Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 november 2006, 10:55   #76
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roeltje
ik snap niet waarom mensen minox gebruiken. als je der mee stopt valt je haar toch als een sneltrein uit ? dus dan moet je het toch net zo lang gebruiken totdat je het niet meer erg vind dat je haar uitvalt ? of hebben jullie dat er juist voor over..? kost ook wat centjes lijkt mij.
Minoxidil aanbrengen kost mij een paar minuten per dag. Wat is daar zo erg aan? En die 13, 14 euro per maand heb ik graag over voor 'normaal' haar.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 15:53   #77
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Minoxidil aanbrengen kost mij een paar minuten per dag. Wat is daar zo erg aan? En die 13, 14 euro per maand heb ik graag over voor 'normaal' haar.
hmm oke. maar hoe lang moet het inwerken per keer? want met een vettig laagje lijkt me niet prettig, zeker niet met kort haar.. valt op of niet? en t lijkt me dan dat je het non stop voor altijd moet gebruiken. misschien kan je het afbouwen na een tijd. maar stoppen kan nie tlijkt me.
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 16:11   #78
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Hangt er gewoon vanaf welke minoxidil je gebruikt .De kirkland 5% vind ik vettig, en daarmee word mijn haar dus ook vettig .Maar de minox 5% van de apotheek is super ,binnen 10min droog ,geen vettig haar ,en je kan je haar zelf netjes in model brengen na 10min . Die paar minuten en 10.5 euro per maand, heb ik er dik en dubbel voor over

Vraagje aan @Georgie ,hoelang duurde het bij jouw eer je effect zag, met de minox 5%.

Bedankt
Dundee.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 17:36   #79
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee
Hangt er gewoon vanaf welke minoxidil je gebruikt .De kirkland 5% vind ik vettig, en daarmee word mijn haar dus ook vettig .Maar de minox 5% van de apotheek is super ,binnen 10min droog ,geen vettig haar ,en je kan je haar zelf netjes in model brengen na 10min . Die paar minuten en 10.5 euro per maand, heb ik er dik en dubbel voor over

Vraagje aan @Georgie ,hoelang duurde het bij jouw eer je effect zag, met de minox 5%.

Bedankt
Dundee.
hmm oke. ach, als me regime nu me haar niet kan redde, dan ga k ook maar over op minox
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 18:22   #80
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roeltje
hmm oke. maar hoe lang moet het inwerken per keer? want met een vettig laagje lijkt me niet prettig, zeker niet met kort haar.. valt op of niet? en t lijkt me dan dat je het non stop voor altijd moet gebruiken. misschien kan je het afbouwen na een tijd. maar stoppen kan nie tlijkt me.
Bij mij laat het absoluut geen vettig laagje achter (gebruik die van Dr. Lee). 10 minuutjes later is alles weer droog. Je kunt na een jaar gebruik overgaan op 1x daags, volgens mijn dermatoloog.
Ik doe dat wel eens op vakantie: gewoon 's avonds zo'n 1,5 ml erin i.p.v. 1 ml.

En ja: stoppen kan echt niet.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 18:23   #81
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee
Hangt er gewoon vanaf welke minoxidil je gebruikt .De kirkland 5% vind ik vettig, en daarmee word mijn haar dus ook vettig .Maar de minox 5% van de apotheek is super ,binnen 10min droog ,geen vettig haar ,en je kan je haar zelf netjes in model brengen na 10min . Die paar minuten en 10.5 euro per maand, heb ik er dik en dubbel voor over

Vraagje aan @Georgie ,hoelang duurde het bij jouw eer je effect zag, met de minox 5%.

Bedankt
Dundee.
Echt effect pas na zo'n 7 tot 8 maanden. 1e drie weken niets, toen een shedding van een week of 4, toen stilstand, en langzaam hergroei. Nu heb ik mijn normale haar weer terug. Ik gebruik er wel spiro 2% bij.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 19:06   #82
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Bedankt ,t'is dus nog wel even geduld hebben ,ben pas 1.5 maand aan de minox 5% bezig. Als je goeie minox hebt ,heb je idd geen vettig haar erdoor dat klopt ,in jouw geval dus Dr. Lee . Zal ook geen soort bewaarmiddel in verwerkt zitten ,zoals mijn apotheek vertelde dat in sommige merken minox een bewaarmiddel verwerkt zit ,en dat dit voor de vettigheid zorgt en niet de alcohol die erin verwerkt zit. Kan dit wel geloven ,want alcohol droogt nu eenmaal vlug op ,en is eigenlijk (ontvettend). Ik heb nog 3x 60ml 5% minox van kirkland ,en deze doe ik er nu s'avonds op ,en de bij de apotheek bereide s'morgens. Vind het zonde van het geld eigenlijk, om hem niet op te gebruiken. Als ie eenmaal opgebruikt is, gebruik ik dus alleen nog maar de zelfbereide.
Ik vind het alleen moeilijk om die exacte 1ml te gebruiken. Voor je het weet ben je die 1ml alleen al kwijt over je kruin met dat pippetje . Ik doe het ook over mijn volledige scalp, behalve de zijkanten en achterkant dan ,omdat mijn haar van vooraan tot aan mijn kruin dun staat. Ik gebruik dus meer ,maar dit kan toch geen kwaad eigenlijk ? .Heb ook de verstuifflesjes ,maar die verstuiven ook niet altijd goed ,soms is het ook een gewoon recht straaltje...lastig soms die dingen .

@Roeltje ,als je haar je lief is moet je het doen ,kwestie van de juiste minox te nemen
Nb:het is hier zeker niet men bedoeling de (kirkland minox) af te breken ,maar als je geen vettig haar wil, is hij niet aan te raden.

Laatst gewijzigd door Dundee; 28 november 2006 om 19:39
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 20:55   #83
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee
Ik vind het alleen moeilijk om die exacte 1ml te gebruiken. Voor je het weet ben je die 1ml alleen al kwijt over je kruin met dat pippetje . Ik doe het ook over mijn volledige scalp, behalve de zijkanten en achterkant dan ,omdat mijn haar van vooraan tot aan mijn kruin dun staat. Ik gebruik dus meer ,maar dit kan toch geen kwaad eigenlijk ? .Heb ook de verstuifflesjes ,maar die verstuiven ook niet altijd goed ,soms is het ook een gewoon recht straaltje...lastig soms die dingen .
Je hoeft niet je hele hoofdhuid nat te maken. Verspreid druppelen is voldoende, het spul verspreidt zich ook onder de hoofdhuid. Ik maak scheidinkjes, en daar druppel ik op.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2006, 01:05   #84
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Dan geeft de minox bij jouw ook vooraan resultaat ,zoja ,dan hoop ik dat dit bij mij ook het geval is ,want is wel nodig. Ik heb geen kale plekken op mijn hoofd ,bij mij dunt mijn haar dus verspreid uit ,al heb ik wel inhammen ,waar nu kleine nieuwe haartjes beginnen op te groeien (reeds 12mm),vooral mijn linker ,maar nu ook niet overdreven, en die zijn lichter van kleur.Mijn rechter zie ik nog niets ,maar daar slaap ik op misschien daardoor ?? .Ik heb dus eerst 3 maand Alopesan geslikt ,en nu al een tijdje capiplus. Naar het schijnt zijn de ingredienten hetzelfde ,maar dan bij capiplus in hogere dosis (30%) .

Hier staat wel dat minox niet alleen maar op de vertex werkt ,maar ook frontal .
http://www.dermatologytimes.com/derm...l.jsp?id=51115
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2006, 10:15   #85
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee
Dan geeft de minox bij jouw ook vooraan resultaat ,zoja ,dan hoop ik dat dit bij mij ook het geval is ,want is wel nodig. Ik heb geen kale plekken op mijn hoofd ,bij mij dunt mijn haar dus verspreid uit ,al heb ik wel inhammen ,waar nu kleine nieuwe haartjes beginnen op te groeien (reeds 12mm),vooral mijn linker ,maar nu ook niet overdreven, en die zijn lichter van kleur.Mijn rechter zie ik nog niets ,maar daar slaap ik op misschien daardoor ?? .Ik heb dus eerst 3 maand Alopesan geslikt ,en nu al een tijdje capiplus. Naar het schijnt zijn de ingredienten hetzelfde ,maar dan bij capiplus in hogere dosis (30%) .

Hier staat wel dat minox niet alleen maar op de vertex werkt ,maar ook frontal .
http://www.dermatologytimes.com/derm...l.jsp?id=51115
IK ben een vrouw, dus misschien ligt het voor mij iets anders. Mijn AGA was meer bovenop. Maar ik heb altijd kleine inhammetjes gehad, van jongs af aan, en die zijn nu helemaal dichtgegroeid.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2006, 15:11   #86
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Zo,het was mijn nog niet opgevallen dat je een vrouw bent ,maar dat doet er niet toe. Het is mooi dat het je helpt ,en ik hoop dat ze bij mij ook dichtgroeien ,maar dat zal een weg van lange adem worden denk ik. Het is voor de man lastig als je haarproblemen hebt ,maar ik denk dat het voor de vrouw nog een stuk lastger moet zijn. Bij een man is het nu eenmaal ook zo ,dat ze het gewend zijn om te zien ,tegenover bij een vrouw ,als die wat haarprobs heeft ,dat valt dan natuurlijk direct op ,en denk dat je dan soms ook wel eens raar bekeken word. Bedankt
Dundee
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 15:39   #87
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Heb nu wel plots een serieuze shedding op 2 dagen tijd . Ook vooraan serieus, niet om aan te zien ,dat zal dan van die minoxidil komen .Hoop dat het snel terug komt ,want zoals het er nu uitziet
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2006, 15:01   #88
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
overdosering

Hallo allemaal,

Toen ik minoxidil 5% ben gaan gebruiken 8 weken geleden heb ik met het bijgeleverde spuitje 1 ml afgemeten en in een potje gedaan en een streepje gezet. Met een pipetje bracht ik 2x daags dan de minoxidil aan. 2 weken geleden werd ik niet echt lekker. Ik gebruikte medicijnen en daar stonden ook wel een aantal bijwerkingen bij. Ik voelde me steeds suffer en meer moe, had pijn in mijn nek en kreeg daar migraine van, misselijkheid, regelmatig dikke vingers, duizelig. Kort geleden was mijn bloed nog onderzocht en was in orde. Ik weet dit dus aan de medicijnen. Ben ermee gestopt maar de verschijnselen bleven. Ik mijn hoofd maar breken waarom ik me nou zo rot voelde. Ben alles nagegaan en heb alles nog eens doorgelezen van de bijwerkingen van minoxidil en klachten bij overdosering. Ik ben naar de apotheek gegaan en heb een ander spuitje gehaald. Heb opnieuw met beide spuitjes afgemeten en wat bleek er zat bijna 1/2 ml verschil als afmeting van 1 ml. Ik gebruikte dus al 8 weken 1ml per dag teveel. Grote kans dus dat ik me hierdoor zo voel. Ik las dat het 4 dagen duurt voordat minox voor 95% uit je lichaam weg is dus ik stop 2 dagen ga kijken of het beter gaat en daarna weer proberen op te bouwen naar wel 2 ml per dag. Zijn er meer mensen die last hebben gehad van overdosering??

groetjes, Pucca
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2006, 17:58   #89
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ik gebruik ook meer dan 2x 1ml minox 5% per dag ,ik denk zo'n 2x 1.5ml per dag ,ik breng het over mijn volledige scalp incl inhammen en kruin omdat mijn haar meer verspreid uitgedunt is ,behalve op de zijkanten en achteraan daar pas ik het niet toe. Ik heb er weinig last van eigenlijk, behalve dan in het begin ( witte schilferige hoofdhuid) ,maar met nizoral shampoo is dit verdwenen ,verder heb ik ook een 2tal keer hoofdpijn gehad ,maar dat heb ik nu dus ook niet meer ,ik denk dat je hoofdhuid even aan de minox moet wennen. Ik gebruik minox 5% nu 5 weken ,wat ik wel heb is een serieuze SHEDDING op een paar dagen tijd ,waarschijnlijk door de minox en nizoral , maar dat is dan eigenlijk alleen maar goed ,omdat dit normaal een voorteken is ,dat het product aanslaat .Alleen hoop ik dat er maar vlug hergroei komt ,want een shedding is alles behalve leuk

Groeten
Dundee

Laatst gewijzigd door Dundee; 2 december 2006 om 18:00
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2006, 16:13   #90
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
jeuk

Hallo,

Zijn er ook mensen die door minoxidilgebruik jeuk op de hoofdhuid kregen?? Wat is er mogelijk om dit aan te pakken??
pucca is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
Kans op bijwerkingen Finasteride ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 8 26 juni 2003 19:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.