Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 16 februari 2013, 16:15   #1411
JLL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2008
Berichten: 7
Geslacht:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29578

Gaat nog steeds goed, het fijnste is Aloe Vera conditioner van Cruydhof maar die is best duur, meng het nu met het Duitse spul.
JLL is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2013, 17:44   #1412
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Hoe kun je op allergieën checken, is dat mogelijk, hoe gaat dat dan??? en waar staan je foto's waar je het over had koekenbakker?
Prik test. Maken ze 11/12 minigaatjes op je arm en daar doen ze 11/12 verschillende stofjes op. Er word gekeken naar de reactie van de huid na +- 20 minuten. Zo word bepaald waar je allergisch voor bent. Ze vertellen waar je voor moet oppassen enz.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2013, 19:06   #1413
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Kuit, wat voor arts doet dit? een reguliere?
Dat topic gaat over een transplantatie?
Op welke dingen wordt er dan bloedgeprikt? Heb je een paar accupunctuur behandelingen gehad, of nu nog steeds?

Laatst gewijzigd door Noob; 16 februari 2013 om 23:00
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 00:11   #1414
TylerDurden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2013
Berichten: 14
DannyBoy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyBoy Bekijk bericht
TylerDurden, paar vraagjes:

je zegt dat het belangrijk is de talg er met een wasmiddel af te wasse, bedoel je daarmee een shampoo of...? Talg was je eraf met de ketoconazol toch?

Dat over het millimeteren ben ik met je eens, misschien is dat een optie.

Wel ben ik benieuwd naar jouw verhaal, heb jij SE en ben je er op deze manier vanaf gekomen?
Overigens heb ik nu een keer of 3 de Selsun geprobeerd, het hielp erg goed ongeveer 3 daagjes, bijna geen haaruitval, mijn hoofdhuid voelde prima aan. Nu voel ik het sinds gisteren weer langzaam terugkomen. Ik besloot net wat Locoid lotion op te smeren om de irritatie te onderdrukken; nu ga ik 10 minuten later even door mijn haar heen en heb ik echt een schokkende haaruitval. Handen vol haren. Dus dat spul gebruik ik eigenlijk liever niet, ik voel het nu ook niet echt helpen en het ruikt zwaar chemisch. Alsof ik terpentine op mijn kop aan het smeren ben.

Ook eet ik meer dan voldoende groente, tarwes enzo, dus aan vitamine B5 hoor ik echt geen gebrek te hebben. Bedankt voor je verhaal, ik ga zeker wat proberen.
Nee je moet je haar eerst wassen met een shampoo voor 'normaal haar' of 'vet haar' en uitspoelen dus. Vervolgens de ketoconazolshampoo gebruiken en 5-10 minuten laten intrekken. Doe dit op je gehele hoofdhuid, zodat de schimmel overal verdwijnt, ook op plekken waar je geen uitslag hebt. Waarschijnlijk moet je in het begin sowieso 1 x per dag je haar wassen en dus ook elke dag met ketoconazol behandelen. Als het eczeem minder wordt of je merkt dat je hoofdhuid niet zo goed tegen de ketoconazol kan (nog meer irritatie/roodheid) dan 3 maal (om de 2 dagen) per week wassen.

Bij SE is de talg de boosdoener. De schimmel irriteert de huid en zorgt er op die manier voor dat de huid meer talg uitscheidt. Je zit dus in een soort van circel. Je moet dus:

- De talg verminderen (dus vaak wassen)
- De huid kalmeren, door het niet te laten reageren op irritantia (de schimmel in dit geval. Dit doe je door ontstekingremmers zoals corticosteroiden. Soms helpt salicylzuur, wat in clearasil, zit ook een beetje. Het is ontstekingremmend en maakt de huid week, zodat de stukjes huid makkelijker loslaten. Maar pas op, het kan irriterend zijn bij mensen met een gevoelige huid. (dus als het extreem is liever niet)

Ketoconazol werkt tevens als anti-androgeen, wat weer de talgproductie remt (al kan het in het begin toenemen, raar maar waar, misschien als 'mechanische' reactie op de drogende werking van de wasgel?). En het doodt natuurlijk de schimmel.

Vitamines uit voeding zal alleen leiden tot geen tekorten. Ik heb juist begrepen dat een iets verhoogde vit. B5 (wat niet natuurlijk is) de talgproductie kan remmen.

Belangrijk is dat je elke dag wast. Niet cheaten door sommige dagen niet te wassen etc. Gewoon disciplinair 6 weken 1 a 2 x per dag wassen en gedurende die tijd niets in je haar doen/smeren. Vergeet niet achter je oren en in je oren te wassen.

Zelf had ik een neefje van 4 die het had. Hij logeerde vaak bij ons en is er door 'mijn' methode vanaf (geen vitamine b5 overigens).
TylerDurden is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 07:00   #1415
TylerDurden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2013
Berichten: 14
Talking snelle jelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker Bekijk bericht
Ja, gebruik ook nivea dagcreme dat is ook heel goed als je last hebt van in je gezicht.

Maar ik heb echt nergens last meer van, mijn hele hoofdhuid is ook normaal.
Dus als ik het goed begrijp ga jij vet toevoegen aan een aandoening waar vet/talg de oorzaak is?

Waarschijnlijk is het bij jou weggegaan omdat je er aandacht aan geschonken hebt. SE gaat niet weg, maar kan juist verergeren, door vet toe te voegen (behalve als het natuurlijk een vet is met een geneesmiddel: ketoconazolCREME)

Acupunctuur bij ketoconazol? Dat noem ik geldklopperij. Of wacht misschien het placeboeffect -->

speld --> patient DENKT dat het werkt en heeft minder stress --> minder stress is goed voor SE (maar lang niet de hoofdoorzaak) (dit is natuurlijk sarcastisch he mensen! :p)

VOOR DE MENSEN MET SE:

http://www.henw.org/archief/volledig...ch-eczeem.html

"liever 4 weken met een 'droog trekgezicht' en van je probleem af, dan je probleem maskeren met dagcremes (om de schilfers te maskeren) en je leven er mee blijven rond lopen"
TylerDurden is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 14:18   #1416
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TylerDurden Bekijk bericht
SE gaat niet weg, maar kan juist verergeren, door vet toe te voegen
Hoeveel mensen zijn met jou methode genezen van SE? Ben je een arts?

Ik begrijp namelijk dat de schimmel uitgebannen moet worden, als deze aanwezig is. (als het een echte schimmel op je hoofdhuid betreft ziet het er meestal erg uit, kale kringen etc)

Je zegt het zelf al: SE gaat niet weg. Wellicht in de jaren door veranderingen in je lichaam maar niet in een paar weken door je haar te wassen.

Je gaat wat dat betreft tegen de wetenschap in. SE irriteert de hoofdhuid namelijk door de samenstelling van het talg. Waardoor je een geïrriteerde hoofdhuid krijgt en gisting in dit milieu krijgen schimmels en bacteriën meer kans. Het is een auto immuun reactie.

De samenstelling van het talg komt van binnenuit. Dus als alles eraf gewassen is krijg je minder irritatie, totdat je een tijdje niet wast en de talg weer op je hoofdhuid komt. Keto is dus ook zoals de medici zeggen een oplossing die structureel gebruikt dient te worden.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 12:21   #1417
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
ben wat nieuwsgierig om te weten hoeveel mensen minoxidil gebruiken en SE hebben...heb zo het gevoel dat het bij mij verergert (in het gelaat) als ik minoxidil gebruik
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2013, 17:51   #1418
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cop Bekijk bericht
ben wat nieuwsgierig om te weten hoeveel mensen minoxidil gebruiken en SE hebben...heb zo het gevoel dat het bij mij verergert (in het gelaat) als ik minoxidil gebruik

Gebruik je Minoxidil mét of zonder PG?
Ik heb ook SE en net de versie zonder PG besteld
__________________
My regimen:

01-2013: Fue 2500 Grafts Prohair Clinic Zone 1+2 (Oppervlakte 49cm2/50 grafts cm2)
01-2013: 2 capsules Keratene Alpha active Retard per dag GESTOPT: Geen resultaat
01-2013: 1 capsule Biotine (5000 mcg) per dag
Neem ik nog af en toe
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2013, 09:41   #1419
DannyBoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2013
Berichten: 5
Klinkt als een goed verhaal TylerDurden, maar in die link die je bijvoegde staat zelf: " Bij kinderen treedt het in de eerste levensweken op en verdwijnt weer voor het zesde levensjaar. "

Ik had hier als kind ook last van, toen is het weggegaan, nooit vermoed dat het terug zou komen, en precies na de pubertijd kwam het weer.

Overigens ben ik het roerend met je eens wat betreft acupunctuur; ik las op dit forum koekenbakker's advies en heb toen één behandeling gevolgd bij "dr." Debby de Haas in Amsterdam.
Ik ben nog nooit zo keihard opgelicht. Enige dokter die ik ooit gezien heb waar een pinapparaat op haar bureau stond. Mocht ik 65 euro vooraf gaan dokken, zei ze "nou laten we even gaan prikken", ramde ze iets van 8 naaldjes in me, ik stelde haar één vraag over hoe het nou precies werkte, zei ze dat ze geen tijd had omdat er andere patienten op haar wachtten. Mocht ik een halfuur stil gaan liggen en daarna oprotten. Ze wilde me vervolgens erbij ook nog eens een oosters kruidenmengsel meegeven, want "alleen het prikken helpt niet, het moet met die kruiden". Zo'n pot was iets van 90 euro(kon je een maand mee doen)en een behandeling per keer 65 euro.
Misschien moet ik zelf ook maar een acupunctuurpraktijk beginnen, kan ik gaan rentenieren.
Tis dat het vergoed werd, maar dit kan ik dus echt niemand aanraden.
DannyBoy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2013, 14:49   #1420
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
ik heb momenteel de foam 5% van foligain en daar zit PG in...zal eens één moeten testen van 5% zonder PG
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2013, 11:13   #1421
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyBoy Bekijk bericht
Klinkt als een goed verhaal TylerDurden, maar in die link die je bijvoegde staat zelf: " Bij kinderen treedt het in de eerste levensweken op en verdwijnt weer voor het zesde levensjaar. "

Ik had hier als kind ook last van, toen is het weggegaan, nooit vermoed dat het terug zou komen, en precies na de pubertijd kwam het weer.

Overigens ben ik het roerend met je eens wat betreft acupunctuur; ik las op dit forum koekenbakker's advies en heb toen één behandeling gevolgd bij "dr." Debby de Haas in Amsterdam.
Ik ben nog nooit zo keihard opgelicht. Enige dokter die ik ooit gezien heb waar een pinapparaat op haar bureau stond. Mocht ik 65 euro vooraf gaan dokken, zei ze "nou laten we even gaan prikken", ramde ze iets van 8 naaldjes in me, ik stelde haar één vraag over hoe het nou precies werkte, zei ze dat ze geen tijd had omdat er andere patienten op haar wachtten. Mocht ik een halfuur stil gaan liggen en daarna oprotten. Ze wilde me vervolgens erbij ook nog eens een oosters kruidenmengsel meegeven, want "alleen het prikken helpt niet, het moet met die kruiden". Zo'n pot was iets van 90 euro(kon je een maand mee doen)en een behandeling per keer 65 euro.
Misschien moet ik zelf ook maar een acupunctuurpraktijk beginnen, kan ik gaan rentenieren.
Tis dat het vergoed werd, maar dit kan ik dus echt niemand aanraden.
Elektrische acupunctuur is zonder naalden. Dus voordat je begint af te geven, zorg eerst dat je de juiste behandeling ondergaat.

Verder zit ik hier slechts te verkondigen wat mij heeft geholpen, dus doe ermee wat je wilt.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2013, 11:22   #1422
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TylerDurden Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp ga jij vet toevoegen aan een aandoening waar vet/talg de oorzaak is?

Waarschijnlijk is het bij jou weggegaan omdat je er aandacht aan geschonken hebt. SE gaat niet weg, maar kan juist verergeren, door vet toe te voegen (behalve als het natuurlijk een vet is met een geneesmiddel: ketoconazolCREME)

Acupunctuur bij ketoconazol? Dat noem ik geldklopperij. Of wacht misschien het placeboeffect -->

speld --> patient DENKT dat het werkt en heeft minder stress --> minder stress is goed voor SE (maar lang niet de hoofdoorzaak) (dit is natuurlijk sarcastisch he mensen! :p)

VOOR DE MENSEN MET SE:

http://www.henw.org/archief/volledig...ch-eczeem.html

"liever 4 weken met een 'droog trekgezicht' en van je probleem af, dan je probleem maskeren met dagcremes (om de schilfers te maskeren) en je leven er mee blijven rond lopen"
Derma had keto voorgeschreven, maar aangezien dat niet goed hielp en een slecht product is (verdunt de huid), ben ik naar een andere geneeswijze gaan zoeken. Verder denk niet de wijsheid in pacht te hebben, want je weet nergens wat van. De derma heeft vastgesteld se, en sinds mijn elek acupunctuur is mijn hoofdhuid goed, ik weet dus wel beter. Keto werkt slechts op korte termijn en dan komt het gewoon weer terug..

Jouw methode is leuk gevonden, maar gaat niet werken. Waarom denk jij dat er anders zoveel mensen met deze kwaal rondlopen. Veel wassen etc. Haha dan wordt je hoofdhuid tevens heel erg droog en ben je helemaal niet meer toonbaar. Maar ga vooral door met je huis tuin en keuken ideetjes.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2013, 17:02   #1423
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Hebben jullie 's ochtends ook het meeste last van jeuk etc?

Mijn hoofdhuid voelt direct na het opstaan altijd jeukerig en broeierig aan.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2013, 22:24   #1424
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker Bekijk bericht
Elektrische acupunctuur is zonder naalden.
Hoe ging die behandeling bij jou dan, want doorgaans is het wel met naalden.
Punctuur betekend namelijk insteken.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2013, 16:12   #1425
qofbored
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2013
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Hebben jullie 's ochtends ook het meeste last van jeuk etc?

Mijn hoofdhuid voelt direct na het opstaan altijd jeukerig en broeierig aan.
Heb ik ook, zelfs tijdens slapen. Ik probeer niet met nagels te krabben, het lukt niet om niet te krabben.

Een paar algemene vragen voor het forum:
Ik gebruikte vroeger Topicorte (desoximetason 2,5mg/g) en naar mijn mening verminderden de klachten maar zijn nooit volledig weg geweest. Zijn hier andere ervaringen mee? Ik weet eigenlijk niet precies wat dit middel verder doet op biologisch of chemisch niveau.

Nu heb ik van dermatoloog twee dingen gekregen,
Eerst een hoofdzalf ontschilfering, Salicylzuur (5%, TCA 0,1%) (voelt stroperig en vettig aan, schilfers zijn inderdaad minder na gebruik)
Tweede is lotion Betamethason (1mg/g) voor gebruik na ontschilfering (zo ver ben ik nog niet)

Zijn er dingen bekend over de bovengenoemde middelen? Met name de laatste 2. Ik vertrouw artsen voor geen meter en vind ze onbekwaam in hun eigen vak.
Ik heb zelf ook nog niet de stappen genomen mezelf te onderwijzen en te genezen middels andere wegen. Ik denk dat het meepraten op dit forum daarin een eerste stap is. Ik kan mij er niet bij neerleggen om met deze klachten verder te moeten leven. Het moet toch mogelijk zijn om de oorzaak (ja, ook al staat overal dat het niet bekend is) van het probleem te achterhalen?! Hoe moeilijk kan dit nou zijn, werkelijk?
Als ik weet dat het een combinatie is van vitaminen tekort en stress, bijvoorbeeld, nou daar kan ik tenminste proberen rekening mee te houden in het dagelijkse leven. Maar het "we weten niet" irriteert mij bijna net zo veel als de huid irritatie zelf, en ik word er langzamerhand gek van.
qofbored is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.