Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2010, 20:39   #61
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,
Ik kijk uit naar een afspraak ! en ik ben er van overtuigd dat al je haren "kunnen" terugkomen.. dus goede moed.
Wat de reflux van Len betreft zou ik ten sterkste aanraden van een paar keer naar een goede ostepaat te gaan, het helpt echt !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2010, 20:44   #62
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi allemaal!

Het gaat hier nog steeds goed! Vandaag 70 dagen trekvrij: echt nul haren uitgetrokken!!! Kan het amper zelf geloven,maar het voelt zo goed! Nu nog een kwestie van vol te houden, haartjes zijn mooi 4-5cm (in 2maand tijd!), maar nog steed redelijk dun. Ik ben nogal op mijn uiterlijk gesteld, dus ben maar content als ze lang genoeg zijn voor eventueel extensions, vind korte haren echt niet mooi bij mezelf! Dus dat maakt het extra moeilijk, maar nu ik zover ben mag ik echt niet opgeven, ook al komt er weer een stressperiode aan...! Veeeeel succes iedereen, en hopelijk lukt het jullie ook!! Je ziet dat het kan!

dikke knuffel
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2010, 10:03   #63
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Wauw, Tinniemans! Trek je hier maar aan op!!! Weet je soms hoe lang de haren moeten zijn voor extensions, want ik zit daar ook heel erg mee in mijn hoofd, of heeft iemand daar al ervaring mee?
& Ik ben blij dat er ondertussen toch wat meer mensen op het forum komen, ik haal hier wel steun uit. Succes allemaal!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 13:29   #64
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
off day vandaag...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 16:06   #65
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Oei oei Bolleke, een off day? en ken je de reden zodat je er iets kan aan doen? herpakken en de moed niet laten zakken hé.
Voor mij vandaag een prima dag, 'k heb hard gewerkt aan mijn trap (afbranden en schuren), voor mij de beste methode om van mijn haar af te blijven. Ik ben wel moeten stoppen omdat mijn pols het niet toelaat, maar ik ben best al tevreden. Nu nog alles opruimen en dan hopen dat ik vandaag trekvrij kan blijven !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 22:13   #66
stien 99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: antwerpen
Berichten: 6
hey iedereen!!
af en toe kom ik hier eens piepen omdat ik toch wat benieuwd ben naar reacties van jullie, hoe jullie met ttm omgaan,....
heb een tijdje geleden (nog eens) een laserbehandeling ondergaan om te stoppen met roken (niet tegen het roken, maar om de drang om te trekken te doen minderen) en ik wou toch even met grote fierheid melden dat ik in 13e trekvrije week zit!! voor een volgende behandeling was ik weer de wanhoop nabij en heb de indruk dat ze dan ook het beste helpt.
ben daardoor al eens 4 maand trekvrij geweest, dus blijf hoop koesteren dat ik er ooit vanaf zal geraken.
jullie moeten er ook in geloven é lievekes!!!!!!!

groetjes
stien 99 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2010, 08:49   #67
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Hallo iedereen

Wat fijn dat er terug wat actie is op het forum en dat iedereen mekaar probeert te steunen. Ben hier ff niet geweest, heel druk gehad en een weekje Egypte geweest, waar ik geweldig van heb genoten!

Bolleke, vandaag terug de beuk erin hé, je kan het!!

Stien, wauw, 13e week, zalig! En ook fantastisch voor Tinne hé, ook al een dikke 10 weken!

Miejefke en Fleur, ook nog alles goed met jullie? En Jartje?

Met mij gaat het goed op de neveneffecten van de medicatie na. Ondertussen heb ik er ook een heel opgezwollen gezicht en acné bijgekregen, er zijn ergere dingen natuurlijk maar dan heb ik eens een kop met haar in een mooi kapsel, stoort mijn spiegelbeeld me op die manier .

Het belangrijkste is dat ik sinds een week of twee opnieuw goed genoeg zie om te kunnen lezen en auto te rijden, waar ik superblij mee ben natuurlijk! Ben meteen acht boeken gaan lenen, waarvan ik er al vijf verslonden heb Ver zien is nog niet zoals het was, maar hopelijk komt dat ook nog hé.

Ik heb ook nog steeds weinig trekdrang, ik trek gemiddeld misschien een paar haartjes per week. Ik denk eigenlijk dat het voor een stuk te maken heeft met de cortisone die ik neem. Nu ja, ik ben er blij mee natuurlijk, we zullen wel zien.

Iedereen succes en we gaan ertegenaan hé! Tegen de zomer een hoofd vol groeiende haartjes!

Groetjes
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2010, 22:32   #68
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ben blij voor jullie dat het zo goed gaat!
Mijn off-day? Ach, gewoon 'ik'... af en toe een beetje down, ontgoocheld in mezelf, ontgoocheld in al de jaren hard werken om dan nu tot de vaststelling te moeten komen dat het haar echt niet (allemaal) terugkomt..
Tof Miejefke dat jij er nog wèl in gelooft, maar nu is het echt geen zicht... En met het goede weer in aantocht zal ik het haarlint willen/moeten afdoen (veel te warm!).
En dan die confrontatie met al die rare nieuwsgierige blikken... pff
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2010, 14:40   #69
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bolleke, ik denk dat we allemaal dit gevoel kennen.. Probeer toch om je te herpakken en om het niet erger te maken, dat probeer ik toch altijd te denken! Succes!
Jolien, super dat je terug goed genoeg kan zien om te lezen enz! En wauw, slechts enkele haren per week, ik wou dat ik het ook kon zeggen!

Er zijn hier tegenwoordig veel mensen die trekvrij kunnen blijven, proficiat allemaal!

Bij mij gaat het nog altijd niet goed, geen enkele dag kan ik het weerstaan, hoogstens enkele uren. Mijn haar heeft er nog nooit zo slecht uitgezien .
Maar er is toch een beetje licht in de duisternis, ik kan terug naar een psychologe om erover te praten en om het gedrag proberen te doen verminderen, en ik heb ook verschillende producten om mijn haar te versterken, om het wat sneller te doen groeien en om het volumineuzer te doen lijken. Ik hoop echt dat dit wat effect gaat hebben, want ik ben echt heel moedeloos.

Succes allemaal, laten we niet opgeven!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 12:44   #70
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Fleur!
Bedankt voor je lieve woorden... Probeer jij ook maar een beetje 'het licht in de duisternis' te zien hé!! Je bent nog jong, volgens mij moet het dan echt wel lukken om de trekdrang naar een minimum te herleiden zodat je de handeling helemaal kan afbouwen...

Veel sterkte!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 21:48   #71
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Pff, 't is moeilijk om positief te blijven. Zeker als je constant geconfronteerd wordt met de kale plekken. Als ik nu al maar gewoon wist waarom ik het deed, en waarom ik er geen enkele dag mee kan stoppen.. :-(
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 22:26   #72
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Naar het 'waarom' kunnen we duizenden keren gissen, niemand zal/kan het ons vertellen, simpelweg omdat niemand een antwoord heeft...
Dus, als we ons die vraag niet meer stellen, hebben we al één zorg minder...
Ik ben morgen voor vijf daagjes weg, er even tussenuit met vrienden. Ik weet zeker dat het dan wel lukt...
Kan jij ook niet even de sleur doorbreken? Daarna heb je dubbel zo veel kracht..
Slaapzacht x
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 22:58   #73
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Je hebt vast gelijk.. maar ik haat het echt!
En da's goed, geniet ervan, dat zijn al 5 dagen dat je't al een heel stuk minder zal doen. Ik ben door de "paasvakantie" net heel veel alleen, wat het voor mij nog verleidelijker maakt om te gaan trekken en waardoor ik er meestal ook heel erg over ga nadenken waardoor ik er down door word. Dat deze week maar snel voorbij gaat!
Veel plezier deze week,
Slaapwel!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 09:34   #74
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ik snap dat je 'het' haat, heb ook zo van die momenten en gek genoeg... wil ik dan liefst alleen gelaten worden. Maar dat maakt het dan nog erger, want dan ga je piekeren...
Ik zit er nu ook wel een beetje mee hoor, naar een subtropisch zwembad... Ik draag al de hele winter een haarband om die kale plekken wat te verbergen. Dus straks zal ik even extra moed nodig hebben om dat af te doen, want zwemmen zàl ik!!! Ik weet zeker dat mijn vriendin en haar dochters daar geen punt zullen van maken. Ik weet ook dat ze me graag zien om wie ik bèn en niet om hoe ik eruit zie... en na een paar uren (minuten?) zal ik vergeten zijn hoe ik er uit zie, want dat blijft natuurlijk wel mijn probleem...
Kan jij niets doen om de Paasvakantie te doorbreken? Een planning opstellen, afspreken met vrienden, met je handen iets doen wat je leuk vindt, wat is je passie? Ga in elk geval naar buiten, ga wandelen en fietsen... probeer je te focussen op iets positief, mijd de spiegel!!
Je mag me ook altijd komen opzoeken in Domburg hoor!
Sterkte, en vertel gerust je verhaal via deze weg... kan deugd doen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 10:19   #75
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bedankt, bolleke. Ik vind het heel moedig dat je toch naar dat subtropisch zwembad gaat. Ik ken volledig je gevoel van dat je het je gaat aantrekken. Maar bekijk het positief, daar ga je echt niet gaan trekken! Ik moet jammer genoeg bijna de hele vakantie studeren, aangezien dit een soort van blok voor ons is. Maar ik ga zeker af en toe eens lopen of fietsen hoor! Bedankt voor je steun!
Ik wens je heel veel plezier deze week,
geniet er voor 100% van en probeer je niet teveel zorgen te maken over je haar! X
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 13:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 11:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 00:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 16:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.