Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 mei 2004, 14:02   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Leef- en eetgewoonten

Misschien is het wel een goed idee om hier je leef- en eenpatronen neer te zetten die gericht zijn op behoud van het haar en op het kwaliteit van het haar en verder eventueel natuurlijk ook gericht op de gezondheid. Ik zelf ben nog bezig een goede balans te vinden, maar na aardig wat gelezen te hebben ben ik wel tot de conclusie gekomen dat vooral vroegtijdige haaruitval en bijvoorbeeld ook grijs worden (kortom: veroudering) te maken heeft met voeding en in het bijzonder de vrije radicalen. Even een overzichtje van mijn gewoonten op dit moment:

- Geen koffie
- Geen frisdranken
- Veel water
- Karnemelk
- Veel groente
- 3x per week vlees i.p.v. iedere dag

Op het moment probeer ik ook het bakken in olijfolie in te voeren en ik zou graag wat meer vette vis eten. In ieder geval wil ik ervoor zorgen dat ik meer anti-oxidanten binnen krijg dan vrije radicalen en meer vetzuren dan onverzadigd (dierlijk) vet.

Heeft iemand van jullie al resultaten geboekt met een eventueel nieuw eet- en leefpatroon?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 14:38   #2
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Kijk wat betreft vrije radicalen en dergelijke eens op de site:www.pilliewillie.nl
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 14:55   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
- 3x per week vlees i.p.v. iedere dag
Ik vind dat iedereen helemaal moet stoppen met het eten van vlees. het fabeltje dat het goed voor je is, is echt achterhaald. Je darmen en maag worden er te zwaar door belast. Vlees is volgepompt met chemische troep. Iedereen die zich ook maar een beetje verdiept in de vleesindustrie komt erachter dat je er gewoon met je vingers af moet blijven, en niet alleen uit oogpunt van het dierenwelzijn.

IJzer en vitamine B12 zitten ook in noten, bepaalde groenten, zuivel en soja, veel beter voor je lichaam. Vlees heb je helemaal niet nodig.

naja goed ik zal er maar over ophouden want we zijn hier immers op HAARweb en dit is wel errug off-topic.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 00:57   #4
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik vind dat iedereen helemaal moet stoppen met het eten van vlees. het fabeltje dat het goed voor je is, is echt achterhaald. Je darmen en maag worden er te zwaar door belast. Vlees is volgepompt met chemische troep. Iedereen die zich ook maar een beetje verdiept in de vleesindustrie komt erachter dat je er gewoon met je vingers af moet blijven, en niet alleen uit oogpunt van het dierenwelzijn.
Maar het is zo lekker
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 02:13   #5
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Vlees is te lekker..biefstuk mmmmm...
Je moet het ook niet zien als iets dan nodig is voor je lichaam, maar iets van waar je van geniet (sorry vegetariers!)
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 10:36   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melvin25
Vlees is te lekker..biefstuk mmmmm...
Je moet het ook niet zien als iets dan nodig is voor je lichaam, maar iets van waar je van geniet (sorry vegetariers!)
naja zeg... ik vind dat je vlees moet zien als een dood beest dat een kutleven heeft gehad. Maarja, laten we deze discussie hier maar niet voeren he.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 10:41   #7
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Van ouders moet ik dagelijks vlees eten (ben ook nog in de groei dusja ) dus daar kan 'k echt niet mee kappen zal mss proberen meer vis te bekomen thuis, maar 'k eet dat echt niet graag welke zijn trouwens de vette vissen?

Van dat geen koffie en geen frisdrank ben 'k volledig mee akkoord, ben 'k dus ook mee gestopt heel eind terug om wat gezonder te leven...

Drink nu 'n liter multivitaminesap per dag en 'n stuk of 5 kopjes groene thee en voel me veel gezonder (en ben vermagerd ) waar haaruitval toch niet allemaal goed voor is he
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 17:57   #8
Hamsterhein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2004
Berichten: 13
onzin! vlees is een essentieel onderdeel van de voeding, de mens is altijd al een vleeseter geweest, miljoenen jaren evolutie ligt hier aan de basis, skippen hiervan is dus verre van verstandig, een echt complete vervanging bestaat niet.

Je kan het vergelijken met 2 stukken fruit eten per dag, heel gezond, en niet te vervangen door vitaminepillen, omdat heel simpelweg bijvoorbeeld in een sinaasappel ingredienten zitten waarvan we de werking nog niet kennen.
Hamsterhein is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 23:17   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Angry grom grom grom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamsterhein
onzin! vlees is een essentieel onderdeel van de voeding, de mens is altijd al een vleeseter geweest, miljoenen jaren evolutie ligt hier aan de basis, skippen hiervan is dus verre van verstandig, een echt complete vervanging bestaat niet.

Je kan het vergelijken met 2 stukken fruit eten per dag, heel gezond, en niet te vervangen door vitaminepillen, omdat heel simpelweg bijvoorbeeld in een sinaasappel ingredienten zitten waarvan we de werking nog niet kennen.
GROMMMMMMMM.............
Iemand komt weer eens met het welbekende "evolutie"-argument... Sorry maar dat gaat echt niet op. Steeds meer onderzoeken wijzen uit dat vlees ronduit SLECHT is voor je organen. Bovendien zijn onze tanden helemaal niet zoals veel vleesetende dieren: ons gebit lijkt meer op die van een planteneter dan op die van een carnivoor.

IEDER wetenschappelijk onderzoek wijst verder uit dat vegetariërs gemiddeld LANGER leven dan vleesetende mensen.


Citaat:
vlees is een essentieel onderdeel van de voeding
Gelul dus!
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2004, 08:25   #10
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.255
Geslacht:
Onderzoekers zijn er ook over eens dat als de mens geen vleeseters waren geweest hun hersenen nooit zo ontwikkeld hadden kunnen worden.
Maar als je nu een vervangend dieet zoekt denk ik dat je wel een heel eind komt ja.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2004, 12:08   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Tja, is vlees nu goed of is het niet goed. Inderdaad wijzen meer onderzoeken uit op het niet goed zijn van vlees. En zeker tegenwoordig niet meer, nadat al die dieren toen ze nog leefden ingespoten werden met allerlei middeltjes. In ieder geval is het wel zo, dat je moet matigen met vlees. Ik at voorheen bijna iedere dag wel een stuk vlees. Ik eet nu nog maar 3x per week vlees.

Volgens mij is het vooral belangrijk dat vlees niet de overhand krijgt in je voedselopname. Maar een stukje vlees op zijn tijd zal denk ik niet zo heel schadelijk zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2004, 12:36   #12
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
het is heel eenvoudig, mensen zijn omnivoren, net als apen, we hebben snijtanden en hoektanden om vlees mee klein te kunnen scheuren/snijden. en we hebben kiezen om plantaardig voedsel mee fijn te kunnen malen. Onze darm lengte is vrij kort, ongeveer 2 meter, wat daarmee ook tussen carnivoren (1meter) en herbivoren (5-6 meter) inzit.

Vlees an sich is in matige hoeveelheden niet slecht, vlees met restanten van groeihormonen, antibiotica en andere rommel van de veeteelt is natuurlijk niet gezond. Het is goed mogelijk een vegetarisch dieet te hebben, er moet vaak wat extra op ijzerinname gelet worden. Een paar dagen per week 'gezond' vlees eten is echter ook niet onverantwoord.

Ik heb eens een aantal grote onderzoeken over vegetarianisme opgezocht. Er is een verband tussen vegetarier zijn en een kleinere kans op hart en vaatziekten, kanker etc. Maar er wordt terecht vaak bij gemeld dat de vleesetende controle groep niet gedifferentieerd is in matig vleeseters en overmatigvleeseters (alles op een hoop). Daarnaast zijn vegetariers doorgaans bewuster met hun lichaam en hun dieet bezig, ze drinken gemiddeld minder alcohol bv. Deze zaken confounden het onderzoek, dwz andere factoren dan alleen het niet eten van vlees kunnen bijdragen aan de verschillen. Je zou wel kunnen concluderen dat de algehele levensstijl van vegetariers wat gezonder is, ook omdat ze gemiddeld genomen dus bewuster met hun lichaam bezig zijn.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2004, 20:33   #13
Hamsterhein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2004
Berichten: 13
Hoezo gaat het evolutie-argument niet op?

Ja ik ben niet objectief wat vegetariers betreft, ik ben de eerste die het zal toegeven en wel vanwege het volgende argument ... uit wetenschappelijk onderzoek is ook gebleken dat planten gevoelens hebben, ze uiten hun emoties niet op een voor jou direct waarneembare manier, maar door het uitscheiden van gassen. Vegetariers die vegetarier zijn uit sociaal oogpunt zijn hypocriet of onwetend.
Hamsterhein is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2004, 23:17   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
het is heel eenvoudig, mensen zijn omnivoren, net als apen, we hebben snijtanden en hoektanden om vlees mee klein te kunnen scheuren/snijden. en we hebben kiezen om plantaardig voedsel mee fijn te kunnen malen. Onze darm lengte is vrij kort, ongeveer 2 meter, wat daarmee ook tussen carnivoren (1meter) en herbivoren (5-6 meter) inzit.

Vlees an sich is in matige hoeveelheden niet slecht, vlees met restanten van groeihormonen, antibiotica en andere rommel van de veeteelt is natuurlijk niet gezond. Het is goed mogelijk een vegetarisch dieet te hebben, er moet vaak wat extra op ijzerinname gelet worden. Een paar dagen per week 'gezond' vlees eten is echter ook niet onverantwoord.

Ik heb eens een aantal grote onderzoeken over vegetarianisme opgezocht. Er is een verband tussen vegetarier zijn en een kleinere kans op hart en vaatziekten, kanker etc. Maar er wordt terecht vaak bij gemeld dat de vleesetende controle groep niet gedifferentieerd is in matig vleeseters en overmatigvleeseters (alles op een hoop). Daarnaast zijn vegetariers doorgaans bewuster met hun lichaam en hun dieet bezig, ze drinken gemiddeld minder alcohol bv. Deze zaken confounden het onderzoek, dwz andere factoren dan alleen het niet eten van vlees kunnen bijdragen aan de verschillen. Je zou wel kunnen concluderen dat de algehele levensstijl van vegetariers wat gezonder is, ook omdat ze gemiddeld genomen dus bewuster met hun lichaam bezig zijn.
Goeie post, bedankt.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2004, 23:25   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
dumb & dumber

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamsterhein
Hoezo gaat het evolutie-argument niet op?

Ja ik ben niet objectief wat vegetariers betreft, ik ben de eerste die het zal toegeven en wel vanwege het volgende argument ... uit wetenschappelijk onderzoek is ook gebleken dat planten gevoelens hebben, ze uiten hun emoties niet op een voor jou direct waarneembare manier, maar door het uitscheiden van gassen. Vegetariers die vegetarier zijn uit sociaal oogpunt zijn hypocriet of onwetend.

Je hebt duidelijk geen enkel verstand van hoe de bioindustrie in elkaar zit. Ik zou het kunnen waarderen als je dan ook je mond houdt, voordat je mensen uit gaat maken als hypocriet of onwetend. Ik probeer ook nikst te zeggen over dingen waar ik niks van weet.
Ga maar eens kijken hoe varkens, koeien en kippen worden gehouden en omgebracht voor een lappie vlees. Een krop sla heeft geen bewegingsruimte nodig. Een varken, kip of koe wel. Die krijgen ze niet. Ze worden gefokt als product, en niet als een levend dier. Hou jezelf niet voor de gek met je drogredenen over planten.

Maar nogmaals: dit is HAARweb dus verder svp alleen nog maar opmerkingen over leef- en eetgewoontes die met je HAAR te maken hebben. Of je moet een aparte thread openen onder "Van alles en nog wat..."
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.