Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juni 2016, 18:46   #1
River
HaarWeb lid
 
River's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Finasteride als je geen AGA hebt?

Kan finasteride ook verbetering als je geen AGA hebt maar de oorzaak ergens anders ligt zoals stress of gewoon dun, langzaam groeiend haar?

Het bevorderen van de haargroei zou toch altijd moeten werken, los van AGA of niet?
River is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2016, 19:29   #2
Greven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2015
Locatie: België
Berichten: 42
Geslacht:
Normaal gezien zal finasteride geen effect hebben op haaruitval van niet-androgene oorsprong. Dus in geval van stress/nerveuze tik/groeihormoon/chemo/... zal finasteride niets doen.
Greven is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2016, 01:32   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greven Bekijk bericht
Normaal gezien zal finasteride geen effect hebben op haaruitval van niet-androgene oorsprong. Dus in geval van stress/nerveuze tik/groeihormoon/chemo/... zal finasteride niets doen.
@Greven, Dat klopt als een bus, zover als ik weet.

Ik denk ook dat in hoever de mate dit ligt. Als man heb je toch meer DHT door de testosteron. Ik ben geen arts en wat ik nu zeg is slechts hoe ik dit vermoed:

Als je geen last hebt van erfelijke kaalheid, maar door de toename van DHT wel dunner of langzamer groeiend haar krijgt, dan vermoed ik dat finasteride misschien wel effect hierop kan hebben, om je niet-kalende haardos evenzo toch (iets) te verbeteren.

@River, Je kunt het bij jezelf nagaan. Heb je veel stres, probeer die stres dan af te kappen (als ik zo vrij mag zeggen). Prestatie is niet overal goed voor en je kunt gerust wat gezonde maling hebben aan de dingen des levens
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2016, 01:42   #4
River
HaarWeb lid
 
River's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Bedankt voor jullie reacties. Bestaat er eigenlijk iets als een betrouwbare test die kan aantonen dat je AGA hebt?
River is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2016, 02:43   #5
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Er zullen vast geen tests zijn dat je jou bloed of zoiets hierop laat afmeten, zover ik weet.

De meest betrouwbare dat ik ken (AGA = erfelijke kaalheid) is door te kijken naar je mannelijke familieleden. (deze vraag stelde mijn huisarts voor). En met name je vader, al kan dit een generatie overslaan. Die kans is naar mijn idee wel gering.

Je kunt ook vragen hoe je opa's er aan toe waren, je bent immers een mix van velerlei genen.

Heb je (veel) kale mannelijke familieleden? Is je vader kaal/ kalend? En hoe kaal is hij? Wanneer werd hij dat? De geheel van je afstammingen kan je als een soort spiegelbeeld aanschouwen.

Als de meeste van jou mannelijke familieleden een dikke bos haar hebben, met name je vader/ je voorgangers, dan ligt de oorzaak vermoedelijk niet aan erfelijke kaalheid (AGA).

Mijn huisarts checkte mijn haardos en zei dat ik beginnende inhammen had. Hieruit ondervond mijn huisarts tezamen met de vragen dat ik AGA had.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2016, 00:38   #6
River
HaarWeb lid
 
River's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Bedankt voor je reactie 123hallo. Als ik jouw woorden moet geloven dan heb ik vrijwel zeker AGA aangezien mijn vader en zijn vader allebei voor 90 procent kaal zijn. Dus op basis daarvan en aanwezige inhammen is de diagnose dus AGA.. Ik zag jou foto's met een volle bos haar en inhammen die eigenlijk niks voorstellen en jij weet dus zeker dat je AGA hebt??
River is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2016, 04:39   #7
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ja, heel zeker.

Ik kreeg inhammen en de paniek sloeg erin. Nog steeds heb ik die inhammen. Eerlijk gezegd lijken ze geloof ik een tikje meer opgeschoven in al die tijd, maar tot slot wel stabilisatie en ik ben/ of moet tevreden zijn met wat ik heb.

Verder heeft de medicatie mijn haardos deels verbeterd. Zonder deze was mijn haardos nu een stuk uitgedund.

Mijn moeder heeft mij eens foto's van mijn vader laten zien van toen ze samen nog jong waren. Allemaal leuk en aardig, maar mijn ogen waren echter op de haardos van mijn pa gericht. Hierin zag ik dus duidelijk dat ik grotendeels het lot ontlopen heb.

Mijn vader heeft verder wel veel gerookt. Ik rookte dagelijks wiet in mijn twintiger jaren en heb het voor mijn dertigste afgezworen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.