Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 10 januari 2012, 18:17   #1276
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Hier nog even een duidelijke uitleg over SE:


http://www.exploreyourskin.com/clinical_conditions.aspx
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2012, 16:34   #1277
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Hey Mark is verdwenen
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 13:34   #1278
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Raafie, je hebt 1 pagina gemist. Je reageerde waarschijnlijk op het bericht van Mark over Stieprox. Die is niet verdwenen alleen er zit een pagina tussen, je hebt die waarschijnlijk niet gezien.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 20:56   #1279
nata
nata
 
Geregistreerd: 25 oktober 2006
Locatie: Niebert
Berichten: 7
wortelsap

Hallo lotgenoten,

Ik heb al 3 maanden geen last meer van seborroisch eczeem (niet meer op gezicht en geen roos meer).
Ik denk dat dit is gekomen dankbaar wortelsap die ik elke dag drink.
De sap maak ik zelf van de biologische wortel (te koop bij supermarkt AH).
Verder is het van belang om eengoede sapmachine te hebben (niet een gewone sapcentrifuge). Ik heb amerikaanse model Champion 2000+, gekocht via internet bij UKjuicers. In vergelijking met centrifuge sap van deze machine heeft 5 keer meer vitamines en mineralen. Ik heb voor de aanschaf van sapper 3 dagen op internet gezeten om uit te komen. Ik drink namelijk meer groentensappen dan fruit. Ook doe ik een lepel van gepelde gekiemde tarwe aan de sap en soms hennepzaad of lijnzaad (te koop bij natuurwinkel). Ik vind het zelf wonderbaar dat met dit nat weer mijn huid al 3 maanden zo goed eruit zit. Ik laat zelfs mijn haar groeien omdat ze zo mooi zijn geworden en met een mooie hoofdhuid. Ik gebruik echter wel goede aurovedische biologische shampoo Aveda met roozmarijn en mint en als conditioner Rahua, ook biologisch, misschien dit allemaal bij elkaar heeft geholpen.
Wortelsap is bekend voor zijn goede invloed op de huid vanwege vit A.
Ik mix wortel ook vak met andere biologische groenten of soms fruit.
Met mijn niuwe sapmachine is het geen boete maar wel een plezier geworden om sappen voor te bereiden. Champion is ook makkelijk in schoonmaken na het sappen.
Dit wou ik ook met julli delen, misschien helpt het jullie ook.

groetjes
Nata
nata is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 21:09   #1280
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Weet je zeker dat dit zo goed helpt? Je bent altijd iets te enthousiast over dingen die je gebruikt, terwijl je ze een tijdje later niet meer gebruikt (zoals grote kliss etc)

Ik snap niet waarom je een goede sap centrifuge moet hebben, de samenstelling van de worteltjes veranderen er niet door. Als je ze bv. gewoon opeet of in een blender stopt, zal het echt niet minder werken. (je krijgt hetzelfde binnen).

Je schrijft deze natte periode minder last. Dat is normaal, natte vochtige periode is gunstig voor SE. Droge lucht juist niet.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2012, 08:42   #1281
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Ik heb geen last meer van SE sinds ik Yasmin gebruik. Mijn hoofdhuid is daardoor minder vet en ik heb minder jeuk. Blijkbaar hing de SE daarmee samen. Ik gebruik ook geen ketoconazole meer, wat mijn haar uitdroogde. Grote opluchting dat ik hier in elk geval van af ben.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2012, 19:03   #1282
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Yasmin? Heb je daar iets meer informatie over
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 17:58   #1283
DenDane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 1
Cutivate

Heb deze huidziekte sinds mijn 18de, en bij mij vooral rondom de neus streek. Het is zo erg geweest dat ik soms niet meer durfde buiten komen, en dan ik geen relatie meer gehad heb tot mijn 30ste. Mijn gezicht leek alsof ik gaan skieën was met een grote skibril en helemaal rondom deze bril verbrand was. Zoals de meeste hier had ik alles geprobeerd, en ben van de ene dermatoloog naar de andere gegaan zonder resultaat. Tot ik gewoon eens bij mijn huisarts ben langsgegaan. Deze schreef mij "Cutivate" voor, en nu reeds 2 jaar heb ik geen last meer gehad van deze aandoening.
Het is wel geen creme dat je elke dag mag gebruiken. Ik gebruik het nu misschien nog één keer om de 2-3 weken.
Dagelijks s'avonds na het douchen ( geen zeep, geen shampoo, gewoon warm water ) verwijder ik wel met een heel zachte handdoek heel langzaam de losse schilfertjes, en kijk dan of er al dan niet tekenen zijn van deze vorm van eczema.
De cutivate gebruik ik dan enkel als ik merk dat de huid zeer rood begint te worden.
Voor de rest natuurlijk meer buiten gaan, meer zon enzovoort.

Succes !
DenDane is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 00:38   #1284
Firebird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 2
Hi,

Ik heb sinds mijn 20ste SE (ben nu 27) en sinds een jaartje is het onder controle. De laatste paar jaren wreef ik om de drie dagen de schilfertjes (vooral rondom neus, voorhoofd) weg met wat water. 1 à 2 dagen daarna werd m'n huid erg droog en begon die opnieuw enorm te schilferen. Rinse and repeat .

Vorig jaar heb ik eindelijk de stap gezet naar een dermatoloog en heb ik Efalith Lipocreme (Louis Wildmer) voorgeschreven gekregen, wat ik nu een paar keer per week gebruik als 'onderhoud'. Sindsdien is m'n huid zo goed als normaal. Ik gebruik daarnaast Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.

Blij dus dat ik niets zwaarders nodig heb dan dit . M'n huisarts had me Diprosone gegeven, wat wel werkt maar dat mag je niet lang gebruiken.

Als je dus geen al te zware vorm van SE hebt, kijk misschien eerst eens naar Efalith of vergelijkbare producten. Baat het niet, dan schaadt het in dit geval ook niet.
Firebird is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 03:36   #1285
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Ik heb dat betreffende eczeem ook gehad en dacht dat de hardnekkige schilfers en korsten van de Minoxidil kwamen, maar bleek bij nader onderzoek SE te zijn..,

Ik heb het middel Betamethason gekregen van de huisarts , en dit kleine flesje van 30 ml bracht letterlijk rust op mijn hoofdhuid. Na een paar dagen was ik er al vanaf en gebruik ik nog maar 1 keer per dag een paar druppels als onderhoudsdosering tot het flesje op is.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 15:30   #1286
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Ik heb dat betreffende eczeem ook gehad en dacht dat de hardnekkige schilfers en korsten van de Minoxidil kwamen, maar bleek bij nader onderzoek SE te zijn..,

Ik heb het middel Betamethason gekregen van de huisarts , en dit kleine flesje van 30 ml bracht letterlijk rust op mijn hoofdhuid. Na een paar dagen was ik er al vanaf en gebruik ik nog maar 1 keer per dag een paar druppels als onderhoudsdosering tot het flesje op is.
Afijn voor jouw werkt het dus vrij doeltreffend, maar denk dat bij de meeste die een echte hardnekkige SE hebben of het nou door stres of door andere dingen komt het echt niet even weg is door simpelweg dat middeltje te gebruiken wat jij hebt gebruikt vaak is het chronisch oftewel het geneest niet.
Ikzelf merk dat ik door minder te douchen, dus ook niet teveel water op je hoofd [wat vaak ookt je hoofdhuid belast en uitdroogt] en in momenten dat ik een stuk minder stres heb het ook een stuk minder is.
Maar weg is het zeker niet
Heb btw ook al verschillende dingen geprobeert in voeding, 1 en 2% keto shampoo's, olieen etc etc.
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 20:08   #1287
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firebird Bekijk bericht
Hi,

Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.
Klopt die naam? ik kan die shampoo niet vinden!
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2012, 21:39   #1288
Firebird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 2
Citaat:
Klopt die naam? ik kan die shampoo niet vinden!
Sorry, nee, ik was twee producten door elkaar aan het halen... ik besefte het wat later nog, maar had niet gedacht dat iemand er effectief ging naar kijken .

Dit is de shampoo: Bioderma Nodé DS+.

Ik had het op Sensibio DS+, wat een huidcrème is .
Firebird is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2012, 01:19   #1289
valentijn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Berichten: 25
Mooi om te lezen dat mensen oplossing vinden. Volgens mij heb ik een ernstige vorm want niets lijkt echt te werken en dan met name op mijn hoofdhuid. Ik ben nu al een paar jaar verder en heb echt tig medicijnen en niet-medicijnen geprobeer maar nooit met blijvend resultaat.

Nu maar weer een bestelling gedaan voor 30 euro, hopen dat dat iets wordt. Denk dat ik wel honderden euro's verder ben inmiddels

Vind het ook wel opvallend dat ik bijna altijd na een douchebeurt er slechter uitkom, dwz aanzienlijk meer jeuk en steken. Ik steek de kop maar echt heel kort on de douche en dan lauw water. Straks ben ik allergisch voor het Nederlandse kraanwater...

Laatst gewijzigd door valentijn; 20 maart 2012 om 01:22
valentijn is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 04:59   #1290
Edy_Spaghetti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2012
Berichten: 8
Seborroïsch eczeem rond de mond en neusvleugels

Beste mensen,

Ben blij dat ik jullie gevonden heb, en waarbij nog gepost wordt tot de dag van vandaag. Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Heb dit probleem al zeker 3 jaar. Snap in godsnaam niet hoe ik dit opeens heb gekregen. Ben naar huisarts geweest en heb allerlei middeltje gekregen, alleen weet ik niet precies meer wat. Maar dit hielp niet. Toen ben ik naar de dermatoloog gegaan. Ze hebben vastgesteld dat het SE is. Ik heb van hun toen ketaconazol shampoo, ketaconazol creme en triamcinolon creme gekregen. Dit 4 tot 6weken volgehouden en toen ermee gestopt. het hielp, maar later kwam het weer terug. Vervolgens ben ik teruggegaan naar de dermatoloog, en hun zeiden ja veel kunnen we niet doen, het is chronisch. En ze hebben me weer hetzelfde stront gegeven.

Heb dit voor lange tijd volgehouden en eerlijk gezegd krijg je er gewoon de schijt van SE. Als ik stop dan krijg ik rond mijn mond schilfers en langs me neusvleugels ook maar dit gaat gepaard met hardnekkige roodheid en branderigheid. Ook krijg ik nu vaker langs me neusvleugels harde rode bultjes die de dag erna puisten zijn. Pfffff gebruik tot de dag van vandaag elke dag een soort mix van ketaconazol creme en triamcinolon. Wil zo graag stoppen, maar durf het niet. Ik weet ook niet wat ik anders kan gebruiken wat effectiever werkt.

Heb een nieuwere versie zeg maar van die mix creme's omdat die oude al op is, maar toen ik opsmeerde gisteren kreeg ik de volgende dag van die rode bultjes rond me neusvleugels. En het probleem is ook dat de houdbaarheidsdatum al afgelopen is sinds oktober 2011, maar ben momenteel niet in Nederland..Pfff ik weet me echt geen raad, durf echt soms niet naar buiten door deze onzin.

Laatst gewijzigd door Edy_Spaghetti; 21 maart 2012 om 05:08
Edy_Spaghetti is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 20:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 18:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 10:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 01:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 22:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.