Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 mei 2021, 12:29   #1
Marcia78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Scriptie Trichotillomanie (haaruittrekstoornis)

Hallo allemaal,

voor mijn opleiding tot Psychodynamisch Therapeut wil ik mijn scriptie gaan schrijven over TTM. Dit omdat ik daar zelf als pubermeisje ook last van gehad heb, alleen wist ik toen niet dat het zo heette (daar ben ik pas een paar jaar geleden achter gekomen).
Ik heb indertijd geen goede begeleiding en behandeling hier voor gehad, en dus altijd gedacht dat ik gek was. Want wie trekt er zijn haren uit terwijl je kale plekken begint te krijgen?
Uiteindelijk ben ik er grotendeels over heen gegroeid, maar niet zonder "schade". Met name emotioneel heb ik hier veel last van gehad door o.a. pesten.

Ik wil onderzoeken hoe psychodynamische therapie kan helpen bij de behandeling van TTM.

Ik zou dan ook graag in contact komen met mensen die TTM hebben, TTM hebben gehad en/of een kind hebben met TTM.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Hartelijke groet,
Marcia (psychodynamisch therapeut i.o.)
Marcia78 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2021, 15:40   #2
xlauraak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Berichten: 5
Dag Marcia,

Ik lees dit bericht nu pas, dus ik weet niet of het nog van toepassing is voor je. Zelf heb ik sinds 14 jarige leeftijd met trichotillomanie te maken, ben inmiddels 26. Je mag me benaderen, ik ben benieuwd naar je onderzoek.

Daarnaast ben ik benieuwd op welke websites je vooral reacties hebt gekregen van mensen die hiermee worstelen, ik ben zelf namelijk op zoek naar iemand om een keer te ontmoeten, omdat je elkaar toch wat beter begrijpt dan (lieve) familie/vrienden die wel luisteren maar het niet echt snappen.

Hartelijke groet, Laura
xlauraak is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2021, 20:55   #3
Marcia78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xlauraak Bekijk bericht
Dag Marcia,

Ik lees dit bericht nu pas, dus ik weet niet of het nog van toepassing is voor je. Zelf heb ik sinds 14 jarige leeftijd met trichotillomanie te maken, ben inmiddels 26. Je mag me benaderen, ik ben benieuwd naar je onderzoek.

Daarnaast ben ik benieuwd op welke websites je vooral reacties hebt gekregen van mensen die hiermee worstelen, ik ben zelf namelijk op zoek naar iemand om een keer te ontmoeten, omdat je elkaar toch wat beter begrijpt dan (lieve) familie/vrienden die wel luisteren maar het niet echt snappen.

Hartelijke groet, Laura
Dank je wel voor je reactie Laura!
Ik heb je een privé-bericht gestuurd.

Hartelijke groet,
Marcia
Marcia78 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2021, 23:23   #4
xlauraak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcia78 Bekijk bericht
Dank je wel voor je reactie Laura!
Ik heb je een privé-bericht gestuurd.

Hartelijke groet,
Marcia
Dag Marcia,

Ik heb je een privé bericht terug gestuurd. Ik kan hem zelf niet terugvinden dus snap niet helemaal of het is aangekomen. Anders hoor ik het graag!
xlauraak is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.