Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 januari 2012, 03:33   #1
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Raar haarprobleem

Hey iedereen,

ik heb een vreemd probleem met mijn haar aan de zijkant van mijn hoofd (bij de slaap).

De huid op die plek is soms wat geïrriteerd, het haar wordt wordt dunner (duidelijk stukken dunner dan op de rest van mijn hoofd. Het haar is ongeveer 5 centimeter lang en je kan mijn hoofdhuid zien).

Verder, misschien wel het vreemdste van alles, duiken er in een tijdsbestek van 2 maanden geleidelijk grijze (spierwitte) haren op. Niet een paar, maar inmiddels al een stuk of 100. Hetgeen best wel opvalt omdat mijn haarkleur donker is. Wat ook raar is dat de witte haartjes niet in model lijken te willen, ze staan als het ware alle kanten op... maar dat kan misschien ook zijn omdat ze opvallen.

Kan je zo snel grijs worden? Ik ben 23 en allebei mijn ouders werden pas heel laat grijs.

Ik hoef niemand te vertellen hoe vervelend zo iets kan zijn aangezien dit een haar forum is en ieder wel zijn verhalen heeft. Het begint nu ook andere mensen op te vallen en ik vraag me af wat er aan de hand is..

Weet iemand wat dit is? En of er iets aan te doen is? Kan het stress zijn? (maar waarom dan alleen aan de zijkant van mijn hoofd?)

(Misschien dat het dunner worden van het haar aan de zijkant en de huidirritatie niets te maken hebben met de plots opduikende witte haren...)

Alvast dank voor de reacties.

Laatst gewijzigd door mark89; 14 januari 2012 om 03:40
mark89 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2012, 13:28   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Zou het kunnen dat je op die kant van je hoofd slaapt?
Als je lang op dezelfde kant ligt word het haar hier wat dunner, dat is heel normaal.
Ik kreeg hier onlangs een tip om te wisselen van kussen materiaal (dus een andere hoes die gladder is).

Grijs en spierwit zijn overigens niet hetzelfde. Het klinkt inderdaad wel raar, durf zelf niet te zeggen waar dit aan ligt. Waar zitten die witte haren?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2012, 17:50   #3
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
@dZinee

dank voor de reactie.


Het is inderdaad het deel van me hoofd waar ik op slaap, de ene kant is iets dunner dan de andere kant. Ik slaap redelijk willekeurig met mijn hoofd naar links of met mijn hoofd naar rechts.


Het zijn idd geen grijze haren maar witte haren, en ze bevinden zich allemaal bij mijn slaap, tot voorbij mijn oren. Dat zou op zich normaal kunnen zijn voor iemand die grijs wordt, omdat dat ook meestal lokaal begint volgens mij. Wel vreemd dat 't in 2 maanden zo sterk opkomt.

Hoe kan het dat het haar dunner wordt op die plek dan? En waarom heeft niet iedereen dat probleem?
mark89 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2012, 18:31   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Volgens mij hebben heel veel mensen hetzelfde probleem, alleen heeft lang niet iedereen dat door.
Bij mijn vriendin met lang dik zwart haar kan ik ook het verschil zien.

Ik neem aan dat dit te maken heeft met bloedtoevoer, maar durf het niet zeker te zeggen. Heb verder helaas (of gelukkig..)weinig verstand van grijze haren...
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2012, 14:55   #5
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Zou het kunnen dat je op die kant van je hoofd slaapt?
Als je lang op dezelfde kant ligt word het haar hier wat dunner, dat is heel normaal.
Ik kreeg hier onlangs een tip om te wisselen van kussen materiaal (dus een andere hoes die gladder is).

Grijs en spierwit zijn overigens niet hetzelfde. Het klinkt inderdaad wel raar, durf zelf niet te zeggen waar dit aan ligt. Waar zitten die witte haren?
Die was van mij Ik las dat eigenlijk zelf op een forum over haarverzorging, zelf nog niet geprobeerd. Een kussensloop uit satijn of zijde zou beter zijn. Heb jij het ondertussen geprobeerd? En zo ja, maakt het werkelijk een verschil?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2012, 22:26   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Die was van mij Ik las dat eigenlijk zelf op een forum over haarverzorging, zelf nog niet geprobeerd. Een kussensloop uit satijn of zijde zou beter zijn. Heb jij het ondertussen geprobeerd? En zo ja, maakt het werkelijk een verschil?
Nop, heb net nieuwe kussens gekocht (kerst....) maar ga er binnenkort wel eens naar op zoek.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2012, 23:00   #7
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Een slaapmuts uit zijde of satijn zou ook goed zijn, maarja..
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2012, 18:14   #8
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
als dit bij de slaap is kan het ook een combinatie zijn van een terugtrekkende haarlijn en grijs worden. Deze haren ogen witter omdat ze verzwakt zijn.
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.