Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 22 oktober 2008, 22:36   #31
lekah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 25
rommel

Hai Rayton,

Ik zou alleen maar zeggen : commerciele troep van nivea. Ik moet hierbij vertellen dat er een test uitgevoerd is op 60! personen. Wanneer nivea tijdens de studie koeiepoep op heyt hoofd van de testpersonen had gesmeerd waren er dezelfde resultaten naar voren gekomen. Misschien wanneer nivea een studie had uitgevoerd onder 12000 personen was het wat geloofwaardiger geweest.
Ik had ook de eerste vormen van klassieke kaalheid en heb alle gevolgen voor lief genomen en ben aan de fina gegaan. De kans dat je echt bijwerkingen krijgt is miniem. Ik gebruik het al jaren en heb mijn vriendin nog nooit horen klagen. Je kan het proces erg lang rekken dus niet bij de pakken neerzitten. Ben nu 34 en nog steeds een volle bos.

Succes met jouw keuzes
__________________
fina (11-05)
Ket (03-06)
Hairmax lasercomb (11-07)

Status: Stabiel. Inhammen verdwenen en haar voller en dikker.
lekah is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 01:25   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
ingredienten zijn :
aqua , alcohol denat , carnitine , creatine , l-methylhydantoin-2-lmide , menthol , laureth-9 , panthenol , PEG-40 hydrogenated castor oil ,sodium citrate , limonene , citral , parfum
Grappig dat er castor oil in zit! Dat is wonderolie, wordt ook gebruikt op het areata-forum.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wonderolie
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 13:04   #33
Rayton
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2008
Berichten: 93
Natuurlijk is het een duidelijk commerciele zet, maar theoretisch gezien lijkt het wel alsof het zou moeten kunnen helpen. Ik denk dat 60 personen helemaal niet weinig is, maar als ze geen controlegroep hebben gebruikt (mensen die het niet gebruiken, of een placebo-versie) is het natuurlijk een waardeloos onderzoek... Verder vallen deze 60 mensen natuurlijk niet goed te vergelijken, omdat ze allemaal een ander haaruitvalspatroon zullen hebben en ik denk dat de controle-zones op het hoofd over al deze mensen niet echt te vergelijken zijn.

Fina is pas echte troep want dat schopt je hormoonsysteem in de war en dat idee staat me echt zwaar tegen. Maar bij jou had het dus effect? Waar je geen haar meer had, kwam er haar terug? Owja, en wanneer begon je ermee?

Laatst gewijzigd door Rayton; 23 oktober 2008 om 13:09
Rayton is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 13:12   #34
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik heb nivea om meer (klinische) informatie gevraagd maar die weigeren ze te geven.... Iets met concurrentie ofzo.

Anyway, onderzoeken die gedaan zijn door fabrikanten zelf zijn niet erg betrouwbaar. Creatine en carnitine kunnen wel lichtelijk helpen, maar deze twee ingredieenten alleen zullen je haaruitval niet doen stoppen, laat staan haar doen hergroeien.
Ze weigeren ook om de exacte concentratie te vermelden, dus ja.... wie weet zit er maar 0.1mcg creatine in.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 14:58   #35
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
[quote=Jaapie;180637]Ik heb nivea om meer (klinische) informatie gevraagd maar die weigeren ze te geven.... Iets met concurrentie ofzo.

Kijk nog even naar mijn eerdere post, waarin ik ook om meer informatie heb gevraagd.
henk1106 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 15:23   #36
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Dit produkt is klinklare onzin, en moet geboycot worden op nationale schaal.. Smerige teringoplichters!
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 20:13   #37
lekah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 25
nivea

Hai Rayton,

Ik ben nu precies drie jaar aan de fina. Drie maanden na gebruik stopte de uitval maar pas na 1,5 jaar merkte ik echt verschil. Mijn kruin groeide dicht en een diepe inham liet dikker haar zien en is nu ook dichtgegegroeid. Nu nog still growing strong (misschien ook door hairmax). Succes
__________________
fina (11-05)
Ket (03-06)
Hairmax lasercomb (11-07)

Status: Stabiel. Inhammen verdwenen en haar voller en dikker.
lekah is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 22:38   #38
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Apart, als je googled op "Creatine" en "hair loss", kom je vooral mensen tegen die zich afvragen of creatine haaruitval veroorzaakt ipv of haaruitval voorkomt. Waarschijnlijk omdat creatine vooral in de bodybuilding wereld wordt gebruikt, waar ook middelen kunnen circuleren die slecht zijn voor je haren.
(Creatine werkt trouwens geweldig voor fitness/bb, teminste bij mij dan.)

Onderzoeks resultaten zullen ze denk ik ook niet graag publiceren omdat ze er lijkt me geen patent op kunnen zetten, waardoor andere fabrikanten het middel kunnen kopieeren.

Misschien dat ze een abstract/samenvatting willen vrijgeven als je daar specifiek om vraagt?
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2008, 23:13   #39
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Creatine is idd regelrechte doping. Ik geloof dat het inmiddels ook op de dopinglijst staat, was voorheen nogal populair onder voetballers.

Ugh, gestopt met minox zie ik ? Ik kan me herrinneren 4 jaar geleden dat je van die oergrote foto's van jezelf had geplaatst met duidelijke verbeteringen door minox gebruik.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 11:48   #40
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Creatine is idd regelrechte doping. Ik geloof dat het inmiddels ook op de dopinglijst staat
Klets vriend,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Creatine
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 12:04   #41
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle Bekijk bericht
Ik zou de volgende keer met een meer betrouwbare site op de proppen komen, dan wikepedia, want creatine is wel degelijk een prestatiebevorderend middel.

Ik had al aangegeven dat ik 't NIET ZEKER wist of het al op de dopinglijst stond aangezien dat al jaren een discussie is, forgive me buddy !

Laatst gewijzigd door norwood2; 24 oktober 2008 om 12:08
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 13:00   #42
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik zou de volgende keer met een meer betrouwbare site op de proppen komen, dan wikepedia, want creatine is wel degelijk een prestatiebevorderend middel.

Ik had al aangegeven dat ik 't NIET ZEKER wist of het al op de dopinglijst stond aangezien dat al jaren een discussie is, forgive me buddy !
Het klopt dat het een prestatiebevorderend middel is, maar voor de eigenschap doping moet een middel (minstens) uit 2 van de onderstaande 3 criteria voldoen:
1. slecht voor de gezondheid, NEE
2. prestatiebevorderend, JA
3. In strijd met de sportethiek, NEE

Vandaar dat dit geen doping is.

Ter ondersteuning:

Is creatine doping?
Nee, creatine staat niet op de WADA-dopinglijst. Een stof of methode is pas doping als het aan minimaal twee van de volgende drie criteria voldoet: slecht voor de gezondheid, (potentieel) prestatiebevorderend en/of in strijd met de sportethiek. Creatine kan sportprestaties verbeteren. Echter het is nog nooit aangetoond of aannemelijk gemaakt dat het slecht is voor de gezondheid. Creatine wordt door het lichaam zelf geproduceerd, maar het zit ook in de voeding. In die zin kan het beschouwd worden als een gewoon voedingssupplement.

Zie ook wel:
http://www.eigenkracht.nl/supplement...enten/creatine

Een andere bron zegt:
Is Creatine doping?
Zeker niet. Creatine is een normaal voorkomend bestanddeel van o.a. vlees en vis. Bovendien is het een lichaamseigen stof. Het gebruik van Creatine wordt dan ook door geen enkele nationale of internationale sportorganisatie verboden. Creatine wordt daarnaast als een volkomen veilige prestatieverhoger beschouwd. De vooraanstaande Zweedse Creatine-onderzoeker Dr. Paul Balson van het Karolinska Instituut te Stockholm zegt daarover:"Het gebruik van Creatine is volkomen veilig. De enige bijwerking die we hebben kunnen constateren is een toename van het spierweefsel. Maar dit zullen sporters eerder toejuichen dan afkeuren." Aanbevolen wordt om een supplement met Creatine monohydraat te nemen. Dit is een zeer geconcentreerde vorm die gelijk staat aan het eten van kilo's vlees en vis.

Laatst gewijzigd door Pelle; 24 oktober 2008 om 13:06
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 14:13   #43
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Pffff, het is voor iedereen duidelijk dat het offcieel geen doping is. Daar waren we het al over eens. Is dat terecht ? Daar heeft een ieder een persoonlijke mening in.

Citaat:
Waarom staat het prestatieverbeterende creatine niet op de dopinglijst? Van slechts weinig dopinggeduide stoffen op de lijsten is met wetenschappelijk verantwoord onderzoek een prestatieverhogend effect aangetoond. Nu is er zo'n middel en blijft het gebruik vrij ?
Citaat:
Is het omdat creatine een stof is die het lichaam zelf maakt? EPO, groeihormoon en testosteron zijn net zo lichaamseigen en staan wel op de lijst.
Citaat:
Wellicht is het omdat creatine in vlees zit. Het is een bestanddeel van normale voeding. Maar dat geldt ook voor cafeïne en vele andere middelen die wel op de dopinglijst van het IOC staan.

Het is duidelijk dat het offcieel niet als doping beschouwd mag worden en niet op de lijst staat, maar ik had al vanaf het begin gezegd ** IK GELOOF ** --> betekend NIET ZEKER WETEND.

Feit is elk geval dat de argumentatie mank loopt met andere producten die er wel op staan en evenzo niet schadelijk zijn voor gezondheid, door 't lichaam aangemaakt worden en sterker nog, soms geheel niet prestatiebevorderend zijn.

IK GELOOF zelfs dat de wielrennerij een andere doping lijst aanhoudt.

Laatst gewijzigd door norwood2; 24 oktober 2008 om 14:48
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 14:47   #44
blubbie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 128
Creatine is juist heel gezond, werd mij verteld door mijn sportinstructeur. Gebruik het zelf ook dagelijks
__________________
Mijn regime:

09-2008 Minoxidil 5% (gestopt, te onhandig/geen resultaat)
07-2008 Finasteride
10-2007 Rooscure

Status: Haaruitval lijkt verminderd te zijn.
blubbie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2008, 14:54   #45
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
gezond wel in de juiste dosering

ik gebruik het ook voor de fitness

bevorderd je spierherstel en geeft je meer energie
toch mag je er niet mee overdrijven, kan je lever en nieren beschadigen... (zei men huisarts)
spreek wel over hoge doseringen of meerdere doseringen per dag...

ik gebruik het nu al maanden , niet echt beterschap aan men haar ervan ervaren, mischien topisch zoals dit produkt van nivea meer effect , we zullen het wel zien...
voor massa op te bouwen is het ook wel ideaal, zeker als je dan schakes ook drinkt...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
Haarwerken FAQ (verouderde versie) - Feedback en suggesties Webmaster Haarwerken 28 24 april 2009 14:00
Hairmultiplication homersimpson Overige behandelingen 36 24 september 2006 22:30
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44
GOED NIEUWS!!!! 6-bap is verkrijgbaar!!!!!!! melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 20 14 oktober 2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.