Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2022, 22:00   #1
R423
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2022
Berichten: 3
Geslacht:
Fuegenix (herstel)behandeling

Achtergrond:
Drie jaar geleden heb ik de keuze gemaakt om voor het eerst een haartransplantatie te laten uitvoeren. Na een consult bij een Turkse kliniek viel Turkije voor mij al snel af. Ik had het gevoel dat ik daar op de lange termijn spijt van zou krijgen. Daarom ben ik me gaan oriënteren op klinieken in Nederland en België. Uiteindelijk heb ik destijds (op aanraden via via) voor een kliniek in Nederland gekozen.

Niet wetende wat ik kon verwachten ben ik op consult gegaan en daar hield ik een goed gevoel aan over. Er werd de tijd voor me genomen en alles werd (voor zover ik wist) goed uitgelegd. Het verhaal leek te kloppen. Ook was ik ervan overtuigd dat ik met mijn keuze voor een Nederlandse kliniek iets had gekozen wat wel goed zou komen. De dag van de behandeling verliep ook goed. Er was een team die goed voor mij zorgde en ik had het idee dat het er professioneel aan toe ging.

Na een paar maanden begonnen de haren te groeien en ik begon eindelijk wat meer haar te krijgen. Hier was ik erg blij mee. Nadat het eindresultaat was bereikt zat ik een beetje met gemengde gevoelens. Aan de ene kant was ik blij, ik had eindelijk weer haar op plekken waar het niet zat. Maar als ik er niks mee deed het zag er alles behalve natuurlijk uit. Elke ochtend moest ik eerst in de weer met Toppik om het er enigszins netjes uit te laten zien. Nu hebben ze destijds bij het eerste consult meteen aangegeven dat ik aan één behandeling niet genoeg had, dus ik was al direct begonnen met doorsparen voor de volgende. Toch bleef het stiekeme gevoel hangen dat er meer bereikt had kunnen worden.


Op zoek naar de juiste behandelaar
Vandaar dat ik mij dit keer een stuk beter wilde voorbereiden. Ik heb foto’s naar verschillende behandelaars gestuurd die hoog aangeschreven stonden. Uiteindelijk de keuze gemaakt om bij twee verschillende klinieken voor een consult langs te gaan. In tegenstelling tot de vorige keer moest ik hier wel voor het consult betalen. Maar ik wilde nu gewoon goed voorbereid zijn en was bereid daar extra voor te betalen. Beide consults die ik had gaven mij een goed gevoel. Er werd met een microscoop gekeken (dit werd niet bij mijn vorige haartransplantatie gedaan) en er werd aan de hand van de beelden van de microscoop, uitgelegd hoe de vorige behandelaar te werk is gegaan. Ook werd aangegeven wat er dit keer anders ging en waarom dit tot een beter resultaat ging leiden. Uiteindelijk blijf ik natuurlijk wel een leek op dit gebied, maar het gaf me wel vertrouwen.


Keuze voor Fuegenix
In het geval van Fuegenix kreeg ik keurig voor het consult al een inschatting van wat de kosten van de behandeling ongeveer waren. Dit bedrag lag eigenlijk wat boven mijn budget. Maar omdat ik het erg graag wilde had ik mezelf voorgenomen dat als het consult beviel, dat ik dan maar niet op vakantie zou gaan. Het geld wat ik daarmee bespaarde kon ik dan gebruiken om mijn budget voor een haartransplantatie te vergroten. Het prettige consult en de resultaten die ik heb gezien, haalden mij over om een behandelafspraak in te plannen.


De behandeling
Deze week had ik mijn behandeling. De dag begon al vroeg en na het maken van foto’s en het tekenen van de haarlijn werd mijn haar geschoren (wel een paar lange haartjes gemist zag ik toen ik thuiskwam ). In eerste instantie lig je op je buik. Dit is best een lange zit waarin de grafts uit je donorgebied worden gehaald. Ook moet je hiervoor heel even op je zij liggen. Daarna worden er sneetjes gemaakt op de plek waar de nieuwe haren moeten komen. Vervolgens wordt alles geplaatst. Tussendoor is er tijd om even wat te eten (lekker belegd broodje was geregeld) en naar het toilet te gaan. Na afloop van de behandeling worden nog een keer de nazorg instructies met je doorgenomen en worden nogmaals foto’s gemaakt. Daarna mag je naar huis en begint het lange wachten.


Mijn ervaring
Omdat het proces nu eigenlijk pas start, kan ik nog geen compleet beeld geven over mijn ervaringen met Fuegenix. Wel kan ik mijn ervaringen delen over hoe het tot nu toe gaat.

Consult
Het consult heb ik zoals gezegd als prettig ervaren. Er werd een duidelijk verhaal verteld. Niet helemaal het verhaal wat ik graag wilde horen (dat met één behandeling alles opgelost zou zijn). Maar ik hield er stiekem al rekening mee dat ik het met één behandeling niet ging redden.
Wat ik ook prettig vond was dat het consult met de arts zelf was. Hij laat je meekijken aan de hand van wat hij ziet door de microscoop en legt duidelijk uit hoe hij het aan wil pakken.

Behandeling
De behandeling verliep prettig. De verdovingen voel je even, maar van de behandeling zelf voel je echt helemaal niks. Ik ben zelfs meerdere keren half in slaap gevallen. Naar mijn idee ging het er heel zorgvuldig aan toe. Voor de rest krijg je er niet zoveel van mee aangezien je het niet ziet. Maar als ik nu in de spiegel kijk ziet het er een stuk rustiger uit dan de vorige keer. Daar leek mijn donorgebied een slagveld. Nu lijkt het alsof er veel zorgvuldiger mee om is gegaan.

Nazorg
Over de nazorg ben ik ook tevreden. Ik heb alles meegekregen wat ik nodig heb. Verder zoals ik ook bij communicatie schrijf, krijg ik altijd snel reactie. Ik stuur de komende dagen elke dag even een foto van hoe het er uit ziet. De arts kan het proces dan op de voet volgen.
Voor mij verloopt het tot nu toe heel erg goed. De pijn is weg en nu moet ik erg voorzichtig zijn.

Communicatie
Vanaf het begin verloopt de communicatie erg goed. Via de mail en via de app, krijg ik altijd snel en vriendelijk een reactie. Ook tijdens het consult en de behandeling heb ik de communicatie als prettig ervaren. Hij maakte me bewust van het feit dat wanneer ik praat, ik ook automatisch beweeg. Wat het resultaat niet ten goede komt. We hebben afgesproken dat wanneer ik wat wilde zeggen of wilde bewegen, dat ik het op het juiste moment deed en bijvoorbeeld niet tijdens het boren. Dit ging daarna prima.


Toekomst
Voor nu is het afwachten hoe het eindresultaat er uit gaat zien. Pas dan kan ik definitief oordelen. Wel weet ik nu al dat de kruin nog een keer aan de beurt is. Maar voor nu eerst kijken hoe dit uitpakt en ondertussen elke maand weer wat geld apart leggen.


Conclusie
Natuurlijk is ieder persoon uniek, dus al kijk je 100 voor en na foto's. Je weet nooit hoe de keuze voor jou uitpakt. Achteraf weet je pas of je een goede keuze hebt gemaakt. Zeker na mijn vorige ervaring waarin ik aan het begin ook een goed gevoel had, wil ik zoals gezegd pas een definitief oordeel vellen als het eindresultaat is bereikt.

Tot nu toe ben ik in ieder geval zeer tevreden met mijn keuze voor Fuegenix. Ik zal t.z.t. een update geven. Hopelijk ben ik dan nog steeds net zo enthousiast als nu!


Nawoord
Al met al is het een behoorlijk verhaal geworden, maar hopelijk kan het een ander helpen in zijn keuze.

Welke behandelaar je uiteindelijk kiest is aan jezelf. Zorg er in ieder geval voor dat je je goed ingelezen hebt. Meerdere artsen hebt benaderd. Laat hen hun verhaal vertellen en vergelijk het met elkaar. Het is aanlokkelijk om voor de optie te kiezen die het meeste grafts bieden voor het minste geld. Maar uiteindelijk ben je maar in een ding geïnteresseerd: het beste resultaat op de lange termijn.

Mijn tip is om je niet te laten afschrikken door een bedrag wat je voor een consult moet betalen. Het lijkt veel geld, maar uiteindelijk zal het je helpen bij je zoektocht naar een geschikte behandelaar. Ik merkte in ieder geval een wezenlijk verschil tussen de gratis consults die ik had voor mijn eerste haartransplantatie en de betaalde consults bij mijn tweede haartransplantatie. In mijn ogen kan je beter wat geld teveel hebben betaald voor een consult waar je achteraf geen gebruik van maakt dan hierop te bezuinigen.

Laatst gewijzigd door R423; 8 september 2022 om 22:49 Reden: Spelfouten eruit gehaald
R423 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2022, 07:35   #2
R423
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2022
Berichten: 3
Geslacht:
Dag 1 - Voor behandeling


Dag 1 - Voor behandeling


Dag 1 - Na behandeling


Dag 1 - Donor na behandeling
R423 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2022, 09:44   #3
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Hoeveel grafts zijn er uiteindelijk geplaatst?
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2022, 12:42   #4
R423
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2022
Berichten: 3
Geslacht:
Dag 13


Dag 13 donor
R423 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2022, 16:44   #5
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Heb je een update ?
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, munib ahmad


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.