Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 november 2021, 23:46   #1
XIX
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2021
Berichten: 12
Geslacht:
Beste manier om topische finasteride/minoxidil aan te brengen

Hallo,

Mijn apotheker heeft zelf een lotion gemaakt van topische finasteride en minoxidil, gelijkaardig aan de essengen 6 plus lotion. Deze doe ik 2 x 1Ml per dag op mijn hoofdhuid.

Ik merk dat wanneer ik het op mijn hoofdhuid probeer te doen, veel in mijn haar blijft hangen en ook van mijn voorhoofd druipt. Is dit normaal? De lotion zit in de standaard pipetflesjes met bijhorende pipet.

Bedankt alvast
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2021-11-14 om 23.38.38.png‎ (146,8 KB, 8x gelezen)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2021-11-14 om 23.45.26.png‎ (25,3 KB, 5x gelezen)
XIX is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2021, 02:52   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIX Bekijk bericht
Hallo,

Mijn apotheker heeft zelf een lotion gemaakt van topische finasteride en minoxidil, gelijkaardig aan de essengen 6 plus lotion. Deze doe ik 2 x 1Ml per dag op mijn hoofdhuid.

Ik merk dat wanneer ik het op mijn hoofdhuid probeer te doen, veel in mijn haar blijft hangen en ook van mijn voorhoofd druipt. Is dit normaal? De lotion zit in de standaard pipetflesjes met bijhorende pipet.

Bedankt alvast
Reuze zonde van je dure lotion. Ik adviseer IEDEREEN om een plastic pipet te gebruiken. Zo'n pipet heeft een dunne uiteinde waar je goed tussen het haar door tot op de hoofduid kan komen. Natuurlijk zal er altijd wat in het haar terecht komen, maar probeer dit minimaal te houden. Google 'plastic pipet' en je ziet direct verschillende aanbieders. Ik hebruik al meer dan 25 jaar naar tevredenheid dit type pipet ipv lompe glazen pipetten of spray mondjes. Gewoon druppelen over de hoofdhuid en de druppels laten rollen. Ik doe overal echt een klein druppeltje laten vallen om zo een zo groot mogelijk gebied te dekken. Bij mn voorhoofd druppel ik terwijl ik mn hoofd naar achteren houd alsof ik recht omhoog de lucht in kijk. Op die manier rollen de druppels juist naar het midden van mn hoofdhuid ipv naar mn voorhoofd. Na een druppeltje te hebben gelost doe ik met het pipetje zelf op die plek over mn hoofdhuid 'schrapen' om zo dat druppeltje nog een beetje te verspreiden. Werkt gewoon goed! Succes!

Ohja, nog een tip. Vooral in het begin (om er handigheid in te krijgen) kun je je lotion in de koeling bewaren. Zodra je dan druppelt, voel je de koude lotion op de hoofdhuid. Zo weet je ongeveer waar je al wat hebt ingesmeerd.

Laatst gewijzigd door Reet; 15 november 2021 om 02:56
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2021, 18:58   #3
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Houd het pipetje continue tegen je hoofdhuid aan en beweeg deze langzaam over de hoofdhuid. Terwijl je dit doet geef je minimale duwtjes op de drukplek. Doordat je het pipet tegen je hoofdhuid houdt zal je geen druppels verliezen en vloeit er telkens een minimale hoeveelheid uit.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2021, 12:14   #4
aloy94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2020
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIX Bekijk bericht
Hallo,

Mijn apotheker heeft zelf een lotion gemaakt van topische finasteride en minoxidil, gelijkaardig aan de essengen 6 plus lotion. Deze doe ik 2 x 1Ml per dag op mijn hoofdhuid.

Ik merk dat wanneer ik het op mijn hoofdhuid probeer te doen, veel in mijn haar blijft hangen en ook van mijn voorhoofd druipt. Is dit normaal? De lotion zit in de standaard pipetflesjes met bijhorende pipet.

Bedankt alvast

Ik gebruik de 'tik-techniek' zoals hier ook al eerder op het forum aan bod is gekomen (zie bijv.: https://www.youtube.com/watch?v=wX-ZwlINDvk).

Door zachtjes met de pipet te tikken op je hoofd terwijl je de pipet rond beweegt, vallen er veel kleinere druppeltjes uit dan wanneer je in de pipet zou knijpen en de druppel maakt al contact met je hoofdhuid wanneer deze de pipet verlaat (i.t.t. de pipet enkele centimeters boven je hoofdhuid laten zweven waardoor het in je haar terecht kan komen). Op die manier kan ik zelfs 0,25ml topische finasteride verspreiden over mijn volledige hoofdhuid (de pipet die daar bij zit heeft overigens wel een kleine spuitmond, zie onder ter illustratie). Mocht je langer haar hebben, dan zou je dit kunnen scheiden met je handen of een kam zodat je recht op de hoofdhuid tikt (ik probeer mijn haar wat korter te houden). Als ik dit doe, voel ik ook dat de vloeistof mijn hoofdhuid raakt, want het wordt wat koud (zie ook wat Reet hierover schreef). Eventueel zou je het daarna wat kunnen inmasseren, maar dan loop je wellicht wel meer kans dat je het in je haar smeert of het aan je handen blijft zitten.

aloy94 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2021, 11:00   #5
XIX
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2021
Berichten: 12
Geslacht:
Duidelijk, bedankt heren!
XIX is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.