Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 april 2022, 13:19   #1
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Jeuk en schilferige hoofdhuid

Hi allen,

Ik heb al jaren last van een jeukende hoofdhuid met kleine/fijne witte schilfertjes.

Huisarts geweest, verschillende shampoos gehad. Dermatoloog geweest ook een shampoo gehad met tropicorte. Niks lijkt te werken na het stoppen van deze shampoos. Selsun lijkt te werken, tot dat ik stop. Echter wil ik dit niet structureel gebruiken. Kokosolie gesmeerd, lijkt te helpen, voor 1 hooguit 2 dagen.

Dermatoloog geeft aan dat het een vorm van eczeem is?! Hebben jullie tips/suggesties/oplossingen?
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2022, 15:20   #2
HoudtvanYoran
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2022
Berichten: 14
Geslacht:
Appazijn, 2 eetlepels in een glas water vermengen, op je hoofdhuid aanbrengen en 10 minuten laten intrekken, dit proces twee, max drie dagen in de week aanhouden en voila, je komt op een natuurlijke wijze van je schilfers af.

Enige nadeel is wel dat het een poosje kan duren voordat het beoogde effect optreedt. En los je tevens hiermee niet de oorzaak op, daarvoor zou je op je levenstijl een blik moeten werpen.
HoudtvanYoran is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2022, 18:49   #3
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clint2323 Bekijk bericht
Kokosolie gesmeerd, lijkt te helpen, voor 1 hooguit 2 dagen.

Dermatoloog geeft aan dat het een vorm van eczeem is?! Hebben jullie tips/suggesties/oplossingen?
Kan ook zijn dat de kokosolie lijkt te werken omdat je hiermee de huid vet maakt, en je hierdoor de schilfertjes niet ziet, maar ze er in werkelijkheid nog wel zitten(?)
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2022, 18:53   #4
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Ik denk dat het belangrijk is om te weten of je schilfertjes hebt vanwege een droge huid, of juist door een vette huid. Droog eczeem heeft een andere behandeling nodig dan vet eczeem (seborroisch eczeem).
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2022, 22:02   #5
saabz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2017
Locatie: Nederland
Berichten: 7
Geslacht:
heb je al een oplossing gevonden? ik heb precies zelfde probleem bij mij gaat gepaard met haaruitval.
saabz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2022, 20:34   #6
quizzical
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Ik kreeg hier meer dan 10 jaar geleden ook plots last van. Toevallig of niet is dat ook de periode dat mijn haaruitval begonnen is.
Dokter schreef destijds nizoral shampoo voor maar dat hielp niet.
Kelual DS shampoo werkt wel en ik moet het nu dus al 10 jaar gebruiken, ook voor mijn wenkbrauwen en snor. Geen problemen met mijn baard.
quizzical is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2022, 21:43   #7
hdmi2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saabz Bekijk bericht
heb je al een oplossing gevonden? ik heb precies zelfde probleem bij mij gaat gepaard met haaruitval.
Ik gebruik nu al jaar en dag wakka, mn huid is een stuk rustiger teruggroeien doet het niet optimaal moet ik zeggen maar beter dan niks

dit is een oud topic erover op haarweb https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39612
hdmi2 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2022, 13:25   #8
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saabz Bekijk bericht
heb je al een oplossing gevonden? ik heb precies zelfde probleem bij mij gaat gepaard met haaruitval.
Ik gebruik sinds een week ShampooBars. Besteld op shampoobars.nl en de bar voor gevoelige hoofdhuid/anti roos met tea tree. https://shampoobars.nl/shampoo-bar-tea-tree/

Baat het niet, schaad het niet. Alles is natuurlijk aan deze shampoo (althans daar adverteren ze mee). Vrij van Palmolievrij, vrij van SLS en SLES
en vrij van parabenen en siliconen.
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2022, 17:55   #9
beamerboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2021
Berichten: 24
Geslacht:
Ik heb seborroïsch eczeem, jarenlang van alles geprobeerd. Het enige waar het mee onder controle te houden is, is voor mij Selsun. Vaak in de zomer heb ik vrijwel geen last, in de wintermaanden speelt het af en toe wat op. Ik gebruik het 1x in de week. Er is geen genezing voor, dus het zal altijd symptoombestrijding blijven.
beamerboy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2022, 14:41   #10
Seflaz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Geslacht:
Probeer je haar te wassen met Aleppo zeep. Hou dit even weken vol en kijk het aan.
Seflaz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2022, 14:53   #11
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seflaz Bekijk bericht
Probeer je haar te wassen met Aleppo zeep. Hou dit even weken vol en kijk het aan.
Thanks, ga dit zeker proberen! Kende dit product totaal niet.
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2022, 16:02   #12
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Ik heb dit ook een periode gehad, van alles geprobeerd, enige wat bij mij hielp is de keratase shampoo van L'Oréal, bain riche dermocalm ( tip van de kapster).

Zowel mijn dochter als zoontje hebben hetzelfde gehad, ook hier hielp de shampoo al na 3 x.
ralluf is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.