Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 augustus 2020, 23:39   #31
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Even weer een update van mijn kant, 48 dagen na de HT.

Ik merk dat het donorgebied met name jeukt, met name aan de onderkant. Daar zijn ook wat puistjes te vinden en wat kleine plekjes/wondjes? Ik probeer er zoveel mogelijk af te blijven...

Het transplantatiegebied, daar gebeurt nog niet zo veel, tsja, ik had niet anders verwacht. Ik heb wel het idee dat ik soms stoppeltjes zie. Kan dat al? Ik heb een close up bijgevoegd.

Verder ook een vergelijking van de voorkant en zijkant.

Al met al ben ik, ook al is er nog geen resultaat, nu al blij dat ik de behandeling gedaan heb!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg vergelijking voor.jpg‎ (45,5 KB, 395x gelezen)
Bestandstype: jpg vergelijking zij.jpg‎ (46,0 KB, 365x gelezen)
Bestandstype: jpg closeup48dagen.jpg‎ (83,4 KB, 455x gelezen)
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2020, 15:26   #32
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
vergeet dit niet te kijken over een 2e fue

https://www.youtube.com/watch?v=abMqk-8Rrh0&t=223s
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2020, 15:32   #33
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Hoi @dutchrobh,

Leuk om je posts te lezen, vooral ook omdat je bij Nielsen bent behandeld. Had zelf ook Nielsen overwogen, maar durfde het toch niet aan, omdat ik er te weinig over kon vinden en/of lezen.

Nu ik jouw ontwikkelingen zie, ziet het er netjes uit. Het lijkt er idd op dat er nu stoppels opkomen. Nu je ongeveer twee maanden verder bent, zou dat niet eens zo gek zijn.
Over het algemeen lees ik dat het haar vanaf de derde maand begint te groeien, maar het komt er denk ik op neer dat elk persoon toch weer een heel andere ontwikkeling doorloopt.
Zelf ben ik pas een maand verder en merk dat er nog geen enkel getransplanteerde haar is uitgevallen. Dacht zelf dat dat al gebeurd had moeten zijn, misschien komt het nog, maar bij jou gebeurde dat volgens mij na ruim twee weken, als ik mij dat goed herinner.

Ben wel benieuwd in hoeverre voeding en levenstijl ook te maken heeft met dat het per persoon kan verschillen. Zou je misschien willen delen in hoeverre je ook let op je voeding, welke supplementen je slikt, in hoeverre je wel/niet rookt, sport en/of alcohol drinkt?

Succes verder met je herstel en verdere ontwikkelingen! Dat je voorspoedig een volle haarbos mag krijgen en blijven houden. Blijf vooral doorgaan met posten!
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2020, 19:08   #34
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjds Bekijk bericht
Nu ik jouw ontwikkelingen zie, ziet het er netjes uit. Het lijkt er idd op dat er nu stoppels opkomen. Nu je ongeveer twee maanden verder bent, zou dat niet eens zo gek zijn.

...

Zelf ben ik pas een maand verder en merk dat er nog geen enkel getransplanteerde haar is uitgevallen. Dacht zelf dat dat al gebeurd had moeten zijn, misschien komt het nog, maar bij jou gebeurde dat volgens mij na ruim twee weken, als ik mij dat goed herinner.

Ben wel benieuwd in hoeverre voeding en levenstijl ook te maken heeft met dat het per persoon kan verschillen. Zou je misschien willen delen in hoeverre je ook let op je voeding, welke supplementen je slikt, in hoeverre je wel/niet rookt, sport en/of alcohol drinkt?
Dank

Ik zie ook dat jij al wat stoppels ontwikkelt. Dat is een goed gevoel he? Als ik over mijn transplantatiegebied wrijf voel ik ook de stoppeltjes. Het lijkt met de dag meer te voelen, maar ik geef toe dat ik er natuurlijk iedere dag op let.

Wat betreft leefstijl vind ik dat ook wel een interessant punt. Ik eet erg gezond. Ben zelf verpleegkundige en voedingsconsulent. Ik eet met name veel groenten en fruit en eet beperkt suikers en koolhydraten. Ik ben van gezond gewicht (1.65cm en 58 kg), gezond BMI. Ik rook niet (niet meer, heb tot 3 jaar terug af en toe gerookt). Ik drink ongeveer 2-3 glazen alcohol per week, maar soms ook niets.

Ik sport ongeveer 2 keer per week. Soms iets vaker. Hardlopen, fitness en yoga.

Verder gebruik ik momenteel Finasteride sinds afgelopen mei. TIjdens de transplantatie ben ik daar 2 weken mee gestopt.

Hoe zit dit bij jou?
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2020, 19:38   #35
Jensonius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2020
Berichten: 11
Geslacht:
Iemand advies om roodheid in transplantatie - en donorgebied tegen te gaan?
Ik zit nu op 1,5 maand na operatie en heb nog steeds last van paars/rode schijn.

Greetings
Jensonius is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2020, 20:06   #36
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Het verschilt per persoon hoe de huid zich hersteld. Daar valt helaas weinig (noemenswaardigs) tegen te doen.

Bij mij houdt het ongeveer 3.5 maand aan (ik heb nu net mijn tweede HT gehad).
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2020, 10:07   #37
Haarklaas
Haardeskundige in wording
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jensonius Bekijk bericht
Iemand advies om roodheid in transplantatie - en donorgebied tegen te gaan?
Ik zit nu op 1,5 maand na operatie en heb nog steeds last van paars/rode schijn.

Greetings
Ik ben zelf nu 3 maanden onderweg en moet zeggen dat het met vlagen roder is dan andere keren. Weet bijna zeker dat dit door de minoxidil komt, na het smeren wordt het roder, als ik een dag vergeet is het minder rood. Wellicht is het dus minoxidil, als je dat niet gebruikt is het de gewoonlijke roodheid; het zoeken/verbinden naar haarvaatjes voor de grafts.

Succes!
Haarklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2020, 18:49   #38
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jensonius Bekijk bericht
Iemand advies om roodheid in transplantatie - en donorgebied tegen te gaan?
Ik zit nu op 1,5 maand na operatie en heb nog steeds last van paars/rode schijn.

Greetings
Ik heb Aloë Vera en Bepanthen crème geprobeerd. Ze werken wel lekker verkoelend, maar de roodheid ging bij mij niet weg.
Wel merkte ik dat de roodheid kwam nadat ik met warm water ging douchen en mijn haar ging wassen.
Het is mij opgevallen dat toen ik vervolgens kouder water ging gebruiken geen last meer had van roodheid.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2020, 19:07   #39
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchrobh Bekijk bericht
Dank

Ik zie ook dat jij al wat stoppels ontwikkelt. Dat is een goed gevoel he? Als ik over mijn transplantatiegebied wrijf voel ik ook de stoppeltjes. Het lijkt met de dag meer te voelen, maar ik geef toe dat ik er natuurlijk iedere dag op let.

Wat betreft leefstijl vind ik dat ook wel een interessant punt. Ik eet erg gezond. Ben zelf verpleegkundige en voedingsconsulent. Ik eet met name veel groenten en fruit en eet beperkt suikers en koolhydraten. Ik ben van gezond gewicht (1.65cm en 58 kg), gezond BMI. Ik rook niet (niet meer, heb tot 3 jaar terug af en toe gerookt). Ik drink ongeveer 2-3 glazen alcohol per week, maar soms ook niets.

Ik sport ongeveer 2 keer per week. Soms iets vaker. Hardlopen, fitness en yoga.

Verder gebruik ik momenteel Finasteride sinds afgelopen mei. TIjdens de transplantatie ben ik daar 2 weken mee gestopt.

Hoe zit dit bij jou?
Ja, ik vind het best verrassend dat er idd al stoppels opkomen, terwijl ik pas amper een maandje verder ben. Is inderdaad een heel fijn gevoel om er heel lichtjes aan te zitten. Ik let er eigenlijk ook wel elke dag op, puur uit nieuwsgierigheid en ongeduld. Weet niet of het echt zo is, maar het lijkt er bij mij ook idd op dat het er steeds al meer bij komt. Zou heel mooi zijn. Tof om te horen dat het bij jou ook voorspoedig gaat.

Het valt mij op dat wij qua leefstijl niet eens zo veel van elkaar verschillen.

Ik doe 3 - 4 keer per week aan krachttraining en eet daarnaast voornamelijk veel groente, fruit en eiwitten (magere kwark, kipfilet, tonijn en vooral veel eieren). Wat betreft koolhydraten eet ik havermout, aardappelen of witte rijst).
Ook rook ik niet (nooit een roker geweest) en drink ik ook geen alcohol (héél soms een biertje, wijntje of cocktailtje), maar voor en na de HT helemaal niet.
Gebruik geen haarmedicatie, maar wel slik ik supplementen, zoals Biotine, Selenium, Zink, Vitamine C, Biergist en Ginkgo Biloba. Ook drink ik nu sinds de HT dagelijks rodebietensap, puur om de doorbloeding (naar de haarzakjes) te verbeteren.

Wel interessant om te lezen dat jij ook best een gezonde leefstijl hebt en in een vroege stadium al stoppels voelt. Hoeft natuurlijk verder niks te betekenen om conclusies uit te trekken, maar is iig best toevallig.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2020, 19:27   #40
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Rodebietensap goed voor de haarzakjes? Why

Is dat een beetje te zuipen?
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2020, 20:13   #41
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Niets mis met rodebietensap, het bevat vooral erg veel nitraat en daardoor goed voor doorbloeding (wielrenners drinken het bijv om die reden). Maar of het echt een toegevoegde waarde heeft, daar zet ik grote vraagtekens bij ook al drink ik het zelf haast dagelijks. Van de andere kant; baat het niet dan schaadt het niet.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2020, 21:24   #42
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjds Bekijk bericht
Ja, ik vind het best verrassend dat er idd al stoppels opkomen, terwijl ik pas amper een maandje verder ben. Is inderdaad een heel fijn gevoel om er heel lichtjes aan te zitten. Ik let er eigenlijk ook wel elke dag op, puur uit nieuwsgierigheid en ongeduld. Weet niet of het echt zo is, maar het lijkt er bij mij ook idd op dat het er steeds al meer bij komt. Zou heel mooi zijn. Tof om te horen dat het bij jou ook voorspoedig gaat.

Het valt mij op dat wij qua leefstijl niet eens zo veel van elkaar verschillen.

Ik doe 3 - 4 keer per week aan krachttraining en eet daarnaast voornamelijk veel groente, fruit en eiwitten (magere kwark, kipfilet, tonijn en vooral veel eieren). Wat betreft koolhydraten eet ik havermout, aardappelen of witte rijst).
Ook rook ik niet (nooit een roker geweest) en drink ik ook geen alcohol (héél soms een biertje, wijntje of cocktailtje), maar voor en na de HT helemaal niet.
Gebruik geen haarmedicatie, maar wel slik ik supplementen, zoals Biotine, Selenium, Zink, Vitamine C, Biergist en Ginkgo Biloba. Ook drink ik nu sinds de HT dagelijks rodebietensap, puur om de doorbloeding (naar de haarzakjes) te verbeteren.

Wel interessant om te lezen dat jij ook best een gezonde leefstijl hebt en in een vroege stadium al stoppels voelt. Hoeft natuurlijk verder niks te betekenen om conclusies uit te trekken, maar is iig best toevallig.
Beetje off-topic, maar ik vroeg me af of jij door krachttraining in de afgelopen jaren hebt gemerkt dat dit een negatieve impact heeft op je haarsituatie? Zelf begin ik binnenkort weer met fitnessen (heb voor thuis een bankdrukset aangeschaft met wat stangen, dumbells, etc.). In het verleden ben ik erg actief geweest en nam ik ook creatine en proteïnepoeder. Dat eerste zou slecht kunnen zijn voor het haar, dus daar ben ik al lang mee gestopt. Maar wel benieuwd naar je ervaringen.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2020, 00:55   #43
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Beetje off-topic, maar ik vroeg me af of jij door krachttraining in de afgelopen jaren hebt gemerkt dat dit een negatieve impact heeft op je haarsituatie? Zelf begin ik binnenkort weer met fitnessen (heb voor thuis een bankdrukset aangeschaft met wat stangen, dumbells, etc.). In het verleden ben ik erg actief geweest en nam ik ook creatine en proteïnepoeder. Dat eerste zou slecht kunnen zijn voor het haar, dus daar ben ik al lang mee gestopt. Maar wel benieuwd naar je ervaringen.
Das eigenlijk helemaal geen gekke vraag @PJKG,

Toen ik mijn topic begon had ik het daar ook over gehad. Tenminste, dat ik heel sterk het gevoel heb dat de negatieve impact niet door krachttraining en/of creatine was gekomen.

Krachttraining doe ik nu al zo'n 17 jaar en heb af en toe periodes gehad waarin ik een crea-kuurtje had. Geen negatieve impact opgemerkt.

Waar ik bij mijn topic over schreef was dat ik eeuwig spijt heb dat ik mij liet overhalen om anabolen een keer te testen. Daarna merkte ik dat mijn lichaam rare reacties had, waaronder een sneller proces van haaruitval.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2020, 01:13   #44
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Rodebietensap goed voor de haarzakjes? Why

Is dat een beetje te zuipen?
Het is idd wat @Pietjeee aangeeft dat ik het ook drink vanwege een goede doorbloeding en "baat het niet, dan schaadt het niet."

De theorie die ik veel lees is dat het haar dunner wordt, omdat het bloed vanwege een slechte doorbloeding de haarzakjes slecht tot niet bereikt.
Om die reden denk ik dat het zou kunnen helpen om de doorbloeding te verbeteren.
Ik denk niet dat dit dé oplossing is om haar uitval te stoppen of te voorkomen (maar hoop wel stiekem dat het op zn minst afremt).

Heel eerlijk, het is niet mijn favoriete sap. Ik zou het zeker niet drinken als het alleen dezelfde functie heeft als limonade.
Maar als je het in een blender doet met banaan en bevroren aardbeien (en frambozen) dan is het wel heel lekker.
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2020, 02:06   #45
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjds Bekijk bericht
Das eigenlijk helemaal geen gekke vraag @PJKG,

Toen ik mijn topic begon had ik het daar ook over gehad. Tenminste, dat ik heel sterk het gevoel heb dat de negatieve impact niet door krachttraining en/of creatine was gekomen.

Krachttraining doe ik nu al zo'n 17 jaar en heb af en toe periodes gehad waarin ik een crea-kuurtje had. Geen negatieve impact opgemerkt.

Waar ik bij mijn topic over schreef was dat ik eeuwig spijt heb dat ik mij liet overhalen om anabolen een keer te testen. Daarna merkte ik dat mijn lichaam rare reacties had, waaronder een sneller proces van haaruitval.
Goed om te weten dat creatine voor jou geen negatieve gevolgen heeft gehad. Van anabole steroïden is het inderdaad bekend dat het haaruitval kan accelereren.. dus inderdaad niet zo handig om dat te gebruiken :p
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3000 grafts, ht 35 jaar, nielsen haarkliniek

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.