Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2022, 15:41   #1
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Hersteloperatie

Hi allen,

Februari 2020 ben ik voor het eerst HT ondergaan. Tijdens deze HT is mijn haarlijn en zijn mijn inhammen gedaan met een in totaal 2500 grafts.

Nu twee jaar verder.. (zie foto's, ook van net na de HT zodat jullie kunnen zien wat en waar er getransplanteerd is) Ik ben niet geheel tevreden met het resultaat. De dichtheid zit mij niet lekker. Ik heb mijn HT toen der tijd bij Globalhair laten uitvoeren. Contact gehad met de kliniek en mijn vraag en ontevredenheid bij hen neergelegd.

Hierdoor langs gegaan, op hun verzoek en met hun gezeten. Tijdens dit gesprek werd eigenlijk al vrij snel aangegeven dat het er onwijs goed uitziet en er gewoon een tweede HT ingepland kan gaan worden om zo de dichtheid te optimaliseren.

Tevens ook bij andere klinieken geweest waarin meerdere klinieken aangaven dat het er "oke" uitzag maar voor de aantal grafts die zijn geplaats te resultaat niet top is gezien het aantal geplaatste grafts. Ergens kan ik mij hier zeker in vinden.

Meerdere klinieken gaven aan dat er een "halve maan" HT plaats zou vinden met uitzondering van het stukje in het midden (waar het iets dikker is) dan daaromheen. Alle klinieken gaven aan nog een keer 2500 grafts te plaatsen om zo een betere dichtheid te creëren

Nu vraag ik mezelf af waar ik goed aan doe?! Ik ben 29 jaar, wordt in september 30. Nu al een tweede HT? Mijn donor gebied ziet redelijk goed uit, tevens ook de bevinding van de andere klinieken.

Meerdere klinieken gaven tevens ook aan dat er een "halve maan" HT plaats zou vinden met uitzondering van het stukje in het midden (waar het iets dikker is) dan daaromheen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat wijsheid is. Gezien ze dat kleine plukje waar nog genoeg haren zitten niet willen aanraken en dus niet als dood willen beschouwen. Ik ben bang dat ik dus te vroeg een tweede HT onderga.

Wat is jullie kijk hier op? Wat is jullie eerlijke mening over mijn situatie?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg unnamed.jpg‎ (147,4 KB, 150x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (3).jpg‎ (150,2 KB, 145x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (2).jpg‎ (148,5 KB, 146x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (1).jpg‎ (144,9 KB, 143x gelezen)
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 16:09   #2
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Als ik de foto's bekijk dan zie ik uitval van het voorste 1/3e deel, behalve op de plek waar er eerder is getransplanteerd. Welk gedeelte bedoel je met het plukje?

Heb je foto's van voor de HT?

Gebruik je al enige vorm van medicatie om jouw haaruitval te remmen?
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix

Laatst gewijzigd door FueGenix; 23 februari 2022 om 16:14
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 16:10   #3
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Hey Clint, ik zit denk ik over een paar jaar in hetzelfde schuitje als jij. Ik heb een zelfde soort HT laten uitvoeren en het zit er dik in dat mijn haar verder uitdunt aan de achterkant na verloop van tijd.

Denk je niet dat je met MHP de tijd kan overbruggen tot je kaal worden iets verder gevorderd is midden op je hoofd? Want het lijkt alsof de inhammen niet echt 'dun' zijn, maar dat het vooral een probleem is dat je 'eilandje' aan het uitdunnen is. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 16:18   #4
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Als ik de foto's bekijk dan zie ik uitval van het voorste 1/3e deel, behalve op de plek waar er eerder is getransplanteerd. Welk gedeelte bedoel je met het plukje?

Heb je foto's van voor de HT?

Gebruik je al enige vorm van medicatie om jouw haaruitval te remmen?
Hi!

Het eilandje tussen de getransplanteerde haren. Ik maak geen gebruik van medicatie. Minoxidil is mij wel eens aanbevolen. Echter wens ik in de toekomst kinderen te krijgen, dit heeft namelijk negatieve effecten hierop. Dus dit is een No-Go.
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 16:20   #5
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Hey Clint, ik zit denk ik over een paar jaar in hetzelfde schuitje als jij. Ik heb een zelfde soort HT laten uitvoeren en het zit er dik in dat mijn haar verder uitdunt aan de achterkant na verloop van tijd.

Denk je niet dat je met MHP de tijd kan overbruggen tot je kaal worden iets verder gevorderd is midden op je hoofd? Want het lijkt alsof de inhammen niet echt 'dun' zijn, maar dat het vooral een probleem is dat je 'eilandje' aan het uitdunnen is. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
Hey dfw4f4,

Lastige situatie he.. Nu moet ik zeggen dat het "eilandje" tijdens de HT al iets aan de dunne kant was vergeleken met de rest van mijn haren.

MHP? Wat is dit? Ik moet eerlijk zeggen dat ik van deze term/afkorting nog nooit van heb gehoor.
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 16:29   #6
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Hier is teven een foto van de voorkant. Je kijkt voor mijn gevoel er toch wel aardig doorheen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg unnamed.jpg‎ (29,0 KB, 136x gelezen)
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 16:40   #7
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Tevens een foto van voor de HT! Tijdens het consult!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg unnamed (1).jpg‎ (98,3 KB, 132x gelezen)
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2022, 20:18   #8
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Hi,

Als ik jou was zou ik snel aan de middelen beginnen die haaruitval tegen gaan. Minoxidil en evt Fina of andere dht blocker als je geen Fina wil. Zag dat je liever geen Fina slikt dus je zou ook nog kunnen overwegen om tropische fina te gebruiken. Dit minimaal een half jaar doen en dan kijken hoe de situatie is. Ik zou niet direct weer een HT doen en over 2 jaar zit je wellicht weer in hetzelfde schuitje. Je kan duidelijk zien dat de haren om je HT gebied het erg moeilijk hebben gehad de laatste 2 jaar.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2022, 13:03   #9
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clint2323 Bekijk bericht
Hier is teven een foto van de voorkant. Je kijkt voor mijn gevoel er toch wel aardig doorheen.
Ja je hebt gelijk, daar kijk je inderdaad redelijk doorheen. Enorm vervelend kan ik me voorstellen.

MHP is microhair pigmentation. Daardoor zou het optisch voller gaan lijken. Maar wellicht is een tweede HT niet zo'n slecht idee als je donorgebied toch nog goed lijkt. Dan vul je het eilandje gewoon op. Maar ik begrijp dat het een lastige keuze is.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2022, 15:23   #10
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Ik weet eerlijk gezegd niet of je het herstel kunt noemen. Het lijkt me het geval dat deze kliniek zoals je veelal ziet met dergelijke klinieken:
- de dichtheid niet optimaal is
- de survival rate niet hoog is
- de verdunnende gebieden niet worden aangepakt
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2022, 16:04   #11
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Clint, ben je blij met de haarlijn?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2022, 16:18   #12
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Clint, ben je blij met de haarlijn?
Met de haarlijn ansicht ben ik blij ja!
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2022, 18:03   #13
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Ok.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2022, 19:27   #14
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
zo te zien is de geplaatste dichtheid helaas niet heel hoog. Dit wordt versterkt door a) haren die naar voren vallen b) het gebied achter de getransplanteerde haarlijn wat zwakker is geworden afgelopen tijd na je haartransplantatie.

Ik zou eerst zorgen dat mijn haar beter wordt en haaruitval stabiel is.

- korte termijn xlhair/mesotherapy
- daarnaast producten regime

dan bij stabiel een tweede ht om de eerste te verbeteren.

Succes!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.