Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2022, 16:52   #1
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Visus Verkloot 2200 grafts. FUEGENIX herstelt met 1130 grafts. [17-11-2022]

Visus
Op 14 september 2021 ben ik bij Visus behandeld om mijn inhammen bij te werken. Ze hebben 2200 grafts geoogst en daarna met de DHI techniek geplant.
Ik had voor DHI gekozen omdat ze adverteren dat je daarmee een hogere dichtheid kan genereren. Dat sprak me natuurlijk aan dus was ik voor die behandeling gegaan.

Na de operatie merkte ik al snel dat de schade op mijn donor-gebied best ernstig was. Maar Visus zei constant dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ik moest afwachten tot 12 maanden.
De maanden gingen voorbij en er was maar weinig groei. Iedere dag in de spiegel kijken om te zien of er nog nieuwe haartjes doorkomen. Maar nee. De haartjes die uitgekomen waren, werden wel wat dikker. Maar nog steeds was de dichtheid van de inhammen zwaar, zwaar teleurstellend.

Ondertussen doen ze het overkomen alsof ik het probleem was. Dat het aan mij lag dat er zo weinig groei is. Terwijl ik me precies aan alle voorschriften hield. Ik hoorde later pas van andere artsen dat het niet aan de patient ligt, maar aan de behandelaar. Als zij de grafts niet goed plaatsen, dan groeit het niet. Als ze het wel goed plaatsen, dan groeit het zo goed als altijd. (Ik heb ook van andere klinieken gehoord dat Visus in de top 3 staat waarbij mensen een herstel behandeling nodig hebben!)

Visus werkt volgens mij met stagiaires die uit Turkije overgevlogen worden. En die worden iedere 2 maanden heen en terug gevlogen. Ze zijn ook de hele tijd aan het praten en lachen in het Turks. Het komt gewoon niet zo professioneel over. Dus het voelt alsof je gewoon een test-kop bent. En dat blijkt ook wel, want ze kunnen er niets van. Mijn donor-gebied heeft een flinke klap gekregen en mijn inhammen hebben geen dichtheid. Ik denk dat ik misschien wel duizenden haren heb verloren doordat zij zo onnauwkeurig tewerk zijn gegaan. (In het donor gebied doordat ze ruw oogsten, en in het implantatie gebied doordat ze niet goed planten)

Dit moest ik laten corrigeren en in mijn optiek had Fuegenix consistent goede resultaten. Hij is wel aan de dure kant. Maar goed, je kunt beter meer betalen voor een goed resultaat dan minder voor een vreselijk resultaat.

FUEGENIX
Vandaag ben ik behandeld door hem.
Om 7:15 was ik daar en rond 12:45 liep ik weer naar buiten.
Er worden uitgebreide fotos genomen van de huidige toestand, en dat is ook wel foto-waardig, want het zag er niet uit. Ik zal hier later ook fotos aan toevoegen zodra ik ze van de arts ontvang.
Daarna ging ik liggen en kreeg ik de verdoving, die prikken wel even, maar omdat hij een vibrator in je nek houdt valt de pijn nog enig sinds mee.
Hij heeft ook heel goed gekeken waar hij de grafts vandaan ging halen. En hij heeft geprobeerd om het baggere werk van Visus zo goed mogelijk te balanceren. Ook stak hij veel tijd in het zoeken naar licht gekleurde, fijne single grafts, om de haarlijn mee te vullen. Dat is wel een verschil, want bij Visus was ik gewend om de dikste haren voorin te zien zitten. Je wilt natuurlijk een zachte haarlijn, niet een die lijkt alsof het met houtskool is getekend.

Daarnaast heeft hij de visus haarlijn veranderd en een natuurlijke look gegeven. Door verkeerd geplaatste haren te verwijderen en ergens anders terug te zetten.

Ik ben blij dat hij het probeert op te lossen met zo weinig mogelijk grafts. Dan kan mijn donor gebied zo vol mogelijk blijven. Uiteindelijk heeft hij er 1130 gebruikt.

Het boortje dat hij gebruikte was ook mega klein, de wondjes in het donor gebied zijn nu al zo goed als dicht. Dat is ook wel echt heel bijzonder. Nu ik kan vergelijken zie ik dat mijn hoofdhuid een stuk rustiger is na de Fuegenix behandeling. Het ziet er gewoon acceptabel uit. Terwijl ik als een oorlogsslachtoffer uitzag toen ik van Visus terug kwam. Dikke klonters bloed op mijn implantaten en in het donor gebied. Ik dacht dat dat normaal was, maar nu zie ik pas hoe het eigenlijk hoort...

Zodra ik de fotos ontvang van de arts zal ik ze hierbij plaatsen. En ik zal vanaf nu regelmatig foto's maken van het herstel en jullie regelmatig van updates voorzien.

Laatst gewijzigd door Schaamhaartje; 18 november 2022 om 11:17
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2022, 20:16   #2
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Mooi dat je nu goed geholpen bent bij Fuegenix . in je verhaal omschrijf je precies zo hoe het bij mij gaat. elke dag in de spiegel kijken en geen vooruitgang zien. een paar tripple grafts vooraan en enkel de haren die iets dikker worden maar verder groeit er niks bij. ook heeft Visus mijn donor geheel verkloot. vandaag kwam er zelfs nog een grafts los uit mijn donor gebied met 2 haren erin , en die noemen zich de nummer 1 kliniek van Nederland. als het aan mij ligt zullen ze niet meer lang bestaan. ik pik dit niet en ga hier werk van maken.

PS, als jij nu mooie groei krijgt dan kun je Visus gelijk bewijzen dat het niet aan jou ligt maar aan hun. dat zou toch voldoende moeten zijn om elke rechter in Nederland te overtuigen dat ze niet bekwaam genoeg zijn om haartransplantaties uit te voeren. volgens mij valt dit regelrecht onder letselschade en is Visus daarvoor echt wel aansprakelijk te stellen. zolang niemand dit doet gaan ze er gewoon vrolijk ermee door.

ik voelde vanmiddag iets in mijn donor gebied en ik wreef er gewoon een afgestorven graft uit met 2 haartjes erin. waarschijnlijk eruit komen groeien omdat het een graft is die ze geprobeerd hebben te oogsten en is blijven zitten, maar niet normaal toch na bijna 4 maanden?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg kapotte graft.jpg‎ (51,8 KB, 324x gelezen)

Laatst gewijzigd door hairry; 18 november 2022 om 10:50
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 11:03   #3
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Hierbij de fotos van 12 maanden na de Visus operatie. En 14 maanden na de Visus operatie.

- Je ziet hoe weinig dichtheid er is gecreëerd (met 2200 grafts!)
- Je ziet ook heel goed dat de richting waarin ze de haartjes hebben geplaatst, niet goed is. Ze staan scheef en groeien de verkeerde kant uit.
- Je ziet ook hoe strak de haarlijn is en dat er verschillende multi-grafts in zitten.


_
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg Visus 12 maanden resultaat 4a.jpeg‎ (72,7 KB, 896x gelezen)
Bestandstype: jpg Visus 12 maanden resultaat nat.jpg‎ (147,0 KB, 915x gelezen)
Bestandstype: jpg Visus 14 maanden resultaat 1a.jpg‎ (144,5 KB, 903x gelezen)
Bestandstype: jpg Visus 14 maanden resultaat 2a.jpg‎ (146,6 KB, 717x gelezen)
Bestandstype: jpg Visus 14 maanden resultaat 3a.jpg‎ (144,7 KB, 711x gelezen)

Laatst gewijzigd door Schaamhaartje; 18 november 2022 om 13:44
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 11:08   #4
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Hierbij nog een aantal fotos van het resultaat van Visus na 14 maanden.

Je ziet precies waar mijn originele haarlijn weer begint en waar zij zijn begonnen met implanteren. Waardeloze dichtheid. Waardeloze haarlijn.
En je ziet ook hier weer dat veel haren de verkeerde richting hebben voor een haarlijn..


_
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Visus 14 maanden 1.jpg‎ (141,4 KB, 607x gelezen)
Bestandstype: jpg Visus 14 maanden 2.jpg‎ (133,9 KB, 557x gelezen)
Bestandstype: jpg Visus 14 maanden 3.jpg‎ (146,6 KB, 572x gelezen)
Bestandstype: jpg Visus 14 maanden 4.jpg‎ (144,2 KB, 575x gelezen)
Bestandstype: jpg Visus 14 maanden 5.jpg‎ (149,4 KB, 511x gelezen)

Laatst gewijzigd door Schaamhaartje; 18 november 2022 om 11:15
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 11:11   #5
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Dit is mijn donor gebied vlak voor de operatie. Je ziet dat er een harde lijn in mijn haren loopt waar Visus het donor gebied heeft gestopt. Steeds als ik naar de kapper ging, had ik een harde lijn achter op mijn hoofd.


_
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Fuegenix pre-op 1.jpg‎ (145,9 KB, 572x gelezen)
Bestandstype: jpg Fuegenix pre-op 2.jpg‎ (145,3 KB, 474x gelezen)

Laatst gewijzigd door Schaamhaartje; 18 november 2022 om 11:16
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 11:13   #6
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
En dit is mijn donor gebied vlak ná de operatie. Je ziet hoe ongelofelijk klein de gaatjes zijn.
Onderaan bij mijn nek is het bijna niet eens meer te zien dat hij daar zo'n 500 single grafts uit heeft gehaald!

Echt gewerkt met ongelofelijke precisie en oog voor detail


_
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Fuegenix Post op 3.jpg‎ (143,8 KB, 449x gelezen)
Bestandstype: jpg Fuegenix Post op 1.jpg‎ (135,8 KB, 333x gelezen)
Bestandstype: jpg Fuegenix Post op 2.jpg‎ (140,6 KB, 311x gelezen)

Laatst gewijzigd door Schaamhaartje; 18 november 2022 om 13:01
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 12:05   #7
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
En dit is het resultaat direct na de operatie.

Je ziet dat het al heel schoon en rustig uitziet.


_
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg Fuegenix Post op voorkant 1.jpeg‎ (39,5 KB, 537x gelezen)
Bestandstype: jpeg Fuegenix Post op voorkant 2.jpeg‎ (29,7 KB, 512x gelezen)
Bestandstype: jpeg Fuegenix Post op voorkant 3.jpeg‎ (36,5 KB, 407x gelezen)

Laatst gewijzigd door Schaamhaartje; 18 november 2022 om 12:58
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 13:07   #8
CJH16
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 124
Wat een vreselijk onnatuurlijk resultaat van Visus.

Bij dr Ahmad ben je in goede handen, dit zal een mooi natuurlijk resultaat worden! Succes met je herstel.
CJH16 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 14:03   #9
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Precies zoals het bij mij nu ook is,

in het licht erge doorkijk en in de schemer lijkt het nog enigszins iets.

dat ze bij eindcontrole bij Visus tevreden over hun werk zijn doen ze blijkbaar enkel maar om je wat aan te praten. net als voor de behandeling.

werkwijze van Visus. bij mij trokken ze grafts eruit met een tang in het donorgebied. ik voelde zelfs dat ze nog een beetje vastzaten.
en met 3 mensen zette ze de grafts er zo snel mogelijk in alsof het een wedstrijdje is,


dit ziet er nu al veel schoner uit. ik ben zeer benieuwd naar de voortgang.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2022, 23:21   #10
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 462
Ziet er mooi uit! Zou er ook graag gaan maar denk dat het financieel niet haalbaar is voor mij. Heb destijds een prijsindicatie van meneer Munib gekregen van 10.900 - 11.900 voor 2700 grafts. Als het rond de 8.000 was geweest was ik zeker naar hem gegaan

Succes met herstel!
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2022, 10:48   #11
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Je hebt wel je haarlijn flink laten verlagen zie ik, ben je niet bang dat je erachter kaler word?
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2022, 12:34   #12
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Ik heb hem niet flink laten verlagen. Fuegenix heeft hem ongeveer een millimeter verlaagd zodat hij daar een zachte haarlijn van kan maken.

Het lijkt misschien zo op de foto, maar hij heeft een deel met de tondeuse gemillimeterd, en het deel waar plantaten komen, heeft hij met een mesje geschoren. Daardoor lijkt het misschien kaal, maar dat is dus niet zo.

De haarlijn is dus 1mm verlaagd, maar het gedeelte dat Visus heeft behandeld heeft hij opgevuld met multigrafts om een goede dichtheid te krijgen.

Laatst gewijzigd door Schaamhaartje; 19 november 2022 om 12:40
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2022, 16:56   #13
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Ok op die manier. het lijkt op de foto's inderdaad zo dat het flink verlaagd is.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2022, 11:18   #14
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Update na 8 dagen

Vandaag is dag 8. De korstjes zijn zo goed als allemaal verdwenen.
De dichtheid ziet er mooi uit en de haarlijn is natuurlijk.

De roodheid valt ook enorm mee. Toen ik bij Visus behandeld was, was ik 6 maanden lang nog rood in het behandelde gebied. Ben er nu al zeker van dat dit nu een stuk sneller zal verdwijnen.

Verder alleen de gebruikelijk zaken te melden:
- van tijd tot tijd wat jeuk
- droge hoofdhuid
- doorkomst van een puistje

Maar dit hoort allemaal bij het proces en verwachtte ik ook.

Tot nu toe gaat het genezen 10x vlotter, gemakkelijker en sneller dan toen bij Visus. Daar waren mijn korstjes pas na 16 dagen weg. Letterlijk de dubbele duratie…
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg EBD40E40-2774-4D24-A0DF-FC22BEE804B0.jpg‎ (147,2 KB, 479x gelezen)
Bestandstype: jpg 42875C2F-3911-44AC-A15C-4B36615E1EB4.jpg‎ (145,7 KB, 395x gelezen)
Bestandstype: jpg 1880465D-9A68-4999-BEBB-F98AEC3D56BC.jpg‎ (153,8 KB, 372x gelezen)
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2022, 12:13   #15
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Vandaag is dag 8. De korstjes zijn zo goed als allemaal verdwenen.
De dichtheid ziet er mooi uit en de haarlijn is natuurlijk.

De roodheid valt ook enorm mee. Toen ik bij Visus behandeld was, was ik 6 maanden lang nog rood in het behandelde gebied. Ben er nu al zeker van dat dit nu een stuk sneller zal verdwijnen.

Verder alleen de gebruikelijk zaken te melden:
- van tijd tot tijd wat jeuk
- droge hoofdhuid
- doorkomst van een puistje

Maar dit hoort allemaal bij het proces en verwachtte ik ook.

Tot nu toe gaat het genezen 10x vlotter, gemakkelijker en sneller dan toen bij Visus. Daar waren mijn korstjes pas na 16 dagen weg. Letterlijk de dubbele duratie…

Ziet er goed uit man! je ziet nu duidelijk het verschil met Visus

de korsten bleven lang zitten en gingen er ook maar moeilijk af bij mij. waarschijnlijk door de grote bloedklonters die ze veroorzaakten. vorige week kwam er tot mijn grote verbazing zelfs nog een korstje met een haartje los in het ontvangstgebied , dit werd gelijk een dikke puist daarna. ze gaan daar erg grof te werk. voor mij ook nooit meer Visus.

Laatst gewijzigd door hairry; 25 november 2022 om 12:15
hairry is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
failsus, fuegenix, herstel, munib ahmad, pisus, verklootsus, visus


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.