Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 15 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 22 juni 2007, 23:56   #616
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door echoes Bekijk bericht
Maar propecia gebruik ik al jaren, en zag toch een lichte 8eruitgang.. En ik gebruik heel weinig minox, een beetje op mn inhammen, voor de rest nergens.. De verbetering kwam echt na het gebruik van de laser..
Dat zeg jij nu wel, maar je gebruikt wel 15% minoxidil met 5% azelaic acid. Dat is erg potent spul, en met het kammen of borstelen van je haren kun je het spul makkelijk verspreiden. Bovendien laat minoxidil ook haren (her) groeien op plekken waar het niet wordt aangebracht, het wordt in de hoofdhuid geabsorbeerd maar ook verder getransporteerd. In sommige gevallen treedt er ook ongewenste haargroei op zoals gezichtsbeharing. Hoe lang gebruik jij minoxidil? Als het gebruik ervan samen met de comb is gestart, dan is het minoxidil die de haren laat hergroeien.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 00:07   #617
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Ik gebruik de producten ongeveer wel even lang,zo'n 2 maanden.. En nu je het zegt heb ik ook wat haargroei in mn gezicht, en op mn armen lijken ze wel langer dan ooit! En dat terwijl ik maar heel weinig ervan gebruik..

Maar waarom ben jij er zo zeker van dat de Lasercomb mn haren niet dikker maakt DHT killer?? Ik heb op diverse fora gelezen dat mensen na 8 weken al dikker haar had..
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 00:18   #618
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door echoes Bekijk bericht
Ik gebruik de producten ongeveer wel even lang,zo'n 2 maanden.. En nu je het zegt heb ik ook wat haargroei in mn gezicht, en op mn armen lijken ze wel langer dan ooit! En dat terwijl ik maar heel weinig ervan gebruik..

Maar waarom ben jij er zo zeker van dat de Lasercomb mn haren niet dikker maakt DHT killer?? Ik heb op diverse fora gelezen dat mensen na 8 weken al dikker haar had..
Het is voor mij moeilijk aan te nemen dat de LC afzonderlijk effect heeft op de haargroei omdat veel LC gebruikers ook starten met minox of finasteride of beide.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 18:51   #619
Comb
Comb
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller Bekijk bericht
Het is voor mij moeilijk aan te nemen dat de LC afzonderlijk effect heeft op de haargroei omdat veel LC gebruikers ook starten met minox of finasteride of beide.
Hallo allemaal, Ik volg haarweb al een paar jaar.
Ondanks ik niet echt besluitvaardig ben moet ik toegeven dat het me goed heeft geholpen bij het nemen van mijn beslissingen.

Ik heb alleen inhammen diepte van 2 cm, maar ik zag wel mijn haar hard achteruit gaan waardoor ik het langer niet kon verdragen.
Toen ik hoorde over de werking van de lasercomb moest ik alleen overtuigd worden door de gebruikers op het haarweb en toen besloot ik gelijk aan te schaffen.
Ik gebruik lasercomb nu 10 weken:
-na 2 weken gebruik merkte ik dat mijn dikker is,
-na 4 weken gebruik zag ik dat mijn dunne haartjes ook dikker en gezonder werden als rest van mijn haar,
-na 6 weken was er geen verandering te zien,

-na 8 weken zag ik bijna onzichtbare haartjes (( die je alleen onder een belichte spiegel kleine haartjes kon zien, 2 maal dunner en soms wel 4 á 5 maal dunner dan normaal haar)) zichtbaarder worden, dus helemaal langs van af mijn haarlijn bijna 0,8 cm aan de beide kanten haargroei,

-na 8,5 weken besloot ik al die kleine haartjes voorzichtig met schaar korter te knippen om beter haar groei te activeren,
-na 10 weken voel ik kleine haartjes scherper en dikker worden.

DHTkiller daarom heb ik geen spijt van, ik heb alleenmaar lasercomb gekocht om mijn haaruitval te stoppen maar nu ik haartjes terug krijg is het helemaal te gek, voormij zijn het bonus punten. En als het zo door zet verwacht ik binnen 8 maanden mijn inhammem voor de meerdendeel bedekt te hebben met mijn eigen oude haartjes.

Je moet wel vroeg bij zijn want ik merk ook dat veel kleinere haartjes veel meer moeite hebben om zich te activeren dan een haartje dat beter zichtbaar is. En natuurlijk zijn er mensen bij wie het niet of minder werkt maar je moet wel op een manier achter komen en veel opties heb je niet.

de groeten!
Comb is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 19:57   #620
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy789 Bekijk bericht
Heb je het via de officiele site of via ebay besteld ?

Via de officiele site, maar er ging iets mis bij de levering. Uiteindelijk heb ik het wel ontvangen, maar ik moest er wel wat telefoontjes voor plegen en voet bij stuk houden. Op de dag dat ik het kreeg dacht ik er nog over na om de bestelling te annuleren.
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 20:24   #621
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Comb Bekijk bericht
Hallo allemaal, Ik volg haarweb al een paar jaar.
Ondanks ik niet echt besluitvaardig ben moet ik toegeven dat het me goed heeft geholpen bij het nemen van mijn beslissingen.

Ik heb alleen inhammen diepte van 2 cm, maar ik zag wel mijn haar hard achteruit gaan waardoor ik het langer niet kon verdragen.
Toen ik hoorde over de werking van de lasercomb moest ik alleen overtuigd worden door de gebruikers op het haarweb en toen besloot ik gelijk aan te schaffen.
Ik gebruik lasercomb nu 10 weken:
-na 2 weken gebruik merkte ik dat mijn dikker is,
-na 4 weken gebruik zag ik dat mijn dunne haartjes ook dikker en gezonder werden als rest van mijn haar,
-na 6 weken was er geen verandering te zien,

-na 8 weken zag ik bijna onzichtbare haartjes (( die je alleen onder een belichte spiegel kleine haartjes kon zien, 2 maal dunner en soms wel 4 á 5 maal dunner dan normaal haar)) zichtbaarder worden, dus helemaal langs van af mijn haarlijn bijna 0,8 cm aan de beide kanten haargroei,

-na 8,5 weken besloot ik al die kleine haartjes voorzichtig met schaar korter te knippen om beter haar groei te activeren,
-na 10 weken voel ik kleine haartjes scherper en dikker worden.

DHTkiller daarom heb ik geen spijt van, ik heb alleenmaar lasercomb gekocht om mijn haaruitval te stoppen maar nu ik haartjes terug krijg is het helemaal te gek, voormij zijn het bonus punten. En als het zo door zet verwacht ik binnen 8 maanden mijn inhammem voor de meerdendeel bedekt te hebben met mijn eigen oude haartjes.

Je moet wel vroeg bij zijn want ik merk ook dat veel kleinere haartjes veel meer moeite hebben om zich te activeren dan een haartje dat beter zichtbaar is. En natuurlijk zijn er mensen bij wie het niet of minder werkt maar je moet wel op een manier achter komen en veel opties heb je niet.

de groeten!
Goed dat je resultaten constateert. Gebruik je er recentelijk ook iets anders bij?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Comb Bekijk bericht
Toen ik hoorde over de werking van de lasercomb moest ik alleen overtuigd worden door de gebruikers op het haarweb en toen besloot ik gelijk aan te schaffen.
Waarom alleen de gebruikers van haarweb? Heb je moeite met de Engelse taal op buitenlandse fora's?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 20:29   #622
nillez81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2006
Berichten: 36
Zijn er mensen die een 110v adapter hebben van de lasercomb,ik zou hem graag willen overnemen voor x bedrag.
Ik ben weer 6 weken begonnen met laseren en gaat 22 juli voor 3 weken naar brazilie.Pm me maar als iemand interesse heeft.
nillez81 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 00:15   #623
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Nog een mogelijk interessant artikel gevonden over LLLT, maar jammer genoeg niet toegankelijk zonder betalen:

Citaat:
Phototherapy of androgenetic alopecia with low level narrow band 655-nm red light and 780-nm infrared light
Journal of the American Academy of Dermatology, Volume 56, Issue 2, Supplement 2, February 2007, Page AB112
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 00:44   #624
Comb
Comb
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 5
DHTkiller misschien overdrijf ik een beetje dat ik een paar jaar haarweb volg. Ik ben alleen geïnteresseerd in de verhaallijn van de mensen als er pas een nieuwe remedie tegen haaruitval op de markt is uitgebracht.
En ik hoef niet zo zeer van mensen het verhalen te horen die veel geloven, wel of geen werking terwijl ze niet eens zelf uitgeprobeerd hebben.
Ik zoek meer naar kern van de waarheid en best is door verhalen van mensen te lezen die zelf gebruikt hebben.
Als ik antwoorden gevonden heb op mijn vraag dan hoef ik niet per se naar buitenlandse fora's te researchen en zou ik nog steeds vraagtekens hebben en dan kijk ik verder dan me neus lang is. Orginele site's bezoek ik standaard Buitenlands en Nederlands. Personnen die pessimist zijn hebben moeite met het geloven van de werking van de bepaalde product.(en vooral als ze in de verleden teleurgesteld zijn door ander geneesmiddelen).

Ik heb wel een half jaar terug 8 maanden lang propecia gebruikt en resulteten waren zeer verbluffend maar helaas door de bijwerking moest ik ermee stoppen en was toen terug bij af.
Comb is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 11:11   #625
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Nog een mogelijk interessant artikel gevonden over LLLT, maar jammer genoeg niet toegankelijk zonder betalen:
Goed gevonden, Cloud! Ik heb de tekst van de studie gevonden:

Citaat:
Phototherapy of androgenetic alopecia with low level narrow band 655-nm red light and 780-nm infrared light
Sang Seok Kim, MD, Kangdong Sacred Heart Hospital, Seoul, South Korea; Min Woo Park, MD, Kangdong Sacred Heart Hospital, Seoul, South Korea; Chong Ju Lee, MD, PhD, Kangdong Sacred Heart Hospital, Seoul, South Korea. Available online 20 January 2007.

Background: The therapeutic application of low energy laser has been used for photobiostimulation and low level laser therapy causes an increase of microcirculation of tissue and a reduction in inflammation. However, the effect of low level laser therapy on the stimulation of hair growth has not been investigated.

Object: To examine the effects of 655-nm red light and 780-nm infrared light on patients with androgenetic alopecia (AGA).

Methods: Patients treated their scalp by themselves, using a portable light source (655 nm and 780 nm), and irradiation was performed for 10 minutes once a day. Hairs in precisely defined circle at vertex (AGA region) and occipital sites of the scalp in 24 AGA male patients were evaluated using global photography and phototrichogram. Each circumscribed area of the scalp, centered with a dot tattoo to ensure reproducibility, was photographed just after shaving and two days later, the same area was again photographed. From the photo-images the hair density and anagen/telogen ratio (A/T ratio) were determined by image analyzer program. Each patient was evaluated at 0, 4, 9, and 14 weeks of phototherapy. After 14 weeks, the degree of satisfaction of patients and physicians were assessed.

Result: The results can be summerized as follows: (1) The mean hair counts of baseline were 137.3/cm2 on the vertex and 153.3/cm2 on the occiput, with the hair density of the occiput being significantly higher than that of the vertex. (2) The mean hair counts after 14 weeks, at the end of treatment, were 145.1/cm2 on the vertex and 163.3/cm2 on the occiput. Therapy with 655-nm red light and 780-nm infrared light significantly increased the density of hairs on both the vertex and occiput (P < .005). (3) The ratio of anagen/telogen (A/T ratio) of baseline was 79.7 on the vertex, 89.6 on the occiput and A/T ratio at the end of treatment were 84.7 on the vertex and 91.9 on the occiput, respectively. (4) The number of satisfied patients at the end of treatment was 20 (83.3%). No side effects were reported.

Conclusion: The hair counts was affected beneficially in the vertex and occipital regions of the patients with androgenetic alopecia after 14-weeks of phototherapy with 655-nm red light and 780-nm infrared light.


P1502Commercial support: None identified.
Journal of the American Academy of Dermatology
Volume 56, Issue 2, Supplement 2, February 2007, Page AB112
Poster Abstracts, American Academy of Dermatology 65th Annual Meeting
Heel jammer alleen dat het verschil in effect tussen de twee lichtsterktes niet aan bod komt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 11:26   #626
Roy789
HaarWeb lid
 
Roy789's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2006
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 123
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Comb Bekijk bericht
Hallo allemaal, Ik volg haarweb al een paar jaar.
Ondanks ik niet echt besluitvaardig ben moet ik toegeven dat het me goed heeft geholpen bij het nemen van mijn beslissingen.

Ik heb alleen inhammen diepte van 2 cm, maar ik zag wel mijn haar hard achteruit gaan waardoor ik het langer niet kon verdragen.
Toen ik hoorde over de werking van de lasercomb moest ik alleen overtuigd worden door de gebruikers op het haarweb en toen besloot ik gelijk aan te schaffen.
Ik gebruik lasercomb nu 10 weken:
-na 2 weken gebruik merkte ik dat mijn dikker is,
-na 4 weken gebruik zag ik dat mijn dunne haartjes ook dikker en gezonder werden als rest van mijn haar,
-na 6 weken was er geen verandering te zien,

-na 8 weken zag ik bijna onzichtbare haartjes (( die je alleen onder een belichte spiegel kleine haartjes kon zien, 2 maal dunner en soms wel 4 á 5 maal dunner dan normaal haar)) zichtbaarder worden, dus helemaal langs van af mijn haarlijn bijna 0,8 cm aan de beide kanten haargroei,

-na 8,5 weken besloot ik al die kleine haartjes voorzichtig met schaar korter te knippen om beter haar groei te activeren,
-na 10 weken voel ik kleine haartjes scherper en dikker worden.

DHTkiller daarom heb ik geen spijt van, ik heb alleenmaar lasercomb gekocht om mijn haaruitval te stoppen maar nu ik haartjes terug krijg is het helemaal te gek, voormij zijn het bonus punten. En als het zo door zet verwacht ik binnen 8 maanden mijn inhammem voor de meerdendeel bedekt te hebben met mijn eigen oude haartjes.

Je moet wel vroeg bij zijn want ik merk ook dat veel kleinere haartjes veel meer moeite hebben om zich te activeren dan een haartje dat beter zichtbaar is. En natuurlijk zijn er mensen bij wie het niet of minder werkt maar je moet wel op een manier achter komen en veel opties heb je niet.

de groeten!
Hartelijk bedankt voor je inbreng en proficiat met het behalen van je resultaat. Ik heb alleen nog een vraagje, gebruik je ook andere middelen tegen haaruitval of alleen de Lasercomb.
__________________
- Minoxidil 5% (juli 2007)
- Propecia
(dec 2007)
- Positief zelfbeeld
Roy789 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 11:55   #627
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Heel jammer alleen dat het verschil in effect tussen de twee lichtsterktes niet aan bod komt.
Zeker heel jammer! Dat je met LLLT zaken kan doen tegen haaruitval is nu via verschillende onderzoeken wel duidelijk aangetoond, maar of de sterkte daarbij verschil kan maken, zou ik erg graag willen weten. Ben zelf al een tijdje aan het dubben of het beter zou zijn mijn Hairmax te vervangen voor een sterker apparaat.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 12:54   #628
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoe meer ik informatie opzoek over LLLT hoe meer gefrustreerd ik raak. Ben ook aan het twijfelen om een sterker apparaat aan te schaffen (Aculas bv), maar ik kom maar niet te weten of sterker (bv 20 mW ipv 5mW per beam) ook effectief beter is. En wat is de beste golflengte?

LLLT werkt bij mij kennelijk heel goed -- dat heeft anderhalve maand zonder laseren echt wel duidelijk gemaakt -- en dus zou ik er wel wat geld voor over hebben om de best werkende laser aan te schaffen.

Zou ook graag overstappen naar een laser die betere 'coverage' biedt, dan de 9 laserpuntjes die ik nu heb.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 13:31   #629
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Zeker heel jammer! Dat je met LLLT zaken kan doen tegen haaruitval is nu via verschillende onderzoeken wel duidelijk aangetoond, maar of de sterkte daarbij verschil kan maken, zou ik erg graag willen weten. Ben zelf al een tijdje aan het dubben of het beter zou zijn mijn Hairmax te vervangen voor een sterker apparaat.
Geen idee wat de golflengte is van deze stralen, maar het ziet er wel krachtig uit.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg Laser_optique.jpeg‎ (25,4 KB, 54x gelezen)
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 17:49   #630
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Goed gevonden, Cloud! Ik heb de tekst van de studie gevonden:


Heel jammer alleen dat het verschil in effect tussen de twee lichtsterktes niet aan bod komt.
Thanks!
Inderdaad spijtig dat dit niet duidelijk is. Ook opmerkelijk is dat het apparaat hier elke dag gedurende tien minuten werd gebruikt... voor de meeste andere apparaten is dit a big no-no.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Protopic EN Lasercomb combi: gevaarlijk?!? Guoy Overige behandelingen 16 24 augustus 2009 01:10
Nog steeds haaruitval 2,5 na zwangerschap lindaw Haarproblemen bij vrouwen 18 8 augustus 2009 17:37
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.