Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 oktober 2021, 20:36   #1
jordyvos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2020
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Geslacht:
3600 GRAFTS | Esteworld november 2020 + resultaat 2021

Hi allemaal,

Vorig jaar oktober heb ik op het haarweb een account gemaakt omdat ik erg twijfelde over een haartransplantatie. Het haarweb heeft mij destijds enorm geholpen met alle reviews van anderen, dat ik het nu, 11 maanden na mijn haartransplantie bij Esteworld leuk vind om mijn ervaring te delen. Ik hoop dat mensen die nog twijfelen iets hebben aan mijn ervaring.

In oktober 2020 heb ik bij 3 klinieken advies opgevraagd. Een van die klinieken was in Amsterdam waarbij ze ook in Nederland de transplantatie zouden uitvoeren. Ik heb destijds niet voor deze kliniek gekozen omdat ze in Nederland (wellicht nu anders) niet meer dan 2000 grafts willen (ver)plaatsen. Naast de kliniek in Amsterdam heb ik contact gehad met 2 klinieken die opereren in Istanbul. Door de toen huidige coronasituatie vond ik dit wel spannend, omdat reisbeperkingen snel konden wijzigen.

Op het haarweb las ik o.a. veel positieve ervaringen over Esteworld. Ik ben bij hen op consult geweest (digitaal, via teams) waarna zij een offerte hebben opgesteld met daarin het advies (aantal grafts en positie), prijs, en overzicht van het totale proces (behandeling, nazorg etc). Uiteindelijk heb ik gekozen voor Esteworld omdat de prijs lager was en vanwege de vele positieve reviews. Nog geen 4 weken later zat ik in het vliegtuig naar Istanbul.

Bij aankomst in Istanbul was alles echt top geregeld. Ik had een leuke (privé) taxichauffeur die mij van het vliegveld haalde en naar het hotel bracht. De kosten voor alle transfers, hotel en ontbijt zaten overigens bij de prijs van de behandeling in. Zelf heb ik nog de vlucht betaald; maar vanuit Nederland heeft Esteworld mij wel bepaalde vluchten geadviseerd. De dag na aankomst werd ik vroeg opgehaald vanuit het hotel met nog 2 andere Nederlanders. Dat was op zich prettig; het gevoel dat je samen de dag in gaat en dat je toch even in het Nederlands kan bijpraten.

Het onthaal in de kliniek in Istanbul is professioneel maar ook prettig en persoonlijk. Er was een Nederlandstalige hostess die ons (alle 3 de Nederlanders) de hele dag bijstond. De chirurgen en verpleegkundigen spreken namelijk niet zo veel Engels. De kliniek heb ik als fijn ervaren, maar het is een flinke fabriek. Er worden per dag veel operaties uitgevoerd (je kunt er ook terecht voor neusoperaties etc).

En toen ging het beginnen. De chirurg tekent je nieuwe haarlijn en vraagt of je het hier mee eens bent. Hier had ik niet zo veel op aan te merken. Zij had er al honderden achter de rug; dus ging er toch wel van uit dat die getekende haarlijn uit ervaring zou moeten kloppen. Vervolgens naar de ‘kapper’ waar je kaal wordt geschoren en wordt daarna in de behandelkamer (elke patiënt had een eigen kamer) de verdoving toegediend. Dit vond ik minder prettig. Hoewel ik van de andere 2 Nederlanders hoorden dat zij hier geen moeite mee hadden, vond ik dit toch wel het minste van de gehele behandeling. Wellicht overgevoelig? Nadat alles was verdoofd (na 1 a 2 minuten) kon de behandeling beginnen. 3 dames beginnen met het uitnemen van de haarzakjes. De chirurg maakt de nieuwe gaatjes voor de haren waarna weer 3 dames de haarzakjes 1 voor 1 terugplaatsen. Al met al heeft de operatie zo’n 8 uur geduurd. Halverwege nog een kleine lunch gehad en vertelde de chirurg mij op het einde dat het resultaat fantastisch zou gaan worden. Nou, we zullen het zien…

Esteworld biedt naar de haartransplantatie ook de Acell behandeling aan. Ik heb hier veel over gelezen op het forum, maar keiharde feiten worden nergens gegeven. Toch heb ik deze extra behandeling uit laten voeren. Mijn hoofd was toch al goed verdoofd en als je er dan toch bent… Over het resultaat van de Acell later meer..

Na de behandeling werden we opgehaald door onze transfer die ons terugbracht naar het hotel. Mijn hoofd was goed opgezet (zie foto’s) en tegen de zwelling kregen we antibiotica en een zwarte band om ons hoofd. Die eerste nacht heb ik nauwelijks geslapen. We kregen goede pijnstillers, maar op je rug slapen (en bang dat je veel beweegt en haarzakjes beschadigd..) is niet voor herhaling vatbaar. Op de rustdag (dag na de behandeling) met ik met een tourguide door Istanbul gereden. Fijn om toch even buiten te zijn en iets van de mooie stad te kunnen zien. De dag erop terug naar de kliniek waar ze de eerste washing uitvoerden en lieten zien hoe we thuis de 9 dagen daarop ons hoofd konden wassen.

En toen begon het leuk te worden. Thuis begonnen de haartjes al snel te groeien (die helaas ook net zo snel weer uitvielen) en tijdens het herstelproces heb ik veel contact gehad met de nazorglijn van Esteworld. Ze hebben daarvoor een emailadres, maar ook een whatsapp nummer waar je vragen en foto’s heen kunt sturen. Het donorgebied had veel last van Shockloss (zie foto’s) en bovenop mijn hoofd ontstonden tijdens de groeifase veel ingegroeide haren. Dat resulteerde in grote pukkels. De nazorg adviseerde een speciale antibioticazalf, waarna de pukkels binnen twee weken weer verdwenen waren.

Nu zijn we vandaag precies 11 maanden verder. In principe nog niet geheel op het eindresultaat, maar ik verwacht niet dat er nog veel zal gebeuren. Wel grappig om te vertellen is dat ik voorafgaand aan de transplantatie helemaal geen krullen had. De afgelopen maanden heb ik het dunne kroeshaar er steeds bij de kapper af laten knippen, in de hoop dat het ‘nieuwe’ haar weer stijl zou worden. Maar helaas; vandaag de dag krult het nog steeds. Beter krulhaar dan geen haar..?

Bovenop mijn hoofd en kruin was het haar voorafgaand aan de transplantatie ook erg dun (en blond omdat er veel zon door kon schijnen). Wellicht dat dat door de Acell komt? Mijn haar is nu dikker als ooit tevoren.
Al met al heb ik een zeer prettige ervaring gehad met deze kliniek. Vooral de nazorg in Nederland was fijn op het moment dat ik ‘met mijn handen in het haar zat’. Voor mij in ieder geval een aanrader en ik hoop dat degene die op Haarweb zit iets heeft aan mijn ervaring.

Groet,
Jordy Vos
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1voor de operatie 1.jpg‎ (130,8 KB, 494x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 voor de operatie 2.jpg‎ (141,1 KB, 337x gelezen)
Bestandstype: jpg 3 voor de operatie 3.jpg‎ (128,6 KB, 333x gelezen)
Bestandstype: jpg 4 na de operatie zelfde dag.jpg‎ (127,5 KB, 277x gelezen)
Bestandstype: jpg 5 na de operatie zelfde dag.jpg‎ (144,4 KB, 286x gelezen)
jordyvos is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2021, 20:45   #2
jordyvos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2020
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Geslacht:
Fotos deel 2

Fotos deel 2
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 6 dag na de operatie.jpg‎ (135,9 KB, 243x gelezen)
Bestandstype: jpg 7 donorgebied 2 dagen na operatie.jpg‎ (139,0 KB, 207x gelezen)
Bestandstype: jpg 8 op de terug reis.jpg‎ (143,1 KB, 153x gelezen)
Bestandstype: jpg 9, 1 week na behandeling.jpg‎ (136,9 KB, 178x gelezen)
Bestandstype: jpg 10, 1 week na behandeling.jpg‎ (144,6 KB, 179x gelezen)
jordyvos is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2021, 20:46   #3
jordyvos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2020
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Geslacht:
Fotos deel 3

Fotos deel 3
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 11, 2 weken na behandeling.jpg‎ (143,6 KB, 190x gelezen)
Bestandstype: jpg 12, 2 weken na behandeling.jpg‎ (146,9 KB, 162x gelezen)
Bestandstype: jpg 13, 1 maand na behandeling.jpg‎ (135,0 KB, 195x gelezen)
Bestandstype: jpg 14, 1 maand na behandeling.jpg‎ (145,3 KB, 177x gelezen)
Bestandstype: jpg 15, 6 weken na behandeling.jpg‎ (134,8 KB, 189x gelezen)
jordyvos is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2021, 20:46   #4
jordyvos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2020
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Geslacht:
Fotos deel 4

Fotos deel 4
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 16, 10 weken na behandeling.jpg‎ (137,8 KB, 286x gelezen)
Bestandstype: jpg 17, 3 maanden na behandeling.jpg‎ (145,1 KB, 373x gelezen)
Bestandstype: jpg 18, 5 maanden na behandeling.jpg‎ (148,8 KB, 368x gelezen)
Bestandstype: jpg 19, 5 maanden na behandeling.jpg‎ (146,9 KB, 385x gelezen)
Bestandstype: jpg 20, 7 maanden na behandeling.jpg‎ (142,9 KB, 360x gelezen)
jordyvos is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2021, 20:47   #5
jordyvos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2020
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Geslacht:
Fotos deel 5

Fotos deel 5
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 21, 7 maanden na behandeling.jpg‎ (145,5 KB, 563x gelezen)
Bestandstype: jpg 22, 7 maanden na behandeling.jpg‎ (140,1 KB, 506x gelezen)
Bestandstype: jpg resultaat 10 maanden.jpg‎ (125,5 KB, 637x gelezen)
jordyvos is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2021, 22:12   #6
Wg88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2019
Locatie: Hollandia
Berichten: 35
Geslacht:
Heb je ook foto’s van voor de behandeling?
Wg88 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2021, 10:55   #7
jordyvos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2020
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Geslacht:
Foto´s voor:

Yes!

Foto´s voor:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20201016_131718.jpg‎ (148,0 KB, 429x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20201016_131722.jpg‎ (154,7 KB, 409x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20201016_131730.jpg‎ (152,1 KB, 474x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20201016_131735.jpg‎ (146,9 KB, 559x gelezen)
jordyvos is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2021, 13:28   #8
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordyvos Bekijk bericht
Fotos deel 5
Ziet er goed uit, en het zal vast dikker worden komende maanden!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2021, 20:21   #9
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Ongelofelijk hoe anders je er uit ziet! Top resultaat
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2021, 19:53   #10
Blauwbaard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2014
Berichten: 87
Geslacht:
Zo wat een verschil zeg. Super!
Blauwbaard is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2021, 14:24   #11
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
Ja ziet er echt super uit!
Wat een verschil!
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2021, 15:37   #12
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Wauw, hier mag je echt super blij mee zijn. Je hele voorste hoofdhelft was kaal en moet je nu zien. Prima dichtheid gerealiseerd voor zo een groot oppervlakte. Enjoy!!!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2022, 12:32   #13
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 120
Geslacht:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je er momenteel bij staat :-). Wil je het eindresultaat eens met ons delen?
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2022, 14:52   #14
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
hij staat ook op de website van esteworld met zijn resultaat

https://www.esteworld-haartransplant...transplantatie
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
acell, esteworld, istanbul

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.