Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 28 januari 2007, 01:46   #871
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
en is dat op doktersrecept? als het mijn haar niet vettig maakt, dan maakt het me verder niets uit eigenlijk. kijk, HET middel kan over 5 jaar uitgevonden worden, maar ik weet niet hoe mijn situatie dan is. op het moment valt het anderen nog niet op, maar weet niet hoe lang dat nog duurt.

maar het kan ook nog 50 jaar duren, en dan heb ik er weinig aan. het is gewoon zo dat ik graag alle opties duidelijk onderzoek voordat ik straks overhaast ergens mee begin waar ik achteraf spijt van krijg, maar er dan aan vast zit.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 08:40   #872
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CA.
en is dat op doktersrecept? als het mijn haar niet vettig maakt, dan maakt het me verder niets uit eigenlijk. kijk, HET middel kan over 5 jaar uitgevonden worden, maar ik weet niet hoe mijn situatie dan is. op het moment valt het anderen nog niet op, maar weet niet hoe lang dat nog duurt.

maar het kan ook nog 50 jaar duren, en dan heb ik er weinig aan. het is gewoon zo dat ik graag alle opties duidelijk onderzoek voordat ik straks overhaast ergens mee begin waar ik achteraf spijt van krijg, maar er dan aan vast zit.
Natuurlijk is het niet op doktersrecept. Ik ben ook een van die mensen die kaal worden bij mannen niet als ziekte ziet en die dus vindt dat middelen daartegen niet door een ziektekostenverzekering moeten worden vergoed

Het is heel goed dat je goed kijkt wat je opties zijn en dat je doorkijkt naar een verdere toekomst.

We praten nu in de dutasteride-thread en dutasteride is misschien wel het meest sterke middel om je haar te kunnen behouden. Maar ik zou me in jouw plaats om te beginnen vooral concentreren op de combinatie finasteride - minoxidil.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 09:35   #873
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Leuke studie idd.

En volgens mij is het ook een fabeltje dat je Minox-afhankelijke haren krijgt. Ik heb het 1 jaar lang gebruikt (2x per dag) en ik heb tot heden hier helemaal niets van gemerkt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 15:49   #874
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
dat het niet vergoed wordt door ziektekostenverzekering maakt me ook helemaal niets uit. maar aangezien het bestellen via internet voor mij nogal moeilijk is (ouders weten nergens vanaf[ik woon nog thuis], en ik heb geen creditcard), kan ik alleen aan deze medicijnen komen via de dokter.

nu las ik in een andere thread dat je adviseerde te beginnen met minox 2%. deze is als het goed is te krijgen zonder recept. is de minox die jij gebruikt ook te krijgen in een 2% variant bij een drogist?

en minox is toch voor hergroei? of ook voor stabilisatie. niet dat ik niet op hergroei hoop, maar bij mij is het nog niet in een vergevorderd stadium (recht richting NW2, links nog net NW1, maar wel veel difuse uitval)
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 21:23   #875
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CA.
dat het niet vergoed wordt door ziektekostenverzekering maakt me ook helemaal niets uit. maar aangezien het bestellen via internet voor mij nogal moeilijk is (ouders weten nergens vanaf[ik woon nog thuis], en ik heb geen creditcard), kan ik alleen aan deze medicijnen komen via de dokter.

nu las ik in een andere thread dat je adviseerde te beginnen met minox 2%. deze is als het goed is te krijgen zonder recept. is de minox die jij gebruikt ook te krijgen in een 2% variant bij een drogist?

en minox is toch voor hergroei? of ook voor stabilisatie. niet dat ik niet op hergroei hoop, maar bij mij is het nog niet in een vergevorderd stadium (recht richting NW2, links nog net NW1, maar wel veel difuse uitval)
Ik kocht in het begin mijn minoxidil bij de apotheek. Dat kan zonder recept. Stap er gewoon binnen en vraag naar een 2% oplossing ... als je het eng vindt, ga dan naar een apotheek in een andere stad

Meestal hebben ze het wel van het merk Fagron (zoals hier op drogisterij.net). Die is ook op alcoholbasis en maakt je haar niet vet. Een 100ml flesje kost iets van 35 euro en je doet er waarschijnlijk een maand of 2 à 3 mee en als je het puur voor je inhammen gebruikt nog wel langer.

Bij de drogisterij om de hoek heb ik het nog nooit gezien. Koop liefst eerst 1 flesje, er is namelijk een kleine mogelijkheid dat je niet goed reageert op het bestanddeel propyleenglycol in de oplossing (op internet zijn varianten zonder dat bestanddeel verkrijgbaar).

Minoxidil is beter in behoud dan in hergroei. En beter bij de kruin dan bij de inhammen. Zeker bij je inhammen moet je er dus geen hergroei van verwachten. Ik heb ook wel gelezen hier dat het voor het behouden van haar bij je inhammen ook gewoon te zwak kan zijn. Mocht dat het geval zijn, dan kun je op internet wel uitwijken naar zwaardere versies (5% of zelfs 15%).

Ik heb zelf maar 2 jaar ervaring met minoxidil alleen. In die tijd had ik goede vooruitgang (bijna volledig herstel) van de kruin, maar voorop merkte ik geen herstel (nou ja, de donshaartjes werden iets langer), maar ook geen echte achteruitgang dus. Omdat ik graag wel ondieper inhammen wilden was het uitblijven van hergroei voor mij reden om er na 2 jaar dus finasteride bij te nemen en nog weer 2 jaar later een kleine haartransplantatie. Zo ver ben jij gelukkig nog lang niet!

Ik heb zelf van alles nog voorraden voor minstens een jaar, maar je zou eens voorzichtig kunnen vragen of je misschien op de bestelling van een ander kunt meeliften als die op internet gaat bestellen. Misschien iemand die in de buurt woont. Dat kan schelen in de kosten, ook voor de ander als je meedeelt in de verzendkosten.

Edit: we zijn erg offtopic hier, CA, verdere vragen over minoxidil kun je het beste stellen in deze thread of een van de andere [minoxidil]-threads
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 28 januari 2007 om 21:28
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:03   #876
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
blijkbaar is mijn kruin achteruit gegaan de laatste 6 maand, hierbij een foto binnen een maand of 2 een nieuwe
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg afb002.jpg‎ (37,2 KB, 94x gelezen)
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:10   #877
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Tsjah, maar goed dat je met die saw palmetto gestopt bent dan en overgestapt op iets wat beter werkt. Misschien kun je het nog even rekken.

Maar dit ziet er idd niet uit om vrolijk van te worden als ik het eerlijk mag zeggen...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:13   #878
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Tsjah, maar goed dat je met die saw palmetto gestopt bent dan en overgestapt op iets wat beter werkt. Misschien kun je het nog even rekken.

Maar dit ziet er idd niet uit om vrolijk van te worden als ik het eerlijk mag zeggen...
inderdaad afwachten
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:16   #879
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik zei dat trouwens niet om je te verontrusten ofzo hoor. Hopelijk blijf je met de duta in ieder geval stabiel dan.

Maar je hebt redelijk lang haar volgens mij, of niet? Is de rest van je haar ook niet erg dun dan als je het zo lang hebt?
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:19   #880
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Ik zei dat trouwens niet om je te verontrusten ofzo hoor. Hopelijk blijf je met de duta in ieder geval stabiel dan.

Maar je hebt redelijk lang haar volgens mij, of niet? Is de rest van je haar ook niet erg dun dan als je het zo lang hebt?
ik heb eigenlijk al heel mijn leven dun haar gehad, maar toen ik fina gebruikte was die plek maar enkele cm groot, nu verschiet ik er erg van!
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:25   #881
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Hmm, weet niet precies wat de betekenis van verschieten is, zal vlaams zijn . Maar je kunt je er maar beter niet te druk om maken, daar wordt het helemaal niet beter van!

Ik bekijk mijn eigen kruin zelden, en nog niemand heeft tegen me gezegd dat ik daar heel dun haar heb. Behalve de kapster natuurlijk, maar die staat er ook heel mooi voor !

En zodra het te erg wordt, gaat mijn haar er gewoon af. Want wat ik het vieste vind, is mensen die kalend zijn met een paar van die vieze vette plukjes haar nog...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:26   #882
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Hmm, weet niet precies wat de betekenis van verschieten is, zal vlaams zijn . Maar je kunt je er maar beter niet te druk om maken, daar wordt het helemaal niet beter van!

Ik bekijk mijn eigen kruin zelden, en nog niemand heeft tegen me gezegd dat ik daar heel dun haar heb. Behalve de kapster natuurlijk, maar die staat er ook heel mooi voor !

En zodra het te erg wordt, gaat mijn haar er gewoon af. Want wat ik het vieste vind, is mensen die kalend zijn met een paar van die vieze vette plukjes haar nog...
schrikken dan haha
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:30   #883
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
ow oke ! maar er is zoveel beters in het leven dan alleen je haar en geloof me, dat komt ook wel op je pad als je bosje wat minder groot is!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 14:37   #884
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
ow oke ! maar er is zoveel beters in het leven dan alleen je haar en geloof me, dat komt ook wel op je pad als je bosje wat minder groot is!
dat weet ik, tegenwoordig heb ik het druk... werk,vrienden, sport.s'morgens mijn haren kammen en ik kijk er niet meer naar om. eigenlijk merkte ik niet dat mijn kruin de laatste tijd achteruit ging tot ik vandaag die foto nam. ok de ene dag valt je haar beter dan de andere dag. ik zie wel of het terug dichtgroeit
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)

Laatst gewijzigd door kurt; 31 januari 2007 om 14:48
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2007, 17:56   #885
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurt
blijkbaar is mijn kruin achteruit gegaan de laatste 6 maand, hierbij een foto binnen een maand of 2 een nieuwe
Leuk om eens een foto te zien. Het is al een redelijk kaal plekje maar er groeien nog haren tussen dus meer kans dat je hergroei krijgt.
Hoe is het gesteld met de inhammen?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.