![]() |
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
|
![]() |
#1 |
HaarWeb lid
Geslacht: ![]() |
DHI Hairtec Delft (4675 grafts)
Hi allemaal,
Over minder dan twee weken zal ik mijn haartransplantatie (eindelijk!) achter de rug hebben. Graag houd ik jullie via dit forum op de hoogte van mijn proces en beantwoord ik graag jullie vragen. Wat informatie over mij: Ik ben net 34 jaar geworden en werd me ongeveer 8 jaar geleden bewust van mijn kaler wordende kruin. Omdat mijn haar behoorlijk dik is, slagen heeft en ik het altijd wat langer liet, heb ik het lang kunnen verbloemen. Totdat het de afgelopen twee jaar toch ineens wel een stuk sneller ging, vooral aan de voorkant en bovenop. Omdat mijn steeds kaler wordende hoofd mijn dagelijks leven behoorlijk beïnvloedt - jullie herkennen het vast wel; harde wind die het haar alle kanten op doet waaien, regen, zwemmen - heb ik de knoop doorgehakt. Nu is het moment dan bijna daar, en ik kan niet wachten. Het budget dat ik voor ogen had voor mijn haartransplantatie lag ergens rond de 5000 euro. Na klinieken te hebben vergeleken en een consult elders te hebben gehad, ben ik uiteindelijk bij Hairtec Delft terecht gekomen. Hier heb ik in oktober een consult. Het was professioneel, duidelijk en ze waren realistisch over de mogelijkheden. Ik was erg positief en had mijn besluit dan ook snel gemaakt. Het werd mij bij Hairtec Delft duidelijk dat mijn haaruitval op dit moment in Norwood-schaal 5 zit. Voor het ‘meest gewenste effect’ (maximale dichtheid) zouden er tegen de 6000 grafts nodig zijn, echter hanteert Hairtec Delft een maximum van 4500 grafts tijdens één Sapphire FUE-behandeling. We hebben daarom verschillende opties besproken: 1) Twee haartransplantaties plannen. Tijdens de eerste een focus op het voorhoofd en de middenbrug. De kruin zou in over één/twee jaar aan de beurt komen. 2) Één haartransplantatie, waarbij ze de 4500 grafts verspreiden over het hele gebied met een mindere dichtheid. Indien nodig, over één/twee nog verder verdichten. 3) Meer grafts verspreid over twee dagen, echter gaf Cengiz al aan dat zij hier niet volledig achter staan vanuit medisch perspectief. De keuze voor optie 2 was voor mij snel gemaakt, omdat ik ‘liever’ een mindere dichtheid heb dan een hogere dichtheid, maar nog steeds een kale kruin waar ik mij aan zal blijven storen de komende jaren. Alles is beter dan hoe het er nu uitziet. Daarnaast werd bevestigd dat mijn donorgebied ontzettend goed is en een eventuele tweede haartransplantatie dan ook geen probleem zal zijn, mocht ik dit willen. Ook is mijn haar (gelukkig) erg dik en omdat ik voorheen van nature ook redelijke slagen in mijn haar had, hoop ik dat dit de mindere dichtheid ook weer enigszins zal verbloemen. De tijd zal het leren. Om het herstel te verbeteren zal ik ook een PRP-behandeling nemen. Daarnaast heb ik veel gelezen over hulpmiddelen, zoals finasteride, minoxidil, Essengen-6, Folligain, etc. De ervaringen die ik heb gelezen waren wisselend, maar vanaf het begin af aan heb ik hier geen goed gevoel over gehad. Dit heeft mij uiteindelijk dan ook doen besluiten hier niet aan te beginnen. Omdat ik al in Norwood-schaal 5 zit, valt er toch al niet mega veel meer te redden en ik kies er dan liever voor om in de toekomst nog een tweede haartransplantatie te ondergaan, indien ik het nodig vind. Foto’s (voor/na) zullen na de behandeling volgen. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben, laat het me weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
HaarWeb lid
Hierbij een korte update:
De afgelopen weken twijfelde ik toch nog of ik niet voor de DHI-methode zou moeten gaan gezien mijn situatie. De reden waarom ik toch nog twijfelde is omdat bij de DHI-methode een betere haardichtheid kan worden bereikt en het risico op beschadigingen van de grafs minimaal is. Dit vind ik belangrijk, omdat, zoals ik in mijn eerste bericht al had gezegd, er voor het meest optimale resultaat meer grafts nodig zouden zijn in mijn situatie. Als bijkomend voordeel zal de herstelperiode (over het algemeen) ook korter zijn, al was dit voor mij niet doorslaggevend in mijn besluitvorming. Door de voordelen van de DHI-methode heb ik uiteindelijk contact opgenomen met HairTec Delft en gelukkig was het op deze korte termijn nog mogelijk om de DHI-behandeling voor mij in te plannen aankomende donderdag. Mocht de beheerder dit lezen: Het was voor mij niet mogelijk mijn oorspronkelijke bericht te bewerken (of kijk ik verkeerd?). Ik zou het waarderen als het onderwerp van deze discussie kan worden gewijzigd naar 'DHI Hairtect Delft (4500 grafts)'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
HaarWeb lid
|
Is het goed gegaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
HaarWeb lid
Hi Esmee,
Helaas werd er donderdag eczeem geconstateerd op bepaalde plekjes, o.a. in het ontvangstgebied en ook onder mijn bestaande haren in het donorgebied. Dit kwam voor mij als een verrassing - omdat het niet zichtbaar is als ik in de spiegel kijk en ook geen jeuk o.i.d. had of het voelde tijdens het wassen - en was natuurlijk ook wel even een flinke teleurstelling... Het personeel van Hairtec Delft was erg meegaand en in overleg hebben we uiteindelijk besloten om de HT uit te stellen, om geen risico's te nemen en zo op een later moment voor het optimale resultaat kunnen gaan. Hairtec Delft heeft er alles aan gedaan om te schuiven met hun planning en de HT staat nu gepland op 2 april. Dit geeft mij de tijd om de eczeem te behandelen met speciale shampoo die ik van hen heb gekregen en ik zal ook nog een keer extra langskomen in maart zodat mijn hoofdhuid extra gecontroleerd kan worden (door dezelfde arts van afgelopen donderdag, omdat zij het verschil het beste kan zien). Ondanks mijn gevoel van teleurstelling afgelopen donderdag, ben ik wel al zeer te spreken over de goede en vriendelijke service van Hairtec Delft in mijn situatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
HaarWeb lid
|
Hopelijk gaat het beter en kan je over 2 weken terecht. Succes alvast!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
HaarWeb lid
Ziet er goed uit! Heb je nog een update?
Daarnaast, hebben ze bij jou op voorhand ook iets laten weten over de beoogde dichtheid in cm2? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
HaarWeb lid
Dank voor het delen van jouw verhaal Jelmer. Hetgeen wat je laat zien ziet er goed uit! Ik ben zeer nieuwsgierig hoe het er nu uit ziet, zou je mogelijk weer een update kunnen geven? Daarnaast, ben ik nieuwsgierig wie jou heeft behandeld bij Hairtec, was dit Aysegul zelf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
HaarWeb lid
Citaat:
![]() Ik zal zo even nieuwe foto's plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
HaarWeb lid
Hierbij een update, ongeveer 7.5 maand na de HT. Toevallig ben ik gisteren net naar de kapper geweest, klaar voor mijn vakantie die morgen begint
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
HaarWeb lid
|
Netjes!! Hoeveel heb je betaald?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
HaarWeb lid
|
Dank voor je update Jelmer en mooi resultaat tot dusver.
Inmiddels heb ik nav onder andere jouw ervaring en gesprekken hier en daar ook gekozen voor Hairtec en inmiddels een week geleden de behandeling achter de rug. Inmiddels zit ik in de geduld fase en hoop ook dusdanige resultaten te behalen. Ik zal evengoed ook nog een topic starten hier op het forum nav mijn ervaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
HaarWeb lid
Citaat:
De beoogde dichtheid heb ik niet specifiek besproken, maar wel dat met de DHI-behandeling een betere dichtheid kon worden behaald dan met een FUE-behandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Haarpigmentatie expert
Hoe werd je dit dan verklaart?
HAAR PIGMENTATIE AFSPRAAK MAKEN. HAARPIGMENTATIE PRIJS OFFERTE GRATIS FOTO CONSULT SERVICE. >>>>Gok niet met uw uiterlijk.<<<< https://www.prohairclinic.com/ De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
HaarWeb lid
Wat mij is uitgelegd is dat bij de DHI-behandeling een zogeheten Choi-implanter wordt gebruikt. Deze heeft een holle naald, waardoor er minder ruimte in wordt genomen en ze haarzakjes dichter naast elkaar kunnen implanteren. Zo dicht op elkaar implanteren zou niet mogelijk zijn met incisies, omdat je dan rekening moet houden met meer ruimte om niet te dicht op elkaar te snijden, want dit zou te grote wondjes kunnen veroorzaken.
De te behalen dichtheid is natuurlijk ook per persoon verschillend, omdat haarstructuur en doorbloeding bij iedereen anders is. En ze wilden het geïmplanteerde haar ook zo natuurlijk mogelijk laten aansluiten bij mijn bestaande haar. |
![]() |
![]() |
![]() |
Labels |
4500grafts, hairtec |
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|