Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 augustus 2019, 23:22   #1
Kaddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Smile Haartransplantatie als vrouw 16-08-2019 GlobalHair

Haartransplantatie ervaring als vrouw

Na heel lang wachten en zoeken heb ik het gedaan, een haarimplantatie als vrouw. Ik zocht veel over haarimplantaties van vrouwen zoals foto’s van hoe het proces ging etc.. helaas kon ik daar vrij weinig over vinden. Vandaar dat ik graag mijn proces en ervaring wil delen voor vrouwen die misschien opzoek zijn naar hetzelfde en misschien de stap niet durven te zetten of gewoon graag willen weten wat hun te wachten staat.

Ik ben behandeld bij global hair het ging allemaal heel vlot en zonder problemen.
Eerst had ik een consult daar werd alles goed uitgelegd en alvast aangegeven wat de mogelijkheden waren. ( ik wou graag mijn inhammen gevuld en mijn haarlijn verlagen). Ook kregen wij alle informatie over het gehele proces die dag en ook een paar uitzonderingen omdat ik pas 18 ben geworden, en daarom uiteraard graag mijn moeder mee wou nemen. Dit kon allemaal en was geen probleem. 16 juli was mijn operatie, we werden in de ochtend opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht met een privé afdeling, daar stond ook de tolk te wachten, heel leuk meisje die me erg gerust stelde en alles goed doorgaf.

Toen begon het de eerste stap was uiteraard mijn achterhoofd ( het donor gebied) kaal scheren, dit hebben ze mooi gedaan ik kn het op het moment erg makkelijk verbergen. Het was een lange zit , ik had gekozen voor de comfort verdoving waar ik erg blij mee was want ik vond de pijn erg meevallen. Vooral waar de grafts erin gingen op mijn voorhoofd heb ik amper iets gevoeld. De artsen waren aardig en probeerde ook gewoon gesprekjes met mij te voeren in het engels. En zo gaat de tijd natuurlijk wel snel ik mocht elk moment pauze nemen, maar ik had daar niet echt behoefte aan ik dacht dan gaat het ook sneller voorbij wel heb ik tussendoor even gegeten en toen zijn we verder gegaan.

Na afloop heb ik een tasje gekregen met daarin de medicatie, shampoo, lotion en een nekkussen om mee te slapen. Die avond had ik raar genoeg wel pijn maar dat was het dan ook daarna geen moment meer pijn gehad.

De volgende ochtend (17 juli) kwam de arts naar het hotel om mijn verband te verwisselen en crème op mijn achterhoofd te smeren.
En hij vroeg hoe alles gegaan was, alles was oké en voor vragen kon ik nog met de tolk bellen met de arts erbij.

De dag daarna (18 juli) kwam de arts weer naar het hotel om mijn verband weg te halen en te controleren, daarna kon ik naar de kapsalon in het hotel en daar heeft hij mijn haar gewassen en werd het uitgekamd en geföhnd. Zo heeft mijn moeder goed mee kunnen kijken tijdens het wassen.

Daarna hebben we nog even gezeten en met de tolk gebeld om nog even alles door te nemen, en toen vertrok de arts.
Wij bleven nog wat langer dus de arts zei ook jullie kunnen altijd bellen als er iets mis gaat of iets dan kom ik meteen super aardig.

Terug in Nederland heb ik nog altijd contact met Berkan ( van het consult) gehad hem moest ik om de 2 dagen foto’s sturen en voor alle vragen kon ik altijd bij hem terecht. Na een dag of 20 kon ik haarbandjes gaan dragen dat is wat ik nu doe en de achterkant is los of zelfs in een staart niet te zien.

Ik heb een goeie ervaring gehad voor , tijdens en na de behandeling. En nu is het afwachten op het eindresultaat ik kan regelmatig foto’s
uploaden met het aantal dagen / maanden vanaf de operatie erbij.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 9F8148A5-51F4-4CAE-A2C8-008B842ED593.jpeg‎ (15,9 KB, 358x gelezen)
Bestandstype: jpeg FC7FE98B-F41D-44E0-9681-B5F89291493C.jpeg‎ (100,8 KB, 359x gelezen)
Bestandstype: jpeg 8267449B-C336-4AFB-B081-1340D2627FC3.jpeg‎ (131,6 KB, 296x gelezen)
Bestandstype: jpeg DC5DB87E-40B0-47CD-B376-13781DCE32BA.jpeg‎ (130,1 KB, 328x gelezen)

Laatst gewijzigd door Kaddy; 10 augustus 2019 om 02:42
Kaddy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2019, 23:30   #2
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Bijzonder, een vrouw als lotgenoot! Wat was jouw probleem precies, geen diffuse haaruitval, afgaande op de foto’s. Wilde je je haarlijn alleen lager zetten?
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2019, 00:54   #3
Kaddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
Bijzonder, een vrouw als lotgenoot! Wat was jouw probleem precies, geen diffuse haaruitval, afgaande op de foto’s. Wilde je je haarlijn alleen lager zetten?
Ja klopt indd geen haaruitval gewoon zo geboren helaas :’), ik was erg ontevreden met de hoogte altijd moeite gedaan om het te verbergen etc tot ik 18 werd en de operatie kon doen.

Laatst gewijzigd door Kaddy; 10 augustus 2019 om 00:59
Kaddy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2019, 05:31   #4
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Geweldig joh! Gefeliciteerd!

Aan de foto’s te oordelen heb je meer haar dan alle andere haarwebbers bij elkaar, dus dat wordt vast mooi. Alleen zal het er nu wel wat vreemd uitzien. Hoe gaat dat met de mensen om je heen? Als ik het goed begrijp loop je nu de hele dag met een haarband? Hoeveel grafts hebben ze gedaan?

Interessante case, houd ons op de hoogte!

Laatst gewijzigd door KaleKiet; 10 augustus 2019 om 05:40
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2019, 14:19   #5
Kaddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
Geweldig joh! Gefeliciteerd!

Aan de foto’s te oordelen heb je meer haar dan alle andere haarwebbers bij elkaar, dus dat wordt vast mooi. Alleen zal het er nu wel wat vreemd uitzien. Hoe gaat dat met de mensen om je heen? Als ik het goed begrijp loop je nu de hele dag met een haarband? Hoeveel grafts hebben ze gedaan?

Interessante case, houd ons op de hoogte!
Mijn familie en vrienden etc die weten het allemaal gewoon ( ze vonden mij nof wel erg jong voor zo’n ingreep alleen ik dacht van als ik het zo jong doe heb ik er langer plezier van toch ), maar buite loop ik indd altijd met een haarband maarja dat deed ik voorheen ook dus geen probleem ik heb zon 3000 grafts gekregen het zijn erg echt heel veel om overeen te komen met mijn volle haar bos ik Kan ook echt niet wachten op het resultaat.
Kaddy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2019, 14:43   #6
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaddy Bekijk bericht
Mijn familie en vrienden etc die weten het allemaal gewoon ( ze vonden mij nof wel erg jong voor zo’n ingreep alleen ik dacht van als ik het zo jong doe heb ik er langer plezier van toch ), maar buite loop ik indd altijd met een haarband maarja dat deed ik voorheen ook dus geen probleem ik heb zon 3000 grafts gekregen het zijn erg echt heel veel om overeen te komen met mijn volle haar bos ik Kan ook echt niet wachten op het resultaat.
3000 grafts ?
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2019, 17:45   #7
Kaddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
3000 grafts ?
Ja
Kaddy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2019, 19:06   #8
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
Grove geschatte telling 1000-1500 grafts...
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2019, 19:56   #9
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gosat Bekijk bericht
Grove geschatte telling 1000-1500 grafts...
inderdaad ! meer kunnen er dat niet zijn mijn inziens.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2019, 11:41   #10
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gosat Bekijk bericht
Grove geschatte telling 1000-1500 grafts...
Ik denk dat het wel ongeveer klopt. De grafts zitten behoorlijk dicht op elkaar. Ongelooflijk dat je zoveel grafts kunt oogsten zonder kaalgeschoren te worden en zonder dat je het daarna ziet. Bij mij hadden ze mijn gehele hoofd nodig! Maarja, ik ben dan ook geen meid van 18 met een volle bos haar... eerder het omgekeerde (man van 81 met lege bos haar, nou ja, in die richting dan ).
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2019, 18:26   #11
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
Ik denk dat het wel ongeveer klopt. De grafts zitten behoorlijk dicht op elkaar. Ongelooflijk dat je zoveel grafts kunt oogsten zonder kaalgeschoren te worden en zonder dat je het daarna ziet. Bij mij hadden ze mijn gehele hoofd nodig! Maarja, ik ben dan ook geen meid van 18 met een volle bos haar... eerder het omgekeerde (man van 81 met lege bos haar, nou ja, in die richting dan ).
Men spreekt soms van 30 a 35 grafts per cm2 ,mogelijk dat ik verkeerd ben maar ik tel toch dit aantal niet op de foto,s.Af en toe twijfel ik of er wel degelijk het aangegeven aantal grafts daadwerkelijk gezet zijn. Misschien eens een foto uitvergroten zodat je de grafts duidelijker kan tellen .
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 00:12   #12
Kaddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
Men spreekt soms van 30 a 35 grafts per cm2 ,mogelijk dat ik verkeerd ben maar ik tel toch dit aantal niet op de foto,s.Af en toe twijfel ik of er wel degelijk het aangegeven aantal grafts daadwerkelijk gezet zijn. Misschien eens een foto uitvergroten zodat je de grafts duidelijker kan tellen .
Ik had aan beide kanten super diepe inhammen, en als ik naar mannen om me heen keek was mijn dichtheid echt veeeel meer. Vandsar dat het er ook zeker 3000 zijn kunt u misschien beter zien op deze foto
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg B2C5C133-9D92-4C1E-BEAD-85FE5D6F5262.jpeg‎ (142,9 KB, 262x gelezen)
Kaddy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 11:44   #13
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Een flink stuk. Geen twijfel over die 3000
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2019, 15:00   #14
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Gaat mooi worden!
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2019, 08:21   #15
Amber96
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Pijn

Jeetje! Heb je helemaal geen pijn? Ik ben 9 aug behandeld en ook om mijn haarlijn gewoon te verlagen (1400 grafts), maar heb nu inmiddels zo’n pijn in het donorgebied.. Ik kan er niet van slapen, zo beurs is het
Amber96 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
ervaring, globalhair, haarlijn, haartransplantatie vrouw

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.