Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 17 januari 2020, 13:57   #46
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ik heb wel respect voor je doorzettingsvermogen. Heb gelukkig helemaal nergens last van .
Blijkbaar zit het erg diep bij jou, hè.
Nergens last van en toch posten dat je last had van libido problemen, etc. Raar hè? Zeker totaal niets te maken met het feit dat je fina slikt, wat is nu de kans dat je bijwerkingen krijgt, alleen een kleine en onsignificante minderheid heeft hier mee te maken, toch?



Mensen zijn slim genoeg om hier hun conclusies uit te trekken.



Nog veel geluk met finasteride.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2020, 19:22   #48
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ik heb wel respect voor je doorzettingsvermogen. Heb gelukkig helemaal nergens last van .
Blijkbaar zit het erg diep bij jou, hè.
Je denkt alleen maar dat je zelf nergens last van hebt. Pionier weet wel beter
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2020, 21:01   #49
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Nog verschillende studies over pfs, etc.



https://www.notion.so/Bibliography-o...0f64b2e5e00552
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2020, 15:15   #50
Klaas93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2019
Berichten: 3
Geslacht:
In de wetenschap geldt helaas te vaak dat: wie betaalt, bepaalt. Je kan dus tientallen studies vinden die pleiten voor de veiligheid van Finasteride en tientallen die dat in twijfel trekken. In Amerika gaat gerechtigheid zoeken en geld verdienen hand in hand.
Ik betwijfel of de gemiddelde bezoeker geholpen is met een massa (vaak twijfelachtige) onderzoeken. Wat voor mij een stuk interessanter is, zijn de ervaringen van gebruikers.

Mijn ervaringen met Finasteride zijn goed, voor mij is het een wondermiddel zonder bijwerkingen. De machteloosheid van het proces van kaal worden is doorbroken en dat is voor mijn (psychische) gesteldheid en kwaliteit van leven heel goed geweest. Zelfs mij huid, die altijd onrustig was is ontzettend opgeknapt. Mijn probleem is opgelost en ik kan verder met m'n leven. Ik voel me goed, ik kom meer buiten, voel me zelfverzekerd en geniet ik weer meer van het leven. Door de nieuwe energie gaat m'n studie lekker, ben ik weer sociaal en heb ik een meisje gevonden waar ik alleen maar van kon dromen.

Juist door deze discussies heb ik zelf geen behoefte om echt actief te zijn op het forum. Hierdoor ontstaat er een scheefgroei aan negatieve topics van gefrusteerde mensen die wel op het forum blijven hangen.

Mijn tip: luister naar ervaringen en ervaringsdeskundigen, zoals een dermatoloog in loondienst die geen enkele prikkel heeft anders dan jou te helpen. Dit forum glijdt langzamerhand af tot een plek die op geen enkele wijze meer bijdraagt aan het proces waar 'lotgenoten' mee zitten.

Wat mij betreft worden mensen die op geen enkele wijze een constructieve bijdrage leveren aan dit forum geweerd of komt er een aparte subsectie voor dit soort onzinnige discussies.

Wanneer iets je ongelukkig maakt, dan probeer je dat te doorbreken.
Risico's horen bij het leven. De kans op een verbetering van je gesteldheid versus de kans op bijwerkingen. Het is maar net wat het je waard is. Dan heb je meer aan een psycholoog en een dermatoloog , dan aan het lezen van dit vergif.

Ik ga afscheid nemen van dit forum. Ik hoop dat de moderatoren inzien dat dit zo langzamerhand geen zinnige invulling meer geeft aan de bedoeling waarvoor dit forum is opgericht.
Klaas93 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2020, 11:45   #51
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
@Klaas93, ik snap je reactie, je bent emotioneel geïnvesteerd in het pilletje dat je dagelijks slikt en ziet als je ultieme redding voor je haarverlies, dan is het natuurlijk moeilijk om met de realiteit en de lange termijn gevolgen van fina geconfronteerd te worden. Het is spijtig genoeg hormonaal vergif, en het is niet omdat je nog geen bijwerkingen hebt dat deze nog niet kunnen komen, meestal is het gewoon een kwestie van tijd.


En oproepen tot het bannen van een discussie over bijwerkingen van fina laat de realiteit dat fina gevaarlijk is niet verdwijnen. (even een reminder; meer dan 50% van 500+ leden hier op dit forum rapporteerde last te hebben van bijwerkingen door fina) De officiële cijfers van Merck zijn 3%...maar ja we weten ondertussen al dat hun studies niet te vertrouwen zijn. Je "wondermiddel" is spijtig genoeg een illusie dat misschien je leven kan verwoesten, haar is dan het minste van je zorgen.



Anyway, nog een interessante studie:



https://www.sciencedirect.com/scienc...06453018305067


“Finasteride treatment causes several alterations in the hippocampus,” the section of the brain responsible for processing long-term memory and emotional responses, according to a new study conducted at the University of Milano, and the Cajal Institute and Carlos III Health Institute, both in Madrid.Oct 1, 2018


Geen wonder dat fina hersenschade veroorzaakt. Brain fog, etc komt veel voor als bijwerking van fina.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2020, 17:33   #52
Hopsaflopsa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2016
Berichten: 101
Geslacht:
Beste Pionier...

Je bent een van de weinige serieuze posters hier... dat waardeer ik enorm. Terwijl ik geen bijwerkingen ondervond ben ik zelf gestopt met finasteride omdat ik mijn gezondheid toch belangrijker vind dan die dooie draadjes op mijn hoofd.

Maar je moet bedenken dat er weinig tot eigenlijk geen alternatieven zijn. En kom niet met de lijst alternatieven in dat andere topic van je want dat is ook (nog)niks. Blijf vooral posten... alleen zie ik liever post in dat andere topic van je....
Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2020, 11:57   #53
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25830296



Adverse Event Reporting in Clinical Trials of Finasteride for Androgenic Alopecia: A Meta-analysis.

CONCLUSIONS AND RELEVANCE:

Available toxicity information from clinical trials of finasteride in men with AGA is very limited, is of poor quality, and seems to be systematically biased. In a cohort of men prescribed finasteride for routine treatment of AGA, most would have been excluded from the pivotal studies that supported US Food and Drug Administration approval for AGA. Published reports of clinical trials provide insufficient information to establish the safety profile for finasteride in the treatment of AGA.




https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4064044/






a substantial body of evidence exists which points to serious and potentially ill-health effects of 5?-RIs' therapy. These include loss or reduced libido, erectile dysfunction, orgasmic and ejaculatory dysfunction (Table 2) [99], development of high grade PCa tumors (Fig. 4), potential negative cardiovascular events, and depression. The side effects are potentially harmful in some individuals and in young men may be persistent or irreversible [100]. The argument that the benefits of these drugs outweighs the risks is slowly eroding in the face of new emerging scientific evidence from preclinical (Figs. 2, ?,3;3; Table 1) and clinical studies (Table 2). The available data demonstrate that such drugs do pose serious adverse effects, especially in a subset of men who may have the predisposition to be affected severely. This is also corroborated by the overwhelming FDA disapproval of these drugs for the chemoprevention of PCa. The FDA mandated relabeling issued in 2011 equally points to the dark side of these drugs on human health.


@Hopsaflopsa: Ja ik zal zeker die andere thread binnekort updaten. Dit is ook belangrijk vind ik.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2020, 10:28   #54
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Dit is van 2017 maar toch zeer relevant:


Hair-Growth Drug Linked to Erectile Dysfunction That Lasts for Years



https://www.livescience.com/58195-fi...sfunction.html
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2020, 01:07   #55
Deman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2016
Berichten: 80
Geslacht:
Pionier, waar wil jij eigenlijk heen?

Natuurlijk is finasteride geen snoepje, maar welke medicijn is dit dan wel? Denk jij serieus dat mannen finasteride met plezier slikken?

Ik heb in mijn puberteit jaren lang geworsteld met acné, Isotretinoïne was deze enige oplossing maar online vond ik allemaal van dit soort horror wetenschappelijke onderzoeken etc. Ik was ongelukkig en depressief met mijn huid, maar tegelijk durfde ik deze medicatie niet te gebruiken.

Eindstand: IK NAM HET, een jaar lang, het was de beste beslissing ooit.

Hetzelfde met FINASTERIDE, wie neemt het met plezier? Niemand! Maar kaal worden en depressie lijden en telkens met je handen aan je haar zitten, spiegels vermijden. Telkens een pet dragen etc. Dit wilt ook niemand.

Wat jij nu doet is puur de finasteride nemers terroriseren en bang maken, hopen dat zij bijwerkingen zullen ervaren zodat jij je gelijk krijgt, de vraag is wat win jij hiermee? Dit is niet eens de mensen helpen, eerder vernederen.

Het zou je sieren als jij al je kostbare tijd zou verdiepen in het zoeken van een oplossing dat geen bijwerkingen vertoont en even effectief is als finasteride
Deman is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2020, 01:45   #56
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
is die pionier dinos broer ofzo? ik slik geen medicatie dus mij boeit het niet. maar de manier waarop hij het brengt is lachwekkend. stop met mensen denigreren die er anders over denken. ga je schamen pionier
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2020, 12:08   #57
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Dat is dus precies hoe ik er ook over denk.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2020, 17:01   #58
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deman Bekijk bericht
Pionier, waar wil jij eigenlijk heen?

Natuurlijk is finasteride geen snoepje, maar welke medicijn is dit dan wel? Denk jij serieus dat mannen finasteride met plezier slikken?

Ik heb in mijn puberteit jaren lang geworsteld met acné, Isotretinoïne was deze enige oplossing maar online vond ik allemaal van dit soort horror wetenschappelijke onderzoeken etc. Ik was ongelukkig en depressief met mijn huid, maar tegelijk durfde ik deze medicatie niet te gebruiken.

Eindstand: IK NAM HET, een jaar lang, het was de beste beslissing ooit.

Hetzelfde met FINASTERIDE, wie neemt het met plezier? Niemand! Maar kaal worden en depressie lijden en telkens met je handen aan je haar zitten, spiegels vermijden. Telkens een pet dragen etc. Dit wilt ook niemand.

Wat jij nu doet is puur de finasteride nemers terroriseren en bang maken, hopen dat zij bijwerkingen zullen ervaren zodat jij je gelijk krijgt, de vraag is wat win jij hiermee? Dit is niet eens de mensen helpen, eerder vernederen.
Wat wil ik bereiken? Heb je deze thread wel gelezen? Mensen waarschuwen voor fina en AA's in het algemeen door studies en artikels te posten. Excuseer als je niet met de waarheid om kunt gaan omdat je dagelijks het pilletje slikt (of wilt slikken) dat ik durf te bekritiseren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deman Bekijk bericht
Het zou je sieren als jij al je kostbare tijd zou verdiepen in het zoeken van een oplossing dat geen bijwerkingen vertoont en even effectief is als finasteride
Het zou je ook sieren moest je eens verder kijken dan je neus lang is, dat is wat ik als enigste hier ook doe!

Kijk mijn thread: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37569

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FKCZ Bekijk bericht
is die pionier dinos broer ofzo? ik slik geen medicatie dus mij boeit het niet. maar de manier waarop hij het brengt is lachwekkend. stop met mensen denigreren die er anders over denken. ga je schamen pionier
De enigste die zich zouden moeten schamen zijn diegene die fina/duta aanraden aan jonge mannen en hen wijs maken dat het even gevaarlijk is als een aspirientje.

Lange termijn hormoon behandeling afschilderen als iets banaal is schandalig, schaam jij je maar.

Net zoals alle dokters die niet eens op hun minst een bloed onderzoek vragen om de hormonale niveaus van hun patiënt te kennen voordat ze met fina 70% van hun DHT gaan blokkeren voor jaren en jaren. Als er iets zou mis lopen is er zo een referentiepunt.

Laatst gewijzigd door Pionier; 22 april 2020 om 17:06
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2020, 17:12   #59
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Trouwens check deze polls:


https://www.hairlosstalk.com/intera...es-sexual-side-effects-in-forum-users.122151/

160 mensen, 53% hebben last van bijwerkingen


http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2848

545 mensen, 55% hebben last van bijwerkingen


(ja, ja het is "maar" een poll) maar 700 man is niet niks.


De offciële cijfers van Merck (waar we trouwens van weten dat hun studie een grote leugen is, check begin post) tonen dat enkel 3% last heeft van bijwerkingen.


Alleen de meest hopeloze, kalende, naïve mannen geloven het verhaaltje dat we enkel spreken over een minderheid.

Laatst gewijzigd door Pionier; 22 april 2020 om 17:15
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2020, 17:48   #60
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Als jij werkelijk denkt dat je zo snugger bent dan kan je ook wel bedenken dat een community op een online forum totaal niet representatief is voor de hele populatie Finasteride/Dutasteride gebruikers.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen finasteride, bijwerkingen minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.