Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 mei 2010, 21:57   #121
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Fleurrr, Tinniemans, Bolleke,

Helaas is mijn teller vandaag ook niet op 0 blijven staan, alweer een kapot toestel (ik denk dat wij nu en dan te veel stroom krijgen want alles gaat kapot, nu kwam er zelfs rook bij te pas). Morgen beter.
En dat pensioen, ach ja je voelt je dan zo afgeschreven.

Succes allemaal,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2010, 16:47   #122
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hey,

Ach, probeer jullie niet te veel zorgen te maken over het getal dat op die teller staat! Ik vind het al zeer goed dat jullie er zo bewust mee bezig zijn, dat is alvast een pluspunt!
Tja Miejefke, afgeschreven... Ik zou ook liever gaan werken en bezig zijn, want ik ben niet iemand om stil te zitten, en zeker omdat ttm vaak toeslaat bij verveling. Maar probeer het mss ook positief te bekijken? Op pensioen gaan... mss tijd om van het leven te genieten en dingen te doen die je nu niet kan, ipv alleen maar werken?!!
En Fleur, ik studeer indd in Leuven! Jij toevallig ook?

Groetjes
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 19:10   #123
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Miejefke, gaat vandaag beter? Ik hoop het althans!!
En Tinniemans, ja, ik studeer ook in Leuven! Het is wel leuk om te weten dat er hier iemand dichtbij is die hier ook mee zit, dat ik niet de enige ben. Lukt het je nog steeds om er af te blijven?

Bij mij gaat het goed vandaag, de teller staat op nul en zo gaat het normaal gezien nog blijven vandaag, aangezien ik vanaf straks gezelschap heb! Ik ben er blij om, ik kon dit wel gebruiken na dit weekend.

Bolleke, hoe gaat het nog met jou?

Veel liefs, xxxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 19:43   #124
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ik heb de job!! Heb dit een uurtje geleden al gepost maar is blijkbaar weg... ??
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 19:48   #125
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
PROFICIAT !!! Echt super, haal daar maar veel positieve energie uit! Ben blij voor je. xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 22:16   #126
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Een héél dikke proficiat ! en nu niet te veel piekeren, gewoon genieten van dat zalig gevoel. Wanneer mag je beginnen? je hebt ook niet niet verklapt wat de job precies inhoudt, je maakt mij wel een beetje nieuwsgierig.
Vandaag ging het mij mij ook super goed, niet te veel stress en geen last gehad van ttm. Super hé?
Groetjes,
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 22:54   #127
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Bedankt Miejefke en Fleur!

Dit is echt mijn droomjob! Werken bij het CKG van Borgerhout (CKG staat voor Centrum voor Kinderopvang en Gezinsondersteuning). Het is zeker niet de gemakkelijkste job maar wel bijzonder boeiend en dankbaar! En in Borgerhout... is een hele uitdaging! Toch tof dat ze iets in me gezien hebben en mij de kans geven om mezelf te bewijzen...

Maar, Miejefke, je hebt overschot van gelijk. Nu vooral niet stressen en alles rustig op mij laten afkomen...
Start is voor juni, op parttime basis. Genoeg tijd dus om te wennen aan het idee en om mezelf voor te bereiden op evenwicht in de stress-balans: inspanning versus ontspanning. Yes!!

Ttm was vandaag na het goede nieuws eventjes sterk aanwezig (emotie?), ik ga nu slapen en hoop op een rustige nacht... én een ontspannen ontwaken.
Bedankt voor jullie medeleven, doet goed.
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2010, 12:28   #128
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Ook van mij een dikke proficiat he Bolleke!! Hopelijk een 'boost' voor je zelfvertrouwen, en het ziet er indd een leuke job uit... denk wel dat je daar veel voldoening zal kunnen uithalen!! Je ziet wel, al dat gepieker en gestress, voor niks nodig dus he!! Veel succes alvast!
En de anderen zijn ook goed bezig he! Trek jullie maar op aan die goede dagen!
En Fleur, moest het niet goed gaan in de examens of je wilt eens babbelen, je hebt wat tips nodig,... ik sta altijd open om af te spreken he!! (Ik ben altijd in Leuven tijdens blok en examens dus..) Als we elkaar steunen in deze meest stressvolle periode van het jaar, komen we er zeker wel door! Wat studeer je eigenlijk?

Ja hier nog steeds geen haartje gesneuveld, en ik heb plots heel het weekend zonder haarband doorgebracht! Het klinkt nu alsof het niet zo is, want kan het zelf niet geloven... Ik ga vanaf nu proberen om het zo te houden, want dat is veel gezonder voor mijn haartjes! Na 8jaar zien ze eindelijk het licht weer!

Volhouden allemaal he! Ik ben ondertussen 15weken trekvrij, ik zeg niet dat ik er vanaf ben, maar een leven zonder trekken bestaat volgens mij nu echt wel!!! Enja, wat voelt het goed om gewoon nog eens haren op mijn hoofd te hebben!!

xxx

Laatst gewijzigd door Tinniemans; 11 mei 2010 om 12:31
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2010, 19:44   #129
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Bolleke proficiat!!!! Geweldig, hopelijk kan je dat goede gevoel lang vasthouden!

Tinneke jij ook proficiat, met je 15 weken (!!!) trekvrij. Wauw.

Fleur en Miejefke, vandaag ook de teller op nul kunnen blijven?

Hier gaat het qua TTM niet zo goed, mn hoofdhaar blijf ik (voorlopig) wel af. Maar heb ongewenste haargroei (lees: snor- en baardhaar , armhaar dat opeens langer en donkerder wordt etc) door de medicatie die mn hormonen compleet verstoort dus ik pluk mij thuis na het werk een ongeluk op die plekken :p.
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 13:18   #130
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ai Jolien, lijkt me toch een vervelende nevenwerking, die snor- en baardharen.. die moèt je natuurlijk epileren, maar dat is toch anders dan hoofdharen hé, daar voel je je toch niet schuldig bij?
Toch goed dat je van je hoofdharen kan afblijven!!! Houwen zo, Tinniemans achterna... (is het dat niet wat we allemaal willen?)...

Tinniemans, wat fijn dat jij en Fleur elkaar misschien face to face kunnen 'vinden' via deze weg. Ik heb er alleen maar positieve herinneringen aan èn toffe vriendinnen (die je op de juiste manier kunnen steunen, dank je Miejefke )

Gisteren moest ik het slechte nieuws melden in het gezin waar ik tijdelijk een oppaspostje doe, althans slecht nieuws voor hen, want nu moet ik daar wel stoppen... Ik had er een heel slecht gevoel bij. Die mensen reageerden wel oké, maar ik voelde de ontgoocheling en zag ook de tranen bij de mama...
De hele avond trekdrang, niet weten waar te kruipen of wat te doen, dan maar pleisters, het laatste redmiddel, tot... ik een sms-je kreeg;
"D., je bent een fantastische dame, ook al ken ik je amper! Ik vind het geweldig voor jou dat je met zo'n uitdagende job kan beginnen...!"

En toen ebde de trekdrang weg... pff... rare kronkel hebben wij toch...
Liefs en sterkte aan alle rare kronkels XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 15:08   #131
marian1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2010
Berichten: 3
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Sinds een maand weet ik dat wat ik al bijna 8 jaar doe een naam heeft: Trichotillomanie. Hier schrok ik wel van, had er nog nooit van gehoord. Ben gelijk hulp gaan zoeken en wacht nu op een oproep van Psyq. Het doet me goed om hier jullie ervaringen te lezen en te weten dat je niet de enige bent.

Vraagje: Hoelang zijn jullie al bezig om hier van af te komen (behandeling/medicatie) en kun je hier echt ooit helemaal vanaf komen??

Groet Marian
marian1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 18:53   #132
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Tinniemans, ik heb je een privé-bericht gestuurd! Het zou leuk zijn om elkaar te kunnen steunen!
Jolien, wat een ambetante neveneffecten.. Kan je daar niets aan doen? Sterkte, ook met je TTM!
Bolleke, het is inderdaad iets raars, iets onbegrijpelijks. We kunnen ons best maar doen om het te beperken, trek je op aan het positieve (zoals je nieuwe job)!
Miejefke, hoe gaat het nog met jou?
& Marian, ik hoop dat het oplucht dat je niet de enige bent! Ik heb het zo'n klein jaar geleden ontdekt, dat het weldegelijk een naam heeft. Sindsdien probeer ik het te beperken/te stoppen, met periodes zelfs met psychotherapeuten. Jammer genoeg is het nog niet echt verbeterd.

En hoe het met mij gaat: Ik heb vanaf maandag tot vandaag ongeveer 16u (zo goed als, misschien enkele) geen haren uitgetrokken! Dat is voor mij al een groot succes! Jammer genoeg is het daarnet een tijdje misgegaan, maar ik probeer me te herpakken om er vanavond geen meer uit te trekken.

Succes allemaal! xxxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2010, 16:43   #133
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi allemaal!

Ik ga jullie eens goed nieuws brengen, wat positief nieuws op dit forum mag ook wel eens!
Die haarband uit laten was al een hele verandering voor mij, maar vandaag heb ik DE grote stap gezet!!! Ik ben naar de kapper geweest!!! Na al die jaren en met het idee van 'het zal er nooit van komen', het doet deugd! Eindelijk dat mini-staartje dat ik nog had eraf geknipt! Een kort kopje dus en een beetje blond geverfd! Het ziet er super (speciaal) uit! En leuk om de reacties van vrienden en familie te horen natuurlijk, allemaal zo fier dat ik het eindelijk gedaan heb... Dus vanaf vandaag: een nieuwe Ik!!
Straks al die haarbanden de vuilbak in, en als ik nu terug ga trekken moet ik wel kaal rondlopen of een pruik dragen, dus ik hoop dat dit een motivatie is voor de komende stressy examenweken! Ik ben zoooo blij!! Straks iets gaan eten en naar het concert van Alicia Keys in Antwerpen, de dag kan niet meer stuk en vanaf nu laat ik niks of niemand mij nog kapot maken hoor!

Veeeel succes iedereen!!

Dikke knuffel
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2010, 11:33   #134
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Tinniemans,

Gefeliciteerd ! met een positief zelfbeeld slaag je er zeker in om ttm onder controle te houden, wees zeer allert tijdens de blokperiode, en als je geen energie steeks in ttm dan haal je zeker een goed resultaat in juni.

Bolleke,

Hoe is het met jou? oei je oppaskindjes moeten missen.. en de stress die dit me zich meebrengt, opletten voor ttm hé?
Wanneer mag je beginnen werken? zorg in ieder geval dat je nog voldoende tijd hebt voor jouzelf en de kleinkinderen.
Hoe is het met Len, kunnen ze het ventje helpen?

Fleurr,
Hoe is met met jou? ook voor jou begint straks de blok, wees dus ook steeds allert, veel goede moed.

Aan alle andere ttm'ers die misschien nooit iets schrijven op dit forum, maar toch aanwezig zijn, veel sterkte !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2010, 11:41   #135
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Marian,

Welkom op dit forum, hier kan je heel veel mensen vinden die strijden tegen ttm, ze zijn niet allemaal actief maar je berichtjes worden zeker gelezen en kunnen deugddoend zijn voor lotgenoten.
Er zijn een aantal mensen die ttm onder controle kunnen krijgen en zelfs helemaal afkikken, veel mensen zijn tijdelijk plukvrij of plukken nog weinig zodat het niet meer zo hinderlijk is (geen kale plekken die opvallen).
Spijtig genoeg is het iets wat wij altijd met ons meedragen, ik ben 58 en er zijn echt wel veel ups en downs geweest maar momenteel leef ik met ttm, er zijn tijden geweest dat ttm mijn leven bepaalde.
Over het onderwerp lezen, op dit forum actief zijn, contact met lotgenoten zal je zeker helpen.

Nog veel goede moed,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 13:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 11:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 00:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 16:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.