Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 mei 2021, 19:04   #16
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Wanneer ben je begonnen met je ontvangstgebied te wassen? Ik zou daar in de eerste week echt heel erg voorzichtig mee zijn. Of bedoel je schuim over je ontvangstgebied laten lopen en dat er even later weer afspoelen?

Uit onderzoek blijkt dat je op de 1e en 2e dag na je behandeling altijd je graft verliest als er aan een haartje getrokken wordt. Pas tegen dag 6 zal de graft altijd blijven zitten als er aan een haartje getrokken wordt. Bij korstjes in het ontvangstgebied moet wat langer voorzichtiger worden omgegaan: t/m dag 5 verlies je je graft altijd als er aan een korstje getrokken wordt, pas vanaf dag 9 zal de graft altijd blijven zitten als je een korstje eraf trekt.

Bron: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16442039/


Het meerdere malen per dag wassen zal wel bedoeld zijn om de kans op ontstekingen zoveel mogelijk te voorkomen in de eerste dagen, om de huid soepel te houden en om de korstjes zo snel mogelijk te verwijderen. Je bent een week verder en ik zie geen gekke kleuren of korsten op je foto, ik zou niet weten waarom je niet terug zou kunnen naar 1x per dag wassen.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2021, 20:18   #17
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Update:

Het is nu precies een week geleden dat ik mijn HT heb ondergaan en ik ben tot nu toe erg tevreden.

Mijn ontvangstgebied ziet er al een stuk minder rood uit en is ook helemaal niet gevoelig. Mijn donorgebied is ook al grotendeels hersteld al is dit gebied nog wel behoorlijk gevoelig.

Bijgevoegd twee foto's. Vanochtend gemaakt na het douchen. Het is goed te zien dat er op de inhammen wat meer grafts zitten. Dit is ook prima aangezien ik op het middelste gedeelte nog haren heb groeien (dit is dus wat verdikt).

Heb wel even een algemene vraag:

Ik was zowel mijn donorgebied als ontvangstgebied twee keer met de speciale shampoo die ik heb meegekregen van de kliniek. Echter heb ik het gevoel dat mijn donorgebied er pijnlijker van wordt.

Is het volgens jullie echt noodzakelijk om ook het donorgebied twee keer per dag te wassen? Het liefste ga ik daar alleen calendula zalf toepassen en was ik alleen nog het ontvangstgebied.

Heb het ook mijn kliniek gevraagd maar zij hebben hier niet een hele duidelijke richtlijn in. Zolang ik het ontvangstgebied maar wel echt blijf wassen.

Ben benieuwd of mensen op dit forum mij hierin advies kunnen geven.
Ziet er nu al super goed uit. Veel minder rood dan vaak voorbij komt. Zijn er nog andere dingen die je doet behalve twee keer per dag wassen? Zoutspray lees ik soms over, en calendula zalf om de schilfering tegen te gaan dus?
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2021, 20:35   #18
Rastaboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2018
Berichten: 37
Geslacht:
Ziet er goed uit FVDS! Zowel je donorgebied als je transplantatie gebied zien er al goed uit
Rastaboy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2021, 21:12   #19
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Wanneer ben je begonnen met je ontvangstgebied te wassen? Ik zou daar in de eerste week echt heel erg voorzichtig mee zijn. Of bedoel je schuim over je ontvangstgebied laten lopen en dat er even later weer afspoelen?

Uit onderzoek blijkt dat je op de 1e en 2e dag na je behandeling altijd je graft verliest als er aan een haartje getrokken wordt. Pas tegen dag 6 zal de graft altijd blijven zitten als er aan een haartje getrokken wordt. Bij korstjes in het ontvangstgebied moet wat langer voorzichtiger worden omgegaan: t/m dag 5 verlies je je graft altijd als er aan een korstje getrokken wordt, pas vanaf dag 9 zal de graft altijd blijven zitten als je een korstje eraf trekt.

Bron: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16442039/


Het meerdere malen per dag wassen zal wel bedoeld zijn om de kans op ontstekingen zoveel mogelijk te voorkomen in de eerste dagen, om de huid soepel te houden en om de korstjes zo snel mogelijk te verwijderen. Je bent een week verder en ik zie geen gekke kleuren of korsten op je foto, ik zou niet weten waarom je niet terug zou kunnen naar 1x per dag wassen.
Bedankt voor je reactie en advies man man. Ik ben op de 3e dag na mijn behandeling heel voorzichtig 2x per dag deppend mijn ontvangstgebied gaan wassen waarbij ik het donorgebied licht masserend waste. Dit heb ik elke dag gedaan tot vanochtend. Ik mocht namelijk precies een week later gaan beginnen met het zachtjes masserend wassen van mijn ontvangstgebied.

Vanochtend heb ik alleen mijn ontvangstgebied gewassen en het donorgebied dus even overgeslagen i.v.m. de gevoeligheid.

Ik heb dus op de dag van behandeling en op de twee dagen daarna niks gewassen (überhaupt niks aangeraakt) en ben uiterst voorzichtig geweest.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2021, 21:13   #20
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Ziet er nu al super goed uit. Veel minder rood dan vaak voorbij komt. Zijn er nog andere dingen die je doet behalve twee keer per dag wassen? Zoutspray lees ik soms over, en calendula zalf om de schilfering tegen te gaan dus?
Bedankt kerel. Goed om te horen. Ik heb van de kliniek geen zoutspray meegekregen en naast het wassen met de shampoo doe ik dus alleen die zalf 1x per dag toepassen. (Mijn vriendin smeert het lekker dik in hehe).
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2021, 21:14   #21
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rastaboy Bekijk bericht
Ziet er goed uit FVDS! Zowel je donorgebied als je transplantatie gebied zien er al goed uit
Bedankt man. Goed om te horen. Hoop dat mijn donorgebied gauw minder gevoelig word en dan ben ik helemaal happy. Ik kan nou ook gewoon weer normaal op mijn zij gaan slapen i.p.v. op mijn rug. Ook super fijn.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 13:53   #22
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Update - 10 dagen na de behandeling.

Het is vandaag 10 dagen na de behandeling en ik ben nagenoeg korstenvrij.

Ik ben erg tevreden met het resultaat. Het is voor mijn een enorme vooruitgang ten opzichte van hoe mijn situatie was. Zowel qua haarlijn als qua concentratie.

Er zijn helaas al wel wat kleine haartjes verloren gegaan bij het zachtjes uitmasseren van de korstjes maar uiteraard zitten de grafts er nog gewoon.

De komende weken ga ik hoogstwaarschijnlijk nog veel meer meer haartjes verliezen en dan begint het grote geduld hebben.

Ik heb er iniedergeval veel vertrouwen in.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20210510_123606.jpg‎ (143,1 KB, 486x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210510_123946.jpg‎ (113,7 KB, 417x gelezen)
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 14:40   #23
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Ziet er netjes uit man! Ga je volgen.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 19:46   #24
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Ziet er netjes uit man! Ga je volgen.
Bedankt man. Leuk om te horen!
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 21:04   #25
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Update - 10 dagen na de behandeling.

Het is vandaag 10 dagen na de behandeling en ik ben nagenoeg korstenvrij.

Ik ben erg tevreden met het resultaat. Het is voor mijn een enorme vooruitgang ten opzichte van hoe mijn situatie was. Zowel qua haarlijn als qua concentratie.

Er zijn helaas al wel wat kleine haartjes verloren gegaan bij het zachtjes uitmasseren van de korstjes maar uiteraard zitten de grafts er nog gewoon.

De komende weken ga ik hoogstwaarschijnlijk nog veel meer meer haartjes verliezen en dan begint het grote geduld hebben.

Ik heb er iniedergeval veel vertrouwen in.
Ziet er goed uit, belooft een mooi resultaat
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2021, 22:41   #26
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Ziet er goed uit, belooft een mooi resultaat
Thanks kerel. Ik heb er vertrouwen in. Nu heel veel geduld hebben.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2021, 16:17   #27
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Update - 10 dagen na de behandeling.

Het is vandaag 10 dagen na de behandeling en ik ben nagenoeg korstenvrij.

Ik ben erg tevreden met het resultaat. Het is voor mijn een enorme vooruitgang ten opzichte van hoe mijn situatie was. Zowel qua haarlijn als qua concentratie.

Er zijn helaas al wel wat kleine haartjes verloren gegaan bij het zachtjes uitmasseren van de korstjes maar uiteraard zitten de grafts er nog gewoon.

De komende weken ga ik hoogstwaarschijnlijk nog veel meer meer haartjes verliezen en dan begint het grote geduld hebben.

Ik heb er iniedergeval veel vertrouwen in.
Ziet er goed uit! Het verloren gaan van die kleine haartjes is niet erg heb ik begrepen. Voelde zeker als een opluchting toen je korstenvrij was? Bij mij tenminste wel.
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2021, 02:00   #28
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iqbal Bekijk bericht
Ziet er goed uit! Het verloren gaan van die kleine haartjes is niet erg heb ik begrepen. Voelde zeker als een opluchting toen je korstenvrij was? Bij mij tenminste wel.
Bedankt voor je reactie! Gelukkig maar

Ja dat voelde zeker als een opluchting. Vooral ook omdat het er niet heel smakelijk uit zag. Zolang je te maken hebt met zwellingen en met korstjes dan is het gewoon niet prettig om iemand te zien.

Ik kan nu gewoon buiten de deur komen en ik krijg zeer positieve reacties, al blijf ik herhalen dat het eerst allemaal weer uit gaat vallen
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2021, 18:44   #29
Iqbal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2021
Berichten: 43
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie! Gelukkig maar

Ja dat voelde zeker als een opluchting. Vooral ook omdat het er niet heel smakelijk uit zag. Zolang je te maken hebt met zwellingen en met korstjes dan is het gewoon niet prettig om iemand te zien.

Ik kan nu gewoon buiten de deur komen en ik krijg zeer positieve reacties, al blijf ik herhalen dat het eerst allemaal weer uit gaat vallen
Haha herkenbaar. Helaas is dat ook onderdeel van het proces, maar tijd vliegt zo om joh!
Iqbal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2021, 20:24   #30
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iqbal Bekijk bericht
Haha herkenbaar. Helaas is dat ook onderdeel van het proces, maar tijd vliegt zo om joh!
Ik hoop het man...
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2000 grafts, ht 30 jaar, transhair

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.