Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 januari 2015, 03:26   #1
Cenk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Duta advies

Hallo lotgenoten,

Ik wil met dutastride beginnen omdat helaas Fina niet heeft gewerkt en bijwerkingen had.
Nu is mijn vraag wil het eigenlijk zo min mogelijk innemen liefts 1 x per week maar zal niet werken?? Wat raden jullie me aan?(niet elke dag)

Alvast bedankt
Cenk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 10:59   #2
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Fina-Duta

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cenk Bekijk bericht
Hallo lotgenoten,

Ik wil met dutastride beginnen omdat helaas Fina niet heeft gewerkt en bijwerkingen had.
Nu is mijn vraag wil het eigenlijk zo min mogelijk innemen liefts 1 x per week maar zal niet werken?? Wat raden jullie me aan?(niet elke dag)

Alvast bedankt
Ik verwacht een dezer dagen de uitkomst van een studie m.b.t. Fina en Duta en de werkzaamheid daarvan. Zodra die studie is gepubliceerd zal ik die op dit forum vermelden.
Ik denk niet dat 1 x per week de werkzaamheid zal bevorderen.

Gegroet,
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 12:00   #3
dude04
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
Ik verwacht een dezer dagen de uitkomst van een studie m.b.t. Fina en Duta en de werkzaamheid daarvan. Zodra die studie is gepubliceerd zal ik die op dit forum vermelden.
Ik denk niet dat 1 x per week de werkzaamheid zal bevorderen.

Gegroet,
Bedoel je deze studie?

http://scibite.com/site/library/2013...T01831791.html
Zie ook hier: http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01831791
Groot onderzoek, een jaar lang, door GlaxoSmithKlein naar effectiviteit Duta 0,5.

Ik ben eveneens benieuwd.

Al ben ik twee maanden geleden begonnen met duta 0,45 (3 x 0,15mg via Boersma, vertrouw internet niet). Maar dat ging niet goed qua bijwerkingen (zwaarmoedigheid). Nu soms 0,3 en soms 0,15 per dag, maar waarschijnlijk ga ik terugstappen op fina. Maar let wel: bijwerking verschillen van persoon tot persoon, dus vooral zelf proberen.
__________________
Regime

- Fina 1,25mg van 2007-2014.
- Duta in 2014, gestopt ivm bijwerkingen.

Overige

- Shiseido Adenovital shampoo + lotion (jan 2020)
- Theradome LT80 PRO (april 2021)
dude04 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 12:03   #4
dude04
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cenk Bekijk bericht
Hallo lotgenoten,

Ik wil met dutastride beginnen omdat helaas Fina niet heeft gewerkt en bijwerkingen had.
Nu is mijn vraag wil het eigenlijk zo min mogelijk innemen liefts 1 x per week maar zal niet werken?? Wat raden jullie me aan?(niet elke dag)

Alvast bedankt
En Cenk: 1x per week zal vermoedelijk niet veel doen. Het onderzoek dat is en wordt gedaan focust op 0,5mg duta per dag. Boersma heeft het bijvoorbeeld over 0,15mg duta per dag, maar dat doet volgens ozoek niet meer dan 1mg fina per dag.

Zie deze quote van een eerdere post van mij:

"Bij intermedica schrijven ze 0,15mg duta voor, terwijl uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat pas bij 0,5mg echt goede resultaten beschikbaar zijn: de beroemde 90% blokkade. (Clark 2004, Olsen and Hordinsky 2006, Gubelin Marcha 2014, Jung and Yeon 2014).

In de onderzoeken zijn veelal de resultaten getest na gebruik van 0,1mg duta, 0,5mg duta, 1mg fina en placebo groep. 0,5mg duta zorgt dus voor echt goed resultaat, terwijl 0,1mg (ongeveer gelijk aan 0,15mg) hetzelfde doet als fina, beiden blokkeren slechts zon 70% (!!). Zie: Olsen and Hordinsky 2006 in Journal of American Association of Dermatology -JAAD-, p. 1022.

Zie voor een overview van dit alles, vorige maand gepubliceerd: Jung, Yeon et al 2014, International Journal of Dermatology).

Relevantere vraag blijft overigens: hoe komen we betrouwbaar aan betaalbare 0,5mg duta?"
__________________
Regime

- Fina 1,25mg van 2007-2014.
- Duta in 2014, gestopt ivm bijwerkingen.

Overige

- Shiseido Adenovital shampoo + lotion (jan 2020)
- Theradome LT80 PRO (april 2021)
dude04 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 12:37   #5
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Studie Dutasteride

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dude04 Bekijk bericht
Bedoel je deze studie?

http://scibite.com/site/library/2013...T01831791.html
Zie ook hier: http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01831791
Groot onderzoek, een jaar lang, door GlaxoSmithKlein naar effectiviteit Duta 0,5.
De eerste link werkt niet meer. De 2e link is inderdaad mijn ingang geweest.

gegroet,
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 20:01   #6
Cenk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Helaas had ik al verwacht dat het niet veel zou doen, hoopte omdat duta dat langdurige werking had ook minder zou kunnen gebruiken... Helaas ...fina had ik al bijwerkingen dus hopen bij duta niet. Ik ga volgend maand maar proberen met 3x per week 0.5 en ga de originele duta gebruiken die soft gel achtige Gr Cenk
Cenk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2015, 02:42   #7
jacobus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 20
Het is wel belangrijk om te beseffen hoe kort die studie (Dut 0.01 - 0.5 mg) eigenlijk heeft geduurd (6 maanden). Ik denk dat een groot deel van de 'extra' haren bij de hogere dosis komt doordat de dosis waarbij >90% van het DHT niet meer gemaakt kan worden eerder 'inkickt'. Dit zou dan verklaren waarom bijvoorbeeld 2.5mg/dag voor meer haren zorgde dan 0.5mg/dag, terwijl (uiteindelijk) de DHT onderdrukking gelijk was (meer dan 90%).

Kortom, ik denk dat er best resultaat mogelijk is met 1 keer per week 0.5mg (zou uiteindelijk voor rond de 70% DHT onderdrukking zorgen). In ieder geval meer dan de studies doen vermoeden! Maarja, het scheelt helaas altijd weer per persoon.
jacobus is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.