Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 oktober 2020, 11:30   #1
j440634
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Berichten: 3
Geslacht:
Haartransplantatie bij Esteworld (2050 grafts)

Hoi allemaal. Ik wil graag mijn verhaal/ervaring delen over de haartransplantatie die ik heb ondergaan bij Esteworld. Mijn naam is Stef en ik ben 33 jaar oud. Ik heb altijd al een beetje inhammen gehad, maar de laatste jaren werd dit steeds meer zichtbaar doordat mijn haarlijn wat verder naar achteren is getrokken. Dit in combinatie met het dunner worden van mijn haar heeft mij doen besluiten om voor een haartransplantatie te gaan.

Waarom Esteworld?
Zoals jullie weten word je op het internet overspoeld met informatie van verschillende klinieken die met fantastische resultaten adverteren, waardoor je eigenlijk door de bomen het bos niet meer ziet. Op dit forum ben ik daarom 2 jaar geleden lotgenoten gaan volgen en heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie te vergaren.
Ik moet bekennen: Ik had redelijk snel besloten dat ik voor een kliniek in Turkije wilde gaan, mits het gevoel goed zou zijn en de kwaliteit niet onder zou doen voor de duurdere (Nederlandse/Belgische) klinieken. Anders had ik het in ieder geval nu niet gedaan.

Enfin, eigenlijk kwam ik vrij snel bij 2 klinieken uit: Hair World Istanbul (HWI) en Esteworld. Ik heb een paar weken geleden besloten om bij beide klinieken een offerte op te vragen. Binnen 24 uur kreeg ik reactie van beide, met verschillende adviezen over met name het aantal grafts wat ze zouden plaatsen. Om een keuze te maken, wist ik dat ik op consult moest gaan bij zowel HWI als Esteworld.

Bij HWI kreeg ik door het bekijken van hun filmpjes met BN-ers een behoorlijk marketing gevoel. Het lag er wat mij betreft iets te dik op. Niks ten nadelen van hun, maar ik hou daar gewoon niet zo van. Ik besloot daarom eerst op consult te gaan bij Esteworld, waar ik een week later terecht kon.

Het viel me meteen op dat het kantoor in IJsselstein er professioneel uit zag. Via dit forum wist ik dat het gesprek met Hidde of Margo zou zijn, dit bleek het laatste. Het gesprek met Margo was erg fijn. Ze komt eerlijk over en wist me toch wel dingen te vertellen die ik nog niet wist. Zo kwam de ACELL behandeling ter sprake en hoewel deze op de offerte wel was vermeldt, bleek deze niet perse noodzakelijk in mijn geval. Iets om goed over na te denken, want eigenlijk wist ik na dit gesprek al meteen dat ik voor Esteworld zou gaan.

Aanvankelijk wilde ik de reis in December gaan maken, ivm de winterstop (het niet kunnen sporten). Een onverwachte blessure veranderde de situatie en ik bleek al een week later ingepland te kunnen worden, waardoor het allemaal heel snel is gegaan.

Dag 1 (heenreis)
De vlucht was prima. Ik vloog heen met Turkish Airlines op Istanbul (SAW) en werd vriendelijk ontvangen door de chauffeur en naar het hotel gebracht. Het hotel is erg mooi en de kamers zijn goed en comfortabel. Goed om te weten: Een mondkapje is op het moment van schrijven overal verplicht (binnen/buiten/auto en dus ook in het hotel).
In de avond heb ik in het restaurant van het hotel gegeten, waar je echt prima kunt eten voor relatief weinig geld. Het valt direct op dat je hier veel lotgenoten ziet. Ik heb het idee dat ongeveer 1/3 van de hotelgasten daar waren voor een chirurgische ingreep. Je bent dus absoluut niet de enige en voelt je hierdoor minder opgelaten.

Dag 2 (behandeling)
Rond een uur of 7 opgehaald bij het hotel om vervolgens nog geen 5km verder bij de kliniek aan te komen. Onderweg 2 (Nederlandse) lotgenoten mee, wat erg gezellig was. Eenmaal in de kliniek werd het eerst het papierwerk in orde gemaakt. Even in chronologische volgorde: Betaling voldoen, bloedafname en daarna het papierwerk doorlezen en ondertekenen. Nu was het wachten op de uitslag van het bloedonderzoek.

Spannend momentje: Als mijn bloed zou aantonen dat ik COVID-19 positief zou zijn, dan zou het feest niet doorgaan. Hier heb ik eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan, dus dit wat wel even een ‘dingetje’.

In de kliniek waren er 2 Nederlandssprekenden hostesses, beide afkomstig uit België. Zij waren voornamelijk verantwoordelijk voor het vertalen en controleerden zo nu en dan of alles oke ging. Het werd me duidelijk dat ze het enorm druk hadden en hard werkten. Dit ging overigens (in mijn geval) niet ten koste van de aandacht naar mij toe.

En toen, only in Turkey: De arts stond in de file, waardoor ik wat langer moest wachten. Kan gebeuren (zeker in Istanbul) en erg was het niet. Ik had van tevoren een paar series gedownload op mijn telefoon en kon dus lekker verder kijken.
Toen de arts er eenmaal was, werd mijn nieuwe haarlijn getekend. Na 2 kleine aanpassingen waren zowel de arts als ik tevreden en kon het kaal scheren beginnen. Ik heb het nog nooit kaal gehad, dus dit was wel even ‘wennen’. Ik moet zeggen: Met de nieuwe haarlijn vond ik het niet misstaan. Ik heb er bewust voor gekozen om een roesje te nemen, met name omdat ik hier van iedereen lees dat de plaatselijke verdovingen echt pijnlijk zijn. Het doodt ook een beetje de tijd, omdat ja een beetje suf bent. Ik kan het iedereen (die geschikt is) aanbevelen. Ik heb 10 minuten geslapen en vanaf het moment dat ik wakker was tot aan de lunch heel relaxt meegemaakt.

Voor de lunch eerst op de rug gelegen, waarbij de gaatjes aan de voorzijde zijn gemaakt door de arts. Daarna op de buik om de grafts uit het donorgebied te halen. Toen was het tijd voor de lunch. Dit smaakte me echt prima en ging er allemaal in, zeker omdat ik al 19 uur niet had gegeten en gedronken (roesje).

Na de lunch zijn er 2 dames continu bezig geweest om de grafts terug te plaatsen. Het viel mij op dat ze dit erg geconcentreerd deden en er weinig werd gepraat, in tegenstelling tot sommige verhalen die ik hier lees (zangkunsten etc). Ik voelde mij de hele tijd op mijn gemak en dommelde af en toe zelfs wat weg. Uiteindelijk zijn er 2050 grafts geplaatst op een relatief klein oppervlakte. Toen zij klaar waren, ging het verband erop en kon ik voor nacontrole naar de arts. Die was tevreden met het resultaat en daarna werd de nazorg uitgelegd door de hostess.

Daarna terug naar het hotel, wat later op de avond toch wel een beetje afzien was. Je voorhoofd zwelt op, ik kreeg wat nek -en hoofdpijn en het was lastig om comfortabel te liggen op je rug met het nekkussen erbij. Met wat pijnstilling en de coolpack (beide meegegeven) was dit uiteindelijk toch redelijk te doen.

Ik heb deze reis alleen gemaakt, wat in principe prima te doen is, maar mocht je in de gelegenheid zijn om iemand mee te nemen die je kan ondersteunen waar nodig, dan is dat toch wel fijn.
Tip: Neem vanuit Nederland een coolpack mee. Je krijgt er 1 vanuit de kliniek mee, die je kan laten koelen in de vriezer bij de receptie. Maar zo kun je dus om en om afwisselen!

Dag 3 (rustdag)
Uitgerust en gewerkt. Had absoluut geen behoefte om in deze staat een citytrip oid te gaan doen. Er wordt ook aangeraden om ieder uur minstens 10 minuten te koelen. In het hotel ben je veel beter in de gelegenheid dit te doen.

Dag 4 (washing en vertrek)
Op dag 4 voel je je inmiddels echt vies en kun je niet wachten om uit te checken en naar de washing te gaan. Ik kan niet anders zeggen dan dat je je echt herboren voelt wanneer dit erop zit. Na de washing ben ik naar de luchthaven (IST) gebracht en kon mijn reis naar huis beginnen.

(Voorlopige) conclusie:
Hoewel ik prima besef dat het eindresultaat van mijn haar voor 90-95% bepaald in welke mate ik tevreden ben, is mijn ervaring tot nu enorm positief. Alles is tot in de puntjes verzorgd en goed geregeld. Nog voordat ik een vraag kon stellen, werd deze al beantwoordt door het contact met de nazorg-lijn. Over betrokkenheid gesproken: Margo stond klaar om al mijn vragen te beantwoorden en checkte continu of alles naar wens was. Ik heb geen seconde het gevoel gehad dat ik niet in goede handen was, of me ergens opgelaten over gevoeld.
Nu natuurlijk hopen op een mooie eindresultaat.. ik zal zo nu en dan een update blijven sturen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg unnamed (1).jpg‎ (95,9 KB, 604x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (2).jpg‎ (62,4 KB, 646x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (3).jpg‎ (143,1 KB, 629x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (4).jpg‎ (142,9 KB, 672x gelezen)
j440634 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2020, 22:59   #2
mchdvqzsfpql843
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2020
Berichten: 6
Geslacht:
Thumbs up

Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Altijd interessant en leerzaam om te lezen. Ik vind je nieuwe haarlijn qua vorm er vooralsnog goed uitzien. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Keep us posted!
mchdvqzsfpql843 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2020, 13:55   #3
j440634
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Berichten: 3
Geslacht:
Inmiddels na dag 10. De korstjes zijn er grotendeels af (door de laatste washing). Let niet op de 2 kale plekjes achterop, dit zijn mijn 'oorlogswondjes'
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg unnamed (6).jpg‎ (150,9 KB, 433x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (7).jpg‎ (149,2 KB, 605x gelezen)
j440634 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 13:12   #4
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
zo te zien een mooie haarlijn bij je gezicht en een goede dichtheid. 2050 grafst op een klein gebied.
Succes komende maanden.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2020, 08:45   #5
Stefstef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Dank je wel! Inmiddels 2,5 week verder en ik merk dat een deel van de haren al begint uit te vallen. Ben benieuwd de komende tijd!
Stefstef is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2020, 17:53   #6
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
En hoe staat het inmiddels met de HT ?
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2020, 20:15   #7
Stefstef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Ik zie nu dat ik waarschijnlijk met 2 profielen actief ben op dit forum, excuus hiervoor. Op mijn telefoon is dit profiel ‘standaard’ dus ik zal hiermee verder reageren.

We zijn nu 2 maanden verder en ik zit nog middenin de lastige periode. Het haar is echt goed uitgevallen en de zones eromheen veel dunner dan voorheen. Toch begint het getransplanteerde deel al flink te groeien en lijkt er per dag meer haar bij te komen.

Ik zal van de week even foto’s maken!
Stefstef is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2020, 20:19   #8
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefstef Bekijk bericht
Ik zie nu dat ik waarschijnlijk met 2 profielen actief ben op dit forum, excuus hiervoor. Op mijn telefoon is dit profiel ‘standaard’ dus ik zal hiermee verder reageren.

We zijn nu 2 maanden verder en ik zit nog middenin de lastige periode. Het haar is echt goed uitgevallen en de zones eromheen veel dunner dan voorheen. Toch begint het getransplanteerde deel al flink te groeien en lijkt er per dag meer haar bij te komen.

Ik zal van de week even foto’s maken!



Vooral doen
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2021, 22:43   #9
Stefstef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Het resultaat na 3 maanden
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 8974A0CD-679A-4679-8F4C-A67E9E78CD50.jpg‎ (142,1 KB, 406x gelezen)
Bestandstype: jpg F34E6C18-CC37-4AAC-B6A9-D8F2C8FC7B73.jpg‎ (132,2 KB, 331x gelezen)
Bestandstype: jpg 05A22E1A-8C09-4523-B9FA-CB05F84A3AAC.jpg‎ (138,9 KB, 366x gelezen)
Bestandstype: jpg 33CA9550-6BD9-4277-8ED0-39EE0EB8B960.jpg‎ (147,2 KB, 266x gelezen)
Stefstef is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2021, 01:07   #10
Bledder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2020
Berichten: 37
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefstef Bekijk bericht
Het resultaat na 3 maanden
Netjes! Ziet er goes uit. Ben vandaag 3 maanden verder ook.
Bledder is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2021, 02:44   #11
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefstef Bekijk bericht
Het resultaat na 3 maanden
Ngl ben wel eens kritisch op Turkse instellingen maar dit ziet er erg goed uit voor 3 maanden.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2021, 08:32   #12
Stefstef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bledder Bekijk bericht
Netjes! Ziet er goes uit. Ben vandaag 3 maanden verder ook.
Thanks, bij jou ziet het er ook goed uit! De eerste maanden is het echt flink afzien, maar gelukkig zijn we daar inmiddels doorheen Op naar een volle haardos!
Stefstef is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 21:06   #13
Buitenposter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefstef Bekijk bericht
Het resultaat na 3 maanden

Netjes! Hoe ziet het er nu uit? Ik heb een vergelijkbare situatie. Alleen mn inhammen
Buitenposter is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 22:04   #14
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Ik ben ook heel benieuwd naar een update.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2000 grafts, esteworld, haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.