Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2014, 09:18   #1
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Protopic / jeuk

Afgelopen zaterdag was ik op de landelijke dag van de Alopccia Vereniging.
Daar sprak ene Prof. dr. Suzanne Pasman, dermatoloog.
Ik heb haar advies gevraagd omdat ik altijd jeuk op mijn hoofd heb, zonder uitslag.
Af en toe heb ik wat bultjes, maar verder geen eczeem op het hoofd.
Als de jeuk erger is, lijkt mijn haar ook meer uit te vallen.
Geen middeltje heeft tot nu toen geholpen. Ik had gehoopt dat de Revita shampoo me er af zou helpen, maar nee dus..

Ze heeft me geadviseerd naar de huisarts te gaan, en om te vragen naar Protopic.
Ik begreep van de huisarts dat het een afweerversterkend middel is, en hormoonvrij. Vanavond ga ik er mee beginnen, ik zal over een paar weekjes mijn bevindingen posten.

Wordt vervolgd dus!
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 10:49   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ben er niet bekend mee, maar klinkt interessant!

Hoor graag je bevindingen over een aantal weken.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 22:10   #3
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nic Bekijk bericht
Afgelopen zaterdag was ik op de landelijke dag van de Alopccia Vereniging.
Daar sprak ene Prof. dr. Suzanne Pasman, dermatoloog.
Ik heb haar advies gevraagd omdat ik altijd jeuk op mijn hoofd heb, zonder uitslag.
Af en toe heb ik wat bultjes, maar verder geen eczeem op het hoofd.
Als de jeuk erger is, lijkt mijn haar ook meer uit te vallen.
Geen middeltje heeft tot nu toen geholpen. Ik had gehoopt dat de Revita shampoo me er af zou helpen, maar nee dus..

Ze heeft me geadviseerd naar de huisarts te gaan, en om te vragen naar Protopic.
Ik begreep van de huisarts dat het een afweerversterkend middel is, en hormoonvrij. Vanavond ga ik er mee beginnen, ik zal over een paar weekjes mijn bevindingen posten.

Wordt vervolgd dus!
Gebruik je een haarmiddel voor op je hoofd? Ik heb super veel last van hoofdjeuk sinds ik minoxidil gebruik
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 23:14   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Welk middel gebruik je Nord? Je zou eens kunnen kijken naar een minox zonder ppg; of eentje met 'verzachtende' ingredienten.. Minoxidil in combinatie met alcohol kan op zichzelf irriterend zijn.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2014, 09:41   #5
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
@ Nord: nee, ik gebruik geen lotions.
Mijn haaruitval begon 14 jaar geleden na een zwangerschap, en is nooit meer gestopt. Ik had veel uitval maar toch nog altijd hergroei, tot vorig jaar: toen stopte de hergroei. Ik ga mijn geld en energie niet meer stoppen in middeltjes, maar schaf nu af en toe een leuk pruikje aan.
Minox deed bij mij overigens werkelijk helemaal niks.. weggegooid geld.

Ik smeer niks, dus mijn jeuk kan niet komen van een reactie op een smeersel. In tijden dat de jeuk erger wordt, is de haaruitval ook erger. Over die uitval maak ik me niet meer druk, over de jeuk wel. Ik heb het een plaats gegeven, en wil me niet meer laten ringeloren door de conditie van mijn haar.
Het is natuurlijk geen gezicht als ik met scherpe voorwerpen tussen de wefts van mijn pruikjes door mijn hoofdhuid sta te krabben. Ik hoop daarom van harte dat dit gaat werken..
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2014, 22:03   #6
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Even een update:

Ik gebruik nu een paar weken de Protopic.
De dermatoloog had me gezegd dat ik naast de Protopic ook nog 3 x per week Cutivate creme zou kunnen gebruiken.
De jeuk is absoluut een heel stuk verminderd, en sinds gisteren gebruik ik nu ook de cutivatecreme.
Ik wil de jeuk eerst flink aanpakken, en hoop na een poosje naar een lagere dosering te kunnen teruggaan van de Protopic (en de Cutivatecreme minder te gaan gebruiken) om alles zo langzaam aan weer af te bouwen.

Al met al ben ik erg tevreden, en is dit de eerste aanpak die echt effect heeft.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2014, 13:07   #7
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Ben nu toch echt helemaal van de jeuk af, heerlijk!
Ik heb op maandag, woensdag en vrijdag Protopiczalf gebruikt (sterkste van de twee soorten) en op dinsdag, donderdag en zaterdag Cutivatecreme. (op zondag dus niets)

Ik ga er nog even een paar weekjes mee door, om het dan rustig te gaan afbouwen.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2014, 13:25   #8
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nic Bekijk bericht
Ben nu toch echt helemaal van de jeuk af, heerlijk!
Ik heb op maandag, woensdag en vrijdag Protopiczalf gebruikt (sterkste van de twee soorten) en op dinsdag, donderdag en zaterdag Cutivatecreme. (op zondag dus niets)

Ik ga er nog even een paar weekjes mee door, om het dan rustig te gaan afbouwen.
Nic,

Goed dat deze producten je van de jeuk verlossen. Zijn deze zalven op basis van cortisone ?

Zoals je weet heb ik door mijn hw af en toe jeuk en ik denk dat het door het monostukje vooraan komt. Als ik antihistamine neem heb ik de indruk dat ik er minder last van heb.

misschien probeer ik die zalven ook eens.

gr.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2014, 18:17   #9
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Hoi Mamamarleen,

Op de Alopeciadag heb ik de dermatologe die sprak maar eens gevraagd naar advies, want tot nu toe hielp geen enkele creme.

De Protopic bevat geen hormonen, het is een zalf tegen ernstig eczeem en heeft, naar ik begreep, werkzame stoffen die ook worden ingezet bij mensen die transplantaties hebben ondergaan. Het heeft dus iets met het immuunsysteem te maken. Ik meen te hebben onthouden dat hetzelfde geldt voor Cutivate creme.

Ik ben nooit zo'n voorstander van pillen en smeersels, maar soms kom je er niet onder uit.
Ik zat vaak met scherpe voorwerpen in mijn pruikje te wroeten om de jeuk te stillen. Geen gezicht natuurlijk..

Mijn huisarts gaf het me meteen mee toen ik haar er naar vroeg, dus dat was gelukkig geen probleem.

Ik hen het ook wel eens dat een rand irriteert, vooral bij één bepaald haarwerkje heb ik dat, maar dat is een heel ander soort jeuk. Ik heb nu eenmaal een gevoelig huidje..

Overigens zijn m'n puistjes / bultjes op m'n hoofd nu ook helemaal weg.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2014, 22:48   #10
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
@ Mammamarleen,

Ik heb net even in de bijsluiter van de cutivatecreme gekeken, maar de cutivate is wel degelijk een corticosteroidencreme... anyway, het helpt goed, en ik hoop het niet erg lang te hoeven gebruiken.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2014, 11:21   #11
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Dag Nic,

Bedankt voor je uitleg.
Ik heb ook wel een gevoelige huid maar mijn hoofdhuid wordt vooraan enkel wat rood. Er komen geen bultjes of puistjes op.
Ik breng het nog eens ter sprake als ik naar een dermatoloog ga.

Groetjes.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.