Als iemand hier nog een mening/info over heeft hoor ik het graag! Ik zou E-6 in principe op mijn kruin en natuurlijk hoofdhaar gebruiken.

Foto's zijn uit twee hoeken genomen, eentje met iets donkerder licht om te laten zien dat er nog wel wat haar zit, de ander bij de spiegel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Week 5(1).jpg‎ (133,7 KB, 365x gelezen)
Bestandstype: jpg week 5(2).jpg‎ (126,8 KB, 407x gelezen)
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2021, 18:52   #34
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Inderdaad, opvallend dat er nog zoveel haar lijkt te staan. Meevallertje voor je!

Misschien is je vitamine B-gehalte wat te laag, als je dat met supplementen opplust wordt de huid (incl. hoofdhuid) vaak wat vettiger.

Of je neutrale shampoo doodt bepaalde gisten niet die schilfervorming veroorzaken.

Ik heb zelf vele jaren last gehad van schilfers en dus ook jeuk en van alles geprobeerd. De Elvive-anti-roosshampoo werkte vroeger uitstekend, maar werd plots van samenstelling gewijzigd en niet meer effectief doordat er geen seleensulfide meer in zat (stofje dat gisten doodt en talg vermindert). Selsun bevat het nog wel en dat bood de oplossing voor mij (is een medicinale shampoo die je gewoon via online drogisterijen kunt bestellen, het zijn wel vrij kleine flesjes). Bij 2-3x per week gebruik merkte ik na 2-3 weken al resultaat en was het eindelijk weg, daarna kun je 't 1x per 2 weken gebruiken. Tegen die tijd 't beddengoed op 60 graden wassen kan ook wat helpen. Andere anti-roosshampoos hebben nagenoeg geen effect gehad.

Inmiddels ben ik van de Selsun af en overgegaan op o.a. Regenepure DR-shampoo, de 1% Ketoconazol is ook effectief tegen eczeem, jeuk, schilfers, etc.

Je hoeft niet meer bang te zijn dat je met krabben de grafts eruit peutert, maar 't kan natuurlijk wel de roodheid verergeren, evt. littekenvorming als je wondjes krabt en haarbreuk vergroten.

M.b.t. Essengen: het kan zijn dat je hoofdhuid door de aanwezige minoxidil wat roder gaat kleuren en dat helpt niet bij de nog aanwezige roodheid. Maar dat ga je vanzelf zien, persoonlijk heb ik er geen last van gehad en lees ik ook niet vaak dat mensen er last van hebben. Verder zijn er mensen die zeggen dat het in de eerste 2-3 weken na de HT de shockloss kan versterken, andere mensen zeggen juist dat het de shockloss kan verminderen. Evt. probeer je eerst een kleine hoeveelheid alleen je kruin en bouw je dat langzaam op naar de rest van je hoofdhuid met originele haren naar 2 x 0,5/1 ml per dag of zo. Ik zou er persoonlijk niet te lang mee wachten om te voorkomen dat je overige haren nog een paar maanden aangetast blijven worden door de DHT. Zo snel mogelijk verder haaruitval stabiliseren cq. vertragen.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)

Laatst gewijzigd door Roob; 23 juni 2021 om 18:56
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2021, 19:19   #35
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Essengen 6 plus zou ik enkel op de kruin gebruiken. De finasteride zal via je hoofdhuid in je bloed komen dus maakt het niet uit maar de Minoxidil die erin zit werkt enkel op de kruin dus heeft het geen zin om deze te verdelen over je gehele scalp. Mooi verdelen over de kruin en zachtjes inmasseren. Ik ben destijds op aanraden van mijn ht-arts op 6 weken na mijn ht begonnen met een topisch middel op mijn kruin en ik zie niet direct een reden om dit met essengen 6 plus niet te doen.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2021, 21:06   #36
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
maar de Minoxidil die erin zit werkt enkel op de kruin dus heeft het geen zin om deze te verdelen over je gehele scalp.
Dat lijkt een hardnekkig misverstand te zijn. Voor de FDA-goedkeuring werd in eerste instantie de effectiviteit van minoxidil op de kruin onderzocht. Jaren later werd er een nieuwe studie opgezet waarbij ook onderzoek werd gedaan naar effectiviteit op de voorkant van de hoofdhuid.

Minoxidil werkt wel beter op de kruin, omdat de haartjes daar wat langer blijven miniaturiseren.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2021, 10:50   #37
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Inderdaad, opvallend dat er nog zoveel haar lijkt te staan. Meevallertje voor je!

Misschien is je vitamine B-gehalte wat te laag, als je dat met supplementen opplust wordt de huid (incl. hoofdhuid) vaak wat vettiger.

Of je neutrale shampoo doodt bepaalde gisten niet die schilfervorming veroorzaken.

Ik heb zelf vele jaren last gehad van schilfers en dus ook jeuk en van alles geprobeerd. De Elvive-anti-roosshampoo werkte vroeger uitstekend, maar werd plots van samenstelling gewijzigd en niet meer effectief doordat er geen seleensulfide meer in zat (stofje dat gisten doodt en talg vermindert). Selsun bevat het nog wel en dat bood de oplossing voor mij (is een medicinale shampoo die je gewoon via online drogisterijen kunt bestellen, het zijn wel vrij kleine flesjes). Bij 2-3x per week gebruik merkte ik na 2-3 weken al resultaat en was het eindelijk weg, daarna kun je 't 1x per 2 weken gebruiken. Tegen die tijd 't beddengoed op 60 graden wassen kan ook wat helpen. Andere anti-roosshampoos hebben nagenoeg geen effect gehad.

Inmiddels ben ik van de Selsun af en overgegaan op o.a. Regenepure DR-shampoo, de 1% Ketoconazol is ook effectief tegen eczeem, jeuk, schilfers, etc.

Je hoeft niet meer bang te zijn dat je met krabben de grafts eruit peutert, maar 't kan natuurlijk wel de roodheid verergeren, evt. littekenvorming als je wondjes krabt en haarbreuk vergroten.

M.b.t. Essengen: het kan zijn dat je hoofdhuid door de aanwezige minoxidil wat roder gaat kleuren en dat helpt niet bij de nog aanwezige roodheid. Maar dat ga je vanzelf zien, persoonlijk heb ik er geen last van gehad en lees ik ook niet vaak dat mensen er last van hebben. Verder zijn er mensen die zeggen dat het in de eerste 2-3 weken na de HT de shockloss kan versterken, andere mensen zeggen juist dat het de shockloss kan verminderen. Evt. probeer je eerst een kleine hoeveelheid alleen je kruin en bouw je dat langzaam op naar de rest van je hoofdhuid met originele haren naar 2 x 0,5/1 ml per dag of zo. Ik zou er persoonlijk niet te lang mee wachten om te voorkomen dat je overige haren nog een paar maanden aangetast blijven worden door de DHT. Zo snel mogelijk verder haaruitval stabiliseren cq. vertragen.
Vitamine B gehalte zou kunnen, ondanks dat ik braaf mijn groenten en fruit eet. Voordat ik neutral shampoo gebruikte had ik er ook last van, dus een arts bij wie ik het HT consult had raadde mij juist die neutral shampoo aan. Het werkt alsnog niet, en het is ook iets erger geworden.

Wat goed van Selsun! Ik ga het gewoon proberen, dankjewel!

Mbt E-6: ik heb besloten om het alleen op mijn kruin te gebruiken. Vooral omdat de finasteride toch wordt opgenomen in mijn bloed, zoals M Hayden zegt. Verder kan ik nooit aantonen of het wel of niet werkt, want mijn kruin is nog niet aan het kalen. Het is echt puur preventief. Als opeens mijn haar voorop dikker wordt weet ik wel meteen dat de finasteride werkt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Essengen 6 plus zou ik enkel op de kruin gebruiken. De finasteride zal via je hoofdhuid in je bloed komen dus maakt het niet uit maar de Minoxidil die erin zit werkt enkel op de kruin dus heeft het geen zin om deze te verdelen over je gehele scalp. Mooi verdelen over de kruin en zachtjes inmasseren. Ik ben destijds op aanraden van mijn ht-arts op 6 weken na mijn ht begonnen met een topisch middel op mijn kruin en ik zie niet direct een reden om dit met essengen 6 plus niet te doen.

Goed punt! Ik zal het voor nu alleen op mijn kruin gebruiken, dan weet ik ook zeker dat het niet overlekt in mijn TG wat misschien gaat irriteren ivm de minoxidil. Dank.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2021, 11:32   #38
M3tje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2016
Berichten: 42
Geslacht:
Hoi,

Ik had ook last van schilfers. Arts raadde mij daarom aan juist geen neutral 0% shampoo te gebruiken omdat dat de schilfering alleen maar meer in de hand zou werken.

Mij werd de volgende shampoo aangeraden(die ik nu nog steeds om de dag gebruik als ik mijn haar was); Nature Box Repair Shampoo, with cold pressed avocado oil.

Gewoon te koop bij Etos of Kruidvat voor een paar euro.

Ik heb geen schilfering meer.
M3tje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2021, 10:44   #39
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Dank! Ik ga eens bij de Kruidvat kijken.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2021, 17:09   #40
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Vandaag is mijn HT precies 6 weken geleden. Ik ben vanochtend naar de kapper geweest en heb de zijkanten en achterkant laten millimeteren.

Bijgevoegd ook een foto van mijn DG. Je ziet nog wel wat van de extractie, maar toen mijn haar langer was zag je er niks meer van. Volgens de arts heb ik meer dan genoeg haar in mijn DG om een tweede (en misschien een derde) HT te ondergaan. Laten we hopen dat dat niet nodig is.

Het rode is trouwens van de kapper en zit er normaal gesproken niet.

Sinds vorige week ben ik begonnen met 2x0,5ML Essengen-6 aanbrengen op mijn kruin. Ik merk er nog niet zoveel van, maar mijn libido is gelukkig hoog gebleven tot nu toe.

Van mijn TG is een groot deel van het haar niet uitgevallen. Met Gofybr in ziet het er geweldig uit. Ik prijs me tot nu toe gelukkig met het herstel en dat er genoeg haren in zitten om Gofybr aan te brengen (tot nu toe een keer gedaan, bijgevoegd is een foto om te laten zien hoe het eruit gaat zien).

Ik ben ongelooflijk blij met de haarlijn, die is niet strak en kan ook door de beugel als ik 40-50 ben. Precies wat ik wilde.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Week 6 (2).jpg‎ (118,2 KB, 336x gelezen)
Bestandstype: jpg Week 6(1).jpg‎ (97,7 KB, 351x gelezen)
Bestandstype: jpg Week 6.jpg‎ (114,3 KB, 316x gelezen)
Bestandstype: jpg Met gofybr.jpg‎ (16,5 KB, 318x gelezen)

Laatst gewijzigd door dfw4f4f; 30 juni 2021 om 17:14
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2021, 20:26   #41
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Voor een verschil te zien door gebruik van essengen 6 plus zal je het product een aantal maanden moeten gebruiken. Vanaf de vijfde maand zou je echt verschil moeten zien.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2021, 21:43   #42
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Voor een verschil te zien door gebruik van essengen 6 plus zal je het product een aantal maanden moeten gebruiken. Vanaf de vijfde maand zou je echt verschil moeten zien.
Ik verwachtte geen verschil te zien, maar volgens mij hebben sommige mensen tijdens de eerste weken al bijwerkingen of irritatie op hun hoofdhuid.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2021, 23:12   #43
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Ik verwachtte geen verschil te zien, maar volgens mij hebben sommige mensen tijdens de eerste weken al bijwerkingen of irritatie op hun hoofdhuid.
Je bedoelde bijwerkingen, had ik mis begrepen. Ik ben er nu zelf een kleine maand geleden mee begonnen als voorbereiding op mijn tweede ht. Tot nu toe geen enkele bijwerking en gebruik eenmaal daags 1ml voor het slapen gaan. Als ik het er smorgens op doe kleven mijn haren aan elkaar en ziet het er niet uit.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2021, 11:34   #44
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Je bedoelde bijwerkingen, had ik mis begrepen. Ik ben er nu zelf een kleine maand geleden mee begonnen als voorbereiding op mijn tweede ht. Tot nu toe geen enkele bijwerking en gebruik eenmaal daags 1ml voor het slapen gaan. Als ik het er smorgens op doe kleven mijn haren aan elkaar en ziet het er niet uit.
Succes! Heb je een foto van het gebied wat je wil laten behandelen? Gebruik je het in de hoop dat het je donor gebied versterkt?
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2021, 18:33   #45
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Succes! Heb je een foto van het gebied wat je wil laten behandelen? Gebruik je het in de hoop dat het je donor gebied versterkt?
Op zijn minst de wortels van de vlashaartjes versterken en voor mijn kruin. Mijn haarlijn moet opgevuld worden en mijn kruin zal de meeste grafts nodig hebben. Ik neem binnenkort nog foto's en zal ze in mijn topic plaatsen.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
nielsen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.