Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 januari 2021, 11:02   #1
Calma89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Minoxidil 5% en gezichtsbeharing

Hallo,

Sinds een lange tijd maak ik gebruik van Minoxidil. Ik merk op dat er steeds meer gezichtsbeharing optreedt. Bovendien heb ik rondom mijn wenkbrauwen haartjes die steeds meer groeien en opvallen. Daarnaast zie ik kleine haartjes rondom mijn ooglid (wallen) en heb het idee dat mijn wimpers langer zijn geworden. Ik vrees dat dit erger gaat worden. Is dit normaal? Of moet ik stoppen met het gebruik van dit product?
Calma89 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2021, 21:44   #2
Hopsaflopsa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2016
Berichten: 101
Geslacht:
Ik zelf heb sinds gebruik haren op mijn oren... tja ik neem dat dan maar voor lief en haal het maar weg. Verder is het normaal i.d.d. dat je elders sterkere haargroei kunt krijgen maar dat is juist de bedoeling van Minoxidil.
__________________

Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2021, 11:53   #3
Calma89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hopsaflopsa Bekijk bericht
Ik zelf heb sinds gebruik haren op mijn oren... tja ik neem dat dan maar voor lief en haal het maar weg. Verder is het normaal i.d.d. dat je elders sterkere haargroei kunt krijgen maar dat is juist de bedoeling van Minoxidil.
Ja ik heb lange wimpers gekregen maar ook lichte haartjes op mijn voorhoofd die nu zichtbaar zijn. Ik vraag me af als ik deze laat weghalen komen de haartjes sterker terug? Of gewoon laten staan?
Calma89 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2021, 21:42   #4
Bees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 8
Geslacht:
Just curious; ervaren jullie deze extra gezichtsbeharing haargroei door Minoxidil te druppelen op het hoofdhaar? Interessant hoe dit op andere plekken ook effect kan hebben, mijn optiek was altijd dat het alleen effect heeft op de plek waar je het daadwerkelijk gebruikt.
Bees is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2021, 10:18   #5
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Ik heb zelfs wimperhaartjes gekregen in de hoeken van mijn ogen. Daar zaten ze nooit. Kan ook het ouder worden zijn, maar denk eerder de Minox. Ook donshaartjes op mijn kaaklijn. Allemaal niet heel relaxed, maar wel te bestrijden. Zeker als je het afzet tegen wat Minoxidil voor mijn haar heeft gedaan.
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2022, 17:15   #6
Calma89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Gezichts- en oor beharing neemt toe. Minixodil plaatst ik op mijn haren vlak voor het slapen gaan. Ik heb de indruk dat minixodil op mijn kussen verplaatst en zo op mijn gezicht belandt. Hoe kan ik dit het beste vermijden. Misschien door eerst te föhnen?
Calma89 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2022, 18:10   #7
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bees Bekijk bericht
Just curious; ervaren jullie deze extra gezichtsbeharing haargroei door Minoxidil te druppelen op het hoofdhaar? Interessant hoe dit op andere plekken ook effect kan hebben, mijn optiek was altijd dat het alleen effect heeft op de plek waar je het daadwerkelijk gebruikt.

Het komt ook verder in je lichaam als je het op 1 plek doet. word opgenomen. met ouder worden krijg je sowieso al meer haar overal op plekken waar je het niet wilt hebben.

minoxidil versnelt het proces misschien. ik ben 49 en ga het ook gebruiken . heb overal al haar gekregen met ouder worden dus ben benieuwd of het dan nog erger word. ik ben ook benieuwd dat als als je stopt met minoxidil juist de beharing ergens anders die je ervan krijgt niet weggaat en op je hoofd wel.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2022, 17:34   #8
chrisseinstra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2022
Berichten: 3
Geslacht:
Minoxidil

Hallo!

Ik ben nieuw op dit web en ben benieuwd naar jullie mening. Ik ben nu 22 jaar en zie het haar dunner worden en na een tijdje shampoo van Revita gebruikt te hebben ben ik daar nu mee gestopt op advies van de drogist. Ik slik nu forcapil capsules en gebruik een natuurlijke haarshampoo die bijdraagt aan haargroei.

Nu las ik het gebruik van Minoxidil. Is het handig om een afspraak te maken bij de huisarts om te horen hoe hij er over denkt mbt het gebruik van het goedje? En wat doet het bij jullie? Zien jullie drastisch verschil?

Fijn weekend!

Chris
chrisseinstra is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.