Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 27 februari 2013, 13:30   #1426
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
ik had vroeger ook veel last van SE op de hoofdhuid maar daar ben ik al enkele jaren vanaf : op een dag heb ik mijn haren zwart geverfd en ik voelde de verf zo branden op mijn hoofdhuid..nadien kwamen de schilfers gewoon los en sindsdien is de SE op mijn hoofdhuid weg doordat ik regelmatig mijn haren verf...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2013, 14:41   #1427
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cop Bekijk bericht
ik had vroeger ook veel last van SE op de hoofdhuid maar daar ben ik al enkele jaren vanaf : op een dag heb ik mijn haren zwart geverfd en ik voelde de verf zo branden op mijn hoofdhuid..nadien kwamen de schilfers gewoon los en sindsdien is de SE op mijn hoofdhuid weg doordat ik regelmatig mijn haren verf...
Dat heb je wel eens vaker verteld, blijf het opmerking vinden
Als ik mijn hoofdhuid grondig ontsmet met shampoo's, dan wordt ik de dag erop wakker met allemaal kleine ontstekingen op mijn hoofdhuid.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2013, 19:47   #1428
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Tegen SE kan zoals cop zegt haren verven helpen. Door verven gaan je haarschubben open staan, waardoor het vet opneemt. Vet/talg op je hoofdhuid = SE.

Maar ik zou het niet doen op het moment dat je huid geïrriteerd is.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2013, 11:58   #1429
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Heeft er iemand al eens iemand een infraroodcabine bezocht.
Dit zou erg goed zijn tegen eczeem en psoiraris.
Is dat waar?
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2013, 19:00   #1430
Traangas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 12
Vandaag weer naar de dermatoloog geweest. Ze zij dat het er veel beter uit ziet en dat er bijna geen schilfering/roodheid meer te zien is.

Persoonlijk ben ik ook van de jeuk en irritatie af ! Ik hoop enkel nog dat mijn haar weer wat terugkomt want nu is het gewoon erg dun .

Het medicijn dat ik gebruikt heb is Clobetasol shampoo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clobetasol

Ik heb dit 4 weken elke dag gebruikt. 10 minuten laten intrekken en daarna afspoelen. Nu moet ik gaan afbouwen dus vanaf vandaag ga ik het om de dag gebruiken.
Traangas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2013, 19:31   #1431
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traangas Bekijk bericht
Vandaag weer naar de dermatoloog geweest. Ze zij dat het er veel beter uit ziet en dat er bijna geen schilfering/roodheid meer te zien is.

Persoonlijk ben ik ook van de jeuk en irritatie af ! Ik hoop enkel nog dat mijn haar weer wat terugkomt want nu is het gewoon erg dun .

Het medicijn dat ik gebruikt heb is Clobetasol shampoo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clobetasol

Ik heb dit 4 weken elke dag gebruikt. 10 minuten laten intrekken en daarna afspoelen. Nu moet ik gaan afbouwen dus vanaf vandaag ga ik het om de dag gebruiken.
Top resultaat zeg! Wat voor klachten had je hiervoor precies?
Ik hoor meer positieve dingen over deze shampoo, ik ga het ook eens aan mijn huisarts vragen
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2013, 15:12   #1432
Traangas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Top resultaat zeg! Wat voor klachten had je hiervoor precies?
Ik hoor meer positieve dingen over deze shampoo, ik ga het ook eens aan mijn huisarts vragen
Klachten waren: Erge jeuk en het werd nog erger als ik ging sporten en er zweet bij kwam, schilfering, roodheid, pijnlijke plekken, haaruitval/dunner wordend haar en korstjes op het hoofd.

Verschillende medicaties gehad: Ketaconazol shampoos, teer shampoo's, topicorte lotions en tot slot eentje die werkt clobetasol shampoo.

Volgens mij mag de huisarts dit medicijn niet voorschrijven en moet je dan bij de dermatoloog wezen.
Traangas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2013, 22:56   #1433
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traangas Bekijk bericht
Klachten waren: Erge jeuk en het werd nog erger als ik ging sporten en er zweet bij kwam, schilfering, roodheid, pijnlijke plekken, haaruitval/dunner wordend haar en korstjes op het hoofd.

Verschillende medicaties gehad: Ketaconazol shampoos, teer shampoo's, topicorte lotions en tot slot eentje die werkt clobetasol shampoo.

Volgens mij mag de huisarts dit medicijn niet voorschrijven en moet je dan bij de dermatoloog wezen.
Je bent nu aan het afbouwen, merk je verslechtering, of betering, of merk je geen verandering?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 21:03   #1434
Traangas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 12
Spijtig genoeg merk ik toch een kleine verslechtering. De schilfering op de hoofdhuid is toegenomen. Verder ben ik nog positief. Ik gebruik de shampoo nu om de week.
Traangas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2013, 19:04   #1435
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traangas Bekijk bericht
Spijtig genoeg merk ik toch een kleine verslechtering. De schilfering op de hoofdhuid is toegenomen. Verder ben ik nog positief. Ik gebruik de shampoo nu om de week.
Bedoel je om de week elke keer dat je je haar wast, of slechts éénmaal per twee weken? Ik gebruik diezelfde shampoo, voorgeschreven door de huisarts. De huisarts vertelde mij dat SE een langdurige behandeling is waarvan de oorzaak niet vaststaat en daardoor ook nog niet behandeld kan worden (wat de meesten van jullie wel zullen weten) en symptoombestrijding door middel van corticosteroïden tot op heden de enige wetenschappelijk bewezen manier is om SE toch te onderdrukken.

Ik gebruik nu de shampoo een paar dagen echter elkaar als het eczeem optreedt, en de rest van de dagen gebruik ik elke twee dagen een shampoo met ketoconazol om de schimmels te onderdrukken die rol spelen in de ontwikkeling van het eczeem (zelf gebruik ik regenepure, omdat ik ook last heb van AGA en hoop dat dat een beetje helpt). Op deze manier lukt het mij om het SE en de daarmee gepaard gaande jeuk goed te onderdrukken, tot op heden zonder bijwerkingen. Ik heb ook het gevoel dat ik minder haar verlies sinds ik het eczeem meer onder controle heb.
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 19:52   #1436
Traangas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 21reinier Bekijk bericht
Bedoel je om de week elke keer dat je je haar wast, of slechts éénmaal per twee weken? Ik gebruik diezelfde shampoo, voorgeschreven door de huisarts. De huisarts vertelde mij dat SE een langdurige behandeling is waarvan de oorzaak niet vaststaat en daardoor ook nog niet behandeld kan worden (wat de meesten van jullie wel zullen weten) en symptoombestrijding door middel van corticosteroïden tot op heden de enige wetenschappelijk bewezen manier is om SE toch te onderdrukken.

Ik gebruik nu de shampoo een paar dagen echter elkaar als het eczeem optreedt, en de rest van de dagen gebruik ik elke twee dagen een shampoo met ketoconazol om de schimmels te onderdrukken die rol spelen in de ontwikkeling van het eczeem (zelf gebruik ik regenepure, omdat ik ook last heb van AGA en hoop dat dat een beetje helpt). Op deze manier lukt het mij om het SE en de daarmee gepaard gaande jeuk goed te onderdrukken, tot op heden zonder bijwerkingen. Ik heb ook het gevoel dat ik minder haar verlies sinds ik het eczeem meer onder controle heb.
Foutje, ik gebruik de shampoo om de dag. Dit onderdrukt de SE redelijk.
Traangas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 15:22   #1437
Washethaarwaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2013
Berichten: 7
Hee iedereen! Ik heb een vraagje aan mensen met SE op hun hoofdhuid, en dan voornamelijk aan de vrouwen: begon jullie SE aan het begin van jullie puberteit, wanneer jullie hormoonhuishouding veranderde? Ik heb namelijk nog niet zolang SE en het is ongeveer begonnen toen ik de pil begon te slikken.. toen mijn puberteit begon jaren geleden had ik nog nergens last van, dus ik vermoed dat de pil doordat het mijn hormoonhuishouding door de war schopt mijn hoofdhuid flink op hol doet slaan. Denken jullie dat het SE weg zal gaan wanneer ik stop met de pil slikken? Ik zou namelijk geen andere oorzaak voor mijn SE kunnen aanwijzen dan de pil, en nu ik in mijn stopweek zit, heb ik dan ook totaal geen last van jeuk/roos etc...
Washethaarwaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2013, 16:03   #1438
Washethaarwaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2013
Berichten: 7
'In women, levels of progesterone are relatively on the lower side before ovulation. The level increases after ovulation and remain elevated during the second half of the menstrual cycle after ovulation. If pregnancy occurs the elevated levels are maintained for some time and later rise even further to support pregnancy. Progesterone has numerous physiological effects. High progesterone levels interfere with the corticosteroid produced by the adrenal cortex for regulating salt and water balance. This may lead to a condition known as natriuresis or presence of excess sodium in urine. Elevated levels of progesterone stimulate sebaceous glands and increase sebum production. This can potentially trigger a flare up of seborrhea and eventually to seborrheic dermatitis.
Seborrhea a condition in which over-activity of the sebaceous glands causes the skin to become oily. Sebum production usually starts at puberty and triggered by a circulating testosterone metabolite. Since progesterone in males is produced during production of testosterone and by ovaries in women, elevated progesterone level can trigger seborrheic dermatitis.'


Hee, ik denk dat ik wat interessants gevonden heb! Dit zou wel kunnen verklaren waarom in mijn stopweek mijn eczeem minder was, en waarom mijn eczeem wanneer ik de pil niet slik zo goed als afwezig lijkt te zijn tot nu toe (ik ben maar uit mezelf gestopt voor de zekerheid). In mijn pil, net als in iedere andere anticonceptiepil, zit namelijk een progestageen. Vreemd alleen dat ik als bijwerking geen eczeem in de bijsluiter tegengekomen ben.. misschien tijd om daar maar eens iets aan te doen!
Washethaarwaar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 00:00   #1439
Traangas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 12
Even een korte update:

Ik gebruik nu zo'n week of 3 clobex shampoo en Ketaconazol shampoo. De ene dag clobex en de andere dag ketaconazol, dus om de dag. Dit werkt prima bij mij. Ik ben nu al enkele weken ''clean''.
Traangas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 00:30   #1440
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traangas Bekijk bericht
Even een korte update:

Ik gebruik nu zo'n week of 3 clobex shampoo en Ketaconazol shampoo. De ene dag clobex en de andere dag ketaconazol, dus om de dag. Dit werkt prima bij mij. Ik ben nu al enkele weken ''clean''.
Wat voor verschil merk je dan?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.