Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juni 2023, 14:28   #1
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Consulten klinieken

Hallo Haarwebbers!

Al enige jaren actief op dit forum, sinds 2018 merkte ik significant achteruitgang van mijn haar. Daarop ben ik Minoxidil gaan gebruiken en haarvitaminen.

Inmiddels gebruik ik ook een dermaroller 2 maal per week en masseer ik mijn hoofd dagelijk om de doorbloeding te stimuleren. Afgelopen jaar ben ik van minoxidil overgestapt naar Nanoxidil. Sinds afgelopen week weer begonnen met Minoxidil omdat ik denk dat de Nanoxidil niet goed werkte. Let's hope!

Ondertussen heb ik de laatste paar weken verschillende klinieken bezocht. In de komende periode wil ik de knoop door gaan hakken, durf ik al een HT aan? En zo ja, waar?

Hieronder mijn ervaring bij de klinieken.

Esteworld:
Goed ontvangst, kon op korte termijn langs komen voor een consult. Het consult wordt gedaan door een consultant. Vriendelijk, ze leggen je het proces uit en de voor en nadelen. Ook lichten ze medicatie toe. De haarlijn werd getekend en vond ik zelf te laag, maargoed daar heb je zelf inbreng in en de turkse klinieken staan er wel een beetje om bekend. Esteworld is voor mij zeker een optie maar niet voor een kleine haartransplantatie. Dan vind ik het reizen een te groot nadeel. Dus voor nu lijkt deze kliniek af te vallen.

Omorfy haarkliniek:
Jonge kliniek, Vriendelijk ontvangst. Mij werd gedurende het gesprek wel duidelijk dat ze grafts doen splitten doordat ze een klein boortje gebruiken. Ze splitten je grafts dus bij het uitboren. Dit doet mij denken aan Hasci, niet een manier die ik momenteel wil.

Eberson Hairclinic:
Goed ontvangst, vriendelijke mensen én een consult met de arts zelf. Dat laatste vind ik een pluspunt. Hij legt het proces goed uit, ook wat betreft een mogelijk regime tegen verdere uitval. Het donor gebied werd beoordeeld, en geschat op zeker 4000 grafts maar niet heel veel. Dat is wel een tegenvaller maar ik kan de eerlijkheid waarderen. Toen ik na een paar dagen toch nog wat vragen had, want tjsa, zo'n consult is best spannend, belde de arts mij op verzoek terug om de vragen door te nemen.

Transhair:
Prima ontvangst, mooie locatie. Op mijn verzoek kwam de arts zelf ook even langs. Ik voelde me bezwaard om daarom te vragen maar zelf vind ik het toch prettig als de arts zelf ook even meekijkt en meedenkt. Wat dat betreft is het bij bij Eberson wel prettig dat je op voorhand al weet dat je met de arts zelf zit. Transhair bevestigde ook dat mijn donor niet slecht is maar ook zeker niet mega goed. 4000 grafts, misschien 4500 of wat meer maar dan houdt het op.

Wat nu? Ik zit in dubio...! Als ik kijk naar mijn angst om echt kaal te worden, ben ik nog best content met overal bedekking. Helaas is het leuk in model brengen sinds een aantal maanden wel een hele uitdaging geworden. Wat dat betreft is een vollere voorkant wenselijk. Voor welke kliniek ik ook kies, mijn haarlijn wil ik opvullen. Ik mag mijn inhammen behouden sterker nog ik waardeer ze. De kruin wordt waarschijnlijk buiten behandeling gelaten omdat daar nog veel (dunne) haren zitten de kans op beschadigen is aanwezig en omdat ik geen finasteride gebruikt zou het raar staan om voor en achter tegelijk te behandelen indien de uitvalt doorzet.

Mijn gevoel lijkt nu het sterkste te liggen bij Eberson.

Wat denken jullie?
Hoe vinden jullie mijn huidige status?

Huidig regime:
Minoxidil (sinds vorige week terug ipv nanoxidil)
Dermarollen 2 x per week 1.5mm
Haarvitaminen met biotine
Scalpmassage dagelijks
Xl hair eens in de 3 maanden.

Iedere kliniek heeft het over eventuele finasteride of Essengen6. Ik ben hiervoor sceptisch, ik weet dat je géén bijwerkingen hoeft te krijgen. Maar ik redeneer zo: dat je geen bijwerking ervaart wil niet zeggen dat er niets gaande is wat negatief invloed heeft op je gezondheid (langdurig) het is en blijft klooien met hormonen. Vind ik het dat waard? Of accepteer ik het als ik 50 ben dat mijn kruin kaal is en blijft?

Wat betreft het donorgebied. Tuurlijk hoop(te) ik op meer grafts voor de toekomst maar ik ga er wel vanuit dat Eberson en Transhair in de veilige zone blijven. Soms zie ik haartransplantaties voorbij komen op het forum met een geweldig aantal grafts, dat ik betwijfel of ze wel echt binnen de veilige zone zijn gebleven en of de dichtheid van het donorgebied wel wordt gewaarborgd.

Hierbij ook wat foto's waarbij ik een tijdsverloop probeer weer te geven.
Vader en zijn vader waren rond de 30 al ver kaal, uiteindelijk enkel de mannelijke haarkrans over.
Vader van mijn moeder heeft overal nog wat haar en best een kapsel echter wel dun.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20230514-205449_WhatsApp.jpg‎ (139,9 KB, 159x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG-20230608-WA0007.jpg‎ (95,4 KB, 114x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230608_133306.jpg‎ (115,2 KB, 117x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230608_133955.jpg‎ (122,1 KB, 129x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230608_135325.jpg‎ (138,5 KB, 152x gelezen)

Laatst gewijzigd door Wesley123; 8 juni 2023 om 15:20
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 14:39   #2
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Het Plan zou zijn om de huidige haarlijn op te vullen. Hiervoor zouden zo'n 1200 tot maximaal 1500 grafts gebruikt kunnen worden. Het voordeel is dan dat het aanzicht weer voller is. Achterop vind ik het persoonlijk niet erg om haarvezels te gebruiken het werkt top. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat er nog overal haar zit.

Zie hier foto's nog van 2022 en het gebied wat ik mogelijk wil laten behandelen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20230608_140501.jpg‎ (142,0 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230608_140807.jpg‎ (137,1 KB, 86x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230608_143557.jpg‎ (123,3 KB, 93x gelezen)
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 15:43   #3
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Goed om je goed te laten informeren, dit lijken allemaal goede klinieken waar je bent geweest. Het was me niet helemaal duidelijk (of wellicht lees ik het verkeerd) of je bij Eberson of Transhair bent geweest, of allebei?

Succes!
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 17:42   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 972
Geslacht:
Als ik jou was zou ik die Xl hair sessies laten voor wat het is en (topische) finasteride gaan proberen.

Ook 1.5mm 2x per week is echt zwaar af te raden, je huid heeft geen enkele kans om hiervan te herstellen, er moet echt 2-3 weken tussen zitten.

Maar goed dat advies ben je niet naar op zoek.

Ik zou het advies van eberson en transhair zeker hoog inschatten. Goed dat je de haarlijn van esteworld te laag vond, zeker als je geen perfecte donor hebt wil je niet de kans lopen op een puber haarlijn, de kaalheid vordert en uiteindelijk je donor al is uitgeput.

Omorfy zou ik links laten liggen als ik zo hoor.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 18:53   #5
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Twijfel twijfel, twijfel.

Ben zelf bij 3 klinieken geweest.

1. Veldhoven

Prima ontvangst en uitgebreid consult. Plan op papier is ook duidelijk en goed. Ze geven precies aan wat de te verwachte dichtheid overal is en waar de grafts komen. Aantal grafts voel ik me ook goed bij. Ze zorgen dat de haarlijn uit singles bestaat en micro irregularities bevat. Maximale dichtheid is ongeveer 45 graft a 50 graft per cm2. Andere klinieken beweren hogere dichtheden te behalen. Ze doen niet aan saffier of dingen als PRP.

Nadelen: weinig duidelijke resultaten te vinden die mij over de streep trekken. In mijn geval ver van huis en moet 2 dagen behandeld worden. 2 dagen vind ik niet helemaal perse een nadeel, daardoor is er wel veel tijd om netjes te werken. Beetje dubbel.

2. HairTec

Mooie kliniek en werd DHI voorgesteld. Met veel grafts (3800) konden alle gebieden in 1 dag behandeld worden. Ze zorgen dat de haarlijn uit singles bestaat en micro irregularities bevat. Om de zoveel tijd krijg je een PRP behandeling. Zelf twijfel ik echter nog over de DHI methode. Hoor ik toch veel wisselende verhalen over op dit forum. Verder beetje Turkse werkstijl volgens mij.

3. Omorfy

In eerste instantie een goed gevoel bij deze kliniek. Hun visie is zo zuinig mogelijk met je donor gebied om te gaan en deze zo min mogelijk schade aan te richten. Hier voor gebruiken ze een 0,7 mm boortje. Ze geven aan hier een goede oogst mee te kunnen behalen, met weinig schade. Sommige dikke grafts met veel haren zullen inderdaad gesplit worden. Ongeveer 60% van deze grafts hersteld weer in het donor gebied zeiden ze. Doordat de stamcel blijft zitten. Verder vond ik het aantal grafts prima, de getoonde resultaten redelijk tot goed en houden ze rekening met de haarlijn (singles eerst etc). De kliniek zegt dat andere klinieken vaak wel resultaten tonen, maar niet het donor gebied laten zien. Deze is vaak aangeslagen en dat is bij hen niet zo. Door het split verhaal twijfel ik toch zeker over deze kliniek. Hier is op dit forum veel kritiek op.




Op basis van dit forum is er maar 1 kliniek die mij echt overtuigd heeft en dat is Fuegenix. Ik ben hier niet op consult geweest. Waarschijnlijk veel te duur voor mij helaas.

Naast Fuegenix laat Esteworld inderdaad vaak goede resultaten zien, maar persoonlijk heb ik geen behoefte aan Turkije en houd ik het liever dichter bij huis. Soms zie je ook minder geslaagde resultaten langskomen.

Nogmaals, ik vind het kiezen van een kliniek ook erg lastig .

Jij geeft zelf Eberson als voorkeur aan. Op zijn Instagram pagina staan in inderdaad goede resultaten! Resultaten op dit forum zijn er echter niet heel veel te vinden. Vind je dat niet lastig? Zelf vind ik objectieve en duidelijke reviews toch wel belangrijk.

Laatst gewijzigd door hvl; 8 juni 2023 om 19:14
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 19:05   #6
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Denk dat ik in NL ook voor Eberson zou gaan, de rest, behalve Fuegenix, kan me ook niet echt overtuigen. Dat gedoe met stamcel laten zitten is echt gelul volgens mij; dat zou betekenen dat het bijna op hetzelfde neer zou komen als klonen. Heb zelf uiteindelijk voor een behandeling in januari bij BHR België gekozen.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 19:15   #7
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Hoi Robbert, ben je daar ook al op consult geweest? Wat was je indruk? wat zeiden ze allemaal? Ga je je ervaring delen?


Omorfy gaf overigens aan niet te kunnen klonen. Als een dikke graft 5 haren bevat, halen ze er bijvoorbeeld 2 a 3 uit en 2 groeien terug in het donor gebied. Of dit allemaal kan en klopt, geen idee.

Laatst gewijzigd door hvl; 8 juni 2023 om 19:21
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 19:56   #8
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Hi HVL,

Ohh zo, ja dat zou kunnen, heb er ook geen verstand van haha. Denk dat ik mijn ervaring wel ga delen aangezien ik erg veel heb gehad aan mede forum genoten hier. Heb heel lang getwijfeld en 4 consults gehad, waaronder bij Bisanga. Twijfelde heel erg tussen een goedkopere kliniek of een Europese top kliniek. Vond altijd Esteworld ook mooie resultaten maar voor m’n gevoel toch risico. Nederlandse klinieken konden me gewoon niet echt overtuigen, ook omdat de niks met BHT doen vond ik ze toch achterlopen. Ook Sikos in Hongarije overwogen maar vond hem niet echt sympathiek. Aan het eind ging het tussen HDC in Cyprus en BHR in België. Ook Eberson leek me ok maar doet niks
Met BHT. Was betaalbaar en zijn een van de top klinieken in Europa. Uiteindelijk een deal gekregen bij BHR en doen ook BHT (wat ik nodig ga hebben aangezien ik een Norwood 6 ben met geen perfecte donor). Maarja lang verhaal maar dat is het dus Haha.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 20:16   #9
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
Goed om je goed te laten informeren, dit lijken allemaal goede klinieken waar je bent geweest. Het was me niet helemaal duidelijk (of wellicht lees ik het verkeerd) of je bij Eberson of Transhair bent geweest, of allebei?

Succes!
Jazeker, ik ben bij beide klinieken geweest. Gevoel is allebei positief maar ik denk eigenlijk wel dat mijn gevoel Eberson zegt. Ik ga nooit over een nacht ijs dus ik neem de tijd.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 20:20   #10
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Als ik jou was zou ik die Xl hair sessies laten voor wat het is en (topische) finasteride gaan proberen.

Ook 1.5mm 2x per week is echt zwaar af te raden, je huid heeft geen enkele kans om hiervan te herstellen, er moet echt 2-3 weken tussen zitten.

Maar goed dat advies ben je niet naar op zoek.

Ik zou het advies van eberson en transhair zeker hoog inschatten. Goed dat je de haarlijn van esteworld te laag vond, zeker als je geen perfecte donor hebt wil je niet de kans lopen op een puber haarlijn, de kaalheid vordert en uiteindelijk je donor al is uitgeput.

Omorfy zou ik links laten liggen als ik zo hoor.
Ik waarder iedere reactie, we proberen elkaar te helpen!
Wat XL hair betreft, ik zie het als aanvulling. Niet als wondermiddel, met name de doorbloeding wordt gestimuleerd dus eigenlijk is het een luxe dermarolling?

Wat je aangeeft van de genezing omtrent dermarollen, daar heb ik het e.e.a over gelezen maar ik heb nog nooit last gehad of infecties. Het herstel gaat iedere keer snel. Wellicht druk ik niet hard genoeg? Het bloed uiteraard wel maar het is zeker geen bloederige bende. Wellicht benut ik dus niet de volle 1.5 mm?

Opmerking in het algemeen: essengen6 vind ik een hele stap voor mezelf. Zoals ik al zei het is toch geklooi met je hormonen. Mijn hoop is eigenlijk dat ik de uitval kan minimaliseren en zodoende tijd kan rekken om pas later zichtbaar kaler te worden, want wie heeft er met zijn 40, 50 etc geen dunne of kale kruin?
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 20:23   #11
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Oke Robbert ben erg benieuwd naar je review!


Ik heb BHR clinic ook nog eens een mailtje gestuurd. Ooit eerder al eens het contactformulier ingevuld, maar nooit reactie gekregen.
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 21:02   #12
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Ja in principe doe je al veel, zou goed moeten zijn. Ik heb van dokter bisanga orale monoxidil voorgeschreven gekregen, 5mg. Neem 2,5mg per dag en zie wel verschil. Finasteride niks over gezegd maar wellicht m’n leeftijd en Norwood level. Maar ben je niet geïnteresseerd in de Europese topklinieken? Op hair restoration staat een lijst met recommended clinincs
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2023, 21:10   #13
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wesley123 Bekijk bericht
Ik waarder iedere reactie, we proberen elkaar te helpen!
Wat XL hair betreft, ik zie het als aanvulling. Niet als wondermiddel, met name de doorbloeding wordt gestimuleerd dus eigenlijk is het een luxe dermarolling?

Wat je aangeeft van de genezing omtrent dermarollen, daar heb ik het e.e.a over gelezen maar ik heb nog nooit last gehad of infecties. Het herstel gaat iedere keer snel. Wellicht druk ik niet hard genoeg? Het bloed uiteraard wel maar het is zeker geen bloederige bende. Wellicht benut ik dus niet de volle 1.5 mm?

Opmerking in het algemeen: essengen6 vind ik een hele stap voor mezelf. Zoals ik al zei het is toch geklooi met je hormonen. Mijn hoop is eigenlijk dat ik de uitval kan minimaliseren en zodoende tijd kan rekken om pas later zichtbaar kaler te worden, want wie heeft er met zijn 40, 50 etc geen dunne of kale kruin?
Wel of geen infectie krijgen heeft niks te maken met herstel. Ik zou je echt eens inlezen in microneedling (zeker op 1.5mm). 2x per week is echt te veel, punt. Je huid heeft op die diepte echt weken nodig om correct te herstellen. Gebruik je een roller of een pen?

Xlhair moet je helemaal zelf weten, zeker als je het geld er voor hebt maar dat zal niks vanderen aan de oorzaken van mannelijke kaalheid.

Wat vonden eberson en transhair er van dat je geen finasteride gebruikt?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2023, 22:13   #14
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Wel of geen infectie krijgen heeft niks te maken met herstel. Ik zou je echt eens inlezen in microneedling (zeker op 1.5mm). 2x per week is echt te veel, punt. Je huid heeft op die diepte echt weken nodig om correct te herstellen. Gebruik je een roller of een pen?

Xlhair moet je helemaal zelf weten, zeker als je het geld er voor hebt maar dat zal niks vanderen aan de oorzaken van mannelijke kaalheid.

Wat vonden eberson en transhair er van dat je geen finasteride gebruikt?
Ik gebruik een roller, maar nogmaals: wellicht druk ik niet hard genoeg en dus benut ik niet de volle 1.5mm?

Alle klinieken die ik bezocht hebben Essengen6 besproken. Esteworld hamert er meer op. Eberson & Transhair meer in de adviserende rol. De beslissing moet ik zelf nemen, durf ik wel of geen Essengen6 aan.

Eberson heeft goed uitgelegd dat als ik er niet voor kies, ik de kruin waarschijnlijk niet moet gaan transplanteren en ik dus genoegen zal moeten nemen met enkel haartransplantatie(s) aan de voorkant.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2023, 02:08   #15
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Mag ik vragen wat de kritiek is op het splitten? Waarom is dit niet goed ? Ben zelf ook bij Omorfy geweest o.a., maar ben nog niet overtuigd. Vind het ook erg lastig !
Esm is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.