Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 mei 2021, 21:25   #1
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
FueGenix FUE HT - 2630 Grafts

Allen, ook ik wil hierbij mijn ervaringen met jullie delen. Op maandag 26 april 2021 heb ik een FUE haartransplantatie ondergaan in Bergen op Zoom. Ik kampte als sinds langere tijd met haaruitval (vooral aan de voorkant), maar heb niet eerder een haartransplantatie gedaan omdat ik mij ooit heb laten vertellen dat rond 30-jarige leeftijd haaruitval stabiliseert. In hoeverre dit waar is weet ik niet, maar goed, op mijn 30ste ben ik dus meer onderzoek gaan doen.

Initieel wilde ik naar Prohairclinic in België gaan, maar ik werd via-via gewezen op FueGenix. Ik heb daarna een intake gehad bij FueGenix (dr. Ahmad). Ik had direct een goed gevoel bij dr. Ahmad. Dit kwam vooral omdat ik niet het idee had dat hij iets wilde verkopen. Hij gaf aan hoeveel grafts ik nodig zou hebben voor mijn frontale haarlijn, maar gaf tegelijkertijd ook aan niet mijn donorgebied te willen uitputten. Ook gaf hij aan dat een haartransplantatie een stap was waar goed over nagedacht moest worden, hij adviseerde daarom ook om intakes bij andere klinieken te doen.

Na een aantal dagen na te hebben gedacht, besloot ik de haartransplantatie bij dhr. Ahmad te doen. Het was vooral dat goede gevoel in combinatie met de professionaliteit die mij over de streep trok.
Maandagochtend vroeg vertrok ik richting de kliniek. Het was ongeveer een uur reizen, dus een hotelovernachting vond ik niet nodig. Om 7.00 uur was ik aanwezig en rond 7.15 uur werd ik opgehaald door dr. Ahmad zelf. Na binnenkomst kon ik mijn kleding netjes opbergen en kreeg ik een schort van de kliniek. Dr. Ahmad nam de planning met mij door en tekende vervolgens de haarlijn af. Daarna werd ik met de tondeuse gemillimeterd.

Toen begon het ‘echte werk’. Ik mocht op mijn buik plaatsnemen en kreeg vervolgens verdovingsprikken in mijn achterhoofd (donorgebied). De verdovingsprikken zijn niet fijn, maar zeker wel dragelijk. Nadat was gecontroleerd of de verdovingen ook aansloegen is dr. Ahmad begonnen met extractie van de donorharen. Gedurende dit proces heeft dr. Ahmad mij regelmatig gevraagd of alles goed ging en mij regelmatig over het verloop op de hoogte gesteld. Tijdens de extractie is de assistente van dr. Ahmad komen helpen, zij begon met het sorteren van de donorharen. Rond 12.00 uur was de extractie afgerond en was er een kleine pauze.

Na de pauze mocht ik weer plaatsnemen op de behandeltafel, deze keer (gelukkig) op mijn rug. Dr. Ahmad is toen samen met de assistente begonnen met het transplanteren van de haren naar het ontvangstgebied. Rond 16.00 uur zat de ‘rit’ erop en kreeg ik van dhr. Ahmad nazorginstructies. Naast shampoo, kreeg ik een cold pack mee en een zoutoplossing. Na te hebben gecontroleerd of ik in staat was om alleen naar huis te rijden, ben ik vervolgens de terugrit begonnen. Dit verliep gelukkig soepel. Wel merkte ik bij thuiskomst dat ik echt vermoeid was. Gelukkig was de bank al comfortabel ingericht.

In de periode na de haartransplantatie heb ik elke dag (tot nu toe = dag 14) contact gehad met dr. Ahmad. Ik heb elke dag foto’s gestuurd en kreeg hier feedback op. Dr. Ahmad reageert heel snel op WhatsApp berichten en raakt niet vermoeid door vele vragen. Ik heb gelukkig nagenoeg geen last gehad van zwellingen. Wellicht omdat ik mij hield aan het strakke regime van regelmatig zoutoplossing spuiten en koelen met het cold pack.

Ik voeg foto’s bij van dag 1, dag 7 en dag 13. Wat mij betreft ziet er heel natuurlijk uit. Van dr. Ahmad heb ik begrepen dat dit komt doordat hij zelfs binnen de 1-harige grafts een selectie maakt welke haren vooraan dienen te komen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg Dag 1 voorkant voor transplantatie.jpeg‎ (136,9 KB, 430x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 1 zijkant voor transplantatie.jpg‎ (143,4 KB, 283x gelezen)
Bestandstype: jpeg Dag 1 zijkant voor transplantatie 2.jpeg‎ (109,1 KB, 283x gelezen)
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2021, 21:27   #2
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
Dag 1 na haartransplantatie

Hierbij foto's van dag 1 na de haartransplantatie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 1 zijkant na transplantatie.jpg‎ (118,0 KB, 193x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 1 voorkant na transplantatie.jpg‎ (137,1 KB, 209x gelezen)
Bestandstype: jpeg Dag 1 achterkant na transplantatie.jpeg‎ (101,3 KB, 153x gelezen)
Bestandstype: jpeg Dag 1 zijkant na transplantatie 2.jpeg‎ (89,0 KB, 180x gelezen)
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2021, 21:27   #3
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
Week 1

Hierbij foto's van 1 week na de transplantatie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Week 1 voorkant.jpg‎ (148,0 KB, 292x gelezen)
Bestandstype: jpg Week 1 achterkant.jpg‎ (149,5 KB, 191x gelezen)
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2021, 21:29   #4
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
Dag 13 na haartransplantatie

Hierbij foto's van dag 13. Dat is het voor nu, anders wordt het spam .
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 13.jpg‎ (144,5 KB, 295x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 13 2.jpg‎ (144,6 KB, 214x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2021-05-08 at 21.17.46.jpeg‎ (141,7 KB, 240x gelezen)

Laatst gewijzigd door Iqbal; 9 mei 2021 om 22:06 Reden: Foto toegevoegd
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2021, 22:14   #5
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
ziet er netjes uit! Mooie dichtheid ook
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2021, 23:45   #6
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iqbal Bekijk bericht
Hierbij foto's van dag 13. Dat is het voor nu, anders wordt het spam .
Ziet er heel goed uit!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 01:32   #7
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Wink

Goed verhaal maar je mist een stukje denk ik, als 1ste worden de grafts
geoogst alleen van het oogsten ga je gelijk na de pauze naar het implanteren van de grafts alleen ik denk dat de arts eerst nog de incisies voor de grafts heeft gemaakt of deed die dat tegelijkertijd?

Sterkte met je herstel




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iqbal Bekijk bericht
Allen, ook ik wil hierbij mijn ervaringen met jullie delen. Op maandag 26 april 2021 heb ik een FUE haartransplantatie ondergaan in Bergen op Zoom. Ik kampte als sinds langere tijd met haaruitval (vooral aan de voorkant), maar heb niet eerder een haartransplantatie gedaan omdat ik mij ooit heb laten vertellen dat rond 30-jarige leeftijd haaruitval stabiliseert. In hoeverre dit waar is weet ik niet, maar goed, op mijn 30ste ben ik dus meer onderzoek gaan doen.

Initieel wilde ik naar Prohairclinic in België gaan, maar ik werd via-via gewezen op FueGenix. Ik heb daarna een intake gehad bij FueGenix (dr. Ahmad). Ik had direct een goed gevoel bij dr. Ahmad. Dit kwam vooral omdat ik niet het idee had dat hij iets wilde verkopen. Hij gaf aan hoeveel grafts ik nodig zou hebben voor mijn frontale haarlijn, maar gaf tegelijkertijd ook aan niet mijn donorgebied te willen uitputten. Ook gaf hij aan dat een haartransplantatie een stap was waar goed over nagedacht moest worden, hij adviseerde daarom ook om intakes bij andere klinieken te doen.

Na een aantal dagen na te hebben gedacht, besloot ik de haartransplantatie bij dhr. Ahmad te doen. Het was vooral dat goede gevoel in combinatie met de professionaliteit die mij over de streep trok.
Maandagochtend vroeg vertrok ik richting de kliniek. Het was ongeveer een uur reizen, dus een hotelovernachting vond ik niet nodig. Om 7.00 uur was ik aanwezig en rond 7.15 uur werd ik opgehaald door dr. Ahmad zelf. Na binnenkomst kon ik mijn kleding netjes opbergen en kreeg ik een schort van de kliniek. Dr. Ahmad nam de planning met mij door en tekende vervolgens de haarlijn af. Daarna werd ik met de tondeuse gemillimeterd.

Toen begon het ‘echte werk’. Ik mocht op mijn buik plaatsnemen en kreeg vervolgens verdovingsprikken in mijn achterhoofd (donorgebied). De verdovingsprikken zijn niet fijn, maar zeker wel dragelijk. Nadat was gecontroleerd of de verdovingen ook aansloegen is dr. Ahmad begonnen met extractie van de donorharen. Gedurende dit proces heeft dr. Ahmad mij regelmatig gevraagd of alles goed ging en mij regelmatig over het verloop op de hoogte gesteld. Tijdens de extractie is de assistente van dr. Ahmad komen helpen, zij begon met het sorteren van de donorharen. Rond 12.00 uur was de extractie afgerond en was er een kleine pauze.

Na de pauze mocht ik weer plaatsnemen op de behandeltafel, deze keer (gelukkig) op mijn rug. Dr. Ahmad is toen samen met de assistente begonnen met het transplanteren van de haren naar het ontvangstgebied. Rond 16.00 uur zat de ‘rit’ erop en kreeg ik van dhr. Ahmad nazorginstructies. Naast shampoo, kreeg ik een cold pack mee en een zoutoplossing. Na te hebben gecontroleerd of ik in staat was om alleen naar huis te rijden, ben ik vervolgens de terugrit begonnen. Dit verliep gelukkig soepel. Wel merkte ik bij thuiskomst dat ik echt vermoeid was. Gelukkig was de bank al comfortabel ingericht.

In de periode na de haartransplantatie heb ik elke dag (tot nu toe = dag 14) contact gehad met dr. Ahmad. Ik heb elke dag foto’s gestuurd en kreeg hier feedback op. Dr. Ahmad reageert heel snel op WhatsApp berichten en raakt niet vermoeid door vele vragen. Ik heb gelukkig nagenoeg geen last gehad van zwellingen. Wellicht omdat ik mij hield aan het strakke regime van regelmatig zoutoplossing spuiten en koelen met het cold pack.

Ik voeg foto’s bij van dag 1, dag 7 en dag 13. Wat mij betreft ziet er heel natuurlijk uit. Van dr. Ahmad heb ik begrepen dat dit komt doordat hij zelfs binnen de 1-harige grafts een selectie maakt welke haren vooraan dienen te komen.
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 10:24   #8
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Netjes. Succes de komende tijd!
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 16:38   #9
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
@pupuh, dfw4f4f, Johan-711: dank!

@Crazy9: dank, je hebt helemaal gelijk. De incisies zijn inderdaad eerst nog gemaakt!
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 19:52   #10
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Ziet er goed uit hoor. Je bent vier daagjes eerder dan mij behandeld. We lopen dus ongeveer gelijk. Ik ga je zeker volgen!
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2021, 16:14   #11
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Ziet er goed uit hoor. Je bent vier daagjes eerder dan mij behandeld. We lopen dus ongeveer gelijk. Ik ga je zeker volgen!
Thanks! Ik ga jou ook volgen, bij Transhair heb jij het gedaan toch?
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2021, 20:23   #12
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
Foto's dag 20.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 20 bovenkant.jpg‎ (144,4 KB, 311x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 20 zijkant 1.jpg‎ (140,2 KB, 212x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 20 zijkant 2.jpg‎ (131,4 KB, 234x gelezen)
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2021, 21:41   #13
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iqbal Bekijk bericht
Foto's dag 20.
Het gaat mooi worden!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2021, 21:44   #14
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iqbal Bekijk bericht
Thanks! Ik ga jou ook volgen, bij Transhair heb jij het gedaan toch?
Dat klopt man. Leuk om te horen! Voor mij is het aanstaande vrijdag ook drie weken geleden. Bij mij zijn er al best wat haartjes aan het uitvallen.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2021, 10:48   #15
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Het gaat mooi worden!
Thanks voor je postieve reactie!
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2600 grafts, fuegenix, fuegenix haarkliniek, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.