Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juli 2022, 00:24   #1
Anoniem123456
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2022
Berichten: 5
Geslacht:
17 Jaar haarlijn groeit haarlijn terug???

Beste lezers,

Ik ben 17 jaar oud en ik heb een vraag over mijn haarlijn.

Sinds ik pas 16 was merkte ik dat mijn haarlijn aan het veranderen was niet veel maar toch wat. Ik heb ook best wat stres gehad op men 16e ( Geen normale school stres ).

Nu ben ik 17 en is mijn haarlijn een soort van V. Mijn haarlijn is nooit echt perfect recht geweest maar hij was toen ik 15 was wel vele beter dan nu. Ik ben er 1 week geleden achter gekomen dat er haartjes groeien bij mijn haarlijn. En het lijkt alsof de inhammen iets minder zijn geworden.

Nu is mijn vraag is het mogelijk dat een haarlijn terug groeit?
https://gyazo.com/a835b4a94099f2d962e76e415efcc031
https://gyazo.com/7c0fc52d9c598530c16f7e27a41ea49f
https://gyazo.com/ac567b9e37d826fb0d9626888d0b36ab
Anoniem123456 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2022, 02:09   #2
2yonw3naht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2022
Berichten: 72
Geslacht:
Lijken me eerder babyhaartjes, maar wie weet, wellicht is het wél een teken aan de wand en dreigen die haren juist uit te vallen.

In dat geval is het aan te raden met minoxil te starten, ook al ziet de rest er nog wel gezond uit.

Allemaal speculaties natuurlijk, allereerst, hoe ziet het haarverlies in je stamboom eruit?

Met een beetje geluk blijft het hier bij
2yonw3naht is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2022, 09:02   #3
Anoniem123456
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2022
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2yonw3naht Bekijk bericht
Lijken me eerder babyhaartjes, maar wie weet, wellicht is het wél een teken aan de wand en dreigen die haren juist uit te vallen.

In dat geval is het aan te raden met minoxil te starten, ook al ziet de rest er nog wel gezond uit.

Allemaal speculaties natuurlijk, allereerst, hoe ziet het haarverlies in je stamboom eruit?

Met een beetje geluk blijft het hier bij
Mijn vader werd langzaam kaal. Op zen 40ste werd hij wel echt kaler. De vader van men moeder heeft nog steeds een rechte haarlijn. Het is een beetje 50/50 in de familie.
Anoniem123456 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2022, 13:31   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Haarverlies verloopt heel raar. Het zou kunnen dat je de V-vorm tot je 80e behoudt, maar het kan ook ineens langzaam of snel slechter worden. Niemand kan vertellen wat er gaat gebeuren. Waar je echt rekening mee moet houden is dat je geen rechte haarlijn meer terugkrijgt. Dat is verleden tijd. Wat verloren is, dat is verloren. De V-vorm is nu je (volwassen) haarlijn. Zorg dat je die behoudt! Het kan zijn dat je daar niks voor hoeft te doen. Als de dichtheid van je V-vorm hetzelfde blijft en de V-vorm niet naar achter trekt dan is er niks aan de hand. Als je ziet dat je nieuwe haarlijn wél naar achteren gaat of je haar dunt uit dan moet je proberen dat tegen te gaan. Je bent nog jong dus zware medicijnen kun je nog niet gebruiken. En hoef je misschien niet eens te gebruiken als je haar zo blijft. Focus op behoud en niet meer op je oude haarlijn, die is weg en komt niet meer terug helaas. Gewoon je haarstatus in de gaten houden en zonodig ingrijpen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2022, 23:48   #5
Anoniem123456
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2022
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Haarverlies verloopt heel raar. Het zou kunnen dat je de V-vorm tot je 80e behoudt, maar het kan ook ineens langzaam of snel slechter worden. Niemand kan vertellen wat er gaat gebeuren. Waar je echt rekening mee moet houden is dat je geen rechte haarlijn meer terugkrijgt. Dat is verleden tijd. Wat verloren is, dat is verloren. De V-vorm is nu je (volwassen) haarlijn. Zorg dat je die behoudt! Het kan zijn dat je daar niks voor hoeft te doen. Als de dichtheid van je V-vorm hetzelfde blijft en de V-vorm niet naar achter trekt dan is er niks aan de hand. Als je ziet dat je nieuwe haarlijn wél naar achteren gaat of je haar dunt uit dan moet je proberen dat tegen te gaan. Je bent nog jong dus zware medicijnen kun je nog niet gebruiken. En hoef je misschien niet eens te gebruiken als je haar zo blijft. Focus op behoud en niet meer op je oude haarlijn, die is weg en komt niet meer terug helaas. Gewoon je haarstatus in de gaten houden en zonodig ingrijpen.
Jammer dat ik op men 17e hier al last van heb. Bedankt voor je uitleg .
Anoniem123456 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2022, 03:09   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Tsja, is helaas niet wat je wilt als je nog jong bent. Maar wat ik zei: hou je dichtheid in de gaten. En trek aan de bel hier op Haarweb als je extra haaruitval opmerkt (meer als normaal) en fijne, hele dunne haartjes die niet dikker worden. Dat zijn tekenen van achteruitgang. Volgende fase van verslechtering is dat je meer hoofdhuid gaat zien. Is niet wat je wilt en hoeft absoluut ook niet te gebeuren. Gewoon in de gaten houden en blijf genieten van je jonge leven, voor nu is er denk ik nog niet veel aan de hand.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.