Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 9 juli 2006, 20:52   #736
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Ik neem om de 2 dagen 0.5mg Duta (omwille van financiele redenen). Is dit ook nog effectief genoeg??

Alvast bedankt

The dude
Dat is hetzelfde als de 70% DHT remming van Finasteride. Als je 80% wil hebben zul je om de dag moeten nemen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2006, 15:05   #737
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
2 vragen aan de kenners hier:

- Beste en goedkoopste manier om aan duta te komen? Ik zag veel adressen en prijzen voorbij komen in deze thread maar deze posts waren voornamelijk uit 2004. Ik neem aan dat er in 2 jaar wel iets veranderd is.

- Ik gebruik nu nog fina maar om over te gaan naar duta, is het dan het beste om daar gelijk mee te beginnen of is het beter om eerst een tijdje helemaal niets in te nemen voordat je met duta begint?

Alvast bedankt!
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2006, 16:12   #738
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
- Beste en goedkoopste manier om aan duta te komen? Ik zag veel adressen en prijzen voorbij komen in deze thread maar deze posts waren voornamelijk uit 2004. Ik neem aan dat er in 2 jaar wel iets veranderd is.
De dokter. Ik heb het op recept gekregen, en betaal niets.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2006, 17:19   #739
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
De dokter. Ik heb het op recept gekregen, en betaal niets.
Dat ga ik dan ook maar eens proberen, thanks. Trouwens, begon jij gelijk met duta of had je een periode waar je eventjes helemaal niets nam?
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2006, 18:05   #740
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Ik ben gelijk met duta begonnen. Het lijkt me dat als je wacht, je dht weer omhoog kan schieten, waardoor je misschien ineens veel haarverlies kan krijgen.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 00:53   #741
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Hey mensen ik heb een vraagje.. Ik ben al ruim 7 maanden aan de duta(hiervoor fina), en merk dat mijn haar ( de laatste weken) best makkelijk uit mijn hoofd te trekken is. Maar tegelijkertijd lijkt mijn haar dikker en voller te worden! Kan dit betekenen dat ik momenteel een lichte shedding doorsta?

Groetjes Ron
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 01:13   #742
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
He echoe dat zou best kunnen, al weet ik dat niet zeker mischien iemand anders met ervaring! Hoelang heb je eigenlijk aan de finas gezeten en waarom ben je over gegaan op duta..?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 10:18   #743
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door echoes
Hey mensen ik heb een vraagje.. Ik ben al ruim 7 maanden aan de duta(hiervoor fina), en merk dat mijn haar ( de laatste weken) best makkelijk uit mijn hoofd te trekken is. Maar tegelijkertijd lijkt mijn haar dikker en voller te worden! Kan dit betekenen dat ik momenteel een lichte shedding doorsta?

Groetjes Ron
Inderdaad.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 18:57   #744
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Ik slikte vanaf mijn 16e fina, dat ging allemaal goed, totdat ik na 2 jaar merkte dat de werking minder werd. Na goed te hebben nagedacht besloot ik over te gaan naar de duta. De eerste 7 maanden leek het niet goed aan te slaan, als ik nu aan mijn haar trek merk ik dat er vaak heel dunne haren meekomen.. Toch lijkt mijn haar wel (iets) voller te worden, dit proces heeft mijns inziens veel weg van een shedding of zit ik er naast?
Is het dus mogelijk dat een shedding pas na 7 a 8 maanden begint, en de werking van duta beter wordt?

Laatst gewijzigd door echoes; 11 juli 2006 om 18:59
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 19:55   #745
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Zie de post boven die van jouw
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 18:56   #746
Rafael
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Locatie: limbrug
Berichten: 18
Heren,

ik heb mijn duta besteld bij merloni en slik nu al zeker vier maanden avodart maar het heeft totaal geen positieve invloed op mijn haargroei...

Ik vind het echt ontzettend vreemd en denk dat ik maar weer over ga stappen op proscar.

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand goede raad voor me?

gr.

Raf
Rafael is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 20:27   #747
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rafael
Heren,

ik heb mijn duta besteld bij merloni en slik nu al zeker vier maanden avodart maar het heeft totaal geen positieve invloed op mijn haargroei...

Ik vind het echt ontzettend vreemd en denk dat ik maar weer over ga stappen op proscar.

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand goede raad voor me?

gr.

Raf
Ja hoor: vertel eerst maar eens wat je ervaringen met proscar zijn en wat je verstaat onder 'geen positieve invloed'.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2006, 16:55   #748
Rafael
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Locatie: limbrug
Berichten: 18
Kerel,

geen positieve ervaring: geen stabalisatie en een uitdunning van het haar op het gehele hoofd. Je kunt er nog net niet helemaal doorheen kijken maar zwemmen doe ik niet meer met heel veel plezier...

Effecten en ervaringen met proscar: heb een tijd lang propecia geslikt en dit werkte zeer goed voor mijn haar maar ik kreeg echt ontzettende last van puistjes en ontstekingen in mijn gezicht en had last van een behoorlijke libido vermindering.

Ik denk dat ik nu maar weer over ga stappen op proscar en hoop dat de bijwerkingen dan misschien wat minder zijn...is misschien en beetje naief maarja je moet wat...

gr.

Raf
Rafael is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2006, 22:33   #749
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik gebruik om de dag Fina en Duta. Om mijn lichaam te laten wennen aan de Duta en ook om de prijs van Duta te drukken (het is een duur goedje voor mij en ik krijg Fina gratis)

Heb momenteel ook nog geen bijwerkingen ervaren
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 12:44   #750
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Zojuist mijn 1e setje Duta bij de apotheek gehaald (gratis!!), maar ik heb nog steeds de nodige twijfels. Moet ik er nu wel of niet aan beginnen .. Niet zozeer vanwege de potentiële bijwerkeingen maar als ik sommige ervaringen lees worden mijn verwachtingen nou niet echt positief. Die verdraaide shedding (misschien wel permanent net zoals ik bij fina heb mogen ervaren) is ook niet echt een aanzetter om te beginnen, maar toch, het is zo'n beetje de laatstse optie en ik wil er voormezelf alles aan gedaan hebben.

De belangrijkste vraag is eigenlijk wat verstandiger is, nu gelijk duta nemen (laatse fina pil nam ik nog geen 48 uur geleden) of moet ik eerst een tijdje wachten en de fina uit laten werken? Advies zeer gewilt..

Ook iets wat mensen vergeten is het feit dat sommige de duta niet vinden aanslaan na zo'n 3-6 maanden, maar vergeten dat het eventueel ook fina kan zijn die zijn sporen nog nalaat. Ik denk dan ook dat je minstens een jaar aan de duta moet zijn om echt resultaat te kunnen bespotten (als je ervoor fina gebruikte uiteraard)..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 19:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.