Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 augustus 2021, 16:11   #1
twente85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2019
Berichten: 42
Geslacht:
vraag ingegroeide haren

Hallo,

Vraagje heeft iemand tips / oplossingen tegen ingegroeide haren na een HT op de kruin?

Kruin is mooi dichtgegroeid heb echter wel sinds twee dagen een hoofd / nek met rode vlekken en een schraal droog gezicht.

Hoor van jullie
twente85 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2021, 14:01   #2
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Het is normaal dat je wat last krijgt van rode bloederige bultjes, die aanvoelen als puistjes. Ze breken vanzelf wel door. Dat het af en toe een beetje steekt is ook normaal. Wellicht is het wat te versnellen door het soepel te houden met hydraterende creme, frequente/dagelijkse warme douchebeurten of warme compressen.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2021, 22:03   #3
twente85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2019
Berichten: 42
Geslacht:
dank je
twente85 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2021, 10:36   #4
X-tech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2017
Berichten: 16
Geslacht:
Thumbs down

Dag Roob,


Na een hele lange tijd ben ik terug op Haarweb.
Ik ben zelf werkzaam in de haartransplantatie als assistent.
Mijn gevoel zegt me na het lezen van enkele van jouw bijdragen dat je zelf arts bent of een assistent werkzaam voor een arts. De informatie die je geeft en de wijze waarop zijn een typische indicator.


Ik ben zelf assistent, was gestopt, en heb bij meerdere klinieken in Nederland en België gewerkt.


Wat ik voorlopig kan meegeven voor velen die hier meelezen is dat Nederlandse en Belgische haartransplantatie klinieken stilaan een reparatie mekka worden voor problemen die komen uit het land van marketing en praatjes.
X-tech is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2021, 18:00   #5
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-tech Bekijk bericht
Dag Roob,


Na een hele lange tijd ben ik terug op Haarweb.
Ik ben zelf werkzaam in de haartransplantatie als assistent.
Mijn gevoel zegt me na het lezen van enkele van jouw bijdragen dat je zelf arts bent of een assistent werkzaam voor een arts. De informatie die je geeft en de wijze waarop zijn een typische indicator.


Ik ben zelf assistent, was gestopt, en heb bij meerdere klinieken in Nederland en België gewerkt.


Wat ik voorlopig kan meegeven voor velen die hier meelezen is dat Nederlandse en Belgische haartransplantatie klinieken stilaan een reparatie mekka worden voor problemen die komen uit het land van marketing en praatjes.
Haha, dit is wel een van de leukere complottheorieën die ik dit jaar gelezen heb... Ik zie het als een compliment dat mijn berichten gewaardeerd worden...

Als je gelijk zou hebben, dan zouden heeeeel veel actieve forumleden mij hier herkennen aan de foto's van m'n kop en m'n nickname... Zoiets houd je niet geheim denk ik. De forumbeheerder zou meldingen over me krijgen, zou aan de inhoud van mijn pb's hier zien dat ik de boel belazer, ziet overeenkomsten aan IP-adressen, enz...

Haha nee, in het dagelijks leven werk ik gewoon op kantoor als ambtenaar en doe ik nog wat vrijwilligerswerk achter de schermen bij het Rode Kruis. Mijn salaris wordt dus gefinancierd uit belastinggeld, waar ik mijn transplantatie mee heb betaald. Mocht je jouw belasting netjes betaald hebben, dan heeft dat mijn behandeling dus mede mogelijk gemaakt. Alles wat ik deel is gebaseerd op mijn research op het forum hier, op Google of info die ik zelf als cliënt heb verkregen bij mijn behandeling. En die bronnen zet ik er meestal bij. Eind maart, vlak voordat ik hier lid werd, wist ik nog van niets. Ik heb tijdens mijn behandeling 12 uur lang mijn arts helemaal suf gevraagd over allemaal details (voordeel van Nederlandse arts: geen taalbarrière en de kennis in huis). In mijn behandeltopic heb ik als een van de weinigen juist ook publiekelijk kritiek gedeeld over mijn kliniek en ben ik weggebleven van hallelujah-reviews. Ook ben ik transparant geweest over mijn prijs, wat de kliniek liever niet had...

Ik ben van mening dat professionele klinieken en medewerkers hun kennis via studies, werkervaring onder toezicht, interne bijscholing of via bijv. ISHRS opdoen en onderhouden, en niet louter via Google vanaf de zolderkamer zoals ik. Maar net als jij heb ik de meeste klinieken op basis van mijn research niet erg hoog meer zitten en is me gebleken dat sommige klinieken heel wat af googlen om daarmee hun kennis bij elkaar te sprokkelen en op peil denken te houden. Toch wil ik geen klinieken afbranden, iedereen zo z'n keuze.

Zodra er weer een mevrouw Roob in mijn leven is en mijn haarproject achter de rug is, zal mijn fascinatie vast uiteindelijk wat afnemen en zal ik mijn tijd vast wat vaker moeten besteden aan bank zitten, stofzuigen, meubilair repareren, enz.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.