Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 november 2022, 15:34   #16
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Volgens mij is het duidelijk; Ben je niet bereid Finasteride en/of orale minoxidil te gebruiken, is het mogelijk dweilen met de kraan open.
Orale minoxidil, is dat zelfs nog maar op de markt in Nederland? In België niet denk ik.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2022, 15:40   #17
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 392
Geslacht:
Een goede apotheek levert het zelfs
zonder voorschrift....(Minoxidil)
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2022, 18:10   #18
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Dit heb ik enkele weken geleden nog eens terug geprobeerd. 0.5 mg per dag.
Na twee dagen waren mijn ochtenderecties weer weg. Heb dan nog enkele dagen geprobeerd, maar niks. Direct terug mee gestopt. Na een dikke week waren ochtenderecties terug.
Ik heb al 5 jaar geen ochtenderecties, ook vóór het nemen van Finasteride niet (ik neem het pas 2 maanden). Ik begrijp niet wat voor iedereen zo belangrijk is aan ochtenderecties? Met mijn sexdrive is niks mis. Kan 5 uur lang door en meerdere keren per dag.

Zijn ochtenderecties overrated? Of is er iets mis met me dat ik ze al 5 jaar niet (meer) krijg? Behalve als ik heel erg moet plassen, heel soms, maar dat telt niet.

En als er iets mis is met me omdat ik ze niet krijg, wil ik dan wel dat mijn sexdrive nóg hoger gaat worden? Dan word ik (weer?) sexverslaafd en dat ben ik in het verleden weleens geweest. geen pretje.

Dat zijn zaken/gedachtes waar ik mee rondloop. Iemand enig advies?
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2022, 18:16   #19
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ik heb al 5 jaar geen ochtenderecties, ook vóór het nemen van Finasteride niet (ik neem het pas 2 maanden). Ik begrijp niet wat voor iedereen zo belangrijk is aan ochtenderecties? Met mijn sexdrive is niks mis. Kan 5 uur lang door en meerdere keren per dag.

Zijn ochtenderecties overrated? Of is er iets mis met me dat ik ze al 5 jaar niet (meer) krijg? Behalve als ik heel erg moet plassen, heel soms, maar dat telt niet.

En als er iets mis is met me omdat ik ze niet krijg, wil ik dan wel dat mijn sexdrive nóg hoger gaat worden? Dan word ik (weer?) sexverslaafd en dat ben ik in het verleden weleens geweest. geen pretje.

Dat zijn zaken/gedachtes waar ik mee rondloop. Iemand enig advies?
Het is hier niet echt aan ons om jouw sexdrive te raten ^^ Maar ik denk dat het er gewoon op neerkomt dat je je goed voelt in je vel.

Niemand heeft altijd ochtenderecties, bv als het heel koud is of ik ben heel me en heb slecht geslapen heb ik er ook geen.

Als je er voor het gebruik van finasteride geen had, dan zou ik er niet van wakker liggen. Maar voor andere gebruikers zoals ik die er wel hadden en dan plots na gebruik van finasteride niet meer, dat we onrechtstreeks de pillen beschouwen als een aanval op onze seksualiteit/mannelijkheid. Dat is een deels onbewust gevoel denk ik dat we niet echt controleren, maar op welke manier dan ook, als iemand zich daar niet goed bij voelt, vind ik het een geldige reden om de pillen niet te nemen.

Als ik zelf geen kinderwens meer had stond ik misschien ook anders tegenover het gebruik van finasteride/dutasteride, maar zou het niemand aanraden die nog kinderen wil maken.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2022, 09:08   #20
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Een goede apotheek levert het zelfs
zonder voorschrift....(Minoxidil)
kun je mij (evt per pm) hier meer over vertellen?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2023, 22:14   #21
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Als ik op de fotos klik zegt die dat de datum voorbij is, als je wilt kun je deze opnieuw uploaden zodat we je kunnen helpen

Groeten Damla Kaptanoglu!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Ik blijf toch twijfelen over het uitvoeren van een haartransplantatie. Ik ben nu 35 en heb verschillende klinieken bezocht en hoor overal een ander verhaal. Uiteraard willen ze er allemaal aan beginnen.

Vooral als ik vraag hoeveel donorgrafts ik beschikbaar heb, heb ik gehoord van 4.000 tot 8.000. Da's toch wel een groot verschil.

Ik heb ook een heel gevoelige huid en lees hier op het forum hier en daar over langdurige roodheid van de huid en mislukte haartransplantaties door huidproblemen. Dat doet me natuurlijk alleen maar meer twijfelen.

Ik heb enkele foto's geupload zodat je de huidige situatie kan zien:
https://picallow.com/image0/ (front normaal)
https://picallow.com/image1-2/ (haarlijn)
https://picallow.com/image2/ (haarlijn)
https://picallow.com/image3/ (kruin)

Wat denken jullie? Zouden jullie het nu doen? En hoeveel grafts zou je nemen voor de haarlijn en de kroon (met de gedachte dat wellicht ooit heel het bovenste stuk zal utivallen en ik geen finasteride neem).

Bedankt voor jullie opinie.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 10:39   #22
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 392
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
kun je mij (evt per pm) hier meer over vertellen?
Sorry,ik krijg moeilijk p.m. verzonden,ik laat gewoon
(zonder voorschrift)bij(Belgische) apotheek lage dosis (1mg.)orale minoxidil bereiden,zonder voorschrift,neem elke avond 2pilletjes, waarschijnlijk in toekomst verhoog ik dosis.(haaruitval gestopt,maar daar blijft het bij)
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 11:27   #23
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Sorry,ik krijg moeilijk p.m. verzonden,ik laat gewoon
(zonder voorschrift)bij(Belgische) apotheek lage dosis (1mg.)orale minoxidil bereiden,zonder voorschrift,neem elke avond 2pilletjes, waarschijnlijk in toekomst verhoog ik dosis.(haaruitval gestopt,maar daar blijft het bij)
Tussen de 2,5 en 5mg is pas effectief en dan het liefst in combinatie met finasteride of dutasteride.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 11:46   #24
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 392
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Tussen de 2,5 en 5mg is pas effectief en dan het liefst in combinatie met finasteride of dutasteride.
Bedankt,ga minox verhogen,fijn weekend.
zoezel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.