Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2022, 16:03   #1
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Fuegenix - 2500 grafts

Hi allen,

In het kader van sharing is caring hier een verslag van mijn behandeling bij Fuegenix die in maart 2022 heeft plaatsgevonden.

Toen ik begin 20 was begon ik de eerste voorzichtige tekenen van haarverlies te merken. Ik heb vrij dik en vol haar dus dit was lange tijd makkelijk te verhullen. Het begon met dunner wordend haar bij de inhammen en een paar jaar later ook op de kruin. Ik ben nu halverwege de 30 en op het punt beland dat het bijna onmogelijk is geworden nog een enigszins normaal kapsel te stijlen. Ik overwoog om alles af te scheren en het te accepteren of voor een haartransplantatie te gaan. Ik heb tijdens de corona-crisis redelijk wat geld kunnen sparen en wilde de mogelijkheden voor een behandeling toch wel onderzoeken. Ik heb meerdere klinieken in NL benaderd maar voelde uiteindelijk alleen bij Fuegenix het vertrouwen. Zoals al vaker is geschreven hier onderscheid de behandelaar Munib Ahmad zich door de persoonlijke en realistische behandeling en door de transparantie in het te behalen resultaat.
Hij gaf aan dat het te bedekken gebied te groot was om in 1 behandeling te doen dus moest ik kiezen tussen voorkant of kruin. De voorkant had daarbij mijn voorkeur en we hebben afgesproken een conservatieve haarlijn te maken en die zover als mogelijk naar achter op te vullen.

De behandeling duurde van +/- 07:15 tot 15/16:00 uur en viel enorm mee. De verdovingen zijn even pijnlijk maar doen daarna goed hun werk waardoor ik me vrij ontspannen voelde. Munib en zijn assistente werken enorm gefocust en perfectionistisch maar zijn tussendoor prima aanspreekbaar en hebben ook gevoel voor humor.

Er zouden 2500 grafts geplaatst worden maar ik had geluk en het waren er iets meer.

De dagen erna goed de nazorginstructies gevolgd en meerdere keren per dag contact gehad met Munib, die het herstelproces nauwkeurig volgde. Naar mijn idee ging het herstel voorspoedig. De roodheid nam na een dag of 5 al goed af en ook de korstjes waren na 10 dagen zo goed als weg. Daarna bleven nog wat schilfertjes over maar die waren ook na 2 weken helemaal weg en toen zag alles er relatief normaal uit. De meeste mensen dachten dat ik gewoon mijn haar had gemillimeterd. Op dit moment zit ik op dag 23 en zou het proces van shedding moeten gaan beginnen. Het valt nu nog mee maar ik zie wel dat de groeisnelheid van de nieuwe haren afneemt ten opzichte van het originele gebied. Ik heb nog regelmatig lichte jeuk in het donorgebied maar dat is niks vreemds en ik probeer er z.v.m. van af te blijven.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met het resultaat. De dichtheid is goed en de haarlijn ziet er zeer natuurlijk en subtiel uit. De komende maanden wordt het even door de zure appel heen bijten vanwege de uitval maar ik zie het resultaat na 6-12 maanden met vertrouwen tegemoet.

Hieronder wat foto's van het proces:

before.jpg

after.jpeg

Na 1 week:

week 1.jpg

Laatst gewijzigd door DSJ; 13 april 2022 om 16:09
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2022, 16:06   #2
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Na 2 weken:
week 2.jpg

Na ruim 3 weken (voorhoofdshuid is wat droog en ik heb halfslachtig geprobeerd een plukje origineel haar weg te halen):
week 3_2.jpg

week 3.jpg

Donorgebied:
donor.jpg

Laatst gewijzigd door DSJ; 13 april 2022 om 16:12
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2022, 13:11   #3
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Update 6 weken

Hierbij een kleine update na 6 weken. Zoals verwacht is er veel uitgevallen maar het valt me erg mee. Er is nog een hoop blijven staan en dat is gelukkig ook gelijkmatig verdeeld dus ik voel me nog steeds comfortabel om zo over straat te lopen. Het getransplanteerde haar groeit wel wat onregelmatiger maar dat is in lijn der verwachting.

Weet natuurlijk niet wat me de komende tijd te wachten staat maar tot dusver heb ik mazzel Ben benieuwd of er anderen zijn met soortgelijke ervaring?

Week 6_1.jpg

Week 6_2.jpg

Week 6_3.jpg
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2022, 20:36   #4
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Update 10 weken

Vlak na de vorige post is er toch behoorlijk wat uitgevallen. Althans, ik merkte dat veel haartjes plat begonnen te liggen en na een goede wasbeurt bleken die al aardig los te hebben gezeten.

Gebeurt momenteel nog niet veel bijzonders. De haren die zijn blijven zitten groeien mooi door en ogen sterk. Hieronder de foto's na 10 weken:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Week 10_3.jpg‎ (113,5 KB, 272x gelezen)
Bestandstype: jpg Week 10_1.jpg‎ (142,1 KB, 382x gelezen)
Bestandstype: jpg Week 10_2.jpg‎ (108,0 KB, 211x gelezen)
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2022, 18:36   #5
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Update 3 maanden (13 weken)

De eerste 3 maanden zijn achter de rug Het is waarschijnlijk wat optimistisch maar ik meen her en der iets van hergroei te zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3maanden_1.jpg‎ (140,9 KB, 494x gelezen)
Bestandstype: jpg 3maanden_3.jpg‎ (126,5 KB, 272x gelezen)
Bestandstype: jpg 3maanden_4.jpg‎ (140,0 KB, 279x gelezen)
Bestandstype: jpg 3maanden_5.jpg‎ (141,8 KB, 302x gelezen)
Bestandstype: jpg 3maanden_6.jpg‎ (134,3 KB, 313x gelezen)
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2022, 13:37   #6
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
3 Maanden is nog vroeg dag.
Opmerkelijk groot gebied met een klein aantal grafts.
Donor ziet er behoorlijk dunner uit.

Matig positievo omdat het nog kan en zal verbeteren de volgende maanden (hopelijk).
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2022, 01:54   #7
raymonrk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 5
Geslacht:
Voor wat ze hebben gedaan ziet het er goed uit, maar had je de inhammen niet wat lager/gevuld willen hebben? Mag ik vragen waarom je niet een kliniek in Turkije hebt overwogen? Die hadden misschien wel het te bedekken gebied kruin/voorkant in een enkele keer kunnen doen, was je meteen klaar geweest.

Laatst gewijzigd door raymonrk; 24 juni 2022 om 02:10
raymonrk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2022, 16:23   #8
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Hoi beiden,

Dank voor jullie reacties.

@raymonrk, idealiter zou ik inderdaad een haarlijn zonder inhammen hebben maar ik heb liever een wat kleiner gebied goed gedekt met een conservatieve haarlijn dan een groter gebied dun bedekt. Ik weet dat klinieken in Turkije mooie dingen bieden maar zie ook dat ze wat grillig kunnen zijn wat betreft het uiteindelijke resultaat. Bovendien ben ik er nog niet over uit wat ik wil qua medicatiegebruik en lijkt een conservatieve haarlijn me dan wat veiliger met oog op de toekomst.

@dymoman, fijn dat je kritisch meekijkt. 3 maanden is inderdaad nog vroeg dag. Ik vind zelf dat de donor goed hersteld is. Hieronder een foto van de huidige situatie, ik zie zelf geen verschil met de situatie van vóór de behandeling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg maand3_8.jpg‎ (146,1 KB, 334x gelezen)
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2022, 00:27   #9
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dymoman Bekijk bericht
3 Maanden is nog vroeg dag.
Opmerkelijk groot gebied met een klein aantal grafts.
Donor ziet er behoorlijk dunner uit.

Matig positievo omdat het nog kan en zal verbeteren de volgende maanden (hopelijk).
Hoe kan jij een donor beoordelen als 'behoorlijk dunner' als er maar 1 foto van het donor is geplaatst van 2 weken na de HT, en geen van ervoor?

Rare houding.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2022, 20:38   #10
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Update 4 maanden (18 weken)

Hierbij weer een update. Nadat de 3 maanden waren verstreken keek ik regelmatig of ik haren kon zien doorkomen of voelde ik of er stoppeltjes waren maar dat was niet waar te nemen. De groei gaat heel subtiel en op een gegeven moment zag ik dat het steeds voller werd. De laatste weken zit er aardig tempo in en ben ik erg blij met hoe het zich ontwikkelt.
Ook een foto met daglicht bijgevoegd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg maand4_1.jpg‎ (138,6 KB, 452x gelezen)
Bestandstype: jpg maand4_2.jpg‎ (140,3 KB, 289x gelezen)
Bestandstype: jpg maand4_3.jpg‎ (138,1 KB, 291x gelezen)
Bestandstype: jpg maand_4.jpg‎ (137,7 KB, 423x gelezen)

Laatst gewijzigd door DSJ; 26 juli 2022 om 20:40
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2022, 14:01   #11
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Update 5 maanden (22 weken)

Hierbij weer een update. De hergroei heeft lekker doorgezet en ik vind het resultaat al erg mooi worden. Ook fijn om bijv. in de felle zon, met nat haar, wind, etc geen zorgen meer te hebben over mijn kapsel. Het ziet er ook onder alle omstandigheden natuurlijk uit.

De getransplanteerde haren zijn stug en hebben de neiging om wat overeind te gaan staan, zeker bij droog haar. Verder heel makkelijk te stileren met een beetje wax. Op de foto's is het haar nog vochtig en zit er niks aan product in.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Maand5_5.jpg‎ (141,4 KB, 365x gelezen)
Bestandstype: jpg Maand5_3.jpg‎ (139,3 KB, 305x gelezen)
Bestandstype: jpg Maand5_4.jpg‎ (141,9 KB, 345x gelezen)
Bestandstype: jpg Maand5_2.jpg‎ (144,3 KB, 452x gelezen)
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2022, 14:40   #12
a9045u8bv
Superexpert ;-)
 
Geregistreerd: 11 juli 2021
Berichten: 44
Geslacht:
Ziet er prima uit. Prima gekozen haarlijn voor de lange termijn.
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2022, 15:18   #13
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a9045u8bv Bekijk bericht
Ziet er prima uit. Prima gekozen haarlijn voor de lange termijn.
Dank voor je positieve reactie!
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2022, 15:25   #14
DSJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2022
Berichten: 27
Geslacht:
6,5 maand (28 weken)

Ik probeer elke maand te posten maar door drukte kwam het er even niet van. Daarom een 6,5 maand update.
Ik ben nog steeds erg tevreden met het verloop. Het oogt natuurlijk en gaat mooi over in het 'originele' haar. De dikte is nog wat toegenomen de afgelopen tijd en het haar wat minder piekerig. Ik doe de scheiding momenteel de andere kant op, dat stijlt wat makkelijker.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg maand6_3.jpg‎ (117,0 KB, 418x gelezen)
Bestandstype: jpg maand6_5.jpg‎ (65,1 KB, 401x gelezen)
Bestandstype: jpg maand6_4.jpg‎ (64,0 KB, 449x gelezen)
Bestandstype: jpg maand6_2.jpg‎ (131,3 KB, 329x gelezen)
Bestandstype: jpg maand6_1.jpg‎ (78,7 KB, 460x gelezen)
DSJ is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2022, 12:46   #15
FilipH_BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2022
Berichten: 31
Geslacht:
het ziet er heel goed uit. Je ziet telkens een opmerkelijke verbetering en alles ziet er heel natuurlijk en mooi uit!
FilipH_BE is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.