Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juni 2020, 15:08   #1
desperado26
SE-lijder
 
desperado26's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 48
Shedding door nieuwe douchefilter

Hallo allemaal


Ik ben een 29-jarige man en heb al zo'n 11 jaar last van een gevoelige, droge, jeukende hoofdhuid die ook een beetje haarverlies met zich meebrengt voornamelijk thv van de inhammen (NW 2,5 schat ik nu). Haar valt niet massaal uit, maar de kwaliteit van de haren is niet goed en groeit ook niet of amper terug bij de inhammen.



Heb hiervoor al veel geprobeerd: tientallen "gezonde" shampoo's, verschillende diëten, vitamines, minoxidil eventjes. Maar de jeuk en de langzame achteruitgang vd haarkwaliteit - en kwantiteit is nooit gestopt, dus loop ik al eventjes tien jaar te krabben aan m'n hoofd.



Ik dacht midden vorige maand als last hope een soort Amerikaanse douchefilter (Aquabliss SF 220) aan te schaffen die voornamelijk chloride en andere schadelijke stoffen uit je water filtert (maar volgens mij niet direct het water minder hard maakt ofzo) en zo eens te kijken of het aan de waterkwaliteit ligt. Ik merk weinig verschil qua jeuk maar zie nu al een aantal weken iedere morgen 35-40 haren (!) op mijn hoofdkussen liggen van alle lengten (kort, middellang, lang), terwijl dit voor de aanschaf van de douchefilter altijd maximum zo'n 5-tal haren waren! En ook in de douche verlies ik veel veel meer dan vroeger.



Is dit de befaamde shedding-fase waarover men zo vaak spreekt? Alhoewel ik dus geen fina of minox gebruik weet ik zelfs niet of deze term toepasbaar is op deze situatie.... Zou het kunnen dat de vele haren van 'slechte' kwaliteit nu worden afgeworpen om plaats te maken voor betere door het nieuwe water?

Ik ben vrij gealarmeerd door deze aantallen en weet nu niet of ik best verder doe....
__________________
Stand tall or don't stand at all.
desperado26 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2020, 17:46   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desperado26 Bekijk bericht
Hallo allemaal
Ik ben een 29-jarige man en heb al zo'n 11 jaar last van een gevoelige, droge, jeukende hoofdhuid die ook een beetje haarverlies met zich meebrengt voornamelijk thv van de inhammen (NW 2,5 schat ik nu). Haar valt niet massaal uit, maar de kwaliteit van de haren is niet goed en groeit ook niet of amper terug bij de inhammen.

Heb hiervoor al veel geprobeerd: tientallen "gezonde" shampoo's, verschillende diëten, vitamines, minoxidil eventjes. Maar de jeuk en de langzame achteruitgang vd haarkwaliteit - en kwantiteit is nooit gestopt, dus loop ik al eventjes tien jaar te krabben aan m'n hoofd.

Ik dacht midden vorige maand als last hope een soort Amerikaanse douchefilter (Aquabliss SF 220) aan te schaffen die voornamelijk chloride en andere schadelijke stoffen uit je water filtert (maar volgens mij niet direct het water minder hard maakt ofzo) en zo eens te kijken of het aan de waterkwaliteit ligt. Ik merk weinig verschil qua jeuk maar zie nu al een aantal weken iedere morgen 35-40 haren (!) op mijn hoofdkussen liggen van alle lengten (kort, middellang, lang), terwijl dit voor de aanschaf van de douchefilter altijd maximum zo'n 5-tal haren waren! En ook in de douche verlies ik veel veel meer dan vroeger.

Is dit de befaamde shedding-fase waarover men zo vaak spreekt? Alhoewel ik dus geen fina of minox gebruik weet ik zelfs niet of deze term toepasbaar is op deze situatie.... Zou het kunnen dat de vele haren van 'slechte' kwaliteit nu worden afgeworpen om plaats te maken voor betere door het nieuwe water?

Ik ben vrij gealarmeerd door deze aantallen en weet nu niet of ik best verder doe....
Je linkt twee dingen aan elkaar die echt niets met elkaar te maken kunnen hebben. Dat het één en het ander tegelijk optreedt betekent niet dat er een verband is.

Sowieso, je moet echt niet je haaruitval proberen af te meten aan hoeveel haar je denkt te verliezen. Haaruitval is bij ieder mens wisselend per seizoen, het proberen te tellen is extreem subjectief en beinvloedbaar door wanneer je er wel en niet op let, en het zegt sowieso niks. Als je je zorgen maakt, maak regelmatig foto's van je haar onder dezelfde hoek en onder hetzelfde licht en vergelijk ze en, serieus, stop met het tellen van uitgevallen haren.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 13:12   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik geloof zelf niet in enig nut van die filters en een shedding zullen ze vast niet veroorzaken. Ik vermoed ook eerder een seizoensinvloed. Heb je niet vaker rond juni meer uitval? Ik wel.

Het is een beetje een stokpaardje van me, maar ik had altijd een vettige, jeukerige hoofdhuid. Wassen met verdunde troebele appelazijn en steeds minder wassen met shampoo (de laatste jaren eigenlijk helemaal geen shampoo meer) hebben mijn hoofdhuid enorm tot rust gebracht.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
shedding filter jeuk

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.