Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2012, 01:32   #1
instinct
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 57
Question Shedding na stoppen minoxidil of toch iets anders?

Dag iedereen!

Ik ben al ruim een maand gestopt met minoxidil. Ik was een enorm inconsequente gebruiker (onregelmatig aanbrengen, gemiddeld 1x per dag, wel eens overslaan) en had nare bijwerkingen omdat ik eigenlijk al een lage bloeddruk had. Mijn hart klopte veel uitbundiger/harder (niet sneller) en sloeg soms wat enkele slagen over, wat op die momenten enorm benauwd aanvoelde. Het leek me vanzelfsprekend beter voor mijn gezondheid om te stoppen met het goedje, na bijna een jaar gebruik waarvan de laatste 2 maanden de foam-versie.

Het probleem welnu is uiteraard dat mijn haar in een aardig tempo blijft uitvallen en dat de inhammen ineens enorm gegroeid zijn. Ook andere plekken bovenop zijn flink uitgedund en dat baart mij zorgen. Het is zeker wel iets van de laatste maanden, echter merk ik niet eens zo véél meer uitval dan eerst...

Nu is mijn vraag als volgt: zou dit van tijdelijke aard kunnen zijn en groeien sommige haren nog terug? Aangezien ik een zeer inconsequent gebruiker was van minoxidil, zou ik het raar vinden als ik er haren mee zou hebben behouden die nu aan het shedden zijn door het stoppen. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Daarnaast de aansluitende vraag: what next? Ik was een gebruiker van finasteride (jaar geleden gestopt door bijwerkingen na 9 maanden gebruik) en minoxidil is dus ook geen optie meer. De keta shampoo gebruik ik al. Dan toch maar millimeteren? Of is het nog de moeite waard om (bijv.) Saw Palmetto te proberen? of iets anders?

Alvast bedankt!
instinct is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2012, 14:31   #2
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Vreemd dat niemand de moeite neemt om te regeren,

Dan reageer ik maar, die hartkloppingen heb ik ook, vooral snachts heel snel of heel langzaam.

Kan de minox zijn ,of iets anders.

Ik weet het ook niet zeker.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 00:23   #3
instinct
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 57
Thanks voor je reactie!

Maar inderdaad, precies wat ik dus ook had... Ik had dan ook maar besloten om te stoppen, omdat ik de bijwerkingen voor jaren lang te risicovol zou vinden. Voor dat kleine beetje haarhulp wat je ermee zou moeten krijgen (wat bij mij dan nog maar de vraag was), wilde ik het niet wagen om de levensduur van mijn hart te verkorten... Nouja, bij wijze van dan! Hoop ik
instinct is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 11:05   #4
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instinct Bekijk bericht
Thanks voor je reactie!

Maar inderdaad, precies wat ik dus ook had... Ik had dan ook maar besloten om te stoppen, omdat ik de bijwerkingen voor jaren lang te risicovol zou vinden. Voor dat kleine beetje haarhulp wat je ermee zou moeten krijgen (wat bij mij dan nog maar de vraag was), wilde ik het niet wagen om de levensduur van mijn hart te verkorten... Nouja, bij wijze van dan! Hoop ik
1 Hoe was jouw haarsituatie voordat je met minox en dergelijke begon?

2 Hoe was jouw haarsituatie tijdens het gebruik van minox?

3 Kun je vertellen, hoe jouw hartkloppingen ongeveer verliepen, en aanvoelde?
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 11:25   #5
instinct
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
1 Hoe was jouw haarsituatie voordat je met minox en dergelijke begon?

2 Hoe was jouw haarsituatie tijdens het gebruik van minox?

3 Kun je vertellen, hoe jouw hartkloppingen ongeveer verliepen, en aanvoelde?
Ik begon destijds met minoxidil tijdens mijn laatste periode finasteride. Het overlapte een maand en daarna stopte ik met finasteride. Mijn haarsituatie was op dat moment nog acceptabel, in die zin dat ik mijn haar nog op een redelijk normale manier kon doen. Ik zag al wel dat mijn haar bovenop wat dunner was dan aan zijkanten/achterkant. Inhammen vielen nog mee. Tijdens het gebruik was mijn haarsituatie een beetje schommelend. Dan weer veel uitval, dan weer wat minder. Echter vond ik niet dat mijn haarsituatie drastisch omlaag ging. Pas bij het overgaan op rogaine foam merkte ik dat ik er iets aan het gebeuren was, en dus met name na het stoppen... Ik kon voor het einde van mijn minoxidil gebruik al door het voorste deel van mijn haar heen kijken, maar nu zijn de delen waar ik normaal doorheen kon kijken gewoon verdwenen, wat grotere inhammen tot gevolg had. Ook bovenop is het allemaal wat minder, en zo zijn we bij de haarsituatie waar ik nu mee te maken heb. Het ziet er nu een stuk onverzorgder uit.
Kortom: volgens mij heb ik geen hergroei gehad, en naar mijn weten ook geen stabilisatie. Echter moet dat laatste nog blijken. Want als mijn haarsituatie nu nog meer achteruit gaat, misschien was er dan wel degelijk stabilisatie tijdens mijn minoxidil periode (wat mij sterk lijkt, aangezien mijn inconsequent/onregelmatig gebruik van het goedje).

Ik weet niet zo zeer of ik mijn bijwerkingen hartkloppingen moet noemen, omdat ik het een beetje een vaag begrip vind. Wat ik in ieder geval had was dat ik mijn hart veel beter kon voelen kloppen, met sporten merkte ik het ook meer, maar bijvoorbeeld ook als ik in een warm bad zit. Maar dat vond ik nog niet zo erg, het was meer dat mijn hart soms een aantal slagen oversloeg wat heel benauwd aanvoelde. Na dat regelmatig te hebben vond ik het wel genoeg, nu gestopt, en de bijwerkingen zijn sindsdien vooralsnog amper voorgekomen...
instinct is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2012, 00:03   #6
instinct
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 57
Haaruitval gaat nog steeds hard door, misschien zelfs nog wel veel harder...

Inhammen zijn enorm gegroeid, diffuus eigenlijk ook wel... Kapper heeft het ook aangegeven dat het nu echt ineens veel meer opvalt, en mijn moeder ook, die tevens heeft aangegeven dat de doucheputjes meerdere keren verstopt zijn met mijn haren.

Dubieus en zorgwekkend... Iemand die me toevallig nog uit deze hevige brand kan helpen?
instinct is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.