Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 april 2010, 10:57   #76
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hihi, ben nog altijd niet weg en mijn zak is ook nog niet gepakt... altijd maar uitstellen, foei!
Pff, studeren in de vakantie, nu begrijp ik je volledig! Studeren is gewoon één van de moeilijkste ttm-momenten. Bij mij hielp het om een planning te maken en mezelf daar strikt aan te houden, ontspanning inbegrepen!! Ook vond ik het belangrijk om niet te veel energie te steken in vakken waarvan ik sowieso wist dat ze me niet interesseerden en die ook niet in mijn kop te krijgen waren.. Anderzijds, wat me heel hard interesseerde, daar ging ik voluit voor en toen ik dat aan het studeren was, had ik ook geen trekdrang... leuk!
Studeren en trekken gaat écht niet samen. Dus als je een trance-aanval krijgt, STOP er dan mee, gooi de boeken toe en ga wandelen of slapen. Als je opstaat in de vroege ochtend (nacht), heb je meestal geen trekdrang en gaat de stof er tien keren sneller in! Doen! Echt waar, het helpt...
Sterkte!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 17:30   #77
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Handige tips, Bolleke! Maar ik geraak 's ochtends echt niet uit mijn bed, dus da's niet echt een optie voor mij. Gisteren had ik wel een hele goede dag! Amper 1 haar, en dat gebeurde echt voor ik het besefte. Vandaag gaat daarentegen wel eens zo slecht. Tijd om me te herpakken dus!
Bolleke, ik hoop dat je je daar heel erg aan het amuseren bent!

Hoe gaat het nog met de rest? Jolien, miejefke, ...?
Al lang niets meer van jullie gehoord!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 19:17   #78
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Fleur, is het herpakken nog gelukt? Hoe is het vanavond nog gegaan? Studeren is echt zo kl*te hé, ben blij dat ik daar vanaf ben. Ik heb ook periodes met vreselijke kale plekken gehad door 'de blok' of het moeten schrijven van een stagerapport etc. Maar het haar op ons hoofd is echt niet het belangrijkste, jammer dat we ons er wel altijd zo druk over kunnen maken hé. Succes nog in ieder geval met het leren!

Bolleke, geniet ten volle van de tijd ertussenuit! Change can do wonders! Trek je maar niks aan van wat anderen zouden denken (hmz, hoor wie het zegt ) Je bent zo veel meer dan het aantal haren op je hoofd. Denk aan al wat je verwezenlijkt hebt!

En hoe het met mij gaat? Geen verandering eigenlijk. Mijn plukdrang is nog miniem (hoera!) en ik zie gelukkig nog steeds even goed maar heb nog altijd de vervelende neveneffecten van de medicatie. Maar ik ben tevreden, kunt niet alles willen hé

Groetjes en succes nog iedereen.
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 22:54   #79
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi allemaal,

Ik vind het ook zeer leuk dat er weer wat meer leven is op het forum! Het is fijn om af en toe toch eens alles kwijt te kunnen he...

@ Jolien, wat fijn dat alles weer in orde komt met je ogen! En ook dat je zo weinig trekt is positief he! Volhouden!

@Bolleke, ik vind het ook moedig dat je gaat zwemmen!! Ik doe het amper, mss 1keertje op een jaar, en ik houd altijd mij haarband in!! Anders zou ik zeker niet gaan denk ik, maar doe het om de kindjes van mijn zussen een plezier te doen he! Geniet maar van de ontspanning!

@Fleurrr, ik begrijp je maar al te goed... vakantie om te studere he! Niet leuk natuurlijk... Wat bij mij helpt is in de bib gaan studeren met vrienden, want daar is de ganse dag 'sociale control', en ik trek dan geen enkel haartje uit!! Mss eens proberen? En zeker niet vergeten om op tijd te ontspannen he!

Met mij gaat het nog steeds goed, 79dagen trekvrij ondertussen!!! Kan het nog steeds niet geloven en weet niet hoe het komt.. ik doe namelijk niets 'anders' ofzo.. Heb vorige week wel serieuze ruzie gehad met een goede vriend van mij, en de hele dag op een stoel zitten piekeren (dat kan ik namelijk heel goed :s...), maar toch nix getrokken!!!! Ook wat slechter nieuws, want mijn niersteen is nog altijd niet weg, dus ik moet morgen weer naar het ziekenhuis om die te laten weghalen! Het is maar een kleine ingreep vermoed ik, moet wel volledig in slaap en dus toch een nachtje blijven, achja...

Het ga jullie goed, en nog een fijne vakantie voor diegene die verlof hebben

groetjes xx
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2010, 09:59   #80
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Goedemorgen allemaal,

Jolien, ik heb me niet echt meer kunnen herpakken, nee. Het lijkt wel dat eens ik ermee begonnen ben, ik het wat opgeef. Maar vandaag is een nieuwe dag en ik ga er voor 100% voor om er geen/zo weinig mogelijk te trekken. Ik heb er een goed gevoel bij! En bij jou, geen verandering is niet slecht he, hopelijk gaan die neveneffecten toch snel minderen. Succes nog!

Tinniemans, leuk jou nog eens te horen! Het is leuk om ook berichtjes te lezen die moed geven! Het is dus zeker mogelijk om het te verminderen/te stoppen, dat hou ik in gedachten! En je hebt gelijk van de bib, als ik op kot zit probeer ik dat ook meer te doen, maar nu in de "vakantie" zit ik thuis, dus zit ik meer alleen. Maar ik hou vol! Veel succes en beterschap met de ingreep, hopelijk heb je er niet teveel last van. En wees maar trots op jezelf ivm het niet-trekken! Ik ben blij voor je.

Kop op allemaal he! Niet opgeven X
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2010, 22:11   #81
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Heb een heerlijk ontspannen midweekje gehad! Niets aangetrokken van rare blikken (meestal alleen van kinderen, kan je ze 't kwalijk nemen?)
Eenmaal terug thuis, komt de drang heel stilletjes terug...
Gek toch...
Hoe is het met jullie?
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2010, 09:14   #82
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Leuk dat je ervan genoten hebt, bolleke! Probeer het trekken maar zoveel mogelijk te beperken (als dat gaat natuurlijk), nu je een goede week achter de rug hebt.
Bij mij ging enkel maandag goed, de rest van de dagen heb ik de kracht niet gevonden om het tegen te houden. Ik zit er echt mee in, ik zie vandaag terug wat vrienden terug en ik schaam me dood om hoe mijn haar eruit ziet.

Hoe gaat het nog met de anderen?
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2010, 11:42   #83
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Och Fleur niet doen, je moet je echt niet schamen, dat maakt het negatieve gevoel alleen maar erger! Op dit moment is de ttm bij jou zo dwingend dat jij dat zelf niet in de hand hebt, je hèbt er dus geen schuld aan!!
Als die vrienden echt goede vrienden zijn, dan nemen ze jou zoals je bent! En dan zouden ze het heel erg vinden als jij je op dit moment voor hen schaamt om iets waar je niets kan aan doen! Is dit met hen bespreekbaar?? Je zou het eens moeten proberen...
Trouwens, er op moeilijke momenten eens goed kunnen over praten neemt heel dikwijls de trekdrang voor een tijdje weg. Daarom is praten zo belangrijk... niet alleen over ttm, maar ook over je gevoelens en waar je nu mee zit. Als ik nu vb geen zin heb om ergens op bezoek te gaan en ik maak dit bespreekbaar met mijn man, dan voel ik me rustiger (omdat ik weet dat hij weet hoe ik me voel en me daardoor begrepen en niet alleen voel, snap je?)
Tja, ttm is echt heel complex... voor mij althans
Sterkte!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2010, 13:43   #84
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bolleke, bedankt voor je woorden! Je had gelijk, ik heb me helemaal niet veel zorgen gemaakt toen ik er was, en het positieve is dat ik dan dus ook niet heb getrokken. Als ik vandaag nog goed volhoud, heb ik er toch een goed weekend op zitten. En nu de vakantie over is zal het in de week ook terug veel drukker zijn, dus minder trekken! Praten helpt bij mij ook heel erg, maar ik heb dan vaak het gevoel dat niemand in mijn omgeving me echt kan begrijpen. Ze zijn er natuurlijk wel voor mij, maar toch...
Hoe gaat het bij jou nog? Kan je de drang nog tegenhouden? Hou vol!!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2010, 20:46   #85
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ha Fleur, ben blij voor jou dat m'n woorden een beetje geholpen hebben...
De vakantie zit er op. Hopelijk is de schade niet al te groot en kan je positief de week starten!
Praten helpt inderdaad. Begrijpen is iets anders. Ik heb ook al zo dikwijls genoegen moeten nemen met het feit dat anderen gewoon luisteren en niet veel meer kùnnen doen... maar wat kunnen we anderen verwijten? We snappen onszelf toch ook niet?
Met mij gaat het goed, niet trekvrij, maar rustig... Volgende zondag ga ik met dochter en kleinzoontjes een weekje naar de zee (alweer een trekvrij weekje dus!)
De kunst is om deze week zo goed mogelijk te overbruggen. Ik doe het dag per dag...
Morgen maandag, doe je mee??
xx
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2010, 11:40   #86
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Ja, ik doe mee om het inderdaad zo goed mogelijk te doen deze week! Ik heb er wel een goed oog in, want het wordt heel erg druk! SUCCES!!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2010, 23:15   #87
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Vandaag goede dag gehad! Yes!! En jij Fleur??
Morgen een nieuwe dag... we gaan er weer voor... xx
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 01:53   #88
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Goed zo Ladies!! Ik heb vandaag mijn 85ste trekvrije dag achter de rug! Hopelijk kunnen jullie dat binnenkort ook zeggen! Er bewust mee bezig zijn is zeker en vast een eerste goede stap... We weten allemaal dat het een lange moeilijke weg is, maar we zijn er om elkaar te steunen he!! Volhouden!!! xxx
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 11:06   #89
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Proficiat allemaal !
Nu en dan sneuvelt er toch een haartje.
Vandaag doe ik mijn uiterste best, ik wil vandaag een georganiseerde dag, ik hoop dat niemand mijn planning in de war stuurt want dat is voor mij een grote trigger.
Veel goede moed,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 11:33   #90
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Ik ben wel tevreden van gisteren, slechts 10 ofzo. Vandaag probeer ik nog beter! Ben blij voor je, bolleke! & Tinniemans en Miejefke, goed bezig allebei!
Laten we zo verder doen!! x
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 13:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 11:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 00:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 16:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.