Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2021, 22:54   #1
ProfessorKaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2019
Berichten: 26
Geslacht:
23 en op zoek naar de juiste kliniek voor m'n pariek

Hallo allemaal!



Leuk om hier allemaal jullie verhalen te mogen lezen. Ikzelf ben een gast van 23 die helaas op z'n 18 z'n wilde haren is beginnen verliezen. Momenteel probeer ik de boel te stabiliseren door topische finasteride/minoxidil lotion te gebruiken dagelijks, dermaroller en laserhelm te gebruiken en vitamines te slikken. Hierdoor is m'n haaruitval best wel onder controle. Maar helaas heb ik de afgelopen jaren een hoop haren verloren. Ook heb ik een groot voorhoofd waardoor mijn kaalheid nog extra hard opvalt



Mijn plan is dus om dit jaar een haartransplantatie te ondergaan met als doel mijn haarlijn opnieuw te reconstrueren en naar beneden te krijgen en bovendien wat extra dichtheid op m'n kruin te krijgen. Graag had ik van jullie wat tips gekregen omtrent de juiste kliniek voor mijn situatie. Zoals je kan zien heb ik best een goed donorgebied dus het oogsten van de grafts zou niet echt een probleem moeten vormen. Verder heb ik ongeveer €5000 over voor m'n haartransplantatie.



Bedankt !!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg frontal pic 1.jpg‎ (48,8 KB, 145x gelezen)
Bestandstype: jpg frontal pic 2.jpg‎ (44,0 KB, 130x gelezen)
Bestandstype: jpg sideways pic 1.jpg‎ (65,0 KB, 148x gelezen)
Bestandstype: jpg Donor area 1.jpg‎ (140,9 KB, 116x gelezen)
Bestandstype: jpg top of head 2.jpg‎ (64,4 KB, 120x gelezen)
ProfessorKaal is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2021, 21:52   #2
Pslokkers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2018
Berichten: 18
Geslacht:
Je geeft aan dat je ondanks de stappen die je al hebt genomen, je situatie nog steeds achteruit gaat. Aangezien je nog erg jong bent en je haaruitval doorzet, weet ik niet of een HT een goede oplossing is op dit moment, ook met het oog op de toekomst. Mocht je het wel overwegen, kies dan voor een niet al te lage haarlijn.
Pslokkers is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2021, 23:32   #3
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ik zou nog minimaal een jaar de medicatie nemen als ik jou was voordat ik aan een HT zou denken. Eventueel wat andere dingen toevoegen nog mochten de resultaten beperkt zijn.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2021, 00:11   #4
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Je geeft aan dat, ondanks het gebruik van topische finasteride, je haarverlies helaas toch doorzet. Ik kan je dan voorspellen dat dit ook na een haartransplantatie door zal gaan, zeker gezien je nog 23 bent. Voor een HT zou ik persoonlijk nog even wachten. Je hebt dan gegarandeerd een tweede HT nodig. Wel kun je kijken of topische anti-androgenen nog iets voor je haarverlies doen, of orale finasteride. Mocht je haarverlies toch stoppen of enorm vertragen, kun je zeker een HT overwegen.

Verder zou ik persoonlijk in de huidige situatie m'n haar al kort trimmen/ afscheren, dat ziet er mooier en assertiever uit en ironisch genoeg valt het haarverlies dan minder op wegens het verschil in contrast. Ik zou dit in elk geval voor de zijkant en achterkant doen.

Wat klinieken betreft, ik laat mij bij Eberson behandelen, maar je kunt bijvoorbeeld ook kijken bij Veldhoven of Prohair (en genoeg andere klinieken, ik zou gewoon kijken naar ervaringen op dit forum). Je kunt altijd voor een consult langs gaan, zij geven je ook advies en je kunt dan kijken welke kliniek jou een fijn gevoel geeft.

Succes man, echt rot dat het op deze leeftijd al gebeurt.

Laatst gewijzigd door Ssg92; 29 januari 2021 om 00:15
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2021, 10:09   #5
ramrod
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2020
Berichten: 12
Geslacht:
foutje, tekst weg gegehaald

Laatst gewijzigd door ramrod; 29 januari 2021 om 10:48
ramrod is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
welke kliniek

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.