Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 januari 2005, 23:03   #1
Not bald yet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Berichten: 17
Question FUE of Laser?

Hallo allemaal,

Ik ben een zogenaamde 'newbie' op dit forum maar heb de afgelopen dagen het hele forum verkend. Heb gemerkt dat er veel expertise is en dat heeft mij er dan ook toe bewogen een thread aan te maken.

Ik ben een jongeman (25) en heb al enkele jaren inhammen. Sinds een aantal maanden merk ik nu ook dat ik achter op de kruin dunner begin te worden: het is nog wel redelijk dekkend maar het begin is er. Nu schijnt mijn kruin t.o.v. een half jaar geleden niet verergerd te zijn, maar het baart me toch zorgen dat ik daar kaal zal worden.
Op de Norwoodschaal heb ik op dit moment denk ik 2, vooral de inhammen zijn op dit moment kaal. Type 'Jeroen Smits' maar dan in het midden nog iets beter voorzien en dikker haar.

Ik heb dan ook een afspraak gemaakt voor een gratis consult bij L.A.
De consultant kon mij vertellen dat ik waarschijnlijk nooit helemaal zo kaal zou worden zoals dat aan mijn vaders kant wel het geval is. Ik moest m.n. naar m'n moeders vader kijken om een inschatting te maken. Ik heb een goed donorgebied en de hoofdhuid is ook soepel genoeg voor evt. meerdere behandelingen.

De consultant zei dat de inhammen op te vullen waren en kon een gedeelte van de kruin ook meenemen. Ik denk, en zal het nog navragen in een volgend consult, dat er achter op de kruin nog niet zoveel aan te doen is, daar het nog redelijk dicht is. Ik zou 800 - 1500 grafts nodig hebben om inhammen en klein stukje kruin te bewerken.

Waar ik nu voor mezelf tegen aan loop:

- Hoe ziet een voorspelde 40% dichtheid t.o.v. het haar dat ik nu nog bezit er uit? Het haar in het midden vooraangezicht en opzij is namelijk nog mooi dik en ik heb begrepen dat haren die getransplanteerd zijn dunner zijn... Ik kan mij er heel moeilijk een voorstelling van krijgen hoe het eruit zal komen te zien namelijk. Ik wil ook niet zo'n hele strakke haarlijn.
- Een tweede ingreep naar verloop van tijd is bijna noodzakelijk daar het proces nog wel doorzet, maar de consultant kon moeilijk inschatten hoe het gebied dat nu nog echt dik haar heeft zich zal gaan ontwikkelen. Over een periode van nu tot 5 jaar zou daar meer over te vertellen moeten zijn volgens hem.
- Mijn prioriteit lag eerst bij de dichtheid, maar nu begint het lidteken ook meer naar voren te komen in mijn beslissing wel/niet doen. Immers, wanneer een tweede ingreep noodzakelijk is, wordt dan exact onder het vorige lidteken gesneden óf krijg ik weer ergens een lidteken van 0,5cm breedte?
- Zou ik niet te jong zijn of nog niet ver genoeg gevorderd zijn met mijn kalingsproces i.v.m. meerdere behandelingen die noodzakelijk zullen zijn om het dekkend te houden? Kan ik niet beter tot m'n 30ste wachten bijv.?

En daarnaast nog de techniek:
- FUE is toch hetzelfde als de 'slit'-techniek? De techniek waarbij ze kleine sneetjes maken in je hoofdhuid en zich dus kleine littekentjes zullen vormen?
- Hoe verhoud zich de FUE-techniek t.o.v. de Laser zich als het aankomt op de dichtheid van het haar? bij een tweede behandeling van Laser kan namelijk zo'n 75% behaald worden. Hoe zit dit met FUE?
- Hoelang is de periode die nodig is voor de FUE-behandeling voor zo'n 1500 grafts (Laser ca. 2 uur)? En (hoelang) zie je de uitwerking van de behandeling nog?


Kortom; een heel verhaal en genoeg onzekerheid. De vraag aan jullie, of jullie antwoorden weten op mijn vragen en/of ik goed voorgelicht ben door de L.A.-consultant. En wat ik bij het volgende consult verder nog zou kunnen vragen.

P.s. Finansteride zal ik niet snel proberen vanwege m'n leeftijd en bijwerkingen.
Not bald yet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2005, 23:14   #2
Biertje1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 58
.

Ik ben 20 en gebruik propecia. Ik heb ook geen last van bijwerkingen. Ik zit volgens mij in het zelfde schuitje als jij. Tot nu toe zijn mijn haren al wat dikker geworden... En slik het nog geen eens 3 maanden.
__________________
Behandeling:

Rooscure 2 keer per week (sinds:28-10-04)

Propecia (sinds 28-10-04)



Status:

Flinke inhammen
Net begonnen met tegengaan.
Biertje1 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 20:19   #3
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
[QUOTE=Not bald yet]Hallo allemaal,

Ik ben een zogenaamde 'newbie' op dit forum maar heb de afgelopen dagen het hele forum verkend. Heb gemerkt dat er veel expertise is en dat heeft mij er dan ook toe bewogen een thread aan te maken.

Ik ben een jongeman (25) en heb al enkele jaren inhammen. Sinds een aantal maanden merk ik nu ook dat ik achter op de kruin dunner begin te worden: het is nog wel redelijk dekkend maar het begin is er. Nu schijnt mijn kruin t.o.v. een half jaar geleden niet verergerd te zijn, maar het baart me toch zorgen dat ik daar kaal zal worden.Hallo Not b yet,

Heb nu al 10 jaar transplants, (ben vrouw).

Je bent inderdaad nog te jong omdat je aga (wat ik ook heb) nog een twintig jaar verder zal toenemen.

Een gouden raad ;- bebruik op je kruin 'TOPIC' en tis opgelost voor jou denk ik.


Ik heb dan ook een afspraak gemaakt voor een gratis consult bij L.A. Laat je niet te vlug iets aansmeren.




De consultant zei dat de inhammen op te vullen waren en kon een gedeelte van de kruin ook meenemen. Ik denk, en zal het nog navragen in een volgend consult, dat er achter op de kruin nog niet zoveel aan te doen is, daar het nog redelijk dicht is. Ik zou 800 - 1500 grafts nodig hebben om inhammen en klein stukje kruin te bewerken. - Als ik zou herbeginnen (maardatkanniet) zou ik me concentreren opde voorkant, dan is die tenminste aanvaardbaar (want het wordt nooit als weleer) afgewerkt en achteraan een klein H-stukje valt helemaal niet op, zie je. Nogmaals je kruin ->Topic!

Ga eens kijken bij HW voor vrouwen, tread: topic.

Kan ik niet beter tot m'n 30ste wachten bijv.?Tuurlijk!


Grtn -Lu-

-Mijn roll eyes zijn wa minder daarom ist wa vetter
4roluca is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschil laser en flitslampen Diana Hirsutisme - Behandelingen 44 23 augustus 2012 23:41
[Kliniek]Laser Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 122 28 februari 2008 12:21
GOOD WORK Laser Aesthetic??? dieseltje Chirurgische behandelingen 13 16 oktober 2005 08:55
workshop laser!!!! tara Hirsutisme - Behandelingen 0 17 november 2002 13:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.